Ni Hao!
Hier zit ik dan, ergens in de middle of shit in het zuiden van China

in een hotel waarbij ik de kamer moet afsluiten met een groot hangslot en waarbij ik geen wc papier mag gebruiken in de wc want dan raakt ie verstopt

. Morgen ga ik met een klein bamboe-bootje de rivier stroomafwaarts, naar het volgende dorp, op zoek ook naar beter weer, want hier is het uitsluitend stromende regen helaas. Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik was zojuist een wandelingetje aan het maken in het boeren-landschap. Daar liep ik langs een "huisje" (lees krot) waar mensen rond een vuurtje zaten en ik werd uitgenodigd erbij te komen in hun huis. Echt super tof, die mensen leven dus echt in een 1-kamer krot met daarin niet veel meer dan een bed en een kampvuurtje. Heel mooi om mee te maken, in zo'n familie te zitten en te kijken hoe dat gaat. Ik mocht natuurlijk ook blijven eten, maar dat heb ik toch maar even afgeslagen. Zou graag willen, maar als ze besmet water gebruiken om te koken lig ik morgen hier ziek... Taal is wel heel lastig, geen woord engels en het enige chinees dat ik spreek zijn dingen als 'ik begrijp het niet' en 'bedankt'. In ieder geval een unieke ervaring. Uiteraard werd ook heel de familie uit de buurt erbij gehaald (oma werd op de brommer gehaald om mij te zien

).
Over een paar dagen vlieg ik terug naar Beijing, om vanuit daar de trein te nemen en mijn reis te vervolgen, weet nog niet waarheen

. Qua eten blijft haaienvinnesoep op absolute nummer 1 qua goorheid. Maar buiten dingen als rat en gefrituurde eenden-kop en zo heb ik weinig heel extreme nieuwe dingen gezien. Oh wel op straat nog even mogen zien hoe een koe werd geslacht (bloed gutste eruit) en vervolgens met een gasbrander werd ontdaan van vel en haren... brrrr!
Okay, ik zal het ontbijt van de meesten wel weer hebben laten terugkomen, dus ik kan weer uitloggen hier
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje:
[sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...