abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:39:26 #51
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_77102871
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef Charizma het volgende:
Wat voor hond was het TS?
Een grote hond, ras weet ik niet. Ik heb weinig kennis op het gebied van honden, sorry.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:39:33 #52
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77102877
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Het beest kwam met een hoge snelheid op mij af, en begon toen ik oog in oog met het beest stond te blaffen. Jullie mogen best weten dat ik een angst voor honden heb. Ik kan ook niet voorspellen hoe een hond gaat reageren, daar heb ik gewoonweg de kennis niet voor.
Ok deze opmerking had ik even gemist dus vervalt mijn boven genoemde opmerking een beetje. Eigenlijk ook weer niet want ook nu blijf ik bij mijn standpunt dat als de hond jou niet lastig valt jij hem(en de baas) ook niet lastig hoef te vallen. In dit geval is de hond dus dreigend op je afgekomen en is hij gaan blaffen naar je. Dan mag je er inderdaad wat van zeggen.

Andersom kan ik ook begrijpen dat je misschien de hond verkeerd had ingeschat (je geeft zelf al aan angstig te zijn voor honden en ze niet goed in te kunnen schatten) en dat de baas weet dat zijn hond geen vlieg kwaad doet. Ik ben zelf wel behoorlijk ervaren met honden en vaak is het zo dat hoe harder ze blaffen hoe meer ze willen spelen met me maar nogmaals dat is iets persoonlijks.

Anyway, leven en laten leven
Domo Arigato!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:40:10 #53
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77102895
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:33 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Lees even een paar posts naar boven.
Nogmaals... Excuus
Domo Arigato!
pi_77102919
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:31 schreef Black_Ninja het volgende:
Het enige wat die hond dus heeft gedaan is lekker door het bos lopen waar hij niks en niemand heeft lastig gevallen. Hij ziet jou rennen en denkt op dat moment dat jij misschien wel wilt spelen. Komt op je af, ziet dat jij niet wilt spelen en blijft staan.

En daar maak je een probleem van....

Was hij nou luidt grommend, blaffend of dreigend naar je toe gekomen... JA dan had je absoluut een punt en moet hij worden aangelijnd omdat de hond niet betrouwbaar is. Deze hond had geen kwaad in zijn zin en valt niemand lastig, waarom moet jij de de hond en baas dan wel lastig vallen? Loop gewoon lekker door en probeer je niet overal aan te storen, geniet juist van de mooie natuur om je heen. Leven en laten leven.

Hond loopt op je af en gaat 'spelend' wild naar je blaffen dan wel naar je handen happen. Flikker op met die kuthond! Dan gaan ze ook nog eens lachend roepen 'hier' 'niet doen hoor' . Alsof die hond daar van onder de indruk is.

KUT honden.

Regels dat ze in natuurgebieden aan de lijn moeten hebben te maken met bescherming van wild etc, niet voor andere mensen
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:40:48 #55
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_77102921
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:52 schreef o.us het volgende:
Terechte klacht.
Als je er niet nog meer notes voor had gekregen had je het filmpje sowieso weer gepost.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_77102925
TS zal het wel uitgelokt hebben.
pi_77102945
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:18 schreef kingmob het volgende:

[..]

Als iemand je er op aanspreekt en jij vind dat je hond daar prima mag loslopen, kun je dat toch gewoon zeggen? Het ontwijkende gedrag impliceert een schuldgevoel. Als iemand last heeft van jou loslopende hond en de regels zijn om je honden aan de lijn te houden, dien je gewoon je excuses aan te bieden. Kan gebeuren, het is niet het einde van de wereld, maar dat ontwijkende gedrag is dus echt irritant.
op hun gedrag. Nee het wordt allemaal gecompenseerd door agressief gedrag of ontwijkend gedrag.
Ligt er natuurlijk aan hoe iemand reageerd, ik heb een broertje dood aan gezeur aan mijn hoofd en heb nog weleens de neiging dat te ontduiken.
Reageerd iemand normaal dan reageer ik ook normaal terug.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:42:54 #58
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77103008
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Sowieso is dat erg bedreigend, het hoort niet en je kunt inderdaad nooit weten hoe een hond gaat reageren. We hebben thuis thuis jarenlang honden gehad en het waren hele lieve beesten maar je kunt nooit 100% ervan uitgaat dat een hond niets doet.
Dan weet ik niet wat voor opvoeding jou honden kregen, maar bij mijn hond weet ik toch 100% zeker dat deze jongen niets gaat doen. Als ik daar al over na zou denken is het tijd om hem de deur uit te zetten. Ik lig altijd helemaal dubbel om mensen die bang zijn voor honden
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77103011
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Het beest kwam met een hoge snelheid op mij af, en begon toen ik oog in oog met het beest stond te blaffen. Jullie mogen best weten dat ik een angst voor honden heb. Ik kan ook niet voorspellen hoe een hond gaat reageren, daar heb ik gewoonweg de kennis niet voor.
Dat is idd minder, dan zou die hond gewoon aan de lijn moeten blijven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:44:01 #60
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_77103065
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:39 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ok deze opmerking had ik even gemist dus vervalt mijn boven genoemde opmerking een beetje. Eigenlijk ook weer niet want ook nu blijf ik bij mijn standpunt dat als de hond jou niet lastig valt jij hem(en de baas) ook niet lastig hoef te vallen. In dit geval is de hond dus dreigend op je afgekomen en is hij gaan blaffen naar je. Dan mag je er inderdaad wat van zeggen.

Andersom kan ik ook begrijpen dat je misschien de hond verkeerd had ingeschat (je geeft zelf al aan angstig te zijn voor honden en ze niet goed in te kunnen schatten) en dat de baas weet dat zijn hond geen vlieg kwaad doet. Ik ben zelf wel behoorlijk ervaren met honden en vaak is het zo dat hoe harder ze blaffen hoe meer ze willen spelen met me maar nogmaals dat is iets persoonlijks.

Anyway, leven en laten leven
Ik ben van mening dat je de hond maar los moet laten lopen in het daarvoor bestemde gebied. Tuurlijk is het leven en laten leven, maar ik vind dat iemand op een fout aangesproken mag worden. Ik heb hem overigens niet uitgescholden maar gewoon met respect behandeld, en achteraf nog een goedendag toegewenst.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:45:50 #61
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_77103144
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:42 schreef Equites het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat voor opvoeding jou honden kregen, maar bij mijn hond weet ik toch 100% zeker dat deze jongen niets gaat doen. Als ik daar al over na zou denken is het tijd om hem de deur uit te zetten. Ik lig altijd helemaal dubbel om mensen die bang zijn voor honden
Rofl idd.. zelfs honden die er "bedreigend" uitzien zijn 90% van de gevallen heel lief. Er loopt hier zo'n aso in de buurt met een stafordshire, ik geef die hond altijd even een aai als ik langsloop.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:47:45 #62
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77103248
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hond loopt op je af en gaat 'spelend' wild naar je blaffen dan wel naar je handen happen. Flikker op met die kuthond! Dan gaan ze ook nog eens lachend roepen 'hier' 'niet doen hoor' . Alsof die hond daar van onder de indruk is.

KUT honden.

Regels dat ze in natuurgebieden aan de lijn moeten hebben te maken met bescherming van wild etc, niet voor andere mensen
Als ik het even door trek naar mijn eigen hond...

Mijn hond is super sociaal en wilt het liefst met de hele wereld vriendjes zijn. Hij stormt niet op mensen af maar tijdens het snuffelen en rondwandelen beweegt hij zich in een rustige gang naar de mensen toe en gaat er dan met druk kwispelende staart staan met een blik van "hoi vriendje, spelen? " Als hij ook maar 1 keer zou durven springen krijgt hij een tik op ze reet (voor de andere dierenliefhebbers... Een bestraffende tik ik sla hem niet bont en blauw) maar dat is niet eens nodig omdat hij weet dat het niet mag. Handen happen doet hij al helemaal niet meer omdat dat ook bij mij vervelend kan zijn.

Het belangrijkste is om een hond goed en netjes op te voeden, net als met kinderen. Bij mensen loopt er ook genoeg onopgevoed tuig over straat en dat is met honden ook zo. Onze honden zijn altijd keurig opgevoed en hebben nog nooit een mens of hond kwaad gedaan (en moeten ze niet proberen of zelfs maar aan denken ook). Zelfde geld voor poepen op straat, mijn hond kan zelfs niet meer op straat poepen en blijft net zo lang zoeken tot hij gras of zand heeft gevonden (ooit een labrador van 45kg (puur spier) op drie grassprieten zien mikken tijdens het poepen? )
Domo Arigato!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:48:04 #63
198371 Equites
pi_77103263
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Rofl idd.. zelfs honden die er "bedreigend" uitzien zijn 90% van de gevallen heel lief. Er loopt hier zo'n aso in de buurt met een stafordshire, ik geef die hond altijd even een aai als ik langsloop.
Vaak zijn het ook de grootste tokkies idd die met een stafford enzo lopen. Hier in de buurt lopen er ook een stuk of 4, het zijn allemaal lieve beesten, maar ze willen teveel spelen. Dit kan als bedreigend over komen. De baas maakt zijn hond natuurlijk.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77103351
laatst was ik aan het hardlopen kom ik ook iemand tegen met lijn, maar zonder hond. Die dook even later op toen hij hard blaffend op toen hij ineens naar mij toe kwam rennen, schrok mij dood. Hou verdomme die kuthonden gewoon aan de lijn of idd netjes bij je ofzo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:52:22 #65
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77103475
Die lieden die roepen dat hún hond toch zo lief is en echt niets doet, en daarom toch heus wel los mag lopen ook al schrijft de wet anders voor. .
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:54:30 #66
198371 Equites
pi_77103569
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:52 schreef Garisson72 het volgende:
Die lieden die roepen dat hún hond toch zo lief is en echt niets doet, en daarom toch heus wel los mag lopen ook al schrijft de wet anders voor. .
Ik mag mijn hond hier helemaal nergens los rond laten lopen. Vraag me niet waarom, de duinen is al een grote pleurisbende en de hond rent alleen maar wat rond. Wat moet ik dan doen? De enige tijd dat ie een beetje vrij kan bewegen hem aan de lijn zetten? Dat doe ik hem toch echt niet aan.
pi_77103575
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:56 schreef Garisson72 het volgende:
Eerste observatie: Veel huisdiertopics vandaag.
Tweede, niet minder terzakedoende observatie: honden zijn kutbeesten, de bijbehorende eigenaars ook.
Klacht is derhalve gegrond.

Klacht wel gegrond. Ik had laatst tijdens het hardlopen een pitbullachtig gevaarte aan m'n broekspijp hangen. Gelukkig was mijn reflex om keihard te schreeuwen en intussen het beest een schop te verkopen de juiste. Hij liet los. Ik keek om naar het baasje en besloot eieren voor mijn geld te kiezen. Nou ja, ik rende door, maar riep toch achterom dat hij zijn klerebeest bij zich moest houden. En dan ook nog in het Frans, want dit speelde zich af bij onze zuider-zuiderburen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:55:25 #68
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77103608
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:44 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je de hond maar los moet laten lopen in het daarvoor bestemde gebied. Tuurlijk is het leven en laten leven, maar ik vind dat iemand op een fout aangesproken mag worden. Ik heb hem overigens niet uitgescholden maar gewoon met respect behandeld, en achteraf nog een goedendag toegewenst.
Probleem ook vaak met die honden gebieden is dat elke hond eigenaar daar gelijk denkt dat dat bos van hem is. Je komt daar dus ook vaak valse honden tegen waardoor je met een lieve hond er niet rustig kan lopen. Daarom gaan wij ook altijd met de hond gewoon lopen, of het er nou wel of niet mag. Daarnaast zijn het vaak maar kleine stukjes waar je hond dan vrij mag lopen. Onze hond loopt stukken van 3-4 uur en dan is hij nog lang niet moe, zo'n honden stukje ben je vaak al in een kwartier door heen.

Maar neemt niet weg dat die man inderdaad wat normaler had moeten reageren in deze situatie want zijn hond zat fout en hij doet iets wat officieel niet mag (ondanks dat ik het dus ook zou doen ) ook voor hem geld dus, leven en laten leven
Domo Arigato!
pi_77103725
Dus als je iemand beleefd op de regels wijst omdat je er last van hebt dat die overtreden worden, dan moet je niet zeiken volgens sommigen?

De maatschappij, dat ben jij.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:58:37 #70
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77103738
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:52 schreef Garisson72 het volgende:
Dus jij houdt je altijd 100% van de tijd 100% aan de wet? Rijdt nooit harder dan 50 in de stad en nooit te hard op de snelweg?

Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. En waarom laten wij onze honden loslopen ondanks dat het niet mag? omdat we goed willen doen naar onze vriendjes.
Domo Arigato!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:59:02 #71
94676 Garisson72
pi_77103762
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:54 schreef Equites het volgende:
Ik mag mijn hond hier helemaal nergens los rond laten lopen. Vraag me niet waarom, de duinen is al een grote pleurisbende en de hond rent alleen maar wat rond. Wat moet ik dan doen? De enige tijd dat ie een beetje vrij kan bewegen hem aan de lijn zetten? Dat doe ik hem toch echt niet aan.
Ja droevig is het. Ik kan wel janken. Helaas is het gewoon de wet, en daar moet je je aan houden. Sim-pel.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:01:49 #72
94676 Garisson72
pi_77103874
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:58 schreef Black_Ninja het volgende:
Dus jij houdt je altijd 100% van de tijd 100% aan de wet? Rijdt nooit harder dan 50 in de stad en nooit te hard op de snelweg?

Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. En waarom laten wij onze honden loslopen ondanks dat het niet mag? omdat we goed willen doen naar onze vriendjes.
Het gaat erom dat de hondenbezitter die erop gewezen wordt, dan ook nog de gore moed heeft om een grote bek op te zetten. Je doet gewoon iets verkeerd, klaar.
pi_77103971
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:58 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

prima maar hou ze wel bij je als er mensen aankomen, niet iedereen houdt van honden. dat snap je toch wel?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:04:09 #74
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_77103976
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:59 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ja droevig is het. Ik kan wel janken. Helaas is het gewoon de wet, en daar moet je je aan houden. Sim-pel.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:04:09 #75
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_77103977
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de hondenbezitter die erop gewezen wordt, dan ook nog de gore moed heeft om een grote bek op te zetten. Je doet gewoon iets verkeerd, klaar.
Ik heb al toegegeven dat de reactie van de hondenbezitter niet juist is en dat hij inderdaad zijn fout had moeten toegeven. Alleen moeten we hier nou niet gaan doen alsof wij nooit iets doen wat niet mag
Domo Arigato!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')