Dat is een idee. Daarom wil ik graag meer meningen van jullie hier horen en tips en feedback krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:39 schreef Strega het volgende:
[..]
Nou, eens contact opnemen met de Partij voor de Dieren? Ik denk niet dat Marianne Thiemen voorstander is van deze praktijken. en dit zou toch net een klusje voor de Partij van de dieren zijn dunkt me.
Ja, je hoort ook wel eens van die horror storys uit tuincentra enz. Personeel dat bv geen verstand van de dieren heeft enz.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:48 schreef senesta het volgende:
Ik snap ook niet waarom er geen wetgeving is over de grootte van hokken en de minimale ruimte die dieren moeten hebben in hun behuizing. Van mij mogen ze de verkoop van dieren in winkels helemaal wel afschaffen
Ja of zieke hamstersquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:57 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, je hoort ook wel eens van die horror storys uit tuincentra enz. Personeel dat bv geen verstand van de dieren heeft enz.
En zeg nu zelf, je haalt je konijntje, kippen, kittens enz. toch veel liever bij een liefhebber/fokker, zodat je de mama en evt. papa ook kunt zien en evt. broertjes en zusjes. Zo leer je een kind denk ik ook veel verantwoorder voor een dier kiezen. En niet uit een etalage of postorder gids.
quote:
Zieeeke goudhamsters jaquote:
en Zwangere koopsterquote:
Ja, kijk maar zij kon dus gewoon groter groeien. En daarbij, verstand komt de jaren. Ik wist als kind ook niet dat goudvissen niet in een ronde kom mochten, omdat ze daar gek van worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:57 schreef oh-oh het volgende:
Van mij ook, zelfs vissen zou je in een aquariumzaak moeten kopen en niet in een dierenwinkel waar ze er toch niet zo heel veel verstand van hebben.
Ik heb trouwens een roodwangschildpad gehad, zeker een jaar of 15, mn oma had die dus idd in een dierenwinkel gekocht en toen ik daar kwam zei ik ah oma voor dat schildpadje moet je wel even een eilandje in je vissenbak maken hoor, en die eet je goudvissen op!
Zij helemaal oooh ik dacht dat het een groene vis was, ik dacht das es een leuk ander kleurtje, nou, ik breng m wel terug, ik hoef geen schildpad.
Dus toen heb ik m maar meegenomen.
Tig jaar en tig bakken later ( de laatste bak was bijna 2 meter, met een droog en een nat gedeelte en een megabuitenboordfilterinstallatie ) heb ik haar weggedaan omdat ik Frits had en zij blazend op de hond afrende.
Ze was groter dan de bodem van een emmer want ik wilde haar in een emmer meegeven aan de man die haar meenam voor zijn kweekgroep in megavijver in een hele grote schildpaddenserre, maar ze bleef halverwege in de emmer steken![]()
Ze legde ook eieren om de haverklap, en ze heeft es onwijze legnood gehad, zat ze te fluiten![]()
Moest ik dr met spoed mee naar een da, kreeg ze een pythonspuit, kwamen dr ik weet niet hoeveel eieren uit![]()
Tof beest was het hoor, at ook alleen maar vers vlees en fruit en sla en levend voer.
Maar echt, meuren dat die beesten doen, no matter hoe goed je filter, te goor gewoon![]()
En zij was zo groot en sterk dat ze alle stenen door haar bak schoof de hele tijd, dus uiteindelijk zat ze echt in kaal glas met water, en haar droog gedeelte was een verhoging in de bank met kurk er op gelijmd.
Leuk leven moet dat niet zijn hoor.
Toen ik Frits net had heeft ze es een van de kabels van haar filter losgetrokken waardoor al het water uit de bak gepompt werd , mn hele laminaat naar de kloten en Frits stond op de bank te piepen toen ik thuiskwam![]()
Gelukkig wilde die man die ik ken van de dierenwinkel hier haar heel graag hebben omdat ze zo goed legde en zo groot was en zo gezond.
Ze leeft nu nog en ze doet het super daar.
Ik denk dat je vriendin heel stiekem precies wist waar die Pup thuis hoort!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet ook waarom ze van die pup af moest hoor, die fijne vriendin van me.
Dr zit potdomme niks van een stopknop of zo op
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:03 schreef Strega het volgende:
[..]
Ik denk dat je vriendin heel stiekem precies wist waar die Pup thuis hoort!
Mn oma wist het niet maar dat ding ging bij mij telkens in een grotere bak hoor, en begon meteen groot.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:02 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, kijk maar zij kon dus gewoon groter groeien. En daarbij, verstand komt de jaren. Ik wist als kind ook niet dat goudvissen niet in een ronde kom mochten, omdat ze daar gek van worden.
Maar zo'n etalage en dieren op bestelling, nee. Moet je je kind denk ik ook niet aanleren.
Nee hoor Nok, laten we maar eens fijn brainstormen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dr doooooodmoe van wordquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:03 schreef Strega het volgende:
[..]
Ik denk dat je vriendin heel stiekem precies wist waar die Pup thuis hoort!
oftewel Sjonnie is een blijvertjequote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dr doooooodmoe van word![]()
Kees niet gelukkig, dies helemaal heppy de peppy met dr speelmaatje![]()
Ik ga mn bad zo es vol laten lopen
Heel eerlijk gezegd ben ik dr nog niet uit.quote:
wie is jouw adoptie kat geworden? en welke hond is t geworden?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:11 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben d´r weer vandoor, mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de DTH verhalen dan zullen jullie moeten wachten tot de rest van de bende thuis is.
dat is ook echt iets wat mij echt tof lijkt om te doen, je eigen meubels ontwerpen en makenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:05 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ben sowieso van plan om een keer zelf een bank te maken en bekleden. Zo een waar je met wel 10 katten en 3 mensen tegelijk op kunt zitten. Een kant en klaarbank van dat formaat kan hier niet naar binnen, maar in onderdelen die ik zelf in elkaar zet wel. Ik ga eerst eens zorgen dat ik aan een naaimachine kom. Ik had de oude van mijn oma, maar die heeft vorig jaar de geest gegeven, net als mijn oma
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet ook waarom ze van die pup af moest hoor, die fijne vriendin van me.
Dr zit potdomme niks van een stopknop of zo op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |