Thanksquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef trovey het volgende:
Ibuprofen slikken en afwachten...sterkte
Verstandskiezen zijn nutteloos, echte bazen krijgen ze daarom niet.quote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Splutje het volgende:
[..]
Verstandskiezen zijn nutteloos, echte bazen krijgen ze daarom niet.
Bohh, da's nog kutterquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:26 schreef Fha het volgende:
Niet miepen, ik heb er op dit moment drie tegelijk die aan het kloten zijn ;')
En dat doen ze al een jaar of 7 af en aan. Vet tof
Maar idd, ibuprofen en wachten![]()
Ben je op andere plekken ook zo gevoelig?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:21 schreef Moira. het volgende:
Zo'n massieve kies wurmt zich door mijn o zo gevoelige tandvlees heen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ben je op andere plekken ook zo gevoelig?
Al een jaar of 7? Ik weet niet hoe oud je bent, maar zorg iig dat de verstandskiezen voor je 25ste eruit zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:26 schreef Fha het volgende:
Niet miepen, ik heb er op dit moment drie tegelijk die aan het kloten zijn ;')
En dat doen ze al een jaar of 7 af en aan. Vet tof
Maar idd, ibuprofen en wachten![]()
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef tong80 het volgende:
Heb het ook gehad.
Eerst dacht ik het valt wel mee maar de pijn werd ondragelijk. Dus naar de tandarts. Heeft ie geprobeerd hem eruit te halen. Lukte niet. Wel drie dagenlang nog meer pijn gehad door de mislukte ingreep.
Werd ik doorverzonden naar de kaakchirurg. Een beul was het.
De verdoving werkte nog niet helemaal en hij begon al aan het hak en beitel werk.
Echt pijn geleden op de stoel.
Maar ik wist nog niet wat me te gebeuren stond.
Eénmaal thuis helse pijnen en het bloeden stopte niet. De tampons waren op en ik stelpte het bloeden met een zakdoek.
Terug naar de chirurg en die hakte het laatste stukje verstandskies eruit.
Het bloeden stopte maar de pijn bleef nog een week door de ingreep.
Mijn gezicht was ook nog eens net zo groot als dat van Joop Braakhekke.
Oh ja na 2 weken kon ik pas weer kauwen zonder pijn.
Ik hoop dat ik je heb gerustgesteld.
Ja, ontzettendquote:
Ik ben 21quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Al een jaar of 7? Ik weet niet hoe oud je bent, maar zorg iig dat de verstandskiezen voor je 25ste eruit zijn.
Voornaam: Moiraquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:21 schreef Phones666 het volgende:
Is TS chinees? Zo ja, dan ken ik TS waarschijnlijk in real life.
hoezo dat ? ben bijna 30 en nooit nergens geen last van gehad. heb wel eens gehoord dat sommige mensen nooit nergens last van gehad hebben hun hele leven lang.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Al een jaar of 7? Ik weet niet hoe oud je bent, maar zorg iig dat de verstandskiezen voor je 25ste eruit zijn.
Horrorverhalenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef tong80 het volgende:
Heb het ook gehad.
Eerst dacht ik het valt wel mee maar de pijn werd ondragelijk. Dus naar de tandarts. Heeft ie geprobeerd hem eruit te halen. Lukte niet. Wel drie dagenlang nog meer pijn gehad door de mislukte ingreep.
Werd ik doorverzonden naar de kaakchirurg. Een beul was het.
De verdoving werkte nog niet helemaal en hij begon al aan het hak en beitel werk.
Echt pijn geleden op de stoel.
Maar ik wist nog niet wat me te gebeuren stond.
Eénmaal thuis helse pijnen en het bloeden stopte niet. De tampons waren op en ik stelpte het bloeden met een zakdoek.
Terug naar de chirurg en die hakte het laatste stukje verstandskies eruit.
Het bloeden stopte maar de pijn bleef nog een week door de ingreep.
Mijn gezicht was ook nog eens net zo groot als dat van Joop Braakhekke.
Oh ja na 2 weken kon ik pas weer kauwen zonder pijn.
Ik hoop dat ik je heb gerustgesteld.
En ze waarschuwden je nog dat je niet zo stoer moest doen anders zou je klappen krijgen!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef cvboer het volgende:
Alle 4 eruit, en 8 voortanden, deze zijn vervangen door vier implantaten.
Gewoon iets hards hebben om op te bijten zit ie zo door je tandvlees heenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef trovey het volgende:
Ibuprofen slikken en afwachten...sterkte
same here, ook nergens last van gehad met doorkomenquote:
Als de verstandskiezen geen last met zich meebrengen, dan is het natuurlijk geen probleem.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:28 schreef McWurth het volgende:
[..]
hoezo dat ? ben bijna 30 en nooit nergens geen last van gehad. heb wel eens gehoord dat sommige mensen nooit nergens last van gehad hebben hun hele leven lang.
Heb ik ook gehad ...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:21 schreef Moira. het volgende:
Mijn 3e verstandskies komt dus door.
De onderste 2 waren er al, nu de bovenste, maar de 3e doet ook gelijk 3x zo veel pijn als de vorige twee
Zo'n massieve kies wurmt zich door mijn o zo gevoelige tandvlees heen.
Dat gaat natuurlijk samen met een behoorlijke druk op mijn tandvlees, en dat doet behoorlijk pijn!
Klacht: zie TT
Als bijvoorbeeld het tandvlees om de verstandskies ontstoken is, dan kun je eventueel mondspoeling gebruiken om dit tegen te gaan. Corsodyl is zeker een aanrader om in zo'n geval te gebruiken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:12 schreef CP69 het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad ...
na 3 dagen wen je er wel aan hoor.
Eerste 2 dagen kreeg ik mijn kaken niet eens op elkaar door die klote zwelling/ontsteking , maar de derde dag was alles OK
Misschien is dit nieuw voor je, maar niet iedereen is een masochist.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:19 schreef Flammie het volgende:
TS is een aansteller. Als ik bij de tandarts kom vraag ik altijd zonder verdoving als ie mijn tanden gaat trekken. Dit doe ik omdat ik pijn erg lekker vind.
Je weet waarom verstandskiezen getrokken worden? Poetsen heeft er iig niets mee te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef Remsjo het volgende:
Ik heb al m,n verstandskiezen nog. Ben nu 22 en er heb nog lang geen last van. Kwestie van goed poetsen denk ik. Voorlopig blijven ze er nog lekker zitten en als het kan m,n hele leven lang
Uiteraard gaat dat voor problemen zorgen als ze er niets aan doet.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:41 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Bij mijn vriendin groeit er 1 half onder een andere kies. Ze wilt het alleen niet geloven omdat ze niet naar de kaakchirurg wilt.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:44 schreef Siniti het volgende:
Oh ik raad TS en iedereen trouwens aan die dingen er zo snel mogelijk uit te halen voor het geval dat ze ooit last gaan bezorgen. Bij mijn vader werden ze er op zijn 50e oid uitgehaald en dat lukte alleen in 20 kleine stukjes zo vast waren die dingen gegroeid.
Ik heet niet echt Moira hoorquote:
Nee, hij komt wel gewoon normaal door.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:08 schreef piepkuiken21 het volgende:
is de situatie als volgt? ze komen door maar drukken je tegen je kaak aan? Dat had ik nl. dan moeten ze er echt uit en het doorkomen is zeer pijnlijk
Dat heeft daar nog best veel mee te maken hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:16 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je weet waarom verstandskiezen getrokken worden? Poetsen heeft er iig niets mee te maken.
OT:
Ik merkte geeneens dat ik verstandskiezen kreeg
Pas toen ze eruit gehaald werden kreeg ik er last van
Zeg dat maar tegen mijn vaderquote:
Of preventie. Als je ze nu trekt zal je er nooit last van krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat heeft daar nog best veel mee te maken hoor.
De enige redenen waarom verstandskiezen getrokken worden zijn in principe rotting (als je niet goed poetst doordat je er niet goed bij kunt), of als ze andere kiezen en tanden wegdrukken waardoor die scheef gaan groeien.
Tot nu toe nergens last van wat dat betreft. Gewoon wat geïrriteerd tandvlees.
Maar er is genoeg ruimte voor die dingen om door te komen, en de onderste 2 (die er al uit zijn) kan ik ook goed schoonhouden
aaah wel ja tanden groeien vaster als je ouder wordtquote:Op zondag 24 januari 2010 16:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen mijn vader
[..]
Of preventie. Als je ze nu trekt zal je er nooit last van krijgen.
Het gaat mij er vooral om dat je als je ze op jonge leeftijd laat trekken, ze er meestal relatief makkelijk uitgaan. Als je op je 50e opeens last krijgt van die verstandskiezen is het een hel ze te laten trekken omdat zij die 30 of wat dan ook jaar hebben gehad om vast te groeien
Tanden hebben wortels. Wortels groeien. Als je ouder bent zijn de wortels langer dan wanneer je jong bent en dus zitten je tanden vaster. Dit heb ik niet van mijzelf, maar van mijn tandarts en de kaakchirurg waar ik ze liet trekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
aaah wel ja tanden groeien vaster als je ouder wordt_!
Dat is ook zo, maar ik laat ze liever niet trekken zolang ik er geen last van heb.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tanden hebben wortels. Wortels groeien. Als je ouder bent zijn de wortels langer dan wanneer je jong bent en dus zitten je tanden vaster. Dit heb ik niet van mijzelf, maar van mijn tandarts en de kaakchirurg waar ik ze liet trekken.
die wortels blijven niet doorgroeien hoorquote:Op zondag 24 januari 2010 16:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tanden hebben wortels. Wortels groeien. Als je ouder bent zijn de wortels langer dan wanneer je jong bent en dus zitten je tanden vaster. Dit heb ik niet van mijzelf, maar van mijn tandarts en de kaakchirurg waar ik ze liet trekken.
Ik vond het wel meevallen. Het trekken zelf duurde bij mij misschien 10 minuten, dan heb je er 1 weekje echt last van en dan is het klaar.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar ik laat ze liever niet trekken zolang ik er geen last van heb.
Ik heb nog nooit tanden of kiezen laten trekken, en ik moet er ook echt niet aan denken als ik al die pijnlijke verhalen hoor van mensen die dat wél hebben moeten laten doen
als je nergens last van hebt, en ze verdrukken niks gewoon lekker laten zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 16:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar ik laat ze liever niet trekken zolang ik er geen last van heb.
Ik heb nog nooit tanden of kiezen laten trekken, en ik moet er ook echt niet aan denken als ik al die pijnlijke verhalen hoor van mensen die dat wél hebben moeten laten doen
Je snapt het echt niet héquote:Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
die wortels blijven niet doorgroeien hoor_!
je zegt dat ze 30 jaar hebben gehad om vast te groeien,dat is onzin, tanden zitten namelijk redelijk snel goed vast en groeien niet lang door.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hé
Als je ze vroeg trekt zijn ze nog niet zo groot als wanneer je ze later trekt. Bij mij waren die wortels bijvoorbeeld nog niet zo groot omdat ik ze vroeg liet trekken. Als ik ze later zou laten trekken zouden de wortels wel groter zijn.
Wel tot een zekere leeftijd.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
die wortels blijven niet doorgroeien hoor_!
Dan moet je je mond gewoon openhouden en niet bijten!quote:Op zondag 24 januari 2010 17:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wel tot een zekere leeftijd.
Als je je kiezen dus vóór die tijd trekt zijn ze minder lang en vastgeworteld dan als je ze ná die leeftijd trekt![]()
Overigens had ik, toen ik dit topic opende, ook echt pijn bij m'n slaap als ik beet.
Kiezen zitten soms echt debiel ver in je kaak geworteld
We hebben het dan ook over verstandskiezen, die komen bij de meeste mensen pas vrij laat door. Na hun 20e ongeveer.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:07 schreef PeZu het volgende:
[..]
je zegt dat ze 30 jaar hebben gehad om vast te groeien,dat is onzin, tanden zitten namelijk redelijk snel goed vast en groeien niet lang door.
En m'n eten in de blender stoppen en opzuigen door een rietjequote:Op zondag 24 januari 2010 17:09 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dan moet je je mond gewoon openhouden en niet bijten!
dat verschilt ook per persoonquote:Op zondag 24 januari 2010 17:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wel tot een zekere leeftijd.
Als je je kiezen dus vóór die tijd trekt zijn ze minder lang en vastgeworteld dan als je ze ná die leeftijd trekt![]()
Overigens had ik, toen ik dit topic opende, ook echt pijn bij m'n slaap als ik beet.
Kiezen zitten soms echt debiel ver in je kaak geworteld
Is ook zo. Mijn eerste kwam door op m'n 15e ofzo.quote:
Of babyvoer eten, uit die kleine potjesquote:Op zondag 24 januari 2010 17:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
En m'n eten in de blender stoppen en opzuigen door een rietje![]()
Jawel, dat helpt welquote:Op zondag 24 januari 2010 17:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Of babyvoer eten, uit die kleine potjes. Maar wel kloten, dat zeker. Paracatemol enzo ook geen optie?
Ik ken het zelf gelukkig niet, maar alles op het gebied van tanden rechttrekken enzo doet altijd zeer, en dan wordt je er helemaal gek vanquote:Op zondag 24 januari 2010 17:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jawel, dat helpt wel
Ik heb er nu ook geen last meer van, die kies heeft nu zeker even pauze genomen
Maar het is geen pijn omdat hij scheef groeit, of rot. Maar gewoon omdat hij zich door mijn tandvlees heen perst, dat op zichzelf al behoorlijk gevoelig is
Zoals ik al zei: dentinox helpt.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jawel, dat helpt wel
Ik heb er nu ook geen last meer van, die kies heeft nu zeker even pauze genomen
Maar het is geen pijn omdat hij scheef groeit, of rot. Maar gewoon omdat hij zich door mijn tandvlees heen perst, dat op zichzelf al behoorlijk gevoelig is
Ghihi okequote:Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dentinox helpt.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
We hebben het dan ook over verstandskiezen, die komen bij de meeste mensen pas vrij laat door. Na hun 20e ongeveer.
Als je ze vóór je 25e laat trekken zijn ze dus nog niet zo lang dan als je ze op je 50e laat trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |