abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 13:04:11 #276
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78015531
Voor de kinderen die juist meer rekensommen moeten oefenen...
Het programma heet "rekentuin ", google er maar eens op.

*juffenadviesmodus uit*
pi_78015852
KP, heb je ook een tip voor schrijven?
Amber wil heel graag schrijven en ook lezen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:17:40 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78015959
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:42 schreef Muks het volgende:
Fijn voor Jullie Rewimo maar voor al voor Christan

Hier ook prachtige rapporten, goede cito's dus kids helemaal blij. Oudste was de hele week nerveus, slecht slapen etc en wij hebben hem ik weet niet hoe vaak op het hart gedrukt dat hij zijn best doet en dat we daar heel blij mee zijn en wat er ook op het rapport staat we even goed trots op hem zijn. Hebben meer kids daar last van ? We merken dat het bij hem elk rapport toeneemt.
Ja hoor, herkenbaar. Tot allesverlammende faalangst nu eind groep 8. Echt lastig, en het is zo lastig weer de andere kant op te buigen. Alle motivatie is ook nog het raam uit. Cito gemaakt, en dus is je kostje gekocht. die maanden tot de vakantie ervaren ze echt als "uitzitten"valt mij op.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:29:56 #279
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78016350
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Vicky het volgende:
KP, heb je ook een tip voor schrijven?
Amber wil heel graag schrijven en ook lezen.
Heel belangrijk is het goed uitspreken van de letters.
de " a " moet je dus ook zo uitspreken en niet als "aa". Het uitspreken (net als het alfabet, zeg maar), mag je eigenlijk pas als ze goed leest.

Begin met letters schrijven, dus nog geen woordjes.

een dienblad vullen met vogelzaad en de letters schrijven
schrijven in zand/ scheerschuim
met verf schrijven bijv.

Ik weet niet of je handig bent, maar je kunt ook letters knippen uit schuurpapier, dan kan ze ze ook voelen en heb je meteen de schrijfbeweging erbij. Snapt u ?

Zoiets ??
pi_78022232
Fijn dat het goed gaat Rewimo.
Kim slaapt naast me op de bank.Met dr ogen half open. Freaky gezicht!
pi_78022275
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:29 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Heel belangrijk is het goed uitspreken van de letters.
de " a " moet je dus ook zo uitspreken en niet als "aa". Het uitspreken (net als het alfabet, zeg maar), mag je eigenlijk pas als ze goed leest.

Begin met letters schrijven, dus nog geen woordjes.

een dienblad vullen met vogelzaad en de letters schrijven
schrijven in zand/ scheerschuim
met verf schrijven bijv.

Ik weet niet of je handig bent, maar je kunt ook letters knippen uit schuurpapier, dan kan ze ze ook voelen en heb je meteen de schrijfbeweging erbij. Snapt u ?

Zoiets ??
bedankt voor de tips.
Ik probeer de letters ook eht uit te spreken als a en buh enzo, maar Amber denkt daar anders over

we hebben iig een magneetbord dat we gebruiken. Amber kan bijna alle letters wel schrijven en vanuit zichzelf schrijft ze Amber, Tess, mama en papa.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78022333
Knap van Amber. Kim is daar nog niet mee bezig. Ook met kleuren is het nog veelal krassen.
Kun je het verschil in de klas goed zien.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:35:43 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78022534
Ik nam net een vriendinnetje van Katja mee naar huis, meisje van 9 jaar. Ze zei tegen mij dat ze bij een vriendinnetje mocht spelen, maar dan moest ik wel haar moeder bellen en anders ging ze alleen naar huis. Dus ik haar moeder gebeld op haar werk en afgesproken dat haar dochter met mij mee naar huis ging. Ben ik thuis, word ik gebeld door de lerares van Katja. Dat dat meisje naar de BSO moest en dat iedereen haar nu in paniek aan het zoeken was
De juffrouw was echt boos op mij omdat ik haar zomaar mee had genomen. Ik voelde me al superschuldig; ik heb toch altijd al het gevoel dat ik het allemaal net niet goed doe met school. Kwam die moeder net haar dochter ophalen, bleek dat ze de BSO gewoon had afgezegd en dat haar dochter precies volgens afspraak had gehandeld.

Pfff, ik voelde me dus voor niks schuldig. Maar voor de zekerheid neem ik geen kinderen meer mee waar de ouders niet van op het schoolplein staan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 februari 2010 @ 17:05:54 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78023193
Da's ook wat, livelink, doe je alles precies volgens afspraak en dan is het nog niet goed. Maar niet jouw fout dus, hopelijk wordt dat ook nog even aan de juffrouw duidelijk gemaakt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 februari 2010 @ 19:29:53 #285
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78027567
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Voor de kinderen die juist meer rekensommen moeten oefenen...
Het programma heet "rekentuin ", google er maar eens op.

*juffenadviesmodus uit*
Dankjewel voor de tip. Ik zal eens gaan googlen. Ook naar de tips van Buuv.

Zo Vicky, Amber gaat snel, zeker ook erg leergierig.

Livelink wat een toestand en stom van die juf dat ze zo boos belt. Gelukkig kon jij er niets aan doen.

Rewimo, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Christan
Make love, not war ☮
  maandag 15 februari 2010 @ 19:44:49 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78028227
Die juffrouw was natuurlijk ongerust, dat begrijp ik wel. Achteraf lag de fout bij de BSO die de afzegging niet goed had geregistreerd. En de juffrouw had eerst J. gebeld voordat ze mij gebeld had en J. had haar telefoontje helemaal niet als boos geinterpreteerd. Dus wellicht ben ik ook te gevoelig op dit punt

Rewimo, fijn dat het beter lijkt te gaan met Christan. Wellicht doet de antibiotica nu echt haar werk. Komt er nu nog nader onderzoek eigenlijk?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:55:53 #287
114177 Diaan73
pi_78028703
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:44 schreef livelink het volgende:
Die juffrouw was natuurlijk ongerust, dat begrijp ik wel. Achteraf lag de fout bij de BSO die de afzegging niet goed had geregistreerd. En de juffrouw had eerst J. gebeld voordat ze mij gebeld had en J. had haar telefoontje helemaal niet als boos geinterpreteerd. Dus wellicht ben ik ook te gevoelig op dit punt

Rewimo, fijn dat het beter lijkt te gaan met Christan. Wellicht doet de antibiotica nu echt haar werk. Komt er nu nog nader onderzoek eigenlijk?
Okay, dan ligt het dus toch iets anders... BSO heeft het dus gewoon verkeerd gedaan.
Make love, not war ☮
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:49:56 #288
114177 Diaan73
pi_78076691
Twan komt vanavond weer thuis en heb met hem afgesproken dat we wat leuks gaan doen volgende week in de vakantie... zwemmen of naar het museum, hij: in zwemmen heb ik geen zin ik wil naar het museum. Ik vind het zo leuk dat hij dat interessant vindt.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 februari 2010 @ 22:07:04 #289
13151 crew  Rewimo
pi_78077569
Naar welk museum gaan jullie dan, Diaan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:01:29 #290
114177 Diaan73
pi_78080423
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Naar welk museum gaan jullie dan, Diaan?
Rijksmuseum Twenthe in Enschede, bijna om de hoek dus. Ik vond dat vroeger ook een erg leuk museum. En Twan heeft er al langer over dat hij daar naartoe wil. Het stripmuseum in Groningen lijkt me ook erg leuk, maar net iets te ver weg. Lennon moet ook mee. De Twentse Welle lijkt me ook leuk, maar volgens mij is Twan daar al met school geweest, hoort bij het complex van school.
Make love, not war ☮
pi_78088308
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78088492
Ja, welkom en van harte, pinquit en Max!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 februari 2010 @ 08:56:56 #293
13151 crew  Rewimo
pi_78088788
Pinq en Max, welkom hier
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:09:27 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78089019
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:01 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Rijksmuseum Twenthe in Enschede, bijna om de hoek dus. Ik vond dat vroeger ook een erg leuk museum. En Twan heeft er al langer over dat hij daar naartoe wil. Het stripmuseum in Groningen lijkt me ook erg leuk, maar net iets te ver weg. Lennon moet ook mee. De Twentse Welle lijkt me ook leuk, maar volgens mij is Twan daar al met school geweest, hoort bij het complex van school.
Het stripmuseum viel me voor de kinderen eigenlijk een beetje tegen Zelf vond ik het geweldig (Maarten Toonder expositie ) Dus goede keus denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:23:49 #295
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78090745
Pinq en Max. Welkom hier!

Musea, daar zijn we nog niet mee bezig, maar lijkt me wel super leuk als de tijd er is.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:40:29 #296
114177 Diaan73
pi_78091226
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het stripmuseum viel me voor de kinderen eigenlijk een beetje tegen Zelf vond ik het geweldig (Maarten Toonder expositie ) Dus goede keus denk ik.
Okay... het is wel 1,5 uur rijden voor me en dan met mijn autootje dat vind ik niet zo prettig. Peace heeft de "luxe" auto altijd mee naar het werk.

Pinq en Max, welkom hier
Make love, not war ☮
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:10:53 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78092066
max, gefeliciteerd!!!

in de haak.
pi_78092113
Gefeliciteerd Max
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_78092162
dankjulliewel!

bix wat een geweldige button
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78097451
Max gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: