Bij mij zijn de volgende dingen voorgekomen tijdens paniekaanvallen: hyperventilatie, als een gek trillen, het gevoel hebben een brok in de keel te hebben, kotsmisselijk zijn, je zwak voelen, het gevoel hebben flauw te vallen, huilbuien, woedeaanvallen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:08 schreef Jack_is_Back het volgende:
Wat houden die paniekaanvallen nou precies in dan? Ik heb daar volgens mij geen last van. Ik heb gewoon altijd het gevoel dat er iets niet klopt of dat dit allemaal niet echt is. Heel vaag.
Helpt antidepressiva niet? Is wel vaak eerste week(en) kut ivm bijwerkingen en dan ga je je nog vervreemder voelen etc...maar na n week a anderhalve week zijn vaak de bijwerkingen wel voorbij en begint het ook langzaamaan te werken (twee-zes weken).quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:45 schreef Vloerkadet het volgende:
De vorige ( Derealisatie/depersonalisatie, iemand ervaring mee? ) was vol.
Ik heb hier verschrikkelijk last van na 1x een slechte ervaring met drugs ruim 5 weken geleden. Toen maakte ik dit topic aan:
Langdurig flippen
Sindsdien heb ik elke dag last van paniekaanvallen en voel ik me bijna continu afwezig, bang en niet mezelf. Er is geen dag voorbijgegaan dat ik niet enorm heb gehuild en geen zelfmoordgedachten heb gehad. Ik loop nu bij een psycholoog maar ga over een week naar het buitenland voor 4 maanden. Geen idee hoe ik dat moet overleven op deze manier. Ik ben ten einde raad.
last van zelfmoordneigingen heb ik iig niet! Ben ook gewoon gelukkig. Het is meer iets waar ik mee moet leren leven. En hopelijk gaat het ooit eens over.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:26 schreef VonHinten het volgende:
Zo dit is bizar. Dat je na drugs 1-3 dagen vaag voelt is heel normaal, maar maandenlang en elke dag zelfmoordneigingen? Pfff.
Dat is wel een heel zweverig stukje.quote:Op maandag 20 juni 2011 03:32 schreef jmex het volgende:
het is een lastig onderwerp..
want wat is derealisatie nou echt
ik heb het idee dat mensen die er last van hebben eigenlijk gewoon bewust zijn geworden van het leven en hun identiteit
beetje paradoxaal dus
het idee dat je "derealiseert" is volgens mij dat je juist heel (te) zuiver wordt (realiseert)
beetje het matrix (de film) verhaal
iedereen leeft zijn haar leven in een roes
wanneer je daar uit snapt, door bv een confrontatie met hevige stress of drugsgebruik
dan realiseer je je pas dat je je leven als een droom leeft, iedereen leeft zijn haar eigen droom
in een roes
je wordt je bewust van jezelf
en dat kan best eng zijn, wat weer paniekaanvallen kan uitlokken
maar ACCEPTEER je staat van zijn en focus je op het leven dat je leidt
het gevoel van los komen van jezelf is namelijk niet erg, maar je maakt het erg in je hoofd
dus voor iedereen die problemen heeft met derealisatie, werk aan jezelf in je echte leven
leef die droom, leef je leven en je zal vanzelf steeds minder gaan "derealiseren"
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk geformuleerd heb)
waarom gebruik je die medicijnen? Depressief geworden van derealisatie of staat het er los van?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is wel een heel zweverig stukje.
Ik heb trouwens antidepressiva, maar het helpt niet tegen mijn derealisatie/depersonalisatie.
Dat staat er los van. Derealisatie staat zelfs in mijn diagnose en komt dus vaker voor bij mensen die hetzelfde hebben als ik.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
[..]
waarom gebruik je die medicijnen? Depressief geworden van derealisatie of staat het er los van?
het is ook een zweverig onderwerpquote:Op maandag 20 juni 2011 18:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is wel een heel zweverig stukje.
Ik heb trouwens antidepressiva, maar het helpt niet tegen mijn derealisatie/depersonalisatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |