Aanmaakblokquote:Op zondag 17 januari 2010 11:03 schreef Treinhomo het volgende:
Indien vuur gewenst: water toevoegen. (11)
goed gevondenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:03 schreef trui het volgende:
aanmaaklimonade = siroop waar je water bij moet doen.
een aanmaakblok is om 't vuur aan te maken.
Ik puzzel nog ff door.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Met 'ranja' denk je gedeeltelijk in de goede richting, maar je moet het niet in de drank-hoek zoeken.
Ik zocht eigenlijk 'aanmaakhout'.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:31 schreef -J-D- het volgende:
Aanmaakblok
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
Nou ben ik toch wel héél benieuwd hoe je daar bij komt.
buitenkansquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:42 schreef Treinhomo het volgende:
Opbrengst en gelegenheid vormen samen een uitgelezen mogelijkheid. (10)
Nog maar even een hint. De gedachte is goed, maar de gebiedende wijs in de omschrijving moet ook gebruikt worden.quote:
hij heeft het over de gebiedende wijs, dus dan zou Vis! een werkwoord kunnen zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:56 schreef trui het volgende:
oh zo, dus het gaat om het vissen, niet de vis zelf. xnappum!
quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:07 schreef nightcowboy het volgende:
Bijt is drie letters als je de 'ij' als één letter ziet (wat doorgaans het geval is).
dergelijke varianten heb ik anders zo vaak ingevuld bij crypto'squote:Op donderdag 21 januari 2010 14:19 schreef nightcowboy het volgende:
Dat antwoord was sowieso erg zwak.
Nee, dat is te ver doorgedacht.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:44 schreef OeJ het volgende:
Misschien is het wel: Prop
Iets naar binnen proppen.
En dat proppen wat "proppers" doen, vissen/jagen om klanten te trekken.
ingehoudenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:35 schreef Symphonic het volgende:
Kotsen beperkt de vrjiheid van de binnenzak (10)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |