abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:41:55 #1
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77102968
Het aantal inwoners in Noord_Europa daalt gestaag, kennelijk is de welvaart niet zo goed voor de bevolkingsgroei oftwel wippen we te weinig of is de kinderbijslag te laag??
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_Duitsers__.html
quote:
do 21 jan 2010, 14:57
Steeds minder Duitsers
WIESBADEN - Het aantal inwoners van de Bondsrepubliek daalt verder.
Volgens het Duitse bureau voor de statistiek, het Statistisches Bundesamt, woonden er eind 2009 tussen de 81,7 en 81,8 miljoen mensen in Duitsland. Een jaar eerder waren dat nog 82 miljoen.

Het Bundesamt in Wiesbaden wees er donderdag op dat sinds 2003 er elk jaar minder inwoners zijn dan het jaar ervoor het geval was. In 2009 zijn tussen de 645.000 en 660.000 baby's geboren terwijl in Duitsland 830.000 tot 840.000 mensen zijn overleden. Emigratie lijkt opnieuw immigratie te overtreffen.

De getallen zijn gebaseerd op officiële statistieken over geboortes en sterfgevallen tot en met september 2009, en op schattingen voor de laatste drie maanden van het jaar. Het verschil tussen geboortes en sterfgevallen moet in 2009 uitkomen op ergens tussen de 180.000 en 190.000. Dat is weer meer dan in 2008 toen er 162.000 mensen meer overleden dan er geboren werden.

Voordeel is wel minder woningnood en meer lebensraum voor de ouderen
pi_77103451
Je ziet hetzelfde verschijnsel bij micro-organismen: kolonies groeien en krimpen, sterven en verschijnen. Bij mensen gaat dit precies netzo, dat is de natuur.
pi_77104483
Meer kans voor ons om tijdens het EK en WK van die Mannschafft te winnen!
pi_77104495
NEIN!
<hr>
pi_77104787
Ik zou er ook niet willen wonen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:52:41 #6
179598 Deprater
pi_77111341
Misschien kunnen wij wat mensen missen voor onze buren
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_77111692
Ze zijn het daar enorm aan het stimuleren om kinderen te krijgen maar kennelijk heeft dat nog niet geholpen.
(Ik vind het zelf absurd als een land bevolkingstoename stimuleert terwijl deze op mondiaal niveau een gigantisch probleem is)

Het lijkt mij wel prima, wat minder inwoners en niet omdat het Duitsers zijn . Voor NL denk ik er net zo over, de club van 10 miljoen heeft in mij een medestander. Ruimte .
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:14:40 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77111812
Achja, in Spanje zijn al 1500 spookdorpen, waar haast niemand meer woont... het is ook een trend in het zuiden, zelfs in het zuiden van Nederland...
pi_77111964
Ik zou graag wat gedetailleerdere cijfers zien. De 'welvaart' is er niet voor iedereen. Nu Duitsland een nog rechtsere regering heeft dan Nederland zal in de lage klasse (ex-DDR'ers) erg weinig vertrouwen zijn, waardoor ze minder snel aan kinderen beginnen. De hogere klasse (geldt voor alle West-Europeanen) heeft meestal 1 kind uit luxe.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:38:21 #11
179598 Deprater
pi_77113070
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien kunnen wij wat mensen missen voor onze buren
Ik denk dat het hier ook wel terugloopt, zeker als men volgend jaar 90% aan de staat moet betalen
pi_77113129
Minder mensen is altijd goed.
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:47:33 #13
179598 Deprater
pi_77126666
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ze zijn het daar enorm aan het stimuleren om kinderen te krijgen maar kennelijk heeft dat nog niet geholpen.
(Ik vind het zelf absurd als een land bevolkingstoename stimuleert terwijl deze op mondiaal niveau een gigantisch probleem is)

Het lijkt mij wel prima, wat minder inwoners en niet omdat het Duitsers zijn . Voor NL denk ik er net zo over, de club van 10 miljoen heeft in mij een medestander. Ruimte .
Bingo.

Hier worden trouwens genoeg kinderen geboren. De hele keuken op mn werk hangt er vol mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77127421
Nu Nederland nog.
pi_77130094
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef FreedonNadd het volgende:
Meer kans voor ons om tijdens het EK en WK van die Mannschafft te winnen!
Dat zal jullie nooit lukken
All good things are wild and free.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:23:51 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77130133
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:12 schreef ShadyLane het volgende:

Hier sluit ik me helemaal bij aan Daarnaast heb ik liever de afname hier dan bij onze buren. Zij hebben al meer ruimte en dergelijk, zou fijn zijn als het hier ietsjes leefbaarder werd
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77131276
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou er ook niet willen wonen...
Ik best wel eigenlijk... prachtig land en prachtige mensen.
pi_77131325
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:21 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat zal jullie nooit lukken
Duitse?

Het zou een schitterende finale zijn, maar helaas kan het alleen halve finale worden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_77131355
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:12 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik best wel eigenlijk... prachtig land en prachtige mensen.
Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.

Het is niet zo mijn volk, maar het land is wel mooi en lekker goedkoop.

pi_77131379
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Duitse?

Het zou een schitterende finale zijn, maar helaas kan het alleen halve finale worden.
Inderdaad.

Dat lijkt me ook echt tof, alleen weten we er al wie er gaat winnen dus echt veel zin heeft het niet
pi_77131388
Prima ontwikkeling. Zou in veel meer landen zo moeten zijn. De overbevolking van de planeet baart zorgen. Er moet ook meer worden gedaan aan geboortebeperking in Afrika.
pi_77131402
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.

Het is niet zo mijn volk, maar het land is wel mooi en lekker goedkoop.
Ik vind Duitsers veel socialer dan Nederlanders en absoluut niet bot. En humor hebben ze zeker. Ligt er maar weer net aan welk deel in Duitsland je zit net zoals in Nederland.
pi_77131459
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:16 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Inderdaad.

Dat lijkt me ook echt tof, alleen weten we er al wie er gaat winnen dus echt veel zin heeft het niet
Ik ga prominent met mijn oranje shirt hier in de kroeg kijken hoor.

pi_77131536
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:17 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik vind Duitsers veel socialer dan Nederlanders en absoluut niet bot. En humor hebben ze zeker. Ligt er maar weer net aan welk deel in Duitsland je zit net zoals in Nederland.
Vind je echt? Ik vind dat Duitsers ook een heel stuk 'lelijker' zijn; ze verzorgen zichzelf nauwelijks.

Ik merk hier als Nederlander tussen de Duitsers echt het cultuurverschil. Nou ben ik op sommige vlakken ook echt Nederlands, dus dat wordt dan uitvergroot (vooral de harde humor, maar ook vrijdenken over drugsgebruik etc.), maar ik vind de Duitsers wat saai en degelijk.

Ik ben de Audi en de Porsche onder de Duitsers nog niet veel tegengekomen zeg maar. Teveel Opels.

Wat doe jij, woon je in Dld of NL? En je bent volledig Duitse?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')