quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:35 schreef Symphonic het volgende:
Kotsen beperkt de vrjiheid van de binnenzak (10)
quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:12 schreef Smurfin het volgende:
Uitvoering?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:12 schreef Smurfin het volgende:
Uitvoering?
Jij moet alleen nog sneller leren schieten dan je schaduw, cowboy...quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef nightcowboy het volgende:
Ontvoering
Dat zit er niet in, vrees ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef OeJ het volgende:
[..]
Jij moet alleen nog sneller leren schieten dan je schaduw, cowboy...
Ik trek de omschrijving even terug. Ik bedacht me zelf ook al dat het te vaag was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:00 schreef nightcowboy het volgende:
Heb totaal geen idee in welke richting ik moet denken.
Wat had je bedacht dan, ben wel nieuwsgierig eigenlijk...? Als ik vragen mag...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik trek de omschrijving even terug. Ik bedacht me zelf ook al dat het te vaag was.
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Had me er ook al over gebogen maar kon er niets zinnigs maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:14 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat had je bedacht dan, ben wel nieuwsgierig eigenlijk...? Als ik vragen mag...
Eerlijk gezegd wil ik even kijken of ik een betere omschrijving kan bedenken!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:14 schreef OeJ het volgende:
Wat had je bedacht dan, ben wel nieuwsgierig eigenlijk...? Als ik vragen mag...
Omdat je nog steeds niet op het idee gekomen bent, dat een hint, om ons een beetje op weg te helpen met 25(!) letters, best eens een optie zou kunnen zijn na 4 dagen...quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef PhysicsRules het volgende:
Logopedie voor organisaties? (25)
Heb ik ook aan gedacht, maar ik begrijp de link niet met "organisaties".quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:59 schreef nightcowboy het volgende:
communicatiewetenschappen?
Ik vind 'm ook niet overtuigend hoor.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:22 schreef OeJ het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht, maar ik begrijp de link niet met "organisaties".
dat is die studie die al die mensen op PR-afdelingen hebben gestudeerdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:59 schreef nightcowboy het volgende:
communicatiewetenschappen?
Ikke wel. Wat-er-staat: onroerend goed.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:10 schreef OeJ het volgende:
Rijkswaterstaat.
Al vind ik dat niet kloppen, bij de omschrijving, maar ok...de vorige was ook niet overtuigend.
Maar 'onroerende goederen' zijn noch een synoniem van water, noch van het Rijk. Daar komt bij dat goederen een meervoudsvorm is, en die is ook niet terug te vinden in het cryptogram.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ikke wel. Wat-er-staat: onroerend goed.
Maar goed, ik heb blijkbaar een andere cryptokronkel in mijn hoofd dan jij.
Niet voor water, wel voor wat-er-staat, oftwel wat niet beweegt of onroerend is. Kom op zeg. Een beetje moeilijke crypto die je gewoon in een 4 of 5 sterren cryptogrammenboekje kan vinden.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:26 schreef OeJ het volgende:
[..]
Maar 'onroerende goederen' zijn noch een synoniem van water, noch van het Rijk. Daar komt bij dat goederen een meervoudsvorm is, en die is ook niet terug te vinden in het cryptogram.
Ik vind hem wel leukquote:Op maandag 1 februari 2010 14:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Niet voor water, wel voor wat-er-staat, oftwel wat niet beweegt of onroerend is. Kom op zeg. Een beetje moeilijke crypto die je gewoon in een 4 of 5 sterren cryptogrammenboekje kan vinden.
Ok, hij is nog niet zo heel gek, ik was ook nog een beetje bevooroordeeld (en geirriteerd) door je vorige, denk ik.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Niet voor water, wel voor wat-er-staat, oftwel wat niet beweegt of onroerend is. Kom op zeg. Een beetje moeilijke crypto die je gewoon in een 4 of 5 sterren cryptogrammenboekje kan vinden.
Het eindigt met een voorzetsel.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:36 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Damn, dat heb ik de hele tijd maar in mijn hoofd.
Mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:12 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Dat was mijn tweede gedachte inderdaad.
bijna goed, alleen het eerste woordje...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:14 schreef nightcowboy het volgende:
Iets spiegelen aan?
netjesquote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:35 schreef Smurfin het volgende:
Fokvee?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:04 schreef -J-D- het volgende:
drommels, drommels en nog eens drommels.
quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:27 schreef OeJ het volgende:
repetitor?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:55 schreef nightcowboy het volgende:
Kangoeroe
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:25 schreef OeJ het volgende:
Spoorzoeker
Dat is 'mquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:40 schreef nightcowboy het volgende:
Straatorgel
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef OeJ het volgende:
Evenbeeld
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef OeJ het volgende:
Evenbeeld
Geloof me; de oplossing die ik in gedachte heb past nog véél mooier.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:45 schreef OeJ het volgende:
Ik vond 'metaalsoort' mooi passen, maar dat is een letter te veel.
Nog ff puzzelen dan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:56 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Geloof me; de oplossing die ik in gedachte heb past nog véél mooier.
Onderhuurder?quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef OeJ het volgende:
In de kelder huisvesten.(12)
Van jou ook natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:58 schreef trui het volgende:
onderbevolkt?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:02 schreef nightcowboy het volgende:
Onderbrengen?
Sorry, ik kom pas net om de hoek kijken omdat trui een linkje postte in de OUD SCquote:
Ahh, ok.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:57 schreef innepin het volgende:
Ohhh uitdijen!
Edit:
[..]
Sorry, ik kom pas net om de hoek kijken omdat trui een linkje postte in de OUD SC
ministerquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:05 schreef innepin het volgende:
Ik kan er maar eentje bedenken, van héééél lang geleden, en daarom waarschijnlijk veel te makkelijk, maar goed.
Kleine fonkeling in het kabinet (8)
Karel de Stoutequote:Op maandag 15 februari 2010 08:24 schreef PhysicsRules het volgende:
Kwajongen uit de Middeleeuwen (5,2,6)
Weet ik niet, maar het stond even stil.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:31 schreef Mark het volgende:
Was die vorige goed dan?
romantiek???quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef nostra het volgende:
Ik lees alleen even mee en doe verder niets met crypto's, maar zal toch maar iets proberen dan
Aandoenlijke hartstocht (9)
quote:
GAH! Eindelijk een keer niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:59 schreef nightcowboy het volgende:
Welzeker.
Nee hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:23 schreef OeJ het volgende:
Ik weet 'm.
Blijven doen.quote:Hopen.
Na'ah.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:51 schreef Smurfin het volgende:
Baker?
Je hebt zelf niet half in de gaten hóe warm je bent.quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:49 schreef OeJ het volgende:
Ja, kloek is flink, en een (moeder)kloek is vol verwachting als ze moet werpen.
Natuurlijkquote:Op maandag 1 maart 2010 21:56 schreef Mark het volgende:
openen
Ik vat 'm.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:48 schreef thabit het volgende:
ma·nen maande, h gemaand: aansporen, m.n. tot betaling
quote:
Overlijden = sterven.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef trui het volgende:
ik snap 'm niet zo?
Nou, graag gedaan hoor!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef trui het volgende:
'dat um' ken ik gewoon niet als zodanig (van dattum wel). 'en zulks' trouwens ook niet. een hiaat in mijn algemene ontwikkeling!
eindelijk opgevuld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |