je hebt gelijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:04 schreef Tegan het volgende:
Tja, ik doe het zelf dusja,, en niet sneu.
Ik twijfelde even of jij het wel was zo stil was jequote:Op donderdag 28 januari 2010 22:44 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb vandaag iemand gezien die eruit ziet als Squig en reageert als SquigHad alleen geen tijd voor verificatie cq het uittesten van de perfecte openingszin
Ik kan in principe nog alle 60 halen...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:05 schreef hetzusjevan het volgende:
Heb je helemaal geen kans meer om je BSA te halen Tegan?
Wat is het probleem dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik kan in principe nog alle 60 halen...
Dat ik mijn tentamens niet ga halen, negatief advies ga krijgen en volgend blok 10 tentamens heb...quote:
Hmm dat is klote.. wil je hier nog mee doorgaan? Dan zou ik zeggen succes. Anders: heb je al nagedacht over een studieswitch?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:33 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat ik mijn tentamens niet ga halen, negatief advies ga krijgen en volgend blok 10 tentamens heb...
Ik bedoel, ik denk dat ik het niet ga halen. Beetje jammer van stufi-schuld enzo.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:05 schreef Tegan het volgende:
Studeren is maar stom [..] er komen een aantal interessante vakken aan dit blok.
Ik was juist best hyper, maar niet alleen en moest naar college moest ja, verplichte aanwezigheid enzoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:42 schreef squig het volgende:
[..]
Ik twijfelde even of jij het wel was zo stil was je
Hoezo niet? En wat dan wel?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:56 schreef GlowMouse het volgende:
Hbo lijkt me helemaal niks voor jou,
Weet ik, maar het is geen Hbo programmeren en, dan heb je iig iets om op terug te vallen. Ik kom zelf wel terecht in die wereld, als ik wat officieler laat vastleggen wat ik kan. Zag dat ze wat programmeercursussen geven voor 10,- op de TU/e, dus ik wil die misschien wel volgen, zodat ik iets op papier hebquote:en hbo informatica heeft niks met programmeren te maken wel leuk projectmatig werken!.
Zo op eerste zicht voldoe ik al aan de eerste vijf punten hoorquote:
En tjaquote:[..]
Squig + red bull is inderdaad nog een stapje verder, maar ik kwam in de buurtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:29 schreef squig het volgende:
volgens mij zijn onze definities van hyper anders
De hele sml-parser moet eens herzien worden, daar zitten veel bugs in. Het probleem is alleen dat zoiets dermate ingewikkeld in elkaar zit dat je voor zoiets een week uit mag trekken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:38 schreef Tegan het volgende:
Weet je trouwens al dat als je na links geen spatie doet het bugt? Rare quotes/spoilers enzo.
Is nu al de zoveelste keer, dat het opviel.
Groepswerk, verplichte aanwezigheid, weinig doen in veel tijd, allemaal luie mensen. Ik had het dit jaar al niet verprutst. Maar als je toch wilt programmeren: vergeet je studie want programmeurs zijn geen WO'ers; ga gewoon werken, en in je vrije tijd programmeren. Met genoeg ervaring heb je geen papieren nodig, en tegenwoordig zijn er genoeg manieren om je kunsten te tonen. Je moet alleen niet verwachten dat je het in een jaartje kunt.quote:
I know, maar ik wil wel een diploma hebben achter de hand...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Squig + red bull is inderdaad nog een stapje verder, maar ik kwam in de buurt
[..]
De hele sml-parser moet eens herzien worden, daar zitten veel bugs in. Het probleem is alleen dat zoiets dermate ingewikkeld in elkaar zit dat je voor zoiets een week uit mag trekken.
[..]
Groepswerk, verplichte aanwezigheid, weinig doen in veel tijd, allemaal luie mensen. Ik had het dit jaar al niet verprutst. Maar als je toch wilt programmeren: vergeet je studie want programmeurs zijn geen WO'ers; ga gewoon werken, en in je vrije tijd programmeren. Met genoeg ervaring heb je geen papieren nodig, en tegenwoordig zijn er genoeg manieren om je kunsten te tonen. Je moet alleen niet verwachten dat je het in een jaartje kunt.
Dat is in principe wel slim en ook de reden dat ik ooit mbo heb gedaan, alleen was dat zo ontzettend moeilijk, voor mij iig, door alle suffe regeltjes / ongemotiveerde mensen etc, ongeveer wat glowmouse eerder noemt. Ik zou dat even goed uitzoeken, en bij jezelf nagaan of je zelf de motivatie op kunt brengen als de stof niet motiverend genoeg is. (ik zeg niet dat het zo is overigens, maar is wel iets waar mensen zich vaak op verkijken heb ik gemerkt, inclusief ikzelf)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
I know, maar ik wil wel een diploma hebben achter de hand...
En voor een LOI-opleiding heb je ook al doorzettingsvermogen nodig, en meer opties zijn er niet, dus een diploma zit er niet in. Misschien was dat half jaar werken toch niet genoeg.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:36 schreef Tegan het volgende:
een studerende ik werkt ook gewoon niet. En met verplichte aanwezigheid al helemaal niet.
Dat is niet het probleem, ik haal het (BSA) gewoon niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:40 schreef squig het volgende:
:[
klinkt misschien cru, maar misschien is dat wel een goede motivator.
Toen ik met mijn 4e(?) studie begon, kregen diploma-loze mensen in mijn omgeving allemaal problemen, met dat in mn achterhoofd heb ik me er de eerste anderhalf jaar doorheen geslagen, daarna begon ik het pas leuk te vinden.
Ik herken dit ook wel hoor. Ik ben zelf trouwens ook een Havo'er.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:28 schreef Tegan het volgende:
Ik herken je verhaal Dr_Strangelove. Ik moet idd die manier vinden, maar zo doorgaan zoals nu heeft geen zin. Financieel gezien niet, en ik kan ook niet zo doorgaan omdat ik dus op deze manier van school wordt gestuurd. Maar of ik het niveau wel aankan, weet ik niet. Ik bedoel, misschien lukt het gewoon allemaal niet omdat ik zoveel wil maar het niet heb (ben niet voor niets een Havo'er). Tot nu toe geef ik altijd van alles de schuld ervan, ik ben maar een Havo'er die dus Hbo moet gaan doen, of ik ben gewoon lui, of studeren is gewoon niets voor mij, of ik heb gewoon wat issues die ik ook wel de schuld wil geven. Maar uiteindelijk schiet ik daar niets mee op, dat is allemaal speculatie, en daarnaast helpt het niet in de problemen oplossen. Dat is wat ik wil, dat alles makkelijk gaat, maar dat gaat me nooit lukken. Dan maar stoppen en werken, en dan weer dat geen uitdaging vinden, dan weer studeren en het verpesten, eindeloze cirkel. Ik weet gewoon niet wat ik wil, en of ik wel op mijn plek ben, ene moment wel, andere moment wordt het me allemaal teveel.
Maarja, daar kan dus ook niemand mij mee helpen ofzo.
[/zeurmode]
Goh, daar gaat het ook niet over.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:38 schreef Friek_ het volgende:
Jezus Tegan, jij geeft het woord 'slachtofferrol' wel weer een nieuwe betekenis. "Ik ben maar een HAVO'er, boehoehoe." Je doet iets of je doet het niet. Niks er tussenin. Exacte studies vergen niks minder dan bloed, zweet en tranen van je en dat wist je al vanaf het begin.
Ik kom dat liedje echt in elk topic tegenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:48 schreef arj1o1 het volgende:
Om jullie een beetje op te vrolijken...
Hebben jullie er ook al zin in
Mijn ervaring is dat docenten niet zoveel waarde hechten aan die planning. Je hebt als het goed is een aantal contactmomenten met je begeleider. Ik zou die data gewoon aanhouden om bepaalde hoofdstukken af te hebben.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:34 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, ik heb 4 maanden voor de bachelorthesis. Nu wil mijn begeleidster een time table krijgen, een planning. Best lastig, ik zou nl niet weten hoeveel tijd ik voor bepaalde dingen nodig heb :/.
Mja zij wil het wel in grote lijnen weten zegmaar.. Maar heb hier weinig ervaring mee. Hoe klinkt dit?:quote:Op zondag 31 januari 2010 14:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat docenten niet zoveel waarde hechten aan die planning. Je hebt als het goed is een aantal contactmomenten met je begeleider. Ik zou die data gewoon aanhouden om bepaalde hoofdstukken af te hebben.
Ik ben er dinsdag even, van kwart voor 3 tot half 5. Maar we moeten sowieso weer eens een keer iets afsprekenquote:Op zondag 31 januari 2010 14:49 schreef automatic_ het volgende:
zusje! Ben je deze week op de UvT of niet? Ik moet je nog een boek teruggeven...
Of we doen even een keertje iets plannen? Dat is ook wel tof
Ik had ook een aantal weken "uitlooptijd" opgenomen in mijn planning en dat vond mijn begeleider juist erg realistisch. Je weet nooit hoe het proces precies gaat verlopen en daarom is die uitlooptijd wel wenselijk in bepaalde gevallen.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:02 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Mja zij wil het wel in grote lijnen weten zegmaar.. Maar heb hier weinig ervaring mee. Hoe klinkt dit?:
Is dat een beetje realistisch?
Hm. Op zich hou ik dan erg veel tijd over maar aan de andere kant: als iets dan tegenzit dan heb ik nog uitlooptijd en anders ben ik gewoon lekker op tijd klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |