Dit topic weer eens leven inblazen. Ik mag morgen in Boxtel bij Lasikcentrum onder de laser en ondanks dat ik iedereen vertel dat het een makkie is enzo, ben ik al een paar dagen ervaringen van anderen aan het lezen. Gelukkig kom ik eigenlijk voornamelijk postieve verhalen tegen

Vandaar dat ik mijn eigen verhaal ook wil delen, zodat dat in de toekomst misschien ook weer mensen kan helpen.
Ik begon al erg jong met een bril, denk dat ik net 10 jaar was ofzo en zo rond mijn 16e ben ik toch aan de lenzen gegaan. Altijd zachte maandlenzen gehad, wat eigenlijk altijd zonder probleem is verlopen. Inmiddels was mijn lenzensterkte opgelopen tot -8.5 aan beide ogen en mijn reservebril liep op tot boven de -10. Overigens heb ik inmiddels de 3 aangetikt.
Op advies van de opticien ben ik een maand of 2 terug begonnen met extra zuurstof doorlatende lenzen, want de aders in mijn ogen begonnen wat fanatiek te worden en die lenzen zouden dus beter voor mijn ogen zijn. Maar juist vanaf dat moment ging het steeds minder. Geïrriteerde en tranende ogen waren het gevolg en ik droeg steeds vaker mijn bril, maar over ging het ook niet meer direct. Vandaar dat ik bij de oogarts terecht kwam die me meldde dat er met mijn ogen eigenlijk niets was, maar dat het dan toch aan mijn lenzen moest liggen. Maar ook vroeg de oogarts of niet eens aan ooglaseren had gedacht.
Mijn bril was ik eigenlijk na 2 dagen al zat, dus dat wekte natuurlijk wel mijn interesse en diezelfde avond ben ik nog voor een quickscan gegaan die uitwees dat mijn hoornvlies goed dik was en dat ze in principe zelfs -16 bij mij terug zouden kunnen brengen naar 0. Dus ik was erg enthousiast! Iets later ook een informatieavond bezocht, welke mij ook erg positief stemde.
Niet veel later dus een afspraak gemaakt en morgen is het dus zover. Heb helaas wel eens de neiging om bij dit soort dingen (tandarts, bloed prikken enz..) flauw te vallen

Dus ik heb al een heel fijn roze pilletje meegekregen om een uur voor de behandeling vast in te nemen, maar ik hou mezelf voor dat het allemaal best goed gaat dit keer!
Sorry voor dit enorme verhaal dat vast niemand gaat lezen, maar ik had gewoon zin om dit van me af te schrijven