Goedemiddag, welkom in dit topic.
InleidingIn de ochtend van 21 januari was een inwoonster van een plaats in de provincie Utrecht van plan om wat aan de lichamelijke gesteldheid te doen. Deze vorm van bewegen zal geschieden door het fenomeen: ‘hardlopen’.
De hoofdvraag van dit topic luidt:
"Zal de hardloopster haar route zonder noemenswaardige problemen kunnen voltooien?" In sectie 1 wordt beschreven wat er allemaal mis. In sectie 2 zal nader ingegaan worden op de daaruit volgende conversatie.
Sectie 1Nu de sneeuw weer gesmolten is, is het ook weer veilig om een stuk te gaan hardlopen. Dit is een ideale bezigheid om de mooie figuren die een lichaam te bieden heeft te onderhouden. Na een stevig doch gezond ontbijt, werd de auto richting het bos gedirigeerd. Eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen werden de hardloopschoenen aangetrokken.
De eerste kilometers verliepen zonder al te veel problemen. Totdat er vanuit een zijpad een hond kwam aanrennen. Dit staat haaks op de regels die in dit bos gelden.
(bijlage 1.1) Sectie 2Na luttele seconden oog in oog met de ‘wolf’ gestaan te hebben kwam het baasje er aan. De daarop volgende conversatie verliep als volgt:
Ynuhh: “Een hond hoort hier aan de lijn!”
Baasje: “Ik bepaal zelf waar ik mijn hond aan de lijn doe en waar niet.”
Ynuhh: “Lekker sociaal zeg…”
Baasje: “Jij bent een schoon voorbeeld van hoe brutaal de jeugd tegenwoordig is.”
Ynuhh: “Hou je dan ook gewoon aan de regels, het is in dit bos niet toegestaan.”
Baasje: “Bemoei je met je eigen zaken.”
Ynuhh: “Er is ook een hondenbos, daar mag de hond wel los. En een goede dag nog verder.”
ConclusieEr zijn blijkbaar nog steeds mensen die denken dat iedereen ervan gediend is dat een hond zomaar achter iemand aan rent. Dit is dus niet het geval, het is daarom voor deze baasjes ook aan te raden om naar een speciaal voor los lopende honden aangewezen gebied te gaan.
Bijlage 1.1: Bord met de regels van het bos.[ Bericht 0% gewijzigd door ynuhh op 21-01-2010 16:04:02 ]