1 2 3 4 5 6 7 | tic for i =1:130000 C(i,:) = A(i,:) ./ sum(A(i,:)); end toc Elapsed time is 0.215766 seconds. |
1 2 3 4 5 | tic A = A .* repmat(sum(A,2), 1, 25); toc Elapsed time is 0.045120 seconds. |
1 2 3 | Logit_function(b0); toc |
1 2 3 4 5 6 7 8 | tic B = sum(A,2); for i = 1:25 A(:,i) = A(:,i) .* B; end toc Elapsed time is 0.025278 seconds. |
Marketing Communications cijfers staan erop, tevens tvp!quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
tvp
Ik heb jou vandaag gespotquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Marketing Communications cijfers staan erop, tevens tvp!
Mijn supervisor houd niet van loopsquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef GlowMouse het volgende:
wat is de complete code?
en nog beter:
[ code verwijderd ]
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | %+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++% % My first logit model (homogenous) % % -function- % %+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++% % Set global variables global cas alt brd ind ava x1 x2 ind_y; % Define numerator and denominator (first column is reference alternative) num = (exp((x1(:,1+brd:(alt*brd)+ind)*b))).*x2; numm = reshape(num,alt,(cas/alt))'; % reshape numerator denn = repmat(sum(numm,2),1,alt); % vector of hh/trip sums: columns repeated for the # of alternatives % Define logprobabilities logp = log(numm./denn); % In the case of an availability variable we have a zero element where an % alternative is not available: the log-probability will equal -inf. We % replace these log-probabilities by 0. This has no effect on optimization, % as the value remains irrespective of the betas. if ava==1, logp(find(isinf(logp))') = 0; end; % Log-likelihood function (given that MATLAB minimizes the function we add % the minus sign!) ll = -sum(logp(ind_y)); end |
Heb je het gehaald? Ik had een 7.8 voor het tentamen en 8 als eindcijfer dusquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Marketing Communications cijfers staan erop, tevens tvp!
Niceeeequote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je het gehaald? Ik had een 7.8 voor het tentamen en 8 als eindcijfer dus
Gaat het nog lukken met het gemiddelde... Meestal zijn er 2/3 van de 50 cum laude bij de uitreiking..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb geen idee of dat haalbaar is voor mij. Cum Laude moet je toch hoger dan een 8 scoren? Dat gaat me waarschijnlijk niet in een keer lukken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Gaat het nog lukken met het gemiddelde... Meestal zijn er 2/3 van de 50 cum laude bij de uitreiking..
- functions werken met parameters, niet met globalsquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef arj1o1 het volgende:
[ code verwijderd ]
Sorry het is echt een mess zie ik nu als je niet weet wat de variabelen inhouden.
Klopt, maar ik werk ook met KNITRO (ktrlink), welke miet met inputvariabelen overweg kanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
- functions werken met parameters, niet met globals
Dat klopt, maar qua snelheid heb ik niet het idee dat dit wat uitmaakt. Enkel voor het geheugen?quote:- num kun je voor denn al unsetten, scheelt geheugen; numm en denn kunnen ook vrij snel weg
Hier ga ik zo even mee spelen.quote:- je kijkt alleen naar logp(ind_y) maar rekent de rest van logp wel uit: zonde
- je doet eerst de logaritme en dan de som; logaritme is kostbaar want werkt met convergentie van powerseries; eerst product en dan logaritme is een heel stuk sneller (wel opletten bij nauwkeurigheid, ik weet zo niet welke numeriek instabieler is maar misschien moet je het opdelen in groepjes en telkens de logaritme van het product van 25 elementen pakken, dat levert al een factor 10 winst op voor de logaritmestap).
Das zeer netjesquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ook niet verkeerd. 40% van de mensen heeft het bodemcijfer niet eens gehaald. Ben blij dat ik ook dat vak nu afgerond heb. Nu nog even wachten op het punt van Channel Management en dan heb ik mijn punten binnen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:56 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Das zeer netjesIk heb een 7 als eindpunt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |