abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:31:48 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77293169
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:29 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Hahaha oh echt?! Wat superleuk zeg! Tot vanavond dan! En bedankt voor de waarschuwing, ik zal zorgen dat we nog wat eerder vertrekken dan ik al van plan was.
Ja ik heb mijn schoonmoeder gevraagd voor 6en te komen, dan hebben we meer dan een uur om 40 km te overbruggen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:04:17 #52
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77294650
Kreeg een telefoontje van de juf van mijn middelste. Hij gaat geen uitdagingen aan en zijn gedrag laat nogal te wensen over. Nu is er een invaljuf die een opleiding volgt tot coachingjuf.Of hij dan als projectje mocht dienen.
Tuurlijk! Ik ben zo blij met een kind wat een duidelijk signaal afgeeft! Mijn oudste ging gewoon zitten dromen en viel niet op. middelste gaat lekker rellen als ie zich verveelt
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:23:01 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_77295639
Yes! Wat geweldig, laat die invaljuf zich maar lekker uitleven op haar projectje. Hier heeft Tristan sinds een paar weken een 'mandje', omdat de juf merkte dat Tristan meer aankan dan het normale lesprogramma. In dat mandje zit o.a. Logische Breinbrekers, Mini informatie, Dierenrijk en Plustaak. Ik ben blij dat ze daar zo snel op inspringt. In februari, als de rapportgesprekken zijn, gaan we bespreken of het mandje goed bevalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 januari 2010 @ 16:30:44 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77296046
Wat een fijne juffen allemaal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77296134
Klinkt goed allemaal ! Hier hebben ze net de cito's gemaakt maar de uitslag is nog niet bekend.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:47:40 #56
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77296934
Wat een toffe juffen!

Spannend Muks? Of weet je het wel een beetje?

Ik wil nog een even ego-post doen. Op maandagavond speel ik in het orkest (oefenavond). Fleur mag soms mee. Gisteren ging ze ook mee, maar ze weet dat de bieb dan ook open is. Dus vroeg ze of ze daarheen mocht om boekjes te lezen. Ze heeft terwijl ik zat te fluiten een uur lang lekker zitten lezen. Ik vond dat zo ontzettend mooi om te zien. Ik hoop dan ook dat ze er net zoveel plezier in blijft hebben als ik in lezen heb.

Oh en nog eentje.... afgelopen zondag naar Plop en de kabouterbaby geweest met de meiden. Het einde is een beetje emotioneel. Dus toen we de zaal uitliepen, kijkt ze aan en vraagt: mama had jij ook een beetje traantjes toen lui het babietjes teruggaf. ze lijkt op me.
pi_77297736
Goed zeg. Echt fijn als leerkrachten zaken goed oppakken. Zeker in deze tijden van grote klassen en ieder kind is toch anders.

Fijn van dat lezen, chacama Helaas doet mijn oudste dat te weinig naar mijn smaak.

Damon heeft net een vriendenboekje ingevuld en er staat:

"stomste vak op school": speling
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:13:22 #58
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77298026
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Yes! Wat geweldig, laat die invaljuf zich maar lekker uitleven op haar projectje. Hier heeft Tristan sinds een paar weken een 'mandje', omdat de juf merkte dat Tristan meer aankan dan het normale lesprogramma. In dat mandje zit o.a. Logische Breinbrekers, Mini informatie, Dierenrijk en Plustaak. Ik ben blij dat ze daar zo snel op inspringt. In februari, als de rapportgesprekken zijn, gaan we bespreken of het mandje goed bevalt.
En doet hij dit dan ook? Hier werpt ie een blik, besluit of ie het snapt of niet, en afhankelijk daarvan begint hij er wel of niet aan. Ff doorzetten en zijn hersenen laten kraken is er dan niet bij. zo jammer.

Wel heerlijk zeg, een school die daar gelijk op inspringt! Merk je ook verschil?

Damon Je hebt zó gelijk.

Fijn ook chaca, dat het zo goed gaat.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:16:45 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77306002
Ohhhhh Damon. Het zegt alles

Da's wel jammer buurvrouw. Dat ie het wel zou kunnen, maar zich er niet voor in wilt zetten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 januari 2010 @ 20:20:02 #60
13151 crew  Rewimo
pi_77306165
Damon

Spelling is ook lastig. Je moet er gevoel voor hebben.

Christan leest gelukkig heel graag (sinds vorig schooljaar), daar ben ik erg blij mee. Hij heeft soms moeite met spelling maar dat komt volgens mij vooral door de verschillen tussen Duits en Nederlands. Dat is natuurljik weleens lastig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77308856
TVP, erg interessant wat betreft m'n opleiding (Maatschappelijk werk en dienstverlening)
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:54:06 #62
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_77322521
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En doet hij dit dan ook? Hier werpt ie een blik, besluit of ie het snapt of niet, en afhankelijk daarvan begint hij er wel of niet aan. Ff doorzetten en zijn hersenen laten kraken is er dan niet bij. zo jammer.

Wel heerlijk zeg, een school die daar gelijk op inspringt! Merk je ook verschil?
In gedrag bij Tristan bedoel je? Zoja: ja, hij klaagt veel minder over buikpijn 's morgens. Maar verder is hij nog net zo opstandig/uitprobeerderig, wat ie al sinds na de kerstvakantie is eigenlijk. Ik hoop op een fase, dat hij toch binnenkort weer wat beter luistert naar mij. Maar het is ook weer zo'n charmeurtje, dat ik het hem snel vergeef als ie weer eens z'n oren dicht heeft zitten. Op school doet hij wel erg goed zijn best, hij werkt serieus aan de taken die hij krijgt. Gelukkig maar!
Wouter was vanmorgen trouwens nau-we-lijks naar school te krijgen. Wat een theatrale toestand dat hij te moe was, hij presteerde het zelfs om op zijn fiets te gaan zitten maar zogenaamd te lam om te trappen, dus alleen een beetje met z'n voeten op de grond lopen. Ik zag alleen dat, zodra hij dacht dat ik het niet meer in de gaten had, hij ineens wel gewoon kon fietsten! Maar ja, hij lag door die open dag pas om kwart voor elf in zijn bed, dus ik snap ook wel dat hij zich lamlendig voelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 09:00:08 #63
13151 crew  Rewimo
pi_77322630
Hoe was de open dag? Ik begrijp dat jullie elkaar getroffen hebben
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:01:07 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77322649
Jups, hier vanochtend ook een dramaqueen king ik ben nog zo moe-hoe. *hang* En hij moest ook nog om acht uur naar zijn plusklas. Nou ja, kan ie vast wennen. T was leuk hè.

Nog even het WLG afwachten, maar ik ben wel zo'n beetje overtuigd. De school past ook bij hoe wij zijn. Alsin: ons gezin. Tenminste, dat denk ik.
pi_77322693
Maar gaat je oudste dan naar een school die 40 km verder ligt? Of is dat normaal?
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:07:32 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77322773
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:03 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Maar gaat je oudste dan naar een school die 40 km verder ligt? Of is dat normaal?
Ja. Nou ja, normaal. Het schooltype dat goed voor hem is (categoraal Gym) is alleen in grote steden. Maar er is een prima busverbinding hoor. Er is wel een scholengemeenschap dichterbij (15 km) maar daar zijn ze bij opstartproblemen erg van het terugzetten in niveau. En omdat oudste nog niet zoveel hindernissen is tegen gekomen zit die kans er wel in.
pi_77322902
Ah, ik begrijp het.
Maar poeh, klinkt echt als een enorm eind. Waarschijnlijk zijn er wel veel leerlingen daar die van wat verder weg komen?
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:16:40 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77322984
Ja hoor, uit de wijde omtrek. Het is best ver denk ik, maar absoluut wel te doen. Meer kinderen uit het dorp doen het, die gaan alleen naar het WLG, wat net wat beter ligt qua route van de bus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 09:25:48 #69
13151 crew  Rewimo
pi_77323189
Christan gaat volgend jaar juist een stuk dichterbij naar school. En met de schoolbus
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:41:33 #70
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_77323594
Ik vond het heel leuk om je in het echt te zien! Je bent precies zoals ik in mijn hoofd had. Alleen, door je ondertitel dacht ik dat je dikker zou zijn, maar dat ben je helemáál niet! (Ik wel )
Voor ons is het bijna 35 kilometer. Een half uurtje met de bus, prima te doen. Het was zo overduidelijk dat Wouter precies op zijn plek zal zijn, hij was razend enthousiast. En ik ook! We hebben wel een grote scholengemeenschap in onze plaats, en dat zou 5 minuten fietsen zijn, maar dat is dus niet het schooltype wat het beste bij Wouter past.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:54:25 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77323939
Wat fijn buuf en spuug dat het zo positief was!
En leuk dat jullie elkaar gemeet hebben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 09:59:51 #72
13151 crew  Rewimo
pi_77324054
Klinkt goed voor Wouter, Spuug Het is zo belangrijk dat ze het naar hun zin hebben op school!

Christan voelde zich ook helemaal op zijn gemak op de open dag van de school waar hij heen gaat, helemaal enthousiast. Daar wil ik heen, mam!
pi_77324638
Ah, ik was hier nog niet, vandaar dat ik het gemist had van buuf en spuug

Ow, dan moet ik wat over Sven vertellen he, zaterdag heeft hij weer eens een voetbalwedstrijd gehad en hebben ze met 13-3 gewonnen met 6 doelpunten van Sven!! Goed he
Maar hij was wel een beetje jaloers op T. want die had 2 treinen voorbij zien komen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 11:17:18 #74
13151 crew  Rewimo
pi_77326487
6 doelpunten! Wat goed van Sven Christan heeft nog nooit gescoord Maar goed, die is verdediger met meer plezier dan talent Maakt ook niet uit
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:13:38 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77331353
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vond het heel leuk om je in het echt te zien! Je bent precies zoals ik in mijn hoofd had. Alleen, door je ondertitel dacht ik dat je dikker zou zijn, maar dat ben je helemáál niet! (Ik wel )
Voor ons is het bijna 35 kilometer. Een half uurtje met de bus, prima te doen. Het was zo overduidelijk dat Wouter precies op zijn plek zal zijn, hij was razend enthousiast. En ik ook! We hebben wel een grote scholengemeenschap in onze plaats, en dat zou 5 minuten fietsen zijn, maar dat is dus niet het schooltype wat het beste bij Wouter past.
Oh wat grappig! En hoewel ik me dan voor mijzelf afvraag hoe ik in je hoofd zat dan geldt het voor jou ook. Je bent alleen een stuk langer dan ik dacht.

en ik ben recent 5 kilo afgevallen hè Onder mijn tuniek zit genoeg mij nog helaas.

Woehoe Sven!! Van Nistelrooy eat your heart out!
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:03:36 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77333448
sven!

wat grappig debuurvrouw & spuuglokje! bestaat er nu een kans dat jullie zonen bij elkaar in de klas komen?

lily, speling!
in de haak.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:14:08 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77333878
Ik weet het niet Trui. Ze komen wel allebei uit het buitengebied maar wel elk uit een andere richting. We zullen het wel zien. zou wel heel erg grappig zijn hoor!
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:01:29 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_77335894
We zouden op het inschrijfformulier kunnen invullen dat ze bij elkaar in de klas willen, om zo een fijne vriendschap te forceren! Zul je straks zien dat ze elkaar misschien helemaal niet mogen!
pi_77344049
Moet je voor het Praedinius niet ingeloot worden? Zou wel leuk zijn als ze nu samen in een klas komen
pi_77344108
Wat leuk, debuurvrouw en Spuuglokje, op dezelfde middelbare school

Ook leuk, vind ik, als hier ook wat verhalen over het voortgezet onderwijs komen
Hoewel pubers het niet zo op prijs stellen als moederlief hun reilen en zeilen hier neer plempt natuurlijk. Dat maakt het vaak lastig om iets te vertellen. Wel jammer...
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:33:07 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_77347092
O! Dat zou echt leuk zijn! jullie grote zoons bij elkaar in de klas!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:33:28 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77347109
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:20 schreef poemojn het volgende:
Moet je voor het Praedinius niet ingeloot worden? Zou wel leuk zijn als ze nu samen in een klas komen
Nee,iedereen die aan de eis voldoet wordt toegelaten.200 leerlingen schat ik zo. Voordeel van het hoge noorden, al heeft het WLG wel een loting.
pi_77349042
Sven wat goed!

Debuuf en Spuug wat leuk dezelfde school.

Kim schijnt een beetje een vriendje te hebben in de klas. Vaak hand in hand lopen hoorde ik van de juf.
Ze hadden samen besloten om vandaag te gaan spelen. Alleen kon dat niet. Dus volgende week een speeldate plannen.
En duimen jullie dat het schaatsen/sleeen morgen doorgaat? Vanwege het weer nu is het maar de vraag.
pi_77369822
Schaatsen gaat niet door vanwege dooi. Schaatsbaan is gesloten, is zeiknat.
Kinderen zijn teleurgesteld, ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan doen.
Kim is geplaatst voor Muziek spelenderwijs voor groep 1 en 2, dat gaat ze 6x doen. Lijkt me erg leuk voor haar. Voor beweging staat ze op de wachtlijst.
Wel is het op de vrijdag. Beetje drukke dag dan, eerst Accare tot 13.30 en 14.45 muziek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 januari 2010 @ 11:30:17 #85
13151 crew  Rewimo
pi_77369851
Ingrid, is het schaatsen doorgegaan?

Ik had net Christan aan de lijn, hij heeft een mooi rapport en het advies is inderdaad Realschule/Gymnasium geworden Daarmee kunnen we hem dus komende maand op zijn nieuwe school aanmelden

De schurk, hij moest voor Kunst een 4 wegwerken, zegt ie tegen me dat ie nu een 5 heeft "Grapje mama, ik heb een 2!"

(4 is vergelijkbaar met een 6 in NL, 2 is een 8)
pi_77372339
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:33 schreef debuurvrouw het volgende:

Nee,iedereen die aan de eis voldoet wordt toegelaten.200 leerlingen schat ik zo. Voordeel van het hoge noorden, al heeft het WLG wel een loting.
Oo ja natuurlijk, ik was in de war met dat gym in Amsterdam (Barlaeus) Prettig als dat zonder loting kan allemaal.
WLG komt regelmatig goed uit de Elseviertesten toch? 10 jaar geleden iig, toen ik nog in Groningen woonde Maar ze staan allebei wel goed bekend daar dacht ik.

Goed dat Christan 't zo goed doet daar
pi_77396686
Agossie, Kim is een half uur geleden flink ziek geworden. Hele bed eronder gespuugd. En pas na die tijd roepen. Zo zielig. Haren wassen, alles afhalen incl knuffels in de was. Ze is gelukkig nog maar 1x eerder zo ziek geweest. Ik denk een buikgriepje. Wel sneu dat haar poppenbedje nu ook dood is. Was een gedeelte van karton, waar de pop op lag. De rest van plastic. Door heen en weer gesleep was die al gammel. Miskoop dus.
Iemand toevallig ervaring met die van Ikea?
Iig slaapt ze nu net op de bank.Hopelijk komt ze de nacht goed door. Net gilde ze nog van de buikpijn. En is ze nu al boos dat ze morgen niet bij Accare gaat spelen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 07:10:58 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_77403935
Al die spugende kinderen. Zielig hoor. Beterschap!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 09:21:36 #89
13151 crew  Rewimo
pi_77405459
Heel wat zieke kindjes zeg, beterschap allemaal!

Ingrid, Christan heeft zo'n houten bedje van Ikea voor zijn knuffels, dat blijft tot nu toe prima (het ligt nu ergens in een hoek maar het is redelijk intensief in gebruik geweest en het is nog steeds heel Duktig heet het:

vrijdag 29 januari 2010 @ 09:33:52 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77405732
Beterschap met Kim. Dat bedje wat Rewimo heeft, heeft Maud ook. Bevalt prima!

Gisteren een huilende Fleur. Blijkbaar heeft een 'vriendinnetje' dat is komen spelen gezien dat ze nog een luier draagt 's nachts. Helemaal over de flits dat ze zonder luier wil, maar nog niet kan. En dat ze niet meer wil dat de kinderen kunnen zien dat ze nog een luier draagt. Dus afgesproken dat de luiers bij Maud in de bak gaan en dat haar luiers ergens komen te liggen waar ze niet gezien kunnen worden. Zo sneu. Zij kan er niets aan doen. Ze wordt gewoon nog niet wakker omdat ze moet plassen. Ik uitgelegd dat zij er niets aan kan doen en dat d'r blaas d'r wakker moet leren maken. Vannochtend was ze wel wakker en riep ze dat ze moest plassen. Dus een droge luier Hoop dat het lichaam het zelf regelt anders begin voorjaar een plaswekker.
pi_77407789
ha, een heel bekend poppenbedje. staat hier ook. er is nooit ontzettend veel mee gespeeld maar er ligt wel vrijwel altijd een (of meer) pop(pen) in. een of ander afzichtelijk plastic wiegje wordt intensiever gebruikt.

beterschap voor kim, ingrid! en er zijn nog meer zieken las ik: ook allemaal snel weer beter worden hoor!

Anna is bijna jarig. dit plaatje hebben we voor de uitnodiging gemaakt. (op basis van een ansichtkaart van 'grootzus').
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 10:51:40 #92
13151 crew  Rewimo
pi_77407933
Kan het plaatje hier niet zien (veel plaatjessites geblokt hier), ga straks thuis even kijken

Woensdag hebben we het aanmeldingsgesprek op het gym, spannend!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:48:21 #93
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_77410056
Ach gossie kim beterschap

Leuk bix

Mijn nichtje had van de week een vriendenboekje gekregen met haar zelf in de hoofdrol.
Echt zo leuk voorbeeld hier http://www.bookadoo.com/popster-vriendenboekje.aspx

Christan

Hier krijgen we zo het rapport ben benieuwd maandag al oudergesprekken.
pi_77410622
Kim heeft de hele nacht nog zitten spugen en vanmorgen ook. Die ligt nu op de bank te snurken.
Dat bedje had ik idd op de site gezien.
Dan ga ik die hopelijk binnenkort halen. Tyler moet toch naar umcg en paps rijdt ons, ikea is daar in de buurt. Vind het ook wel lullig en sneu zo. Was een verjaardagscadeau.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 13:16:32 #95
13151 crew  Rewimo
pi_77413609
Rottdog, hoe is het rapport? Doet ze het goed op school?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:02:52 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77432197
oh al een echt tussenrapport! vertel, rottdog!

ingrid, marktplaats heeft vaak ook leuke poppenbedjes voor weinig, misschien nog wel dichter in de buurt. wat sneu voor kim dat ze zoveel gespuugd heeft. hopelijk knapt ze nu snel op!
in de haak.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:04:37 #97
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_77434770
Het was een super rapport, ze doet het dus erg goed op school veel ruim voldoendes en goed.

Cito taaloefening had had ze een A en voor ordenen een B

Gegroeid in contact met anderen, zelfredzaamheid en niet meer zo onzeker van dat kan ik niet.

Maandag gesprek met de juffen, ben benieuwd.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:05:40 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77434807
fijn!
in de haak.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:24:01 #99
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_77442641
Fijn Rottdog!
En bix wat een leuke uitnodiging!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 30-01-2010 15:38:37 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 januari 2010 @ 10:50:17 #100
13151 crew  Rewimo
pi_77442995
Ik zie nu de uitnodiging, wat is ie leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')