quote:Op zondag 24 januari 2010 18:55 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels meer dan 150.000 doden volgens de BBC...
en dan getal is alleen van de hoofdstad
Bijna.quote:Op zondag 26 december 2004 vond een zeer zware zeebeving plaats in de Indische Oceaan, die een vloedgolf veroorzaakte die zich in verschillende richtingen over de Indische Oceaan verplaatste met ongeveer 230.000 doden als gevolg. De catastrofe wordt gezien als één van de ergste natuurrampen in de recente geschiedenis.
Wat de Amerikanen dus doen.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Geld geven helpt niet meer, en had ook niet geholpen toen u het wel gaf, er naar toe reizen en zorgen voor eten en onderdak is het enige effectieve wat u op z'n minst nog kan doen.
Exact.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Echt ik ga me steeds en steeds meer ergeren aan die zogenaamde liefdadigheid. Aan de mensen om de hoek die het nodig hebben geven we niets maar nu moeten we zogenaamd helpen. Er is meer dan voldoende geld al onderweg en het is aan de instanties die er mee bezig zijn om er iets mee te doen. Geld geven helpt niet meer, en had ook niet geholpen toen u het wel gaf, er naar toe reizen en zorgen voor eten en onderdak is het enige effectieve wat u op z'n minst nog kan doen. Deze goede doelen zijn gewoon afkopen van schuldgevoelens en bedrijfsacties om het eigen imago op te poetsen.
hopelijk blijven die anderen uitquote:[quote]Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef Frutsel het volgende:
90% kans dat Haiti naschokken krijgt van 5.0 of hoger
25% kans dat er een naschok komt van 6.0 of hoger
3% kans dat Haiti binnen 30 dagen wordt getroffen door een tweede beving van 7.0
Bijgesteld naar 4.7: http://wireupdate.com/wir(...)rshock-shakes-haiti/quote:Op zondag 24 januari 2010 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Breaking News
zware naschok in Haiti van 5.5
[..]
hopelijk blijven die anderen uit
och das maar acht keer zwakkerquote:Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijgesteld naar 4.7: http://wireupdate.com/wir(...)rshock-shakes-haiti/
We geven per persoon zes keer meer dan de Belgen, tien keer meer dan de Duitsers en vijftien keer meer dan de Ami's.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:21 schreef Blik het volgende:
Mag ik dat een zielige opbrengst vinden van het Amerikaanse volk?
wil niet impliceren dat de VS weinig doet, maar het Amerikaanse volk is nauwelijks betrokken lijkt wel. Nederland geeft omgerekend evenveel geld in totaal als de VS
gut oh gut wat zijn ze toch weer gelweldigquote:Op zondag 24 januari 2010 19:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat de Amerikanen dus doen.
Alleen volgens sommigen is dat dan weer een "invasie" of een "bezetting".
Dat weet je niet zeker, en die zijn over het algemeen veel minder zielig dan de gemiddelde Haïtiaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
Aan de voedselbank of de zwervers op de hoek geven we niets.
Oftewel Nederland is het meest hypocriete en schijnheilige land ter wereld zoals gewoonlijk.
Eehh ze hebben gewoon recht op een uitkering, er zijn faciliteiten om te slapen en eten etc, als je per se drugs wil kopen, ja dan heb je het verdomde lastig (eigen schuld?). En ik vind het niet belachelijk dat de 'zwerver' iets moet teruggevenquote:Op maandag 25 januari 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
Aan de voedselbank of de zwervers op de hoek geven we niets.
Oftewel Nederland is het meest hypocriete en schijnheilige land ter wereld zoals gewoonlijk.
grappige is dat we die haitianen jaren lang helemaal niet zielig gevonden hebben... en nu ineens wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:19 schreef waht het volgende:
[..]
Dat weet je niet zeker, en die zijn over het algemeen veel minder zielig dan de gemiddelde Haïtiaan.
Uiteindelijk zijn we allemaal hypocriet, dus ja... wat nu?
Nee inderdaad, laat die duizenden Amerikaanse soldaten maar weer lekker naar huis gaan. Dat zal de hulpverlening en wederopbouw versnellen. Jammer dan dat die soldaten zou graag naar Haïti wilden, ze gaan maar lekker ergens anders een rampengebied vinden waar ze kunnen helpen.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:03 schreef woid het volgende:
[..]
gut oh gut wat zijn ze toch weer gelweldig
die grap heeft maar 110.000+ levens verwoest en het hele land gesloopt. Grappig dat jij dat grappig vindt. En omdat er op heel veel plekken ter wereld ellende is, moeten we dus maar nergens iets doen?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:21 schreef woid het volgende:
[..]
grappige is dat we die haitianen jaren lang helemaal niet zielig gevonden hebben... en nu ineens wel.
Ik denk dat ze altijd al zielig zouden worden gevonden als het ooit in het nieuws zou zijn geweest.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:21 schreef woid het volgende:
[..]
grappige is dat we die haitianen jaren lang helemaal niet zielig gevonden hebben... en nu ineens wel.
waar zeg ik dat ik dat grappig vind? heb je nog meer van dat laster?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
die grap heeft maar 110.000+ levens verwoest en het hele land gesloopt. Grappig dat jij dat grappig vindt. En omdat er op heel veel plekken ter wereld ellende is, moeten we dus maar nergens iets doen?
voila, precies wat ik bedoel. en dat is idd het hypokriete aardje van de mens...quote:Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk dat ze altijd al zielig zouden worden gevonden als het ooit in het nieuws zou zijn geweest.
Als we het niet zien kunnen we het ook niet zielig vinden.
Elk mens is hypocriet (en dat is logisch in mijn ogen) maar het is toch behoorlijk kortzichtig om af te geven op het feit dat we nu mensen in extreme nood willen helpen?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:28 schreef woid het volgende:
[..]
voila, precies wat ik bedoel. en dat is idd het hypokriete aardje van de mens...
Precies. Zodra ze in het nieuws verschijnen is het zielig. Heb je je ooit bekommerd om Darfur? Congo? India?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk dat ze altijd al zielig zouden worden gevonden als het ooit in het nieuws zou zijn geweest.
Als we het niet zien kunnen we het ook niet zielig vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |