gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een tijdelijk probleem. We moeten gewoon langer doorwerken. Logisch, want je wordt ouder en hebt dus een langere tijd dat je inactief bent. En anders meer geld zelf sparen.
Denken dat je vergrijzing "oplost" met meer mensen is een illusie en het uitstellen EN verergeren van het probleem.
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:01 schreef Deprater het volgende:
gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.
dat is naar maatstaven van andere landen al een royaal inkomen
in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.
als de wereld in oorlog komt omdat mensen elkaar gaan uitrooeien door overbevolking ookquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
hangt er een beetje vanaf welke duitsers.. is eigenlijk per bundesland verschillend.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.
Keulen op de 1e donderdag is echt gaaf. Dit jaar "helaas" niet omdat ik naar Portugal ga.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
NRW is ook een gemoedlijk stukje Duitsland...katholieke Rijnlanders die carnaval vieren.
Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was daar 1 keer op die dag...wat een feest. Staat nog steeds op de lijst van 'Absoluut nog een keer doen'.
De LoveParade gaat waarschijnlijk door, het enige struikelpunt is nog een lening van 800.000 euro die de stad Duisburg moet opnemen (wordt na afloop terugbetaald door de festivalorganisatie). Alleen omdat Duisburg krap bij kas zit is het nog wat gehannis om voor die lening toestemming te krijgen, begreep ik. Maar verder is het gewoon de bedoeling dat het doorgaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).
Het recht op AOW hangt niet af van het betalen van premie maar van 50 jaar in Nederland wonen na de 15 jaarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen. Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:37 schreef Deprater het volgende:
De premie die jij en ik betalen gaat naar de huidige AOW ers en niet in jouw AOW spaarpot, dus ik blijf erbij afschaffen nu die AOW en bijstand als basis handhaven, overigens is dat netto evenveel als AOW hoor
Dat is juist het doel van de AOW. Voorkomen dat dat soort oude vrouwtjes in het winkelcentrum moeten gaan staan bedelen om rond te komen zoals je in het oostblok nog wel ziet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.quote:[quote]Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen.
quote:Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering
En zijn betaalde AOW-premie is dan dus gewoon gejat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.
Het probleem met de AOW is dat er geen enkele relatie is tussen de betaalde premies en de uitkering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Dat komt omdat huisvrouwen ook recht op AOW hebben en logisch he. De AOW is door Drees opgericht om ouderen uit de armoede te trekken, ook huisvrouwen
Propaganda. Hoax. (Bron: Debunking a YouTube hit, BBC)quote:Op maandag 25 januari 2010 19:52 schreef 12-1985 het volgende:
Slechte zaak ja.
En dit is het resultaat:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |