abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77155601
Het kleine babietjestopic deel 17

Kleine babietjes

25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

En de laatste berichtjes:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.

Badderze!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef Vlindur het volgende:
Zo, ik tiep wel erg traag

Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!

Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwd Fijn dat Lars iig niet uitdroogd Sterkte verder met je kleine vriendje

Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft

Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan

Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!

Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor Vlindur Heb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij " Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.

Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
en de laatste waarmee ik hem dichtgooide:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Karin knikt instemmend
[..]

Ooooh ik ook!!! Kan me nu al verheugen op volgend jaar, verhuizen!!!
Een bad is echt wel een voorwaarde!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77156087
Wij zijn niet zo lang geleden verhuisd en een bad was toch ook wel een voorwaarde. Mijn lief is er nog niet één keer in geweest, maar ik vind het zo lekker om in bad te gaan. Met kind is het bovendien heel knus.

Met kind onder de douche heb ik nog niet geprobeerd. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat doen? Ik vind het babybadje dan toch weer makkelijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:07:01 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77156261
xenia, ik was in amstelland zkh

stiemie, je trauma! naja, dat gebeurt je idd ook maar 1x. ik ben ook een keer de flesje bij mn kolf vergeten...

karin, fijn dat lars niet is uitgedroogd! nu maar hopen dat hij snel beter wordt!

aviva heeft ook regelmatig de hik na een voeding, maar dat is heel duidelijk een boertje die 'scheef' gaat, zeg maar. er komt iets een beetje terug, en daardoor krijgt ze de hik. naja, ze is verder supertevreden, dus daar maak ik me dan dus niet heel erg zorgen om.

vlindur, hopelijk geeft een kv-experiment je de nodige rust!

stiemie, als je wil mag je wel een keertje bij ons komen badderen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77156318
Als ze groter worden vind ik de douche weer makkelijker, nu liever het badje inderdaad. Ben zo bang dat ze glibberig wordt onder de douche
pi_77156423
Je woont in Amsterdam? Je mag hier ook wel komen badderen. Maar wel de deur op slot, hè? Ik kan hier geen vrouwen hebben die m'n lief verleiden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77156446
Hahah ja kom ik aan met mijn hele hebben en houden om bij jou in bad te gaan Zie me aankomen...
We moeten gewoon ook maar eens op zoek naar een huis met een bad. Of flink veel gaan centerparken

Had je m'n pm nog gelezen?
pi_77156471
Hahaha nog een bad-aanbod. Kijk maar uit straks maak ik er nog eens gebruik van Sta ik ineens in badjas met kind en badeendje voor je deur
pi_77156526
En hier weer verder

vlindur, ik kan je niet van advies voorzien maar wil je wel een dikke knuffel geven... Het is ook wat, een kindje groot brengen. en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar schaam je niet voor je gedachtes over fv. Je hebt in elk geval bv gedaan en als het voor jullie beter is of voelt dan mag je gewoon overstappen hoor.

Oh een bad, wil ik ook! Volgende week gaan we een weekendje weg in een hotel met bad! Ik ga daar zo lekker in liggen (en minke mag ook mee een keer ) onder douche vond ik ook wel leuk met haar, maar ik vind het zon gedoe, je moet wel iemand hebben om die kleine snel aan te pakken en af te drogen.

Wij gaan richting bed, man is ziek (lees: flink verkouden) en minke is zwaan-kleef-aan vandaag... Heerlijk vooruitzicht van mijn nachtrust
pi_77156805
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn

Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens , waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:23:07 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77156999
Klinkt mij als zeer nuttig en boeiend in de oren!
Ik heb een peutercursus gedaan via het cb en dat vond ik ook echt leuk om te doen.
pi_77157274
Oh Claudia, wat is dat heerlijk hè, samen met je baby in bad. Isabeau kraait het altijd uit van plezier als we samen badderen
pi_77157341
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
pi_77158007
Het gesprek is met een jeugdgezondheidszorgverpleegkundige (dat is toch gewoon een wijkverpleegkundige?) die daarnaast nog een extra training heeft gehad. Ik vind het ook erg "leuk" om te doen, in elk geval fijn. Leuk tussen aanhalingstekens omdat de nadruk van de gesprekken toch wel ligt op leren wat een gezonde gezinssituatie is en daarbij komt natuurlijk een hoop oud zeer naar boven.

Cursussen en workshops over positief opvoeden en peutercursusen en zo lijken me trouwens ook erg interessant, zelfs als ze door het cb georganiseerd worden, maar ik heb ook echt heel veel geluk met ons cb geloof ik, allemaal erg vriendelijke mensen met goede adviezen

Ohh en over dat samen badderen, hier in de buurt zit een hotel en ik heb laatst overwogen een kamer te reserveren puur voor het bad, maar ik durfde niet Het eerstvolgende huis dat ik koop heeft hoe dan ook een bad of ruimte voor een bad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:48:30 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77158182
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:30 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.
pi_77158294
Oooh moeders met een bad, ik ben jaloers!!! Eindelijk komt de nacontrole bij de gyn in zicht, volgende week, en daarna mag ik hopelijk ook weer in bad En dat ga ik dan ook meteen doen met Wolf bij mn moeder, ik wil zo graag badderen met hem!
Begin feb een midweekje naar bungalowpark (in Limburg) en dan ook lekker bewust huisje met bad

Vlindur, tips heb ik niet, alleen een klinkt echt best zwaar

Beterschap voor Lars
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77158335
Tsja ik denk dat het ook erg afhankelijk is van je cb hoor. Als het goed klikt, dan is het zeker interessant. Hier heb ik soms het idee dat het cb ook niet altijd raad weet en dat ik meer aan de ervaringen van mijn mede-fokkers heb

Toen Esmee in het begin steeds maar heel weinig en hele kleine porties wilde drinken en we er niet achter kwamen waarom ze dat deed, zei de wvk dat ze ook nog even na ons bezoek wat had opgezocht en dat dat ook wel voorkwam bij borstvoedingskindjes. "Ja het heet iets als eeehh clus... eeehh" waarop ik vroeg of ze clusteren bedoelde want dat was hier allang ter sprake gekomen. Ook de reflux van Esmee hebben we via fok ontdekt want zowel volgens huisarts als volgens cb kon dat eeeeeecht niet hoor

Maar wel heel goed dat het er is en dat het jou/jullie helpt want zo te lezen heb je het zelf vroeger niet altijd makkelijk gehad en het is fijn als je dat voor je kindje wel kunt doen
pi_77158410
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.

Nou ja ik ben niet bang voor mijn CB hoor Heb alleen niet altijd het idee dat ze "meer" weten terwijl ze daar zelf wel van overtuigd zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door Stiemie op 22-01-2010 22:17:05 (klaagzang weggehaald i.v.m. offtopic) ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 06:51:06 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77169810
Vlindur, ik moet toch nog even reageren want ik herken wel een aantal dingen uit je verhaal.

De angst dat Rienk te kort komt aan de borst, is dat omdat hij heel vaak wil drinken? En drinkt hij dan kleine beetjes? En is het dan een half uurtje na iedere voeding weer huilen? Want dat hadden we bij Thomas (inclusief het onrustige, draaien en vechten aan de borst, niet plat willen liggen, niet liggend vast gehouden worden, veel dingen die jij ook omschrijft) en dat kwam uiteindelijk van de reflux. Ik zag ook al reacties van andere 'reflux-mama's' dus volgens mij zijn er meer mensen die die kant op denken.

Ik zeg niet dat het zeker reflux is, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden zeg maar.

En wat staan Thomas en ik ineens akelig hoog in het lijstje! Vandaag al 5 maanden. Of 'maar' 5 maanden. Ik kan haast niet voorstellen dat het 'pas' 5 maanden is, Thomas hoort zo ontzettend bij ons dat ik me haast niet kan indenken dat hij er niet was.

Een voordeel van dit topic is in ieder geval dat je niet vroegtijdig doorgeschopt kunt worden naar het volgende topic, in tegenstelling tot Z&G....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 23-01-2010 13:32:57 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77169902
Goedemorgen dames! allemaal alvast een fijn weekend gewenst!

@badderen; wij hebben wel een ligbad en ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vind. Vriendlief is er, in de ruim 5 jaar dat we hier wonen, misschien 5 keer in geweest... maar ik ga dr in de winter normaal gesproken toch wel elke week of om de week lekker even in... lekker badschuimpje, muziekje aan. HeerlijK! maar met Evie nog niet gedaan; misschien toch maar eens proberen..

@Vlindur: hoe ging het vannacht met Rienk? heeft hij wel een beetje geslapen? ik hoop het echt voor je!
en overstappen op FV is geen schande hoor?
(en als je een tussenweg zoekt kan je ook nog altijd gaan kolven?)

en jeetje Ca.Ra.; de tijd gaat snel he? 5 maanden zijn zo voorbij...en moet je straks alweer door naar de
grote beebjes! (en is je kleine mannetje alweer een half jaar!)
ik heb pas gisteren positief getest en mijn meisje is ook ineens 7 weken...

@Claudia en BE; die cursussen klinken erg interessant.. en natuurlijk leerzaam.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77170005
Ca.Ra wat gaat de tijd snel he? Het lijkt zo'n cliche totdat je zelf ook een kindje hebt en merkt dat het ECHT snel gaat

Vlindur hoe vond Rienk het bad? En heeft ie nog goed geslapen?

BJ zeker eens proberen hoor dat bad samen met Evie

Esmee is gisteren naar de opvang geweest en daar had ze in totaal maar anderhalf uur geslapen. Om 16 uur kwam ik haar halen en toen kreeg ze net nog een flesje. Thuisgekomen was ze zo moe dat we haar vrij snel naar bed hebben gedaan dus ze lag er rond half 6 in. En toen werd ze vanmorgen pas om 7.30 uur wakker voor een voeding Die zal vandaag wel wat vaker willen drinken om in te halen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:49:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_77170090
Ik gebruik het bad veel te vaak, zeker tegen het einde van de zwangerschap, dat was de enige manier om de voorweeen en harde buiken door te komen. Je wilt dus ook niet weten wat wij bij moesten betalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77170129
Wij hebben helaas geen bad! En douchen met Isa lijkt mij eigenlijk wat eng, nog niet geprobeerd maar lijkt mij ook zo'n gedoe!

Sinds een week geven wij Isa Infacol tegen de krampjes. Dit lijkt echt goed te helpen, alleen lijkt ze nu ontzettend last te hebben van windjes die vast zitten. Ze zit continu te drukken en scheetjes te laten en krijgt hierbij een vuurrood hoofd. Heel zielig!! Nu zit ik te denken om toch maar te stoppen met de Infacol, omdat dit ook niet opschiet, ze heeft zo ook pijn lijkt het wel!
pi_77170871
goedemorgen

Wij hebben wel een bad maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik daar voor het laatst in geweest ben. Is zeker 6 jaar geleden.

Ik vind het vreselijk!

de kinderen gaan er wel heel vaak in
pi_77170933
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
pi_77170957
Goeiemorgen!

Het is wel goed gegaan. Het bad was machtig. We zijn maar een half uurtje er in geweest, toen was het wel weer mooi zat Beneden nog gedronken en toen sliep hij in mijn vriends armen Snel in bed gelegd en toen kwam hij om 22:30 weer. Om 00:30 naar bed gegaan, weer gegeven en toen sliep hij tot 03:30. Bezig geweest tot een uur of 4:40. Toen om 7:30 weer en om 9:30 weer. En toen heb ik hem maar aangekleed en nu zitten we beneden. Dat vaak drinken doet hij elke ochtend, maar nu heb ik een vent in bed en die wil uitslapen Nu ligt Rienk te kermen in de box, dus ik leg hem zo maar weer es aan, eerst mn ontbijt ff naar binnen schuiven.

Cara. Reflux komt wel in me op, maar kan het andere kant niet echt plaatsen. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd

Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')