abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 01:01:56 #101
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77402042
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een tijdelijk probleem. We moeten gewoon langer doorwerken. Logisch, want je wordt ouder en hebt dus een langere tijd dat je inactief bent. En anders meer geld zelf sparen.

Denken dat je vergrijzing "oplost" met meer mensen is een illusie en het uitstellen EN verergeren van het probleem.
gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.
dat is naar maatstaven van andere landen al een royaal inkomen
pi_77406335
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:01 schreef Deprater het volgende:
gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.
dat is naar maatstaven van andere landen al een royaal inkomen
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:01:04 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77408257
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.
in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:08:50 #104
215628 woid
let's get Friendly
pi_77408504
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
als de wereld in oorlog komt omdat mensen elkaar gaan uitrooeien door overbevolking ook
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:11:06 #105
215628 woid
let's get Friendly
pi_77408586
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.
hangt er een beetje vanaf welke duitsers.. is eigenlijk per bundesland verschillend.

maar grof weg is zuid en oost goed te pruimen (beter dan de meeste NLers) en is noord en west redelijk bot en arogant.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 11:22:13 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77408986
Ben hier in NRW bijzonder weinig botte of arrogante mensen tegengekomen anders. Nu wonen wij in een dorp, misschien scheelt dat. Maar onlangs kregen we nog het compliment dat we al echte *****dorfers geworden zijn

De botste dorpsgenoot is een oude man van 79 die van NL afkomst is (opa naar DLD geëmigreerd, ze zijn nooit genaturaliseerd) en blijkbaar een hekel aan Duitsers heeft (plus een oorlogstrauma) Maar er dus wel al zijn hele leven woont. Die spoort dus niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:46:38 #107
153506 Captain_Fabulous
pi_77409979
NRW is ook een gemoedlijk stukje Duitsland...katholieke Rijnlanders die carnaval vieren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 11:51:24 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77410163
Dit jaar gaan we de optocht in Kleve bekijken (en fotograferen) We zijn zelf niet zo van die carnavalvierders maar de optochten zijn echt leuk hier. En ze delen de raarste dingen uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77410279
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
NRW is ook een gemoedlijk stukje Duitsland...katholieke Rijnlanders die carnaval vieren.
Keulen op de 1e donderdag is echt gaaf. Dit jaar "helaas" niet omdat ik naar Portugal ga.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:01:28 #110
153506 Captain_Fabulous
pi_77410583
Was daar 1 keer op die dag...wat een feest. Staat nog steeds op de lijst van 'Absoluut nog een keer doen'.
pi_77410677
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was daar 1 keer op die dag...wat een feest. Staat nog steeds op de lijst van 'Absoluut nog een keer doen'.
Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77411170
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).
De LoveParade gaat waarschijnlijk door, het enige struikelpunt is nog een lening van 800.000 euro die de stad Duisburg moet opnemen (wordt na afloop terugbetaald door de festivalorganisatie). Alleen omdat Duisburg krap bij kas zit is het nog wat gehannis om voor die lening toestemming te krijgen, begreep ik. Maar verder is het gewoon de bedoeling dat het doorgaat.

En wat het carneval betreft, ik ben één keer bij de Rosenmontag in Keulen geweest. Ongelofelijk, wat een gekkenhuis! Maar wel leuk om een keer bij te zijn, zeker voor de kinderen die vooraan staan en met een dikke plastik puut kamelle weer naar huis gaan.

In Wanne-Eickel doen ze trouwens net zo'n soort optocht met praalwagens en snoepstrooien in augustus, als kermisoptocht als de Cranger Kirmes weer begint. Ook leuk.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:37:37 #113
179598 Deprater
pi_77411985
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Het recht op AOW hangt niet af van het betalen van premie maar van 50 jaar in Nederland wonen na de 15 jaar

De premie die jij en ik betalen gaat naar de huidige AOW ers en niet in jouw AOW spaarpot, dus ik blijf erbij afschaffen nu die AOW en bijstand als basis handhaven, overigens is dat netto evenveel als AOW hoor

En de belastingen omlaag voor iedereen en dan mag iedereen zelf aanvullend sparen voor hun pensioen
pi_77412636
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:37 schreef Deprater het volgende:
De premie die jij en ik betalen gaat naar de huidige AOW ers en niet in jouw AOW spaarpot, dus ik blijf erbij afschaffen nu die AOW en bijstand als basis handhaven, overigens is dat netto evenveel als AOW hoor
Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen. Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.
pi_77412965
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.
Dat is juist het doel van de AOW. Voorkomen dat dat soort oude vrouwtjes in het winkelcentrum moeten gaan staan bedelen om rond te komen zoals je in het oostblok nog wel ziet.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:09:25 #116
179598 Deprater
pi_77413296
quote:
[quote]Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen.
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.
quote:
Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering

Dat komt omdat huisvrouwen ook recht op AOW hebben en logisch he. De AOW is door Drees opgericht om ouderen uit de armoede te trekken, ook huisvrouwen
We korter in Nederland woont kan AOW bijkopen bij de SVB
pi_77413606
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.
En zijn betaalde AOW-premie is dan dus gewoon gejat.
pi_77413741
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Dat komt omdat huisvrouwen ook recht op AOW hebben en logisch he. De AOW is door Drees opgericht om ouderen uit de armoede te trekken, ook huisvrouwen
Het probleem met de AOW is dat er geen enkele relatie is tussen de betaalde premies en de uitkering.
Juist daardoor hebben veel mensen er steeds minder trek in om nog aan de AOW mee te betalen.
pi_77415291
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:52 schreef 12-1985 het volgende:
Slechte zaak ja.
En dit is het resultaat:

Propaganda. Hoax. (Bron: Debunking a YouTube hit, BBC)

Grappig trouwens dat ik van deze video moet walgen, omdat het niets meer dan Goebbelsachtige propaganda is terwijl er ook moslims zijn die deze video forwarden en pimpen met het grote aantal moslims die in Europa leven. "12-1985" verspreidt de video weer omdat ie een bang ventje is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')