Dat is mijn vraag aan jullie dusquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:45 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat je kostenplaatje nogal erg laag is ingeschat, is er ook niet een visum nodig, extra verzekering, andere toeslagen?
Als we een duidelijk beeld hebben en het zeker weten gaan doen, dan willen we ook zo snel mogelijk boeken uiteraard. Ik had trouwens van de week ook een Duitse site gevonden met speciale regelingen voor jongeren die roadtrips gaan doen in de USA, alleen die ben ik kwijtquote:Daarnaast kost je vlucht nu misschien 450 retour, maar dat kan ook weer flink wat hoger zijn tegen die tijd. Plus aanschaf van een auto en afschrijving daarvan. Vrienden van me hebben het ook gedaan en konden daarna heel lastig de auto weer kwijtraken dus verloren daar nogal wat geld op.
Jep, 100%. Ik keek net nog, en het was zelfs nķg goedkoper geworden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:50 schreef christvs het volgende:
Weet je dat zeker van die 450 euro? Dat klinkt wel erg goedkoop voor het hoogseizoen. 750 euro is veel reëler lijkt mij.
Ja, volgens mij wel!quote:Was die site toevallig usa-reisen.de?
Dat klinkt ook leuk inderdaad, maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur, en het leek ons leuk om er echt dwars doorheen te gaanquote:Eerlijk gezegd vind ik het idee van een cross-country trip niet echt geweldig. Er zijn leuke steden aan de oostkust, dat zeker! Maar NY en dan een binnenlandse vlucht naar La, en vervolgens het bekende rondje LA-Vegas-SF doen is ook zeker geweldig! Bovendien zijn hier echt enorm mooie nationale parken.
Leek me ook al niet.quote:En een visum heb je echt niet nodig hoor. je moet je van te voren wel aanmelden bij ESTA, een inreiscontrole van de VS.
Thanks, hier hebben we zeker wat aan!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom NY - LA? Je bent de helft van je reis door totaal oninteressante plekken aan het rijden. De staten in midden van de VS zijn veelal plat, zonder interessante steden en natuur en veel landbouw. Daarnaast is een maand vrij weinig voor de afstand die je aflegt denk ik. Wij zijn van TX naar CA gegaan in drie weken. Je rijdt al snel heel veel in parken en alles ligt natuurlijk niet op een rechte weg. (heb zelf in TX gewoond, vandaar dat we daar begonnen)
Onder de 25 heb je in de VS standaard $25 per dag per bestuurder extra aan kosten. Aannemend dat jullie alle 3 rijden is dat dus $75/dag extra. Ik zou daarom van te voren een auto boeken, kijk eens op usareisen.de voor een auto, daar hebben wij een auto gehuurd, via alamo. Was voor ons de enige betaalbare (nog steeds wel dure) mogelijkheid voor autohuur. Verder heb je waarschijnlijk $500 drop-off fee omdat je de auto ergens anders inlevert.
Qua kosten moet je uitgaan van zo'n $100 per dag excl vliegen en andere dure dingen. Dat was wat wij kwijt waren aan eten, benzine en hotels. Wij hebben goedkope hotels onderweg gepakt, nauwelijks duurder dan hostels, maar toch wel extra comfort. Ga met 3 personen uit van zo'n $30/ nacht voor een hotel. (super 8, best wester/comfort inn etc)
Of je voor een camper wil gaan moet je zelf inschatten, ons leek het niets, daarom hebben wij gewoon een auto gehuurd en zijn voor hotels onderweg gegaan. Auto kopen zou kunnen, maar tweedehands auto's in de VS zijn duurder dan in Nederland (iets fatsoenlijks va. $3000). Er zijn er wel genoeg te vinden, maar verkopen is heel lastig. Als je in LA bent, heb je waarschijnlijk maar een paar dagen om hem kwijt te raken en dan moet je heel veel geluk hebben. Dealers geven er zeer weinig voor, denk aan zo'n 30% max van wat je zelf betaald hebt.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:33 schreef DutchTrain het volgende:
Kijk ook in
Auto huren VS, onder de 25
Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12 en
Rondreizen door de USA #2
Dat is sowieso het beste advies.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!!
Minder leuke dingenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb dit 2 1/2 jaar geleden ook gedaan. Op NY aangekomen toen met de trein naar Washington DC en vanuit daar richting LA. Advies: DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!! Je gaat leuke dingen meemaken, maar ook minder leuke dingen. Het is een avontuur en als je het kan betalen zou ik het zeker doen. Ik ging samen met een vriend. Ik had 100euro per dag uitgetrokken (en daar ging ik soms wel overheen).
Minder leuke dingen zoals:quote:Op zondag 24 januari 2010 12:23 schreef christvs het volgende:
[..]
Minder leuke dingen? Ik heb van al mijn drie reizen naar de VS genoten!
Knipperend rood is hetzelfde als een stopbord. Prutser.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Minder leuke dingen zoals:
- Vastzitten in een canyon bij Moab, 3 uur van de bewoonde wereld, geen telefoonbereik. En dan in de ergste storm in 12jaar komen te zittenOnweer, regen, rotsen die naar beneden kwam zo groot als vrachtwagens en overstromingen waardoor we onze jeep elke keer hoger op moesten rijden) Engste nacht van mijn leven.
- En ik sliep s'nachts ergens dichtbij de grand canyon in een vaag dorpje in een net zo vaag motel. Wordt er s'nachts ff flink op de beur gebonstVriend van me wilde naar buiten rennen, ik heb hem maar tegengehouden niet zo'n goed plan.
Oja en drie keer aangehouden door de politie. 1x te hard gereden, 1x door rood (knipperend rood licht is ook rood ofzo) en 1x heeft de highway patrol een half uur op me bumper gezeten todat hij besloot me aan de kant te zetten. Zijn best relax die agenten als je goed volk bent.
Ik werd s'nachts in de buurt van Malibu staande gehoudenquote:Op zondag 24 januari 2010 22:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Knipperend rood is hetzelfde als een stopbord. Prutser.![]()
Dus tip kijk even naar de verkeersregels, zijn een stuk of 10 belangrijke verschillen met Europa.
Absoluut oneens!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat ik je in ieder geval kan adviseren om NIET te doen als je ook Nationale Parken wil bezoeken is een camper te huren. Ten eerste kost je dat denk ik enorm veel aan benzine (ook al is de benzine daar lang niet zo duur als hier) maar daarnaast, ik ben zelf afgelopen jaar op reis geweest in de VS, heb ik meerdere campers gezien die in Nationale Parken rechtsomkeert moesten maken omdat die grote dingen niet op de wegen passen / het niet veilig is om door smalle bergwegen te rijden met een camper.
Hoop dat je daar iets aan hebt, en veel plezier!
Ook vooral AZ en UT niet vergeten. Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley!quote:Op maandag 25 januari 2010 10:31 schreef Blik het volgende:
Als je trouwens ook nog wat wilt zien gedurende je reis, zou ik zeker voor een rondje LA - SF - LV gaan. Heb je veel meer tijd voor de mooie bezienswaardigheden.
Meeste kun je daarin meepakken. Ik ben tenminste binnen dat rondje ook naar Grand Canyon, Bryce Canyon en Zion geweest.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ook vooral AZ en UT niet vergeten. Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley!
Ik doe het daar ook voor: om te kunnen patsenquote:Op maandag 25 januari 2010 15:29 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap niet waarom je coast to coast of bijvoorbeeld route 66 wil doen. Heb altijd het idee dat je het dan meer doet om te kunnen zeggen dat je het gedaan hebt. Qua landschap en steden is dat zeker niet het leukst om te doen.
Het klinkt natuurlijk wel vet om te zeggen dat je route 66 hebt gereden, maar veel stukken van de route zijn weg en vervangen door interstate. Verder rijd je veel stukken door absoluut plat landschap. Ik ben in Oklahoma geweest en dat is niet heel bijzonder, de Texas Panhandle moet je al helemaal wegblijven, de I40 (dacht ik dat het was) naar Albuquerque is ook al niet leuk om te rijden. Het stukje in Arizona is woestijn, dus heel kaal. Daar zijn nog een paar dingen langs te doen op zich. (painted desert, meteor crater naar flagstaff en een detour naar de grand canyon). Het laatste stukje door California heb ik niet gereden, dat gaat waarschijnlijk door de Mohave desert? Das opzich nog wel leuk denk ik. Het eerste stuk heb ik ook niet gedaan, maar volgens mij, en van horen zeggen, is daar ook niet veel.
Je skipt echt enorm mooie gebieden, als monument valley, mesa verde, bryce, zion en San Francisco. Uiteraard moet je het zelf weten. Ik heb wel veel reden in de states. Afstanden zijn echt enorm, je kan 10 uur lang op een interstate rijden, zonder ook maar iets interessants tegen te komen, dan heb ik het bijvoorbeeld over I40 en I20 in Texas en NM.
www.usareisen.dequote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:25 schreef LordLynx het volgende:
Auto huren zal een hele dure grap worden omdat er bij bijna alle maatschappijen drop-off kosten bijkomen als je je wagen in een andere stad wegzet dan waar je hem gehaald hebt. Als ik nu bij Hertz kijk zou ik voor een maandje een normale auto huren huren in JFK en op LAX afdroppen een dikke 1400 euro kwijt zijn, en daar zit dan nog geeneens underage toeslag bij.
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga in maart een week naar NY en Washington, moet ik me dan ook ergens aanmelden?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:50 schreef christvs het volgende:
En een visum heb je echt niet nodig hoor. je moet je van te voren wel aanmelden bij ESTA, een inreiscontrole van de VS.
Je moet je nu toch online aanmelden ofzo. Maar lijkt mij dat je reisorganisatie/ vliegmaatschappij dat je moet vertellen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:14 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga in maart een week naar NY en Washington, moet ik me dan ook ergens aanmelden?
Ik heb dus echt geen idee. Ik ga een rondreis door Zuid-Amerika maken, maar begin eerst met een weekje VS. Reisbureau is Arke, maar die heeft het nergens over gehad. Ik mail ze wel even.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Je moet je nu toch online aanmelden ofzo. Maar lijkt mij dat je reisorganisatie/ vliegmaatschappij dat je moet vertellen.
google eens op esta. En ja, dat is verplichtquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:14 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga in maart een week naar NY en Washington, moet ik me dan ook ergens aanmelden?
goed bezigquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef Saekerhett het volgende:
Zo, we hebben geboekt!
18 augustus heen naar Los Angeles via Londen Heathrow
14 september terug van Los Angeles via Londen Heathrow
Totaalprijs vlucht: 504 euro p.p. (British Airways)
We hebben besloten om alleen de westkust te doen zodat we meer tijd voor dingen hebben en we een vaste aankomst- en vertrekstad hebben.
Maar: WE GAAN!
you know it! Tatsu all the wayquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Six flags LAis de shit!
Vergeet vooral Zion nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:02 schreef Retarded het volgende:
[..]
goed bezignou een lijstje van dingen die je sowieso moet gaan zien:
- Los Angeles (+ six flags)
- Las Vegas
- San Francisco (en bijbehorende dorpjes ten noorden van Golden Gate Bridge)
- Yosemite Park
- Grand Canyon
- Bryce Canyon
- Hoover Dam (kom je overheen als je van Vegas naar Grand Canyon rijdt via Williams)
- San Diego
Wij hadden is Zion -5 en bakken met sneeuw.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:54 schreef christvs het volgende:
Zion vond ik juist tegenvallen. Mooi hoor, daar niet van, maar met 40 graden wandelen (zomer) zat er niet in daar.
Wat iedereen altijd vergeet, maar wat ik ongelofelijk mooi vind, is Capitol Reef National Park. Echt heel apart park. Vooral de rode en blauwe kleuren in de rotsen vond ik erg bijzonder. Helaas is dit park zwaar ondergewaardeerd, of nouja, helaas voor al die suckers die dit missen. Rustiger voor mij.
Capitol Reef
http://www.flickr.com/photos/hiker_girl/2717644899
Als het 40 graden is, is het nergens goed vertoeven. En Zion kun je alleen maar goed bekijken als je gaat wandelen. Het is niet zoals de Grand Canyon een park wat je d.m.v. kleine wandelingen naar uitzichtpunten kunt zienquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:54 schreef christvs het volgende:
Zion vond ik juist tegenvallen. Mooi hoor, daar niet van, maar met 40 graden wandelen (zomer) zat er niet in daar.
Wat iedereen altijd vergeet, maar wat ik ongelofelijk mooi vind, is Capitol Reef National Park. Echt heel apart park. Vooral de rode en blauwe kleuren in de rotsen vond ik erg bijzonder. Helaas is dit park zwaar ondergewaardeerd, of nouja, helaas voor al die suckers die dit missen. Rustiger voor mij.
Capitol Reef
http://www.flickr.com/photos/hiker_girl/2717644899
Navigatie kan je dus het beste zelf kopen als je wat langer huurt. Een tomtom 1 heb je voor 90$ en dat werkt prima.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:36 schreef ukga het volgende:
Ik had een huurbak (dodge charger in Los angeles) die was 265 euro voor 11 dagen, maar omdat we nog geen 25 waren kwam er nog 200 euro bij, plus 8 euro per dag voor navigatie. (geregeld via carhire3000.com) prima firma(onderdeel van dollar.com), we hebben een lekke band gehad, kregen metteen een nieuwe dodge charger mee, en we hebben nieuwe navigatie gekregen (omdat ik met me zatte kop de kabel had gesloopt)
Aanrader; LAS VEGAS
Dat is zo indrukwekkend en flamboyant, daar moet je zeker geweest zijn. Wij zaten voor 28 euro p.p.p.n( in het weekend) in Flamingo. Goed hotel, ruime kamers, 2 queensize bedden.
Los angeles was wel oke, leuk om beverlyhills te zien en walk of fame enzo maar na een dag of 4 had ik het daar wel gezien. Uitgaan in LA duurt btw maar tot 03;00 maximaal (om 02;00) stoppen ze met drank schenken)
4 dagen LA? Lijkt mij minimaal 3 dagen te lang...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:36 schreef ukga het volgende:
Los angeles was wel oke, leuk om beverlyhills te zien en walk of fame enzo maar na een dag of 4 had ik het daar wel gezien.
haha ja mssn wel maarja ik was nog nooit in USA geweest dus ik vond het zo ie zo allemaal wel vet om te zien hoe amerika (LA ) is. |Ik heb me wel vermaakt bij santa monica en venice beach, in hollywood een beetje winkelen, eten en stapen en beetje door bel-air en beveryhills rijden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:51 schreef Blik het volgende:
[..]
4 dagen LA? Lijkt mij minimaal 3 dagen te lang...
heb je achteraf gezien ook gelijk in maarja wisten wij veel. Ik kwma aan op LAX en dit leekt me de snelste en makkelijkste oplossing. maar volgende x als ik naar USA ga (miami denk ik) ga ik er wel eentje kopen jah.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Navigatie kan je dus het beste zelf kopen als je wat langer huurt. Een tomtom 1 heb je voor 90$ en dat werkt prima.
Venice beach met al die freaks :d Santa Monica kermis en vissers!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:11 schreef ukga het volgende:
[..]
haha ja mssn wel maarja ik was nog nooit in USA geweest dus ik vond het zo ie zo allemaal wel vet om te zien hoe amerika (LA ) is. |Ik heb me wel vermaakt bij santa monica en venice beach, in hollywood een beetje winkelen, eten en stapen en beetje door bel-air en beveryhills rijden.
haha ja is toch lachequote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Venice beach met al die freaks :d Santa Monica kermis en vissers!
TVP. Ga zelfde rondje maken zoals het nu uitziet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef Saekerhett het volgende:
Zo, we hebben geboekt!
18 augustus heen naar Los Angeles via Londen Heathrow
14 september terug van Los Angeles via Londen Heathrow
Totaalprijs vlucht: 504 euro p.p. (British Airways)
We hebben besloten om alleen de westkust te doen zodat we meer tijd voor dingen hebben en we een vaste aankomst- en vertrekstad hebben.
Maar: WE GAAN!
Wanneer was datquote:Op zondag 24 januari 2010 22:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Minder leuke dingen zoals:
- Vastzitten in een canyon bij Moab, 3 uur van de bewoonde wereld, geen telefoonbereik. En dan in de ergste storm in 12jaar komen te zittenOnweer, regen, rotsen die naar beneden kwam zo groot als vrachtwagens en overstromingen waardoor we onze jeep elke keer hoger op moesten rijden) Engste nacht van mijn leven.
Is een saaie weg ja. Ik heb zelf een uurtje of 5 in Oklahoma op route 66 gereden. Ja natuurlijk heb je daar een aantal leuke old school dorpjes. Maar om nu dagen lang op een weg met 55 mile per uur te rijden :p Mhawwwwwwwwwquote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:47 schreef mtfirst het volgende:
Lijkt me leuk coast 2 coast maar de route 66 is niet de moeite waard lees ik??
niet eens... ben ik verschillende steden geweest (NY, Vegas, San Francisco en wat kleinere stadjes) ... maar vind LA het leukst van alles. Weet dat ik hier redelijk alleen in sta, maar er hangt een bepaalde sfeer daar... weet niet wat het is. Misschien is het juist omdat het helemaaaal niet toeristisch is (of bepaalde delen na). Maar vind het heerlijk om lekker over Sepulveda en Wilshire te cruizenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:51 schreef Blik het volgende:
[..]
4 dagen LA? Lijkt mij minimaal 3 dagen te lang...
oke, want ?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:40 schreef zjroentje het volgende:
ga in godsnaam niet naar Tijuana ....
Ik vond het wel grappig. Met de tram naar een ander landquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef zjroentje het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk, leek werkelijk helemaal nergens op en meer dan zonde van de tijd.
In Mexico zijn ze net zo opdringerig als in Aziequote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:06 schreef mtfirst het volgende:
mjah die opdringerige verkopers hebben ze op elke straathoek van zo'n beetje alle toeristische steden
Dit lees ik wel vaker.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:40 schreef zjroentje het volgende:
San Diego vond ik trouwens tegenvallen. Relaxte stad, daar niet van, maar ik had het wel vrij snel gezien daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |