Waar heb je het over?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Sowieso is 150 euro al veel geld voor G/W/L lijkt me.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:48 schreef HunterSThompson het volgende:
En jij neemt de telefoon aan voor die maat van je? Wat is dat voor watje. Of heb ik verkeerd begrepen dat jij contact had met de huisbazin?
Kerel heeft hier dus totaal geen zin in omdat hij elke dag dat wijf tegenkomt en geen gezeik wilt voor de rest. Als er niks anders op zit, tenzij ze er onderling uitkomen, dan moet het maar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:54 schreef Renesite het volgende:
Huurderscommissie. Dit mag in mijn ogen niet.
Studentenwoning heeft een ketel ja. De bazin heeft dat apparaat (die alles regelt) beneden staan, geen idee waar hij op aangesloten isquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:24 schreef k_man het volgende:
Dus de ketel verwarmt zowel de woning van de huisbazin als de studentenwoning erboven en de ketel en thermostaat bevinden zich in haar woning?
Datte ja!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:45 schreef 1299 het volgende:
2 dikke electrische kachels van 2KW kopen en lekker warm stoken die bende. Kijken wat voor mooie rekening ze dan krijgt
Dus de studentenwoning heeft een eigen ketel en een eigen thermostaat, die nu echter niet meer vanuit de studentenwoning bediend kan worden? Heeft de studentenwoning ook een eigen meter?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:39 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Studentenwoning heeft een ketel ja. De bazin heeft dat apparaat (die alles regelt) beneden staan, geen idee waar hij op aangesloten is. Er schijnt vandaag 3 uurtjes lang een vent bezig geweest te zijn in de studentenwoning, volgens mij een draadje naar beneden getrokken denk ik.
Juist..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus de studentenwoning heeft een eigen ketel en een eigen thermostaat, die nu echter niet meer vanuit de studentenwoning bediend kan worden? Heeft de studentenwoning ook een eigen meter?
Zo niet, dan kan de huisbazin relatief eenvoudig een tussenmeter laten plaatsen en kan in de gaten gehouden worden wie er zoveel gebruikt: de huisbazin of de studenten. Als er al wél een eigen meter is, is het dan zo dat die extra ¤ 1.500 veroorzaakt is door de studenten? Heeft ze rekeningen getoond?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:27 schreef klipper het volgende:
Gelijk zijn rechtsbijstand inschakelen en/of een aangetekende brief de deur uit doen.
Hij heeft gewoon recht op 24/7 verwarming als hij dat wilt.
Van deze site:
http://www.bestaandewonin(...)llectieve-verarming/
‘Geen baas over eigen verwarming’
Dat klopt, voor wat betreft de afstelling van de collectieve installatie. Als individuele huurder kun je die inderdaad niet veranderen. In de praktijk zetten verhuurders de centrale ketel nogal eens hoog, omdat ze hopen dan geen kouklachten te krijgen. Die keus kost niet alleen veel energie, maar sluit klachten ook niet uit. Huurders kunnen de woning dan namelijk te warm vinden, zelfs als ze niet stoken. De kunst is in overleg met de verhuurder tot een gemiddeld goede temperatuur te komen voor het hele gebouw, waarbij het niet warmer wordt dan nodig is. Ik ken bijvoorbeeld een project in Zwijndrecht, waar de zeer zuinige nieuwe stookinstallatie optimaal is afgesteld. Daardoor is het toch al lage verbruik nog eens afgenomen met gemiddeld 200 kubieke meter, terwijl de isolatie van de woningen niet eens zo geweldig is. Als er toch nog klachten zijn is het verstandig die in de woning(en) zelf te onderzoeken. De oorzaak kán namelijk iets in huis zijn of specifiek met de bewoners te maken hebben. Een lage nacht- of zomerstand beveel ik niet aan. Uitspraken van rechters tonen aan dat het belang van de individuele huurder zwaarder weegt dan dat van de mogelijke energiebesparing. Wie dat wil of nodig heeft moet het ook ’s nachts of ’s zomers warm genoeg kunnen krijgen. Binnen moeten huurders de verwarming kunnen regelen met thermostatische kranen, vind ik. Dan kunnen ze alle kamers tot de gewenste temperatuur verwarmen.
In principe is het in de huur opgenomen bedrag voor energiekosten altijd een voorschot en wordt dat later verrekend aan de hand van het werkelijke gebruik. Als de woning geen eigen meter heeft kan ze echter niet aantonen wat dat gebruik geweest is. In plaats van te gaan regeren over de verwarming van een ander, moet ze gewoon een tussenmeter laten plaatsen en het echte gebruik in rekening gaan brengen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:41 schreef ClioSporT het volgende:
Ze heeft alleen haar jaarafrekening getoond, zo van, kijk hoe zielig ik ben..
Als je huurt inclusief G/W/E dan kan je geen rekening achteraf krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:53 schreef k_man het volgende:
[..]
In principe is het in de huur opgenomen bedrag voor energiekosten altijd een voorschot en wordt dat later verrekend aan de hand van het werkelijke gebruik. Als de woning geen eigen meter heeft kan ze echter niet aantonen wat dat gebruik geweest is. In plaats van te gaan regeren over de verwarming van een ander, moet ze gewoon een tussenmeter laten plaatsen en het echte gebruik in rekening gaan brengen.
Waar baseer je dat op? Is er de afgelopen tijd iets in het huurrecht veranderd of zo?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:22 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als je huurt inclusief G/W/E dan kan je geen rekening achteraf krijgen.
Ik baseerde het op een beetje logica.. Ik wist niet dat als je inclusief alles een prijs afspreekt je achteraf nog moet (?) bijbetalen.. Debiel eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Is er de afgelopen tijd iets in het huurrecht veranderd of zo?
Ik snap dan even dat hele gedoe van inclusief niet.. Daarnaast moet dat wel specifiek in je contract staan denk ik toch ? Er wordt namelijk niet vermeld wat die voorschot precies is elke maand, maar gewoon een bedrag aan huur..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:13 schreef Repeat het volgende:
Je betaalt gewoon een voorschot, geschatte kosten. Verbruik je meer moet je bijbetalen, verbruik je minder krijg je geld terug.
Juist.. Ben benieuwd of dat nieuwe instelbare apparaatje dat allemaal doet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:00 schreef Cortax het volgende:
In principe is het een voorschot, ook al wordt het "inclusief" genoemd. Als het echter meer wordt, kan je daar een afrekening voor krijgen, zal ze wel moeten aantonen dat jij die extra kosten hebt veroorzaakt.
Zucht, dat gedoe altijd over all-inn huren..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:41 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Juist..
Geen meter nee.
Vanaf nu kan ze als het goed is wel checken wie wat gebruikt (ook al doet dat er niet toe aangezien de huur inclusief is)..
Ze heeft alleen haar jaarafrekening getoond, zo van, kijk hoe zielig ik ben..
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:05 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Juist.. Ben benieuwd of dat nieuwe instelbare apparaatje dat allemaal doet.
Stel je betaald 500 euro per maand. Wie bepaald hoeveel voorschot je elke maand hebt betaald dan.??
100 euro huur, 400 euro voor G/W/E ?
Bron: http://www.huurders.info/?id=308quote:Er is sprake van een all-in huur, wanneer geen uitsplitsing wordt gegeven van de kale huur en de bijkomende kosten, zoals stoffering en/of servicekosten. Een dergelijke huur is niet toegestaan. Daarom is in de wet bepaald dat bij een all-in huur de kale huur gelijk staat aan 55% van de maximale huurprijs. Het voorschot op de servicekosten wordt gesteld op 25% van de nieuw vastgestelde huurprijs.
Ligt er geheel aan hoe het contract is opgesteld.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Is er de afgelopen tijd iets in het huurrecht veranderd of zo?
Ik zei al dat ze een tussenmeter moet laten plaatsen, volgens mij.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef klipper het volgende:
Als er niets is uitgesplitst, dan kan er ook niet meer geld gevraagd worden, je moet immers wel kunnen controleren of het geheel terecht is of niet, en hoe zit het met als ze goedkoper uit is, geeft ze dan ook geld terug?
Daar reageerde ik niet op, ik reageerde op het feit dat jij aangaf dat ze achteraf meer kosten mag vragen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zei al dat ze een tussenmeter moet laten plaatsen, volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |