abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:42:02 #76
215628 woid
let's get Friendly
pi_77280921
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:37 schreef Deprater het volgende:

[..]

en terecht
nee niet doen, weg blijven tis hier nu (nog ) goed
pi_77288103
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in Nederland gebeurt het ook, maar ik heb het idee dat het hier allemaal net iets heftiger is. Als je in Nederland van de norm afwijkt, kijkt men al raar op. Hier is dat veel sterker.

Ik woon in Aachen.
Misschien dat het daar wat erger is, in het Ruhrgebied of in Berlijn kijkt echt niemand raar op als je van de norm afwijkt. ...
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als goede Nederlander liep ik door het rode licht omdat er niks aan kwam. Werd ik nageroepen.
... Maar je moet je wel aan de verkeersregels houden en braaf bij het rode voetgangerslicht wachten. Ik bedoel, zelfs groepjes allochtone hangjongeren heb ik eigenlijk nooit door rood zien lopen. En jij wil je toch zeker niet nog onder hun niveau begeven?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 13:26:51 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:02:19 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77294543
Pff, lekker boeiend. Een paar mensen minder op de aarde, o nee de wereld vergaat!
De wereld is juist misschien wat prettiger om te wonen als er wat minder mensen rondlopen !
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:56:43 #79
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77386419
Het aantal Britten loopt ook fors terug
quote:
do 28 jan 2010, 18:11
Steeds meer Britten dood door drank
LONDEN - Drank blijkt een groot gevaar voor de volksgezondheid in Groot-Brittannië. Het aantal sterfgevallen door alcohol in het land is de afgelopen jaren meer dan verdubbeld, blijkt uit cijfers die het Britse bureau voor de statistiek donderdag heeft gepubliceerd.
In 1992 stierven ruim vierduizend Britten door alcoholgebruik, wat neerkomt op bijna zeven doden op 100.000 inwoners. In 2008 was dit gestegen tot meer dan negenduizend doden, bijna veertien per 100.000 Britten. In de tussenliggende periode lag het dodental elk jaar iets hoger dan het jaar ervoor.

Vooral Britse mannen sterven door drank, blijkt uit het onderzoek. Ieder jaar overlijden twee keer zoveel mannen als vrouwen door drank.
pi_77388001
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien dat het daar wat erger is, in het Ruhrgebied of in Berlijn kijkt echt niemand raar op als je van de norm afwijkt. ...
Zou kunnen, maar discussies met mijn Duitse collega's die uit verschillende delen van Duitsland komen, geven me wel hetzelfde beeld.
quote:
... Maar je moet je wel aan de verkeersregels houden en braaf bij het rode voetgangerslicht wachten. Ik bedoel, zelfs groepjes allochtone hangjongeren heb ik eigenlijk nooit door rood zien lopen. En jij wil je toch zeker niet nog onder hun niveau begeven?
Haha, die hangjongeren wachten hier ook gewoon voor rood.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:55:27 #81
215628 woid
let's get Friendly
pi_77395068
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar discussies met mijn Duitse collega's die uit verschillende delen van Duitsland komen, geven me wel hetzelfde beeld.
[..]

Haha, die hangjongeren wachten hier ook gewoon voor rood.
hier wel (echt waar)
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:59:37 #82
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77395286
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:40 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben in ieder geval niet gefrustreerd en ben niet gevlucht ofzo. Ik heb gewoon een leuke baan gevonden hier.
En heb je ook een vrouw? Het valt me nl. vaak op dat mannen hun ruggengraat opgeven om te gaan wonen en werken daar waar hun nieuwe partner woont of werkt. Dus als de vrouw is geboren en getogen in Dordrecht en er nog steeds woont en haar man komt uit Drachten, dan komt manlief naar Dordrecht.

Why?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:02:41 #83
215628 woid
let's get Friendly
pi_77395422
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En heb je ook een vrouw? Het valt me nl. vaak op dat mannen hun ruggengraat opgeven om te gaan wonen en werken daar waar hun nieuwe partner woont of werkt. Dus als de vrouw is geboren en getogen in Dordrecht en er nog steeds woont en haar man komt uit Drachten, dan komt manlief naar Dordrecht.

Why?

²
omdat het loosers zijn... of echt van de vrouw houden en er alles voor over hebben
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:06:10 #84
13462 BansheeBoy
pi_77395559
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:02 schreef woid het volgende:
omdat het loosers zijn... of echt van de vrouw houden en er alles voor over hebben
Het viel me nl. op dat het vaak de mannen zijn die hun huisje changen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:07:23 #85
215628 woid
let's get Friendly
pi_77395631
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het viel me nl. op dat vaak de mannen zijn die hun huisje changen.

²
dat hoef je er niet extra bij te vertellen, dat begrepen we al
pi_77395765
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast...

Ik woon in Duitsland.
In het Rührgebied ofzo? Ik kan me ook niet vinden in je kenschets betreft Duitsland en Duitsers.

[ Bericht 0% gewijzigd door OldJeller op 28-01-2010 22:20:02 ]
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:13:41 #87
215628 woid
let's get Friendly
pi_77395924
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

In het Rührgebied ofzo? Ik kan me ook niet vinden over je kenschets betreft Duitsland en Duitsers.
hij woont in aachen
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:15:22 #88
13462 BansheeBoy
pi_77396018
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:13 schreef woid het volgende:
hij woont in aachen
Leuk man daar, ging ik "vroeger" altijd wasmiddel halen en hier in Nederland verkopen. Was bij REAL.

Die grote dozen OMO of Ariel.

²
pi_77396093
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Leuk man daar, ging ik "vroeger" altijd wasmiddel halen en hier in Nederland verkopen. Was bij REAL.

Die grote dozen OMO of Ariel.

²
Om coke mee te versnijden?
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:18:05 #90
13462 BansheeBoy
pi_77396176
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:16 schreef JohnLocke het volgende:
Om coke mee te versnijden?
Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.

²
pi_77396232
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.

²
Origineel handeltje, dat wel.
pi_77396282
quote:

[..]

Was ook een keer in de supermarkt in Duitsland. Twee voor mij stond een vrouw in de rij, met een hoofddoek en met de hele kar vol blikken zonnebloemolie. De vrouw voor mij vond dat maar een gek gezicht, dus vragen: "Wat gaat u daarmee doen?"

"Koken natuurlijk! Zijn nu in de aanbieding."

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 22:21:01 ]
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:20:36 #93
215628 woid
let's get Friendly
pi_77396296
quote:

[..]

²
ROFL
pi_77397931
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Why?

²
Ik heb een vriendin die ik 3 maanden geleden heb leren kennen. Zij is Nederlandse en woont zo'n 100 km weg.

Ik snap je vraag niet helemaal. En in mijn ervaring verhuizen vrouwen vaker voor een man dan andersom. Met exen hetzelfde gezien.

Is je ban weer opgeheven? Welcome back.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_77398358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:17 schreef ouderejongere het volgende:
Ik zou graag wat gedetailleerdere cijfers zien. De 'welvaart' is er niet voor iedereen. Nu Duitsland een nog rechtsere regering heeft dan Nederland zal in de lage klasse (ex-DDR'ers) erg weinig vertrouwen zijn, waardoor ze minder snel aan kinderen beginnen. De hogere klasse (geldt voor alle West-Europeanen) heeft meestal 1 kind uit luxe.
Was het niet zo dat juist in arme gezinnen meer kinderen geboren worden, waardoor de ouders een verzorgde oude dag veiligstellen.
(hopen ze)
pi_77398592
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Was het niet zo dat juist in arme gezinnen meer kinderen geboren worden, waardoor de ouders een verzorgde oude dag veiligstellen.
(hopen ze)
In principe wel. Maar voorwaarde is wel stabiliteit.

In onzekere situaties nemen mensen juist weinig kinderen. In Bulgarije en Roemenië is de economische situatie onzeker, dus nemen de mensen extreem weinig kinderen. In Servië tijdens de oorlog was het kindertal tijdelijk ook heel laag.

Wat verder helpt, zijn goede voorzieningen voor ouders zoals deeltijdwerk en zwangerschapsverlof. Maar zelfs in een land als Zweden, waar dat allemaal perfect geregeld is, blijft het vruchtbaarheidscijfer ergens rond de 1,8 steken. Met dus uiteindelijk krimp tot gevolg. Terwijl bijvoorbeeld in de VS het kindertal wel rond de 2 en dus min of meer op vervangingsniveau ligt.

Het lijkt wel alsof mensen in Europa gewoon geen kinderen meer hoeven. Alsof ze het niet belangrijk vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 23:12:58 ]
pi_77400125
Het is al veel langer bekend dat de Duitse bevolking in de komende 25 jaar met zo'n 20 miljoen gaat inkrimpen. Grote delen van het Ruhrgebied zijn inmiddels bijv. openbare bejaardencentra geworden. Nieuw is alleen dat er ook nog steeds meer mensen emigreren, wat de problemen nog erger zal maken.
pi_77400749
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef petertje2 het volgende:
Het is al veel langer bekend dat de Duitse bevolking in de komende 25 jaar met zo'n 20 miljoen gaat inkrimpen. Grote delen van het Ruhrgebied zijn inmiddels bijv. openbare bejaardencentra geworden. Nieuw is alleen dat er ook nog steeds meer mensen emigreren, wat de problemen nog erger zal maken.
Probleem? Juist niet. Een verminderde bevolkingsdruk is een perfect streven. Moeten we in heel Europa en eigenlijk de hele wereld naartoe.

pi_77400902
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:09 schreef El_Matador het volgende:
Probleem? Juist niet. Een verminderde bevolkingsdruk is een perfect streven. Moeten we in heel Europa en eigenlijk de hele wereld naartoe.
Kijken of je nog zo enthousiast bent als je straks geen AOW en pensioen meer krijgt omdat er geen jongeren meer zijn om dat nog op te brengen.
pi_77401018
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:13 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Kijken of je nog zo enthousiast bent als je straks geen AOW en pensioen meer krijgt omdat er geen jongeren meer zijn om dat nog op te brengen.
Dat is een tijdelijk probleem. We moeten gewoon langer doorwerken. Logisch, want je wordt ouder en hebt dus een langere tijd dat je inactief bent. En anders meer geld zelf sparen.

Denken dat je vergrijzing "oplost" met meer mensen is een illusie en het uitstellen EN verergeren van het probleem.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')