abonnement Unibet Coolblue
pi_77140682
Je zal niet dommer zijn nee, dat geloof ik niet. Motivatie is altijd goed om te hebben uiteraard, maar het is willen en kunnen. De laatste keer dat je talen hebt gehad was op de MAVO, en je eigen Zweeds natuurlijk. Hoe ging je dat af, eenvoudig?

Overigens om terug te komen op die vraag van die P. Je moet die P wel halen, dat is de toelatingseis voor deze opleiding: óf VWO, óf een P voor HBO.
pi_77143334
Hm je bent wel een snotaap hoor, sorry zeg De laatste keer dat ik talen heb gehad is 2 maanden geleden. Ik ben namelijk alweer aan de studie vanaf mijn 20e. MBO2, 3, 4 en nu dus HBO waar je met engels en nederlands te maken krijgt incl toetsen.

Dat ik mijn P moet halen snap en weet ik, de vraag was waarom zouden ze die aanraden t.o.v. een CD.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2010 15:42:08 ]
pi_77143388
Het zweeds leren ging me ontzettend makkelijk af trouwens omdat ik een alfa ben en het heel erg leuk vind
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 15:45:25 #29
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77143518
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:22 schreef heaven7 het volgende:
Ik lees dat het toch vaak moeilijk blijkt te zijn voor mensen die overstappen met hun propedeuse, iets wat ik dus nu van plan ben..
Omdat je met een propedeuse sowieso naar de uni mag en bij een CD is dat afhankelijk van het resultaat ervan of je wordt toegelaten. Oftewel met een P word je zeker toegelaten met een CD misschien.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_77144029
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

En halverwege het jaar wordt je eruit geraced door de VWO'ers die dingen sneller oppakken. Hou toch eens op het HBO de hele tijd zo te manoeuvreren dat het beter is dan het VWO/WO. En dan even over je voorbeeld met rechten; je weet dat de uitval 90% is?
Dat hoor ik vaker, maar ik kan daar eigenlijk geen cijfers over vinden...? Heb je daar misschien een bron van?
pi_77144097
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:41 schreef heaven7 het volgende:
Hm je bent wel een snotaap hoor, sorry zeg De laatste keer dat ik talen heb gehad is 2 maanden geleden. Ik ben namelijk alweer aan de studie vanaf mijn 20e. MBO2, 3, 4 en nu dus HBO waar je met engels en nederlands te maken krijgt incl toetsen.

Dat ik mijn P moet halen snap en weet ik, de vraag was waarom zouden ze die aanraden t.o.v. een CD.
Ja, wat De Kardinaal zegt is juist.

Juistem, je deed Pabo, dat is waar ook. Nee, dan zouden er opzich geen problemen moeten zijn. Als alles makkelijk gaat en je bent toch in het taalritme, waarom niet? Bij mijn vorige studie zat iemand die zelfs op een niveau onder VMBO-T was begonnen, toen MBO, HBO en nu zeer goed de WO studie deed, natuurlijk werkte hij er wel hard voor.

Oh nee, ik ben helemaal geen snotaap, maar ik wist de additional info nog niet.

Als je 100% zeker bent met je gevoel gewoon inschrijven, je kan altijd nog terug naar de Pabo bijvoorbeeld als het toch niets voor je is.

Wordt het Amsterdam of Groningen trouwens?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:03:48 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77144348
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Enige reden waarom veel P’ertjes afvallen is omdat ze het niveau zwaar onderschatten en het tempo niet gewend zijn, maar qua voorkennis loop je zeker niet achter op een VWO'er.
Dat zeg ik dus ook nergens, ik zeg dat de capaciteit hoger is (gemiddeld genomen en zoals het zou moeten zijn).
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77146950
Nouja volgende week iig een kijkdag en dan zien we wel. Ik kan idd altijd nog terug eventueel met mijn P van de Pabo, dat was ook mijn motivatie om die aankomende half jaar te halen Zeker ben je nooit, je moet ergens aan beginnen en dan zie je het wel, tenminste ik. Dat ging ook zo met de Pabo namelijk. Je kunt je nog zo goed inlichten en voorbereiden, de praktijk zal altijd anders uitpakken.

In elk geval kijk ik er nu heel erg naar uit en het lijkt me fantastisch om zo met Zweden, Scandinavië en de talen bezig te kunnen zijn.

Het wordt Amsterdam trouwens, jij Raspb3rry? En welk land?
pi_77148650
In mijn geval (technische richting) is het verschil tussen HBO en WO aanzienlijk. Dat terwijl mijn hbo opleiding ook zeker geen makkelijke opleiding was tov andere hbo opleidingen. Daar staat tegenover dat de gemiddelde studieduur hier ongeveer 7 jaar is tegenover de 5 jaar die er officieel voor staan. "Gewone" WOers hebben het er dus ook zeker niet makkelijk mee. Ook is het zo dat niemand, hoe slim ook, het kan halen zonder er moeite voor te doen.
pi_77152100
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:08 schreef heaven7 het volgende:
Nouja volgende week iig een kijkdag en dan zien we wel. Ik kan idd altijd nog terug eventueel met mijn P van de Pabo, dat was ook mijn motivatie om die aankomende half jaar te halen Zeker ben je nooit, je moet ergens aan beginnen en dan zie je het wel, tenminste ik. Dat ging ook zo met de Pabo namelijk. Je kunt je nog zo goed inlichten en voorbereiden, de praktijk zal altijd anders uitpakken.

In elk geval kijk ik er nu heel erg naar uit en het lijkt me fantastisch om zo met Zweden, Scandinavië en de talen bezig te kunnen zijn.

Het wordt Amsterdam trouwens, jij Raspb3rry? En welk land?
Precies!

Ik heb exact hetzelfde als jou (de passie voor het gebied zeg maar), Zweeds zal m'n hoofdtaal worden, aangezien daar denk ik de meeste uitdaging en toekomstperspectief zal liggen op taalgebied. Qua geschiedenis zal Deens de rest echter de baas zijn.
Ook in Amsterdam, die keuze was eenvoudig. Ik kom uit regio Rotterdam en ik ga op korte termijn het huis niet uit, dus Amsterdam is goed te doen met de trein. Maximaal anderhalf uur reizen vind ik redelijk, voor Groningen kan ik daar 2 uurtjes bij optellen en dat is in een thuiswonende situatie uiteraard erg onpraktisch.
Bovendien heeft Amsterdam een veel betere bibliotheek wat betreft Scandinavische literatuur.

Kleine studie is het wel, dit jaar waren er geloof ik 16 aanmeldingen.
pi_85453568
Gast, wat een lading onzin. Perceptie van taal is niet leeftijdsgebonden, dat is het mooie eraan. Oké, 20 en 60 kan ik me iets bij voorstellen maar 24/25 is echt onzin. Je verliest heus geen cognitieve functies na een bepaalde leeftijd hoor. :')

Wel extreem raar dat jij rechten hebt gedaan op de EUR en deze studie wilt gaan doen, hier is het exact hetzelfde. Ook stem je op mijn partij, wat zijn dit allemaal voor grappen? :D

Afijn, dit is dus een schopje. Nog meer mensen van FOK! die volgend jaar gezellig deze studie doen?
pi_85453602
en het gaat je om Scandinavische Taal en Cultuur?
Ja doei.
pi_85453676
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
en het gaat je om Scandinavische Taal en Cultuur?
Ja, ik kon geen topic vinden, of ben ik gewoon aan het falen op zoekgebied?

TT change lijkt me ook weer niet de oplossing, ik wil best een topic maken mocht dat een betere uitkomst bieden.
pi_85453706
Open maar een nieuw topic :) want dit topic gaat niet écht over deze opleiding en zal dus niet heel veel mensen trekken die er wél wat van af weten ;)
Ja doei.
pi_85453730
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
Open maar een nieuw topic :) want dit topic gaat niet écht over deze opleiding en zal dus niet heel veel mensen trekken die er wél wat van af weten ;)
Prima.

Wat reageer jij snel trouwens. _O-
pi_85453766
je bent mod of niet

je hebt een leven of je hebt 't niet...
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:24:41 #42
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_85453940
Raspb3rry en heaven7; het is wat off-topic maar mag ik jullie vragen hoe je je toekomst in ziet na het finishen van deze studie? Welk beroep zou je graag uit willen oefenen?

Props trouwens voor die persoon die uiteindelijk kiest voor wat hij/zij leuk vindt, en niet vanwege louter rationele overwegingen die eerste studie is blijven doen. Ben even de naam van betreffend persoon kwijt. :)
pi_85454030
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:24 schreef Oneself het volgende:
Raspb3rry en heaven7; het is wat off-topic maar mag ik jullie vragen hoe je je toekomst in ziet na het finishen van deze studie? Welk beroep zou je graag uit willen oefenen?

Props trouwens voor die persoon die uiteindelijk kiest voor wat hij/zij leuk vindt, en niet vanwege louter rationele overwegingen die eerste studie is blijven doen. Ben even de naam van betreffend persoon kwijt. :)
Scandinavische Talen en Culturen (UvA, RuG)

Daar zal ik je vraag even beantwoorden. heaven7 is nog wel actief, die andere user niet meer zo te zien.
pi_85454829
Er is nogal een verschil in de moeilijkheidsgraad op universitaire studies, de alpha studies zijn vrij simpel maar de beta studies zijn doorgaans een stuk pittiger, vooral wat betreft studielast ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_85454859
:O
Ja doei.
pi_85456656
Oh hoi :) Heb inmiddels mijn propedeuse maar heb toch besloten er vanaf te zien omdat ik bang ben dat het toch te academisch is. Zweeds en Scandinavië is echt fantastisch maar ik hoef niet continu onderzoek te doen naar weet ik veel wat voor literatuur enzo :@ Toch wel jammer als ik er zo over nadenk.
pi_85456741
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:44 schreef heaven7 het volgende:
Oh hoi :) Heb inmiddels mijn propedeuse maar heb toch besloten er vanaf te zien omdat ik bang ben dat het toch te academisch is. Zweeds en Scandinavië is echt fantastisch maar ik hoef niet continu onderzoek te doen naar weet ik veel wat voor literatuur enzo :@ Toch wel jammer als ik er zo over nadenk.
Jammer.

Literatuur zal inderdaad ook een groot onderdeel zijn ja.
Ik zou gewoon je Zweeds bijhouden en verder gaan in een andere richting qua studie (of doorgaan met je huidige studie natuurlijk). ^O^
pi_85456750
Ik ben zelf ook van MBO 2 naar WO gestapt en dat zonder eerst HBO te doen. Gaat prima hier, ook met een talenstudie. Het is veel leerstof bij de algemene vakken maar zeker niet onmogelijk. Mijn ergste vijand is luiheid eigenlijk en niet zozeer het academisch niveau dat vereist is. Mocht je daar niet over beschikken (ik zie het rondom me) dan val je inderdaad wel snel door de mand.

Echt, ik zie soms papers van andere studenten die nog steeds op basisschoolniveau iets typen en dat kan gewoon niet.
Ron Paul 2012
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:23:38 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85462339
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:24 schreef Oneself het volgende:
Raspb3rry en heaven7; het is wat off-topic maar mag ik jullie vragen hoe je je toekomst in ziet na het finishen van deze studie? Welk beroep zou je graag uit willen oefenen?

Props trouwens voor die persoon die uiteindelijk kiest voor wat hij/zij leuk vindt, en niet vanwege louter rationele overwegingen die eerste studie is blijven doen. Ben even de naam van betreffend persoon kwijt. :)
Het moet niet doorslaan hé, een mix van beide is het beste. Zat studies die mensen kiezen omdat ze vooral heel leuk zijn, en vervolgens bij een subsidieslurper gaan hangen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85465508
Ik ben door dit topic toch weer aan het twijfelen geslagen omdat de Pabo het sowieso niet is voor me ben ik achter. Een derde optie is gaan werken met mijn mbo 3 en dat is iets waar ik me eigenlijk niet bij neer wil leggen. Dat dat het dan is voor de rest van mijn leven.. Maarja, Amsterdam is ook wel een klere eind weg natuurlijk :o
Trouwens even een andere praktische vraag, betaal je op de uni in Amsterdam een heel jaar collegegeld? Ook als je je vroegtijdig uitschrijft? Of is het alleen betalen zolang je ingeschreven staat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2010 10:51:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')