Wat een mooi gebaar is dat toch altijd, als een linkse politicus geld aan een goed doel schenkt waarvan hij suggereert het zelf verdient te hebben!quote:Koenders verdubbelt giften SHO
15 januari 2010, 22:48 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) verdubbelt de giften die voor Haïti binnenkomen bij de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO). Dat heeft hij vrijdag aangekondigd in het actualiteitenprogramma Nova.
Op giro 555 is tot nu toe al ruim 1,2 miljoen euro binnengekomen. Koenders zei diep onder de indruk te zijn van de vrijgevigheid van Nederlanders na de verwoestende aardbeving in Haïti.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jesus hates you.
"e:Op giro 555 is tot nu toe al ruim 1,2 miljoen euro binnengekomen
Mijn artikel is minder actueel dan de frontpage. In 6 dagen kan er best zoveel geld gestort zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:09 schreef crazy987 het volgende:
euhm
[..]
&
Al 10,6 miljoen euro gestort op giro 555
quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:07 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Wat een mooi gebaar is dat toch altijd, als een linkse politicus geld aan een goed doel schenkt waarvan hij suggereert het zelf verdient te hebben!
Dat geld haalt die namelijk gewoon van de inkomsten van belastingbetalers, die vaak al een bijdrage geschonken hebben.
Hij presenteert zich dus als een weldoener en dat is hij ook in zekere zin, maar wel een weldoender met iemand anders zijn portémonnaie.
Hier is een foto van deze 'weldoener':Wat een gezeur. Die beste man gaat nou éénmaal over Ontwikkelingssamenwerking. Hij kan ook beslissen om slechts 5 miljoen te doneren in plaats van alles te verdubbelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt, nu kunnen ze het in ieder geval wel inzetten in een land waar de behoefte daadwerkelijk hoog is op dit moment.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:11 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het uit een of ander potje komt dat er toch al was. Alleen nu kan hij extra goede sier maken met dat bedrag, en anders was het ergens op p. 48 van een verslag gekomen.
Haïti.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
Waar moet ik wezen om mijn belastingteruggave te laten verdubbelen.
Koenders heeft één missie: na deze kabinetsperiode duurbetaald bij de V.N. aan de slag.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:57 schreef Pool het volgende:
Hoe zo doet hij zich voor als weldoener? Zegt meer over TS dit dan over Koenders.
Dat zou kunnen, maar ook de VN zoekt geen weldoeners, maar goede bestuurders/politici.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Koenders heeft één missie: na deze kabinetsperiode duurbetaald bij de V.N. aan de slag.
Gelukkig deed Wilders in het belteam z'n best om het bedrag enigszins binnen de perken te houden voor de rechtse belastingbetalerquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:07 schreef Hondenbrokken het volgende:
Wat een mooi gebaar is dat toch altijd, als een linkse politicus geld aan een goed doel schenkt waarvan hij suggereert het zelf verdient te hebben!
Je kan vrijwillig bellen om te storten moeilijk geld aftroggelen noemen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders was echt hypocriet. De beste man wil ontwikkelingshulp incl. noodhulp helemaal afschaffen omdat het verspild geld is. Dan kunnen zijn fans vast wel weer zeggen 'ja maar dit is geen overheidsgeld wat wordt opgehaald'. Nee, maar het wordt nog steeds wel via dezelfde kanalen verspreidt. Dus eigenlijk zat Wilders mensen geld af te troggelen.
Ik weet niet hoe dat gaat. Misschien was het de instructie om het bod nog wat hoger te brengen... het blijft raar natuurlijk. Oké, het is dan wel geen overheidsgeld maar wel geld wat via dezelfde corrupte, dictatorverrijkende kanalen wordt verspreidt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je kan vrijwillig bellen om te storten moeilijk geld aftroggelen noemen...
Koenders presenteert zich niet als weldoener. Dit hoort gewoon bij zn werk. Het ministerie van ontwikkelingssamenwerking doneer jaarlijks miljoenen aan hulpbehoevende landen (of dat terecht is en de derde-wereldlanden ten goede komt, is een andere discussie).quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
Had hij het bedrag van serious request ook al niet verdubbeld? Lachwekkend figuur die Bert Koenders met zijn verdubbelingsacties op kosten van anderen.
Wilders was altijd al voor noodhulp....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders was echt hypocriet. De beste man wil ontwikkelingshulp incl. noodhulp helemaal afschaffen omdat het verspild geld is. Dan kunnen zijn fans vast wel weer zeggen 'ja maar dit is geen overheidsgeld wat wordt opgehaald'. Nee, maar het wordt nog steeds wel via dezelfde kanalen verspreidt. Dus eigenlijk zat Wilders mensen geld af te troggelen.
Zal eerder onder noodhulp vallen, denk ik, daar is ook ruimte voor in de begroting van ontwikkelingssamenwerking.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik ga ervan uit dat BuZa gewoon een bedrag voor "bijdragen aan publieksacties" reserveert in zijn begrotingen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zal eerder onder noodhulp vallen, denk ik, daar is ook ruimte voor in de begroting van ontwikkelingssamenwerking.
Overigens, best wel dieptriest hoe sommigen reageren, oa de TS, in dit topic. Ik hoop eigenlijk van ganser harte dat ze ooit in een situatie als Haiti terecht komen en dat er dan gezegd wordt "Zoek het zelf maar uit".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |