abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77218992
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:55 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels meer dan 150.000 doden volgens de BBC...

en dan getal is alleen van de hoofdstad
quote:
Op zondag 26 december 2004 vond een zeer zware zeebeving plaats in de Indische Oceaan, die een vloedgolf veroorzaakte die zich in verschillende richtingen over de Indische Oceaan verplaatste met ongeveer 230.000 doden als gevolg. De catastrofe wordt gezien als één van de ergste natuurrampen in de recente geschiedenis.
Bijna.
pi_77220934
Echt ik ga me steeds en steeds meer ergeren aan die zogenaamde liefdadigheid. Aan de mensen om de hoek die het nodig hebben geven we niets maar nu moeten we zogenaamd helpen. Er is meer dan voldoende geld al onderweg en het is aan de instanties die er mee bezig zijn om er iets mee te doen. Geld geven helpt niet meer, en had ook niet geholpen toen u het wel gaf, er naar toe reizen en zorgen voor eten en onderdak is het enige effectieve wat u op z'n minst nog kan doen. Deze goede doelen zijn gewoon afkopen van schuldgevoelens en bedrijfsacties om het eigen imago op te poetsen.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:53:01 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77221081
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Geld geven helpt niet meer, en had ook niet geholpen toen u het wel gaf, er naar toe reizen en zorgen voor eten en onderdak is het enige effectieve wat u op z'n minst nog kan doen.
Wat de Amerikanen dus doen.

Alleen volgens sommigen is dat dan weer een "invasie" of een "bezetting".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77221710
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Echt ik ga me steeds en steeds meer ergeren aan die zogenaamde liefdadigheid. Aan de mensen om de hoek die het nodig hebben geven we niets maar nu moeten we zogenaamd helpen. Er is meer dan voldoende geld al onderweg en het is aan de instanties die er mee bezig zijn om er iets mee te doen. Geld geven helpt niet meer, en had ook niet geholpen toen u het wel gaf, er naar toe reizen en zorgen voor eten en onderdak is het enige effectieve wat u op z'n minst nog kan doen. Deze goede doelen zijn gewoon afkopen van schuldgevoelens en bedrijfsacties om het eigen imago op te poetsen.
Exact. Een beetje hypocriet is het wel.
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 23:17:00 #105
8781 crew  Frutsel
pi_77232611
Breaking News
zware naschok in Haiti van 5.5
quote:
[quote] Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef Frutsel het volgende:
90% kans dat Haiti naschokken krijgt van 5.0 of hoger
25% kans dat er een naschok komt van 6.0 of hoger
3% kans dat Haiti binnen 30 dagen wordt getroffen door een tweede beving van 7.0
hopelijk blijven die anderen uit
pi_77233319
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Breaking News
zware naschok in Haiti van 5.5
[..]

hopelijk blijven die anderen uit
Bijgesteld naar 4.7: http://wireupdate.com/wir(...)rshock-shakes-haiti/
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 23:54:07 #107
8781 crew  Frutsel
pi_77234346
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bijgesteld naar 4.7: http://wireupdate.com/wir(...)rshock-shakes-haiti/
och das maar acht keer zwakker
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 00:25:14 #108
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77235497
Private American Security Firms Head to Haiti

Ja een zooi van die Blackwater-achtige huurlingen erbij zal het vast beter maken. Vraag me af hoeveel geld dat is ingezameld voor hulp naar hen toe zal gaan.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:37:55 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_77241017
Hoeveel heeft de ophaalactie van de US eigenlijk opgebracht?
pi_77250463
Ik geloof ook 40 miljoen, hetzelfde als die van Nederland
pi_77250871
58 miljoen dollar, dus inderdaad rond de 40 miljoen euro.
http://edition.cnn.com/20(...).html?iref=allsearch
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:21:52 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_77253150
Mag ik dat een zielige opbrengst vinden van het Amerikaanse volk?

wil niet impliceren dat de VS weinig doet, maar het Amerikaanse volk is nauwelijks betrokken lijkt wel. Nederland geeft omgerekend evenveel geld in totaal als de VS
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 16:35:39 #113
145738 superworm
is erbij
pi_77253740
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:21 schreef Blik het volgende:
Mag ik dat een zielige opbrengst vinden van het Amerikaanse volk?

wil niet impliceren dat de VS weinig doet, maar het Amerikaanse volk is nauwelijks betrokken lijkt wel. Nederland geeft omgerekend evenveel geld in totaal als de VS
We geven per persoon zes keer meer dan de Belgen, tien keer meer dan de Duitsers en vijftien keer meer dan de Ami's.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 25 januari 2010 @ 17:03:57 #114
215628 woid
let's get Friendly
pi_77255206
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:53 schreef maartena het volgende:

[..]

gut oh gut wat zijn ze toch weer gelweldig
pi_77255271
Aan de voedselbank of de zwervers op de hoek geven we niets.
Oftewel Nederland is het meest hypocriete en schijnheilige land ter wereld zoals gewoonlijk.
pi_77255875
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
Oftewel Nederland is het meest hypocriete en schijnheilige land ter wereld zoals gewoonlijk.
Dat weet je niet zeker, en die zijn over het algemeen veel minder zielig dan de gemiddelde Haïtiaan.

Uiteindelijk zijn we allemaal hypocriet, dus ja... wat nu?
pi_77255918
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
Eehh ze hebben gewoon recht op een uitkering, er zijn faciliteiten om te slapen en eten etc, als je per se drugs wil kopen, ja dan heb je het verdomde lastig (eigen schuld?). En ik vind het niet belachelijk dat de 'zwerver' iets moet teruggeven
  maandag 25 januari 2010 @ 17:21:20 #118
215628 woid
let's get Friendly
pi_77255942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:19 schreef waht het volgende:

[..]

Dat weet je niet zeker, en die zijn over het algemeen veel minder zielig dan de gemiddelde Haïtiaan.

Uiteindelijk zijn we allemaal hypocriet, dus ja... wat nu?
grappige is dat we die haitianen jaren lang helemaal niet zielig gevonden hebben... en nu ineens wel.
pi_77255967
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:03 schreef woid het volgende:

[..]

gut oh gut wat zijn ze toch weer gelweldig
Nee inderdaad, laat die duizenden Amerikaanse soldaten maar weer lekker naar huis gaan. Dat zal de hulpverlening en wederopbouw versnellen. Jammer dan dat die soldaten zou graag naar Haïti wilden, ze gaan maar lekker ergens anders een rampengebied vinden waar ze kunnen helpen.
pi_77255996
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:21 schreef woid het volgende:

[..]

grappige is dat we die haitianen jaren lang helemaal niet zielig gevonden hebben... en nu ineens wel.
die grap heeft maar 110.000+ levens verwoest en het hele land gesloopt. Grappig dat jij dat grappig vindt. En omdat er op heel veel plekken ter wereld ellende is, moeten we dus maar nergens iets doen?
pi_77255997
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:21 schreef woid het volgende:

[..]

Ik denk dat ze altijd al zielig zouden worden gevonden als het ooit in het nieuws zou zijn geweest.
Als we het niet zien kunnen we het ook niet zielig vinden.
  maandag 25 januari 2010 @ 17:27:39 #122
215628 woid
let's get Friendly
pi_77256173
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

die grap heeft maar 110.000+ levens verwoest en het hele land gesloopt. Grappig dat jij dat grappig vindt. En omdat er op heel veel plekken ter wereld ellende is, moeten we dus maar nergens iets doen?
waar zeg ik dat ik dat grappig vind? heb je nog meer van dat laster?
  maandag 25 januari 2010 @ 17:28:37 #123
215628 woid
let's get Friendly
pi_77256208
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef waht het volgende:

[..]

Ik denk dat ze altijd al zielig zouden worden gevonden als het ooit in het nieuws zou zijn geweest.
voila, precies wat ik bedoel. en dat is idd het hypokriete aardje van de mens...
pi_77256362
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:28 schreef woid het volgende:

[..]

voila, precies wat ik bedoel. en dat is idd het hypokriete aardje van de mens...
Elk mens is hypocriet (en dat is logisch in mijn ogen) maar het is toch behoorlijk kortzichtig om af te geven op het feit dat we nu mensen in extreme nood willen helpen?
pi_77256792
quote:

[..]

Precies. Zodra ze in het nieuws verschijnen is het zielig. Heb je je ooit bekommerd om Darfur? Congo? India?

Noem het hypocriet, noem het kortzichtig, dat kan in zekere zin ook niet anders, maar met een beetje gemengde gevoelens blijf ik al die ophef en zogenaamde solidariteit wel bekijken.
pi_77256895
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Elk mens is hypocriet (en dat is logisch in mijn ogen) maar het is toch behoorlijk kortzichtig om af te geven op het feit dat we nu mensen in extreme nood willen helpen?
Nou ja, er wordt niet afgegeven op het feit dat je nú mensen wilt helpen, meer op het feit dat je je (hoogstwaarschijnlijk) nooit hebt bekommerd om taferelen als deze, maar dat alleen doet zodra de media haar aandacht op iets richt.
pi_77257022
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, er wordt niet afgegeven op het feit dat je nú mensen wilt helpen, meer op het feit dat je je (hoogstwaarschijnlijk) nooit hebt bekommerd om taferelen als deze, maar dat alleen doet zodra de media haar aandacht op iets richt.
ach ja, zo is de mens. Hoe dichter bij het bed, hoe belangrijker het is. Lijkt me niet heel vreemd, ik snap het punt maar de ""hypocriet""-kaart spelen is geen argument imo
pi_77257744
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ach ja, zo is de mens. Hoe dichter bij het bed, hoe belangrijker het is. Lijkt me niet heel vreemd, ik snap het punt maar de ""hypocriet""-kaart spelen is geen argument imo
Het is ook niet echt een argument omdat er geen sprake is van een discussie. Misschien meer bedoeld ter nuancering van die zogenaamde liefdadigheid.
pi_77259643
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eehh ze hebben gewoon recht op een uitkering, er zijn faciliteiten om te slapen en eten etc, als je per se drugs wil kopen, ja dan heb je het verdomde lastig (eigen schuld?). En ik vind het niet belachelijk dat de 'zwerver' iets moet teruggeven
Stem VVD dan worden al dit soort punten van je waar gemaakt.
Op straat leven is toch net iets anders dan behoren tot de middenklasse.
Daarnaast heb je veel Nederlanders die nauwelijks bij kunnen blijven, ze hebben wel een dak boven hun hoofd, maar geen werk en soms maken ze geen kans op een uitkering om een of andere reden.
Welvaart is er genoeg in Nederland en dat mogen we best delen, voordat je aan het buitenland stort, denk ook eens aan de man in vodden op de hoek.
pi_77279332
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Normaal heb ik veel te klagen over de amerikanen. Maar nu doen ze wat ze moeten doen. Lijkt me geen invasie of bezetting.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77298222
Gaat lekker daar.
quote:
Bij het presidentieel paleis in Haïti heerste vandaag grote chaos. De hulptroepen van de Verenigde Naties hadden grote moeite de orde onder duizenden Haïtianen te bewaren bij het uitdelen van voedsel. De uitgehongerde mensenmassa stormde op de vredessoldaten af, die zich op hun beurt moesten weren met pepperspray en rubberen kogels.

Iedereen drukte elkaar plat in de poging een deel van het beschikbare voedsel te bemachtigen. De VN-soldaten maakten zich uit de voeten op het moment dat er nog vijftig rijstzakken waren. Een zwangere vrouw die onwel werd, droegen zij uit de heisa weg.

Van de rijst en bonen bleef niet veel over. Ook lukte het lang niet iedereen een deel van het voedsel te bemachtigen. Zoals op foto's te zien is, doen sommigen zelfs nog hun uiterste best om wat rijstkorrels van de straat te rapen. Ondanks benefietconcerten en recorddonaties zitten er in Haïti nog altijd talloze mensen verlegen om hulp en voedsel.
Uitgehongerde menigte krijgt pepperspray
foto's

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 17:18:33 ]
pi_77298739
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stem VVD dan worden al dit soort punten van je waar gemaakt.
Op straat leven is toch net iets anders dan behoren tot de middenklasse.
Daarnaast heb je veel Nederlanders die nauwelijks bij kunnen blijven, ze hebben wel een dak boven hun hoofd, maar geen werk en soms maken ze geen kans op een uitkering om een of andere reden.
Welvaart is er genoeg in Nederland en dat mogen we best delen, voordat je aan het buitenland stort, denk ook eens aan de man in vodden op de hoek.
Het probleem is niet zozeer dat mensen geen aanspraak kunnen maken op een uitkering, het is de bureaucratie die daar omheen zit.
Nederland is het land met de meeste aantal verschillende uitkeringen. Mensen kunnen vaak aanspraak maken op veel meer uitkeringen en toeslagen dan ze denken.
Je loopt wel te zeiken, maar in Nederland is er tenminste zoiets als sociale zekerheid, dat kan je van vele andere landen toch niet zeggen.
pi_77299608
quote:

[..]

Nee precies...blijkbaar zijn ze pas zielig genoeg om op TV te komen wanneer er minstens 100.000 man het loodje leggen. Dat nieuws verkoopt tenminste, kranten en nieuwszenders leven van dit nieuws, dik cashen op leed. Wanneer er geen leed is, is er geen nieuws en zijn er dus ook geen zielige mensen. De media kiest voor ons wel uit wie we zielig moeten vinden en wie niet. En ik heb het idee dat dat vooral afhangt van de verkooptbaarheid van het verhaal. Vervolgens kopen wij ons schuldgevoel tijdelijk een beetje af met een kleine donatie. Ik denk dat het nieuws de meeste mensen nu alweer verveelt en dat er weggezapt wordt wanneer haitie in beeld komt. Even de blik van de navel afgewend om vervolgens weer lekker tot aan de kerst of de volgende natuurramp naar de navel te kijken.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 00:02:52 #134
8781 crew  Frutsel
pi_77318161
quote:
Man overleeft twee weken onder puin in Haïti
Uitgegeven: 26 januari 2010 23:10
Laatst gewijzigd: 26 januari 2010 23:48

PORT-AU-PRINCE - Twee weken na de aardbeving in Haïti hebben Amerikaanse militairen dinsdag een man levend onder het puin van een pand vandaan gehaald.
© AFPDat gebeurde in Port-au-Prince, de hoofdstad van Haïti, zo meldde een ooggetuige.

Een van de benen van de 35-jarige man was gebroken. ''We weten niet of hij daar vanaf het begin heeft gelegen, of dat hij bekneld is geraakt tijdens een van de naschokken'', aldus een Amerikaanse reddingswerker.

Ziekenhuis

Hij zei dat de geredde persoon inmiddels is opgenomen in een ziekenhuis. In totaal zijn nu 133 mensen levend onder het puin vandaan gehaald. Afgelopen zaterdag werd nog een 25-jarige man uit zijn benarde positie bevrijd door een reddingsteam.

Zeker 150.000 personen kwamen om het leven door de aardbeving op 12 januari, die een kracht had van 7,0 op de schaal van Richter.
pi_77321343
Hier is Haiti alweer geheel van de buis. Dat is dan het enige goede aan Indonesische televisie, vrijwel geen buitenlands nieuws.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 07:52:01 #136
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77321721
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 06:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is Haiti alweer geheel van de buis. Dat is dan het enige goede aan Indonesische televisie, vrijwel geen buitenlands nieuws.
Hier verliest het de aandacht ook. En op Haiti vertrekt de internationale pers ook grotendeels weer of is al naar huis. Zo gaat dat nu eenmaal.

Ik blijf iig wel volgen hoe het zich verder ontwikkeld. Er is nu wat druk op het westen en het IMF om de gigantische schuld van Haiti kwijt te schelden. Mooi klusje voor Bono me dunkt.
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:26:51 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_77322087
Gisteren Erik Mouthaan op 538. Hij vond de opbrengst van Hope for Haiti ook bedroevend weinig.
pi_77348826
Ik heb het vaak over dat de zorg hier niet is wat de mensen denken, en dat daar gewoon meer aandacht aan besteed mag worden, aangezien wij ons scheel betalen aan zorg. En nu dat er weer al die miljoenen naar Haiti gaan ( of elk willekeurig Afrikaans land), waar een VERDUBBELING bijzit van die regering van ons, hier zomaar even een qoute van WEER iemand die geen idee heeft wat de zorg allemaal precies is.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 @ 20:17 schreef covie het volgende:
[..]

De zorg hier slecht kom op, in zulke landen gebruiken ze apparatuur wat hier al in het museum staat.
Bovenstaand is dus PRECIES wat ik altijd bedoel, met mensen open je ogen eens, en vind niet altijd alles maar perfect in Nederland. ZORG, is meer dan alleen maar pilletje hier, pilletje daar, apparaatje hier, apparaatje daar. Ik vind het gewoon niet kunnen dat de regering het bedrag verdubbeld wat er binnen komt op 555, kan me daar gewoon best boos om maken.
In Nederland leven mensen op straat, bedrijven raken stuk voor stuk failliet, voedselbanken!!! stijgen de pan uit, en waarom? Omdat de Nederlanders vol trots allemaal maar geld overmaken naar die buitenlandse landen, landen die je niet helpt met al dat geld, het is daar slecht, en het blijft daar slecht. Mensen moeten de ogen eens openen en niet steeds sluiten voor wat er in Nederland aan de hand is/
pi_77351965
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:05 schreef hyviie het volgende:
Ik heb het vaak over dat de zorg hier niet is wat de mensen denken, en dat daar gewoon meer aandacht aan besteed mag worden, aangezien wij ons scheel betalen aan zorg. En nu dat er weer al die miljoenen naar Haiti gaan ( of elk willekeurig Afrikaans land), waar een VERDUBBELING bijzit van die regering van ons, hier zomaar even een qoute van WEER iemand die geen idee heeft wat de zorg allemaal precies is.
[..]

Bovenstaand is dus PRECIES wat ik altijd bedoel, met mensen open je ogen eens, en vind niet altijd alles maar perfect in Nederland. ZORG, is meer dan alleen maar pilletje hier, pilletje daar, apparaatje hier, apparaatje daar. Ik vind het gewoon niet kunnen dat de regering het bedrag verdubbeld wat er binnen komt op 555, kan me daar gewoon best boos om maken.
In Nederland leven mensen op straat, bedrijven raken stuk voor stuk failliet, voedselbanken!!! stijgen de pan uit, en waarom? Omdat de Nederlanders vol trots allemaal maar geld overmaken naar die buitenlandse landen, landen die je niet helpt met al dat geld, het is daar slecht, en het blijft daar slecht. Mensen moeten de ogen eens openen en niet steeds sluiten voor wat er in Nederland aan de hand is/
Je hebt hopelijk mee gekregen dat klink 400+ miljoen terug gaat vorderen van de specialisten? Dat die zorg stijgt is niks onverwachts, dat is 20 jaar geleden al voorspelt, dit komt oa door de vergrijzing, langere levensverwachting en steeds complexere/duurdere behandelingen. Wij hebben geld over gemaakt omdat we dat gemakkelijk kunnen missen, en die verdubbeling van ons belastinggeld ook. Ik deel je mening dan ook niet.

Verder is bijvoorbeeld het rekeningrijden in diverse vormen een succes in landen om ons heen, scheelt 20+ procent aan files, wat tig miljoenen aan verloren arbeidstijd scheelt, maar toch is iedereen tegen want de overheid moet het fileprobleem zo maar oplossen, en het mag vooral niks kosten...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77364778
Dat er nog een 16 jarig meisje levend onder het puin vandaan is gehaald zeg
Vijftien dagen zonder drinken?
Noot noot.
pi_77370847
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:17 schreef Jojoortje het volgende:
Dat er nog een 16 jarig meisje levend onder het puin vandaan is gehaald zeg
Vijftien dagen zonder drinken?
En dan te bedenken dat er zeer waarschijnlijk nog wel meer onder het puin liggen die nog in leven zijn maar die niet op tijd gevonden zullen worden...
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:08:16 #142
215628 woid
let's get Friendly
pi_77371165
is er nog ergens een organisatie dit een fatsoenlijke berichtgeving heeft van daar?
of is het echt niet interessant meer
pi_77381013
quote:
'Paula' na redding toch overleden
De Haïtiaanse vrouw die als eerste werd gered door het Nederlandse hulpteam, heeft de aardbeving toch niet overleefd. Paula is overleden aan complicaties van haar verwondingen.
'PAULA' NA REDDING TOCH OVERLEDEN
Foto

Een verslaggever van de EO was naar haar op zoek gegaan. Hij ontdekte dat ze in een noodhospitaal lag, met bloedvergiftiging. Daardoor was er al een onderbeen bij haar geamputeerd.

Later moest ze ook haar andere onderbeen missen. Paula overleed in de nacht van maandag op dinsdag. Ze laat een dochtertje van twee achter.
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:27:43 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77381254
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:08 schreef woid het volgende:
is er nog ergens een organisatie dit een fatsoenlijke berichtgeving heeft van daar?
of is het echt niet interessant meer
http://www.cnn.com/SPECIALS/2010/haiti.quake/
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77403840
Criminelen verkrachten slachtoffers beving
quote:
Criminelen in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince hebben het voorzien op kwetsbare overlevenden van de aardbeving ruim twee weken geleden. Zij verkrachten zelfs vrouwen in de tentenkampen die voor de slachtoffers werden opgezet.
En ja, ik weet het, het zijn de uitzonderingen.
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 07:07:26 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77403921
Mjah dat er verkrachtigen en andere misdaden voorkomen, dat gebeurde ook in New Orleans. Als het gezag wegvalt zijn er altijd mensen die hun impulsen de vrije loop geven.

Dit vind ik een graadje erger en zieker eigenlijk.
quote:
Trafficking of children and human organs is occurring in the aftermath of the earthquake that devastated parts of Haiti, killed more than 150,000 people, and left many children orphans, Haitian Prime Minister Jean-Max Bellerive said Wednesday.

"There is organ trafficking for children and other persons also, because they need all types of organs," Bellerive said in an exclusive interview with CNN's Christiane Amanpour.

Traffickers targeting Haiti's children, human organs, PM says
Dat zijn geen lokale criminelen of pedofielen, dit is grote internationale georganiseerde misdaad.

Kinderen en volwassenen worden ontvoerd om leeggeplukt te worden zodat ergens een rijke stinkerd een nieuwe lever of nier kan krijgen.
pi_77403946
Dat is georganiseerde misdaad, die gewoon gebruik/misbruik maakt van de situatie. Denk niet dat de gemiddelde crimineel wakker ligt van een dooie Haitiaan meer of minder voor zijn eigen gewin.
pi_77538808
En zo ebt het nieuws over de ramp langzaam weg. Ik ben nu juist benieuwd wat er daar allemaal gebeurt. :/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2010 00:59:41 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 01:15:23 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77538991
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
En zo ebt het nieuws over de ramp langzaam weg. Ik ben nu juist benieuwd wat er daar allemaal gebeurt. :/
@cnnbrk/haiti Twitter Feed

De USS Carl Vinson is vandaag vertrokken. Nu het vliegveld goed onder controle is en de havens provisorisch gerepareerd, is er geen behoefte meer aan een varend helikopterplatform.
-
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 15:40:41 #150
8781 crew  Frutsel
pi_77593911
quote:
Remake 'We are the world' voor Haiti
Vorige week werd duidelijk dat producer Quincy Jones en zanger Lionel Richie, die verantwoordelijk waren voor het oorspronkelijke nummer, de handen opnieuw in mekaar hebben geslagen voor het vervolg ervan. Het was gisteren dan ook erg druk in de muziekstudio voor de opname van de remake van het benefietnummer 'We Are The World' voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti.

Resem artiesten
Volgens E! Online werden onder anderen Céline Dion, Snoop Dogg, Vince Vaughn, Kayne West en Wyclef Jean gespot bij de Jim Henson Studios in Hollywood.

Ook Faith Evans, Nicole Scherzinger, Jennifer Hudson, Jamie Foxx, Jason Mraz en Gladys Knight werden gesignaleerd.

Perfecte timing
Quincy Jones, de man die ook meewerkte aan het origineel met Michael Jackson en Bruce Springsteen, stelt dat het de perfecte timing is omdat het nummer 25 jaar geleden werd opgenomen. Hij blaast samen met Lionel Richie, die ook op de single uit 1985 te horen was, het nummer nieuw leven in.

100
Andere sterren die meezingen zijn U2-frontman Bono, Lady Gaga, Usher, Enrique Iglesias, Nicole Richie en P!nk. Er is sprake van wel 100 artiesten die zouden meezingen. Dat belooft alvast voor de videoclip...

De opbrengst van de single en video gaat naar de slachtoffers van de aardbeving in Haïti.
pi_77594567
Perfecte timing? Er zijn 150.000+ mensen kapot en nog veel meer dakloos
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 16:02:32 #152
8781 crew  Frutsel
pi_77594710
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Perfecte timing? Er zijn 150.000+ mensen kapot en nog veel meer dakloos
200.000
quote:
At Haiti Senate session, country’s Prime Minister Jean Max Bellerive said at least 200,000 people are confirmed dead in the quake. Jean Max Bellerive added that number of victims may rise, as there are still buried in ruins bodies, and there are dead people whose bodies were buried by their relatives.

Bellerive also said that the structure of the Haitian government had to change to cope with the crisis. He proposed to redefine the tasks of the ministers or to keep the Cabinet structure but create a “National Committee of Crisis”. Bellerive called Senate to entertain a proposal as the situation is critical.
pi_77741610
Dacht dat daar niks te halen viel:

The Fateful Geological Prize Called Haiti

A US military occupation of Haiti under the guise of earthquake disaster ‘relief’ would give Washington and private business interests tied to it a geopolitical prize of the first order. Prior to the January 12 quake, the US Embassy in Port-au-Prince was the fifth largest US embassy in the world, comparable to its embassies in such geopolitically strategic places as Berlin and Beijing.[17] With huge new oil finds off Cuba being exploited by Russian companies, with clear indications that Haiti contains similar vast untapped oil as well as gold, copper, uranium and iridium, with Hugo Chavez’ Venezuela as a neighbor to the south of Haiti, a return of Aristide or any popular leader committed to developing the resources for the people of Haiti, -- the poorest nation in the Americas -- would constitute a devastating blow to the world’s sole Superpower. The fact that in the aftermath of the earthquake, UN Haiti Special Envoy Bill Clinton joined forces with Aristide foe George W. Bush to create something called the Clinton-Bush Haiti Fund ought to give everyone pause.

According to Marguerite Laurent ('Ezili Dantò') of the Haitian Lawyers’ Leadership Network, under the guise of emergency relief work, the US, France and Canada are engaged in a balkanization of the island for future mineral control. She reports rumors that Canada wants the North of Haiti where Canadian mining interests are already present. The US wants Port-au-Prince and the island of La Gonaive just offshore – an area identified in Aristide’s development book as having vast oil resources, and which is bitterly contested by France. She further states that China, with UN veto power over the de facto UN-occupied country, may have something to say against such a US-France-Canada carve up of the vast wealth of the nation. [18]

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=17287
pi_77760870
Maar wij hebben dus veel geld ingezameld, zodat lokale leiders kunnen verdienen aan de voedselhulp. Het is echt geweldig om de naastenliefde die daar ten toon gespreid word te mogen aanschouwen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77795594
quote:
We brachten we al enkele miraculeuze reddingen uit het puin van de Haïti na de alles verwoestende aardbeving van 12 januari, maar deze man slaat de heel wereld compleet met verstomming. Bijna een maand na de ramp werd de 28-jarige Evanj Muncie nog levend vanonder het puin van Port-au-Prince gered. De mirakelman had de hele tijd vastgezeten. Hoe hij aan water is geraakt, blijft een raadsel, maar de verwarde man stamelde dat iemand hem water bracht. Vreemd genoeg heeft hij geen zware verwondingen opgelopen. Dat melden dokters in Haïti.

De man in kwestie lijdt wel aan extreme uitdroging en is compleet uitgehonderd. Evan Muncie werkte als een rijstverkoper op een markt, toen die na de aardbeving helemaal bedolven geraakte onder het puin.

Uitgemergeld
"De man was letterlijk uitgemergeld", zegt dokter Mike Connelly vanuit een Amerikaanse veldhospitaal in Port-au-Prince aan CNN. "De man had duidelijk wekenlang niets meer gegeten. Buiten open wonden aan zijn voeten, had hij geen zware verwondingen. De mensen die de man naar het ziekenhuis brachten, zeiden dat ze hem vonden terwijl ze op een marktplaats puin aan het ruimen waren. Hij klonk heel verward, maar stamelde dat iemand hem water bracht. Hij was helemaal de kluts kwijt, want hij dacht een paar keer dat hij nog onder het puin lag. Het is duidelijk dat hij water moet gekregen hebben in die maand tijd, maar hoe is ons nog niet duidelijk."

Meer dan 200.000 doden
De miraculeuze ontdekking komt meer dan twee weken nadat de officiële zoekactie naar slachtoffers werd stopgezet. Tot 27 januari waren er nog wel berichten van overlevenden. Voor meer dan 200.000 slachtoffers liep de verschirkkeijke aardbeving wel fataal af. (hlnsydney/kh)
WTF
pi_77801915
Dan ben je sterk hoor, ook mentaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77802924
Gelukkig issie in die maand niet beroofd, verkracht en mishandeld. Wat dat betreft zat ie dus wel op een veilige plek.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:01:13 #158
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77809048
Ik heb geld gedoneerd aan Haiti voor de allerarmsten, en nu blijkt dat voedselhulp wordt verkocht.

Het zal godverdomme niet zo zijn, 555 stelletje huichelaars
Over de rug van dode mensen Oorlogmisdadigers zijn het
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 09:49:10 #159
8781 crew  Frutsel
pi_78048066
quote:
Aardverschuiving treft Haïti
Bij een aardverschuiving in Haïti zijn vier kinderen omgekomen en twee anderen gewond geraakt. De aardverschuiving kwam er na vier dagen van hevige regen in het noorden van het land. Door de aardverschuiving stortte een basisschool gedeeltelijk in. Dat meldt de Haïtiaanse civiele bescherming. (belga/kh)
pi_78048151
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:01 schreef GasTurbine het volgende:
Ik heb geld gedoneerd aan Haiti voor de allerarmsten, en nu blijkt dat voedselhulp wordt verkocht.

Het zal godverdomme niet zo zijn, 555 stelletje huichelaars
Over de rug van dode mensen Oorlogmisdadigers zijn het
jij naiveling!
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 09:09:07 #161
8781 crew  Frutsel
pi_78332680
quote:
‘Dodental Haïti komt niet boven 100.000’

AMSTERDAM – De Haitiaanse president Rene Preval schat dat er 300.000 doden zijn in zijn land door de aardbeving van vorige maand. Uit onderzoek van de Wereldomroep blijkt dat het dodental niet boven de 100.000 zal uitkomen.

Sinds de aardbeving van 12 januari zijn ongeveer 52.000 doden begraven. Onder het puin liggen nog veel lichamen.

Volgens de Wereldomroep klopt het aantal gevonden lichamen dat de overheid heeft gevonden, 217.000 doden, bij lange na niet.
pi_78334573
Erg weinig berichtgeving in de Nederlandse media met betrekking tot de nasleep van de ramp. Wordt tijd voor een goede docu/reportage.
pi_78338442
Vaag verhaal over het dodenaantal.
pi_78338758
Haha, zelfs de president doet gewoon mee met de rest van de oplichters om de rest van de wereld geld uit de zakken te kloppen. Wanneer wordt men nu eens wakker en realiseert men zich dat 'we' Haitaneni gewoon moeten laten gaarkoken in hun eigen sop?
pi_78339973
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Haha, zelfs de president doet gewoon mee met de rest van de oplichters om de rest van de wereld geld uit de zakken te kloppen. Wanneer wordt men nu eens wakker en realiseert men zich dat 'we' Haitaneni gewoon moeten laten gaarkoken in hun eigen sop?
Haitaneni? WTF dude
pi_78340720
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Heel bizar misschien, maar het klinkt net alsof je jaloers bent. Zo kom je in ieder geval op me over.
pi_78341722
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:00 schreef indahnesia.com het volgende:
och god, ik typte wat te snel..
Niet doen!
pi_78422828
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Heel bizar misschien, maar het klinkt net alsof je jaloers bent. Zo kom je in ieder geval op me over.
Denk dat je dat verkeerd ziet. Heb namelijk niet echt een reden om jaloers te zijn op de gemiddelde Haitiaan, zelfs niet als ze 2.000 euro de man aan hulpverlening krijgen.
pi_79342518
zoveel doden..ziek.
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 maart 2010 @ 16:46:52 #171
145738 superworm
is erbij
pi_79342541
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:46 schreef esreality het volgende:
zoveel doden..ziek.
Mooie kick.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:06:47 #172
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_79343464
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:46 schreef esreality het volgende:
zoveel doden..ziek.
Inderdaad, ik was echt zo geschokt toen ik dat aantal zag, sta nog steeds te trillen op mijn benen hier.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')