abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77159599
Hulp gevraagd: de ene pin van de stekker van mijn telefoonoplader is afgebroken (hoe krijg ik het voor elkaar ) en dus achtergebleven in het stopcontact. Hoe krijg ik dat ding eruit? Kan ik de stekkerdoos los schroeven nadat ik uiteraard de stroom eraf heb gehaald en valt de pin er gewoon uit dan?
pi_77159638
stofzuiger erop zetten?
pi_77159792
- Stroom eraf (controleren)
- Contactdoos los schroeven
- Pin verwijderen
- Contactdoos vast schroeven
- Stroom erop

Als de contactdoos eraf is kan je de pin waarschijnlijk met een tangetje zo los trekken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_77160243
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:22 schreef Brentmeister het volgende:
- Stroom eraf (controleren)
- Contactdoos los schroeven
- Pin verwijderen
- Contactdoos vast schroeven
- Stroom erop

Als de contactdoos eraf is kan je de pin waarschijnlijk met een tangetje zo los trekken.
tnx! Nog even een domme vraag, maar beter het zekere voor het onzekere: hoe haal ik de stroom eraf, gewoon de aardlekschakelaar omzetten? En kan dat ding niet zomaar aanspringen Mental note to myself: een tangetje kopen, een electrische schroefboormachine heb ik wel maar een tang niet
pi_77160373
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:19 schreef Rijpie het volgende:
stofzuiger erop zetten?
dat had ik dus al geprobeerd, ik ben van de creatieve oplossingen
pi_77160438
Nee, niet de aardlekschakelaar. De hoofdschakelaar. Of de desbetreffende groep waar die contactdoos opzit.

En ik neem even aan dat er niet echt haast bij is, dus wacht even tot morgen, dan heb je licht van buiten. Werkt wat gemakkelijker
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:38:33 #7
235416 Norbert704
Gisteren, is niet vandaag
pi_77160543
Installatie automaat uitzetten.
groep uitzetten.
stop van groep er uit draaien.

En een wandcontactdoos raad ik niet aan met een accuschroef er vanaf te halen.

Kies een optie
pi_77160601
hoezo heb je een electrische schroefboormachine nodig? Er bestaan schroevendraaiers die je met je hand kan gebruiken...

Je weet wel welke aardlek je moet overhalen voor dat stopcontact?
pi_77160698
Wandcontactdoos idd gewoon even met een schroevendraaiertje
Oh, and that's a bad miss!
pi_77161096
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, niet de aardlekschakelaar. De hoofdschakelaar. Of de desbetreffende groep waar die contactdoos opzit.

En ik neem even aan dat er niet echt haast bij is, dus wacht even tot morgen, dan heb je licht van buiten. Werkt wat gemakkelijker
aardlek schakelaar kan ook gewoon. die gooit ook de spanning eraf.
pi_77161666
Tnx voor alle reactie's! Wat is een installatie automaat? En een hoofdschakelaar, ik heb volgens mij maar 1 schakelaar in de meterkast. Kan nu niet kijken want geen licht. Oh en het heeft idd geen haast, maar het stoorde me en ik wil niet weer de hulp van mijn vader of de buurman vragen
pi_77162563
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:00 schreef SeaOfLove het volgende:
Tnx voor alle reactie's! Wat is een installatie automaat? En een hoofdschakelaar, ik heb volgens mij maar 1 schakelaar in de meterkast. Kan nu niet kijken want geen licht. Oh en het heeft idd geen haast, maar het stoorde me en ik wil niet weer de hulp van mijn vader of de buurman vragen
Het is al genoemd, maar gebruik in ieder geval een 'gewone' schroevendraaier om het stopcontact los te schroeven. Met een accuschroevendraaier mol je het stopcontact op zeker!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:24:15 #13
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77162673
Pas je op SOL!

Ik zou de overbuurman vragen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_77163080
Ik wil zelluf doen Dude zonder weer aan mijn vader of buurman hulp te vragen. Je leest me over 9 dagen weer heelhuids terug Tenzij hier natuurlijk ONZ posters mij advies aan het geven zijn, dan ben ik gefrituurd Gewone schroevendraaier heb ik ook btw, tnx!
pi_77166314
Als je veilig wilt weten of er geen stroom meer op staat. Er zijn spanningzoekers te koop. Dat zijn schroevendraaiers met een lampje erin en een metalen vlakje op het handvat. Je duim op het handvat en schroevendraaier in het stopcontact en als het lampje brand weet je dat er stroom op staat.

Wees gerust, die dingen zijn gemaakt om veilig te zijn. Een gamma bij je in de buurt kan er vast eentje verkopen of vraag hem bij een kennis.

Is in ieder geval een stuk veiliger dan gokken dat je de stroom eraf gehaald hebt maar het niet zeker weet. Doe het testen trouwens voor je het kapje eraf haalt he.
pi_77166557
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:06 schreef Brad het volgende:

Is in ieder geval een stuk veiliger dan gokken dat je de stroom eraf gehaald hebt maar het niet zeker weet. Doe het testen trouwens voor je het kapje eraf haalt he.
En test in beide openingen van het stopcontact. 1 van de twee geeft altijd 'veilig', die moet je dus niet hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 02:22:45 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77168140
Stopcontacten bestaan in 9 van de 10 gevallen uit 2 delen, je kan er dus 2 stekkers in kwijt. Sluit op het onderste stopcontact een lamp aan en zet die aan. Zorg er voor dat je die lamp kan zien branden vanuit de meterkast. In de meterkast draai je 1 voor 1 schakelaars om tot de lamp uit gaat. Schakelaar om -> lamp blijft branden -> schakelaar terug -> volgende schakelaar. Dan weet je dat je de juiste groep te pakken hebt. Ik ga er van uit dat er niet 2 groepen op 1 stopcontact zit
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77168620
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:12 schreef Light het volgende:

[..]

En test in beide openingen van het stopcontact. 1 van de twee geeft altijd 'veilig', die moet je dus niet hebben.
Dan is de tip van de lamp aansluiten beter en makkelijker. Je hebt gelijk dat je potentieel verkeerde pootje kunt pakken.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:22 schreef 2cv het volgende:
Stopcontacten bestaan in 9 van de 10 gevallen uit 2 delen, je kan er dus 2 stekkers in kwijt. Sluit op het onderste stopcontact een lamp aan en zet die aan. Zorg er voor dat je die lamp kan zien branden vanuit de meterkast. In de meterkast draai je 1 voor 1 schakelaars om tot de lamp uit gaat. Schakelaar om -> lamp blijft branden -> schakelaar terug -> volgende schakelaar. Dan weet je dat je de juiste groep te pakken hebt. Ik ga er van uit dat er niet 2 groepen op 1 stopcontact zit
Ah, heb je een punt. Inderdaad zullen de meeste contactdozen dubbel uitgevoerd zijn. Echter 2 groepen op 1 contactdoos heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt.
pi_77170547
veel tips Oh en zo'n speciale schroevendraaier ga ik ook kopen Zal het ding waarschijnlijk zelden gebruiken netals de rest van mijn gereedschap, maar dan heb ik het maar.
pi_77170579
oh en het is idd een dubbel stopcontact
pi_77174895
Gewoon de lamp aansluiten dus op het andere stopcontact zoals 2cv al beschreef
pi_77174950
De grootste draai schakelaar omzetten, dan is alles uit. Zit je zeker veilig
You dream it, I live it.
pi_77181531
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:58 schreef Brad het volgende:

Ah, heb je een punt. Inderdaad zullen de meeste contactdozen dubbel uitgevoerd zijn. Echter 2 groepen op 1 contactdoos heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt.
Ik wel, 2 wcd's naast elkaar ieder een eigen groep, maar wel de retour van 1 groep gebruiken (met zo'n lasdop). Moet er wel bij zeggen dat het door een totale nono aangesloten was.
En hij vond het vreemd dat hij wat lekstroom had......
pi_77181714
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef vanderaalst het volgende:

[..]

Ik wel, 2 wcd's naast elkaar ieder een eigen groep, maar wel de retour van 1 groep gebruiken (met zo'n lasdop). Moet er wel bij zeggen dat het door een totale nono aangesloten was.
En hij vond het vreemd dat hij wat lekstroom had......
dat mag ook niet eens !
pi_77197870
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:58 schreef Brad het volgende:

Heb ik in mijn washok, een dubbele wandcontactdoos op twee groepen...
Een voor mijn wasmachine en één voor mijn droger...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')