Even een aanvulling op mezelf, voor de onervaren optiehandelaar die (alleen) AEX feb calls met 345 als strike-prijs gekocht heeft, en die nu vanwege de koersdaling compleet bearish geworden is. Je kunt de huidige strategie (namelijk alle risico met alleen calls - zeer bullish) nog omzetten in een Bear Call Spead. Ik zie dat de AEX 340 call (feb) nog op (ongeveer) 3,50 staat. Je krijgt door deze te schrijven (niet meer dan het aantal calls wat je nu bezit) wat meer terug voor je oorspronkelijke calls, maar let wel dat je maximale verlies ook toeneemt (namelijk de waarde van de gekochte calls + (345 - 340 - 3,5, niet kleiner dan 0) 1,5 per contract). Maar zoals de naam al zegt, probeer dit niet als je nog enigzins optimistisch bent over de koersontwikkeling van de AEXquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:34 schreef Apollon het volgende:
[..]
2% is nog wel te overzien? Eventueel een 350 call schrijven om de schade wat te beperken (mocht het over een maand niet beter zijn)?
Als Volcker op de plaats van Bernanke had gezeten de afgelopen 3 jaar dan had je in bovenstaande plaatje de naam Bernanke kunnen vervangen voor Volcker en was de uitslag precies hetzelfde geweest.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:10 schreef fedsingularity het volgende:
Should Bernanke Stay or Go?
http://www.foxnews.com/op(...)ernanke-second-term/
[ afbeelding ]
Tijd voor Volcker.
De acteurs veranderen, maar het toneelstuk niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Als Volcker op de plaats van Bernanke had gezeten de afgelopen 3 jaar dan had je in bovenstaande plaatje de naam Bernanke kunnen vervangen voor Volcker en was de uitslag precies hetzelfde geweest.
Is natuurlijk niet helemaal waar. George Bush was zon beetje het slechtste wat Amerika had kunnen overkomen voor 8 jaar lang.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
De acteurs veranderen, maar het toneelstuk niet.
idd, hele slechte castingquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet helemaal waar. George Bush was zon beetje het slechtste wat Amerika had kunnen overkomen voor 8 jaar lang.
Ikzelf heb wat spaargeld bij een gammele bank zoals ING omdat die de hoogste rente geeft (in de UK). Als dat niet voor 100% door de Nederlandse staat was gegarandeerd (tot 100k) dan zou ik natuurlijk nooit een cent bij ING stallen. Gedraag ik me dan als een onverantwoorde crimineel omdat ik voor het hoogste gegarandeerde rendement ga?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:12 schreef dramatiek het volgende:
Dt hoeft dan niet perse deze overheid te zijn in ieder geval. Ik snap dat toezichthouders/wetgeving/regels moeten zorgen dat bepaalde zaken afgekaderd zijn. Maar je kan de schuld van het je gedragen als een onverantwoorde crimineel niet wegwuiven met te zeggen dat je gewoon de ruimte kreeg om je als een varken te gedragen. Bedrijfstechnisch gezien is het volstrekt rationeel gedrag maar zouden we de schuld ook aan de overheid geven wanneer ik een winstgevende fabriek zou opzetten aan de kant van een rivier om die rivier vervolgens vol te dumpen met chemisch afval omdat er geen goede regelgeving is en het dumpen van dat afval mijn winst zou maximaliseren. Bedrijven hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid die verder gaat dan de wet. Blijkbaar hoort het niet hebben van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid bij de american dream en maakt de american dream de american dream kapot....om dan steeds de schuld van al dat immoreel gedrag op de overheid af te wentelen. Mooie dream, keep on dreaming.
Ik geloof niet dat de verhoging van de staatsgarantie een reden was van de kredietcrisis maar een maatregel om vertrouwen te winnen en een bankrun te voorkomen. Blijkbaar werkt dat anders had je dat geld daar niet staan. Wanneer iedereen zijn geld bij de ING had weggehaald, had de markt mooi kunnen werken, dan waren we Ijsland geweest. De nederlandse staat betaald volgens mij ook geen cent van die 100.000 euro, dat doen de andere banken naar rato.quote:Op zondag 24 januari 2010 07:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ikzelf heb wat spaargeld bij een gammele bank zoals ING omdat die de hoogste rente geeft (in de UK). Als dat niet voor 100% door de Nederlandse staat was gegarandeerd (tot 100k) dan zou ik natuurlijk nooit een cent bij ING stallen. Gedraag ik me dan als een onverantwoorde crimineel omdat ik voor het hoogste gegarandeerde rendement ga?
Ik trek die vergelijking omdat een groot deel van het risicozoekende gedrag voortkomt uit impliciete en expliciete overheidsgaranties (denk aan Fanny en Freddy e.d.). De winst is voor jezelf terwijl de evt verliezen voor iemand anders zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:26 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de verhoging van de staatsgarantie een reden was van de kredietcrisis maar een maatregel om vertrouwen te winnen en een bankrun te voorkomen. Blijkbaar werkt dat anders had je dat geld daar niet staan. Wanneer iedereen zijn geld bij de ING had weggehaald, had de markt mooi kunnen werken, dan waren we Ijsland geweest. De nederlandse staat betaald volgens mij ook geen cent van die 100.000 euro, dat doen de andere banken naar rato.
Ik zeg nergens dat een spaarder die geld op een bank pleurt met het hoogste rendement crimineel gedrag vertoont. Hij neemt risico voor zichzelf, niet voor de rest van de wereld. Hij speculeert ook niet met andermans geld en verkoopt ook geen troep door aan andere partijen en stimuleert ook niet het verkopen van Ninja hypotheken e.d. Ik snap dan ook niet waar je opmerking op gericht is? Een spaarder vergelijken met een wallstreet bankier![]()
![]()
korte termijn herstel daarna denk ik zijwaarts of down.quote:
Ik verwacht tot en met woensdag/donderdag richting 310-315 en daarna herstel richting de 326-328(zal volgende week nog niet gehaald worden).quote:Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef tony_clifton- het volgende:
Iemand een idee wat er volgende week gaat gebeuren?
Dat aandeel gaat sowieso naar beneden denk ik. Apple is heel vaak stijgend tot aan hun event, dan een selloff.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Hopen dat het in ieder geval een turbulent weekje gaat worden! En ik kijk erg uit naar de cijfers van Apple.
Dat is ook één van de speerpunten van innovatie, het continu kunnen herhalen van je truuk. Het kunnen herkennen van innovatie is overigens ook een hele truuk, er bestaan heuse vakgroepen die zich puur en enkel met dit fenomeen bezighouden...quote:Op zondag 24 januari 2010 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Maar ze blijven wel langer innoveren dan ik gedacht had dat ze zouden kunnen doen...
Snel een paar FTI'tjes kopen!quote:Op maandag 25 januari 2010 00:07 schreef fedsingularity het volgende:
Nog steeds 15 punten lager als vrijdagmiddag.
Als het zo blijft gaan we met de aex 5 punten lager openen rond 324
van mij staan ook al op winst van vrijdag middagquote:Op maandag 25 januari 2010 09:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Nog ff en die calls van me gaan er met winst uit
NL is altijd het beste jongetje van de klasquote:Op maandag 25 januari 2010 09:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom is de AEX altijd het beste jongetje van de klas?
Mijn god zeg, jij komt echt altijd met die grafieken waarin je de zogenaamde wave 5 in verwerkt hebt die altijd omlaag gaat, en dan ook echt binnen notime hard de grond induikt, maar keer op keer gebeurd dat niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En deze grote 1 is onderdeel van grote golf 3, wacht maar tot 3 van 3 los komt, dat zal een orkaan zijn die zijn weerga niet kent:
[ afbeelding ]
"REGISTREER OM VERDER TE LEZEN"quote:Op maandag 25 januari 2010 10:27 schreef jaco het volgende:
Kent iemand een website waar de actuele markt P/E ratio volgens de methode van professor Robert J. Shiller wordt bijgehouden?
Ik lees net in dit artikel dat fondsmanager Paul Shutes van de Amerikaanse bank JP Morgan beweert dat "volgens het door Robert Shiller ontwikkelde model moeten de koersen nog met ruim 30 procent stijgen om op het langjarige gemiddelde uit te komen".
Ik ben nu in de war aangezien Selang eerder zei dat de koersen al weer boven het langjarige gemiddelde zijn gestegen.
De definitie van Shiller P/E is dat je het inflatiegecorrigeerde 10-jaars gemiddelde van de 1-jaar trailing P/E gebruikt. Je mag dat dus niet vergelijken met de 'gewone' trailing P/E.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:14 schreef Gremen het volgende:
Selang gebruikt volgens mij een 10 jarig P/E
Die is natuurlijk veel hoger dan de huidige P/E
Op BNR hoor ik juist dat de herbenoeming steeds meer ter discussie staat...quote:Op maandag 25 januari 2010 12:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nope, alleen de cijfers van Philips, en dat Boskalis haar bod op Smit verhoogt (waarom dan Boskalis stijgt ontgaat me een beetje.... erg.....).
Misschien vooruitlopend op de herbenoeming van Bernancke die wat zekerder geacht wordt?
ik sla Amerikaanse bronnen wat hoger aan http://www.cnbc.com/id/35049652quote:Op maandag 25 januari 2010 12:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Op BNR hoor ik juist dat de herbenoeming steeds meer ter discussie staat...
Een maat van me. Maar zijn aankoopprijs was dusdanig hoog dat hij nog steeds diep in he rood staat.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog mensen die in Spyker zaten?
vandergeld zal zo wel inspringen....rood op de bordenquote:Op maandag 25 januari 2010 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Topic slaat dood?
Beetje stoplicht vandaag...quote:Op maandag 25 januari 2010 16:14 schreef Gremen het volgende:
Het zal wel weer gaan leven, nu is het namelijk weer rood
volgens mij ben jij echer banger de boot te missen, dan de downturn te raken?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef LXIV het volgende:
Dat is ook mijn bezwaar tegen uitstappen als het even tegenzit. Qua gevoel zat ik vorige week ook minder, maar het is al gebleken dat het onmogelijk is om daarop te handelen. Voor je het weet heb je weer te lang gewacht en de boot gemist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |