quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:48 schreef Kentoet het volgende:
Nonnetje gezien en een grote groep kleine zwanen die over kwamen vliegen
leuk topic
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef sararaats het volgende:
een grote groep meeuwen, al vraag ik me af wat die op den buiten komen doen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:02 schreef Symphonic het volgende:
Er zat net een bonte specht in de tuin en er zit nu een Vlaamse Gaai op de schutting.
De meest bijzondere vogel die ik dit jaar in het wild heb gezien is trouwens een koppeltje Hoppen.
Weliswaar in Portugal, maar echt mooie vogels
Mooi hoor, vooral al die ganzen. Zelf heb ik nog nooit rotganzen gezien.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:06 schreef MiVer het volgende:
Geweest in "Prunjepolder / Schelphoek met inlagen" op Schouwen.
Lokatie: Prunjepolder / Schelphoek
3 Lepelaars, Rotganzen, Brandganzen, Rietganzen, Smienten, 3 Krakeenden, 6 Nijlganzen, Kramsvogels, Bergeenden, veel Buizerds, Grauwe kiekendief, Veel wulpen en grutto's, en onbekende "Ruiters" waar ik slecht in ben.
Fotos zonder telelens, maar voor het idee:
Het gebied (aan de inlagen kant):
[ afbeelding ]
Lepelaars:
[ afbeelding ]
Nijlganzen:
[ afbeelding ]
Smienten:
[ afbeelding ]
Rotganzen:
[ afbeelding ]
Brandganzen (meer voor het idee van de polders)
[ afbeelding ]
Ja mijn fout. Was Blauwe kiekendief. Iig een adult mannetje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:16 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Mooi hoor, vooral al die ganzen. Zelf heb ik nog nooit rotganzen gezien.
Maar klopt het wel van die grauwe kiekendief? Volgens mij zitten die in Afrika namelijk nu... Heb je geen blauwe gezien?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:37 schreef vronie het volgende:
Pachtige vogels allemaal.
Maar van dit bericht krijg ik kippenvel.
http://buurtlink.nl/1695J(...)/Gezocht+Valkparkiet
Mooi zijn diequote:Op woensdag 27 januari 2010 00:35 schreef MiVer het volgende:
[..]
Ja mijn fout. Was Blauwe kiekendief. Iig een adult mannetje.
Het was niet zo moeilijk. Ze kwamen laag overvliegen en ik had een verrekijker bij me. Ik zie ze wel vaker hier, ook wel samen met wilde.quote:Vraagje aan jou: Jij zag overvliegende Kleine zwanen. Hoe heb je die herkend? Aan het geluid?
OKquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:53 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Mooi zijn die![]()
[..]
Het was niet zo moeilijk. Ze kwamen laag overvliegen en ik had een verrekijker bij me. Ik zie ze wel vaker hier, ook wel samen met wilde.
Toen ze kwamen overvliegen maakten ze wel geluid, maar ik ben niet zo'n geluidenkenner...
Wil je zelf valkenier worden of vind je het gewoon leuk om zo'n workshop te volgen? Omdat je laatst ook postte over vogels bij een valkenier.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:59 schreef -CRASH- het volgende:
1 merel die op de muur op eten zat te wachten.
Ik ga 3 april een dag naar een workshop (experianceday) van Birds@work.
Wat denk je.... Tuurlijk zou ikzelf wel valkenier willen worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:43 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Wil je zelf valkenier worden of vind je het gewoon leuk om zo'n workshop te volgen? Omdat je laatst ook postte over vogels bij een valkenier.
Ik had vandaag een kramsvogel op de schutting zitten, nog niet eerder hier in de tuin gezien
Ze zullen je in ieder geval kunnen vertellen hoe je dat kunt halen of regelen idd.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat denk je.... Tuurlijk zou ikzelf wel valkenier willen worden.
Als er de kans bestaat dat ik bij of via hun de vergunningen kan gaan halen.
En wel met een Europese oehoe of een kerkuil.
hehe, ik zag hem eerst niet eens..hij is net zo rond en dik als die vetbolquote:
een super gave waarneming en ook fotosquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef -CRASH- het volgende:
Ik hoorde ze luidruchtig aankomen... rende naar boven om de camera te pakken.
Weer naar beneden... Klik...klik...klik...
Ze staan er niet allemaal op... Hier staan ongeveer 188 kraanvogels op de plaat.
[ afbeelding ]
En wat ingezoomd (600+mm)
[ afbeelding ]
Is dat gehucht soms Groot Abeele ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ben geen vogelaar ofzo maar fiets elke dag best een stukje en het maakt m'n fietstocht wel wat interessanter als ik eens een vogel tegenkom die ik anders nooit zie.
Gisteren heb ik ook een kleine zilverreiger gezien, dat was nog maar de tweede keer.
Verder staartmezen en wat fazanthanen die vlak aan het fietspad zaten.
En twee witte nandoes, maar die zie ik elke dag (iemand in een gehucht waar ik doorheen fiets heeft een weilandje met allerlei levende have)
Yep, klopt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:16 schreef MiVer het volgende:
[..]
Is dat gehucht soms Groot Abeele ?
Ik woon in Middelburg
geweldig, vooral die uil is mooiquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:53 schreef -CRASH- het volgende:
Zo vandaag een dagje bij Birds@work geweest.... Een aanrader als je eens roofvogels van heeeeel
dichtbij wilt meemaken.
Een paar kiekjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meer HIER
Schitterend! Zijn er trouwens nog meer users op FOK! die roofvogels houden?quote:Op woensdag 7 april 2010 12:41 schreef -CRASH- het volgende:
Net nog een paar foto's gekregen waar ikzelf op sta met een vogeltje (Harris Hawk (Woestijn Buizerd)).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet het maar zien inderdaad. Blijkbaar is er nauwelijks animo. Anders zou het nog best aardig zijn om op FOK! ook mee te doen met de vogeltelling.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:31 schreef Kentoet het volgende:
Vanmorgen een mooie ronde van 3 uur gemaakt.
Bruine kiekendief man en vrouw, blauwborst, rietgors, groene specht, grote bonte specht, zanglijster, grote lijster, groenling, winterkoning, roodborst, buizerds, tapuit, vink, fitis, tjiftjaf, grote zilverreiger, zomertaling, tafeleend, smienten, kievit, grutto, wulp, tureluur, boerenzwaluw, witte en gele kwikstaart, kluut, boomklever, boomkruiper, baltsende futen, ringmus, zwartkop.
En natuurlijk de nodige merels, pimpelmezen, koolmezen, kraaien, roeken, kauwen, wilde eenden, knobbelzwanen, grauwe ganzen canadese ganzen, nijlganzen, meerkoeten waterhoenen, houtduiven, tortelduiven, holenduiven, stadsduiven, kokmeeuwen, zilvermeeuwen, grote en kleine mantelmeeuwen, huismussen.....
Wat kun je toch veel zien op zo'n dag
Ik loop met mijn westie dagelijks in een natuurgebied. Daar zitten een stuk of 3 buizerdparen (en ook een valkpaar).quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Schitterend! Zijn er trouwens nog meer users op FOK! die roofvogels houden?
Hier houdt de buurjongen er meerdere. Dan hoor je af en toe dat onheilspellende geschreeuw. Ehm, ik heb een dwerg Jack Russell..
Gaaf! Nooit gezien nog.quote:
nee ik weet niet dat gedrag van de pimpelmeesquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:09 schreef Wolfje het volgende:
Gisteren heb ik een paar pimpelmezen gezien in mijn tuin. Dat gebeurt haast elke dag wel, maar het vreemde was dat een van hen bibberde met zijn/haar vleugeltjes zoals jonge vogels dat doen als ze wat te eten willen. Het lijkt mij dat het geen jonkie is geweest. Maar waarom doet dat beestje dat dan? Pure luiheid, of is ie zijn/haar partner aan het testen?
Tsjah. Als ik mijn boerenverstand erop loslaat dan zou ik zeggen dat het baltsgedrag is... Bij de balts bij roofvogels geeft het mannetje vaak voedsel aan het vrouwtje, misschien dat het bij pimpelmezen ook zo werkt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:09 schreef Wolfje het volgende:
Gisteren heb ik een paar pimpelmezen gezien in mijn tuin. Dat gebeurt haast elke dag wel, maar het vreemde was dat een van hen bibberde met zijn/haar vleugeltjes zoals jonge vogels dat doen als ze wat te eten willen. Het lijkt mij dat het geen jonkie is geweest. Maar waarom doet dat beestje dat dan? Pure luiheid, of is ie zijn/haar partner aan het testen?
een specht in je eigen tuin? Interessant!quote:Op woensdag 28 april 2010 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Gisteren, in de tuin: een bonte specht.
Geen idee, eigenlijk!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:18 schreef Warbler het volgende:
Welke bonte specht? De grote, middelste of kleine?
Merci.quote:
wij nietquote:
Ze zijn er nog steeds.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:34 schreef Warbler het volgende:
Tegen deze tijd van het jaar stikt het van de Groenlingen in Nederland. Een deel trekt echter binnen een paar dagen weer verder. Het zijn prachtige diertjes en zeker leuk om op een balkon te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |