quote:IGN: Heavy Rain is a hell of an experience. Its controversial control scheme actually works really well in allowing the fantastic story to dictate how events play out, and many of the game's scenes will keep you on the edge of your seat. It starts slow and the presentation isn't perfect, but the character development, dialog and story twists will hook you like few games can. Heavy Rain is not to be missed.
quote:2nd opinion: Heavy Rain won’t be for everyone (namely kids or people just looking to blow stuff up) but its deep story, branching paths, and fleshed out characters make it a title that should be played by anyone looking to see what videogames are capable of in terms of heartfelt experiences. I cared about these people by the time the credits rolled, and that’s what made me want to go back and get their stories right.
Heavy Rain’s an interactive movie, and it’s an enthralling experience.
quote:9.0 Presentation
Fantastic story that's one of the best in gaming. Stellar dialog as well. Some of the line delivery sounds a little odd, however.
8.5 Graphics
The characters look great, but some low-res items in the environment make some scenes look a little disjointed. Animation is good overall, but a little spotty at times.
8.5 Sound
Some voice actors let their native tongue slip through so line delivery isn't perfect, but it's quite good overall. The soundtrack is great.
9.0 Gameplay
For a game that's so heavily focused on presentation, the gameplay does a great job of giving you control while not getting in the way. Some great action scenes and intense moments top it off.
8.0 Lasting Appeal
One playthrough won't take you all that long (eight hours maybe), but you have lots of reasons to go back and try new stuff. Experimentation is rewarded well.
9.0
Outstanding OVERALL
(out of 10 / not an average)
quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:49 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ga deze game echt kopen graphic zo super mooi.
Maar alle exclusieve games voor de ps3 hebben een veel betere graphic. Dan de niet exclusieve games.
Ik denk dat deze games extra hulp krijgen van Sony. Om de maximale uit te kunnen halen uit de ps3.
quote:
quote:1UP: Though shorter than other epic, multi-disc titles, there's more than enough content in Heavy Rain to warrant a purchase. At the end of my first playthrough I was left utterly satisfied with the conclusion of the story and wanting more titles of this caliber. Heavy Rain may not appeal to every twitch-shooter fan out there, but if you believe games can evolve beyond Pac-Man and Mario then I suggest supporting the amazing work Quantic Dream has done.
A-
quote:CVG: You have to appreciate Heavy Rain for what it is; a fantastic and absorbing narrative, and a bold new venture in interactive storytelling. Not Shenmue.
8/10
quote:Gamervision: There’s so much here that is beyond what we typically expect in a video game. Unfortunately, some people may not be able see beyond the fact that there isn’t much gameplay here aside from quick time events and context sensitive interactions. Those that do will find an experience well worth the effort of completing multiple times to see how the game plays out from every possible angle. In a year already filled with amazingly quality titles, and about a dozen more coming in the next few months, Heavy Rain can be added to the list without question. Where games go from here is going to be up to the audience that plays this game. Quantic Dream puts forth some truly incredible ideas and concepts as to what a game can be, but they’ll stay ideas and concepts until gamers are willing to accept that they deserve more than another GTA or Call of Duty clone. Heavy Rain is without a doubt one of the most impressive games of the last five years, and it shouldn’t be missed by anyone. It’s just a shame not everyone will have a chance to enjoy what the title offers.
10/10
Erg goede reviews allemaal zeg,... titel wordt goed ontvangen!quote:
6 tot 10 uur las ik de meeste reviews!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:20 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb hem gister besteld. Samen met mijn vrouw de demo gespeeld en ze vond het erg leuk! Misschien haar eerste consolespel?Hoe lang is de speelduur eigenlijk?
Maar wat nou als je iedereen zo snel mogelijk probeert laten dood te gaan? Eens proberen. Voor de wetenschap.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:23 schreef Chocobo het volgende:
[..]
6 tot 10 uur las ik de meeste reviews!
30 minutenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:16 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Maar wat nou als je iedereen zo snel mogelijk probeert laten dood te gaan? Eens proberen. Voor de wetenschap.
Ik vind het heel apart dat er mensen zijn die de graphics tegen vinden vallen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:17 schreef Cheiron het volgende:
Ik merkte tijdens het spelen van de demo wel dat ik tijdens de actiescenes 99% focused was op het kijken welk knopje ik in moest drukken ipv dat ik zag wat er op het scherm gebeurde.
Overigens vond ik de graphics (gezichtsuitdrukkingen soms, hoekige lichten op de auto) een klein beetje tegenvallen en was het voice werk ook wat minder
Wat hij zegt over die auto klopt wel, die ziet er echt niet zo goed uit. Het is een beetje een mix, sommige dingen zien er heel goed uit, andere wat minder.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het heel apart dat er mensen zijn die de graphics tegen vinden vallen.
Mja maar wat waren dan je verwachtingen vraag ik me af.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:56 schreef Cid het volgende:
[..]
Wat hij zegt over die auto klopt wel, die ziet er echt niet zo goed uit. Het is een beetje een mix, sommige dingen zien er heel goed uit, andere wat minder.
quote:
Wat hiervoor al gezegd werd; sommige dingen zien er briljant uit, andere een stuk minder. Ik vind sommige gezichten niet veel beter dan bijvoorbeeld die in Crysis. Bijvoorbeeld die prostituee; dat is geloof ik deelfde als in de eerste techdemo. Ik weet niet, het beweegt allemaal gewoon een beetje vreemd in haar gezicht.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mja maar wat waren dan je verwachtingen vraag ik me af.
Maar goed, het is nogal subjectief ook natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:53 schreef Gamer_V het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de tekst en de QTE bijna te klein om te lezen vond op zijn met een SD-tv?WaarschijnlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:53 schreef Gamer_V het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de tekst en de QTE bijna te klein om te lezen vond op zijn SD-tv?Ik vond het op mn HDtv ook best kut te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er werd ook al gezegd dat je bij de demo meer bezig was met welke knoppen je moest gebruiken, dan wat er gebeurde op het scherm. Dat had ik zelf ook, ik liep ook steeds te kutten met de vragen die je kon stellen. Erg irritant dat ze ronddraaien boven "je" hoofd.
Feyenoord Rotterdam
Farenheit, Die heb ik onlangs bij atari.com nog maar eens aangeschaft onder het mom van: nooit uitgespeeld (ongecensureerd in tegenstelling tot de steam versie)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:42 schreef incognitoomuch het volgende:
Vanavond maar ff die demo downloaden. Ik heb Fahrenheit helemaal dood gespeeld dus ik ben razend benieuwd naar deze game!
Vooral de schrik effecten vond ik erg vermakelijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:57 schreef remcheese het volgende:
[..]
Zit nu een heel eind en dat ziet en speelt nog steeds lekker weg!
Een grappige ctrl+alt+delquote:
Geef em maar aan mij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:05 schreef Blik het volgende:
heb de game gewoon gewonnen terwijl ik helemaal geen playstation 3 heb
Ik heb m na een minuut ofzo al uitgezet omdat er naar mijn idee veel teveel spoilers inzitten...quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:29 schreef AQuila360 het volgende:
De bazen hebben de review van Heavy Rain online staan![]()
Inderdaad... zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat...quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:28 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik heb m na een minuut ofzo al uitgezet omdat er naar mijn idee veel teveel spoilers inzitten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klik hem nu dus ook weg. Al veel te ver gekeken (bijna 4 minuten!)![]()
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:57 schreef WSquater het volgende:
[..]
Inderdaad... zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of dat...Bij je 2de spoiler ben ik ook gestopt met het kijken naar de review.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klik hem nu dus ook weg. Al veel te ver gekeken (bijna 4 minuten!)PSN id: NL_SToRM
Holy shit,... goed woordgebruik! Tankbesturing inderdaadquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:43 schreef Strolie75 het volgende:
Gister de demo nog eens gespeeld. En ik trek de tankbesturing steeds minder. Al ik mijn hoofdpersoon zo zie rondklungelen haalt me dat helemaal uit het verhaal.Die controls waren in de tijd van Resident Evil 1 al achterhaald!
Voiceacting is ook tenenkrommend. Als helpt het wel als je eerst een missie in het Nederlands speelt, dan zijn de Engelse stemmen daarna niet zo erg. Gameplay is op zich wel tof, en het verhaal lijkt me interessant. Maar de besturing en de voiceacting halen me helemaal uit het spel. Consequenties in de demo vallen me ook wat tegen. Langer vechten met die dude zorgt hoogstens voor een blauw oog en een bloedneus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:49 schreef Chocobo het volgende:
Holy shit,... goed woordgebruik! Tankbesturing inderdaadIk trok denk ik de conversaties niet zo. Van een spel die het daarvan moet hebben vond ik het wat tegenvallen,... de consequenties ook.
Ze hebben het express zo gedaan, omdat ze nu de camera *ineens* kunnen draaien voor een spannende scene bv. terwijl jij gewoon rechtdoor kunt blijven lopen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:43 schreef Strolie75 het volgende:
Gister de demo nog eens gespeeld. En ik trek de tankbesturing steeds minder. Al ik mijn hoofdpersoon zo zie rondklungelen haalt me dat helemaal uit het verhaal.Die controls waren in de tijd van Resident Evil 1 al achterhaald!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |