abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94080891
Vreselijk wat er nu gebeurd is natuurlijk en nu is er weer een tsunami op weg naar de kust. Ook is er weer een ontploffing in de kerncentrale van Fukushima. Lyrebird ik heb altijd (in stilte) genoten van je verhalen en ik wens jou en heel Japan veel sterkte toe.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:00:57 #252
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_94087882
ook even volgen vanaf nu. Van hieruit zijn het maar loze woorden maar toch: mensen in en rondom Japan: ontzettend veel sterkte gewenst.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_94091645
wat een ellende...
  maandag 14 maart 2011 @ 14:57:08 #254
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_94094438
Bam, en weer een reactor naar de klote. Jezus hey, volgende keer die dingen toch maar bij een rivier bouwen ipv dichtbij een breuklijn aan de zee?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_94102422
We hebben het zekere voor het onzekere genomen, ook met het ongeruste Koreaanse en Nederlandse thuisfront in het achterhoofd.

Vanochtend begon het bij die andere reactor te spoken. Daarnaast zagen we flinke benzinetekorten + gehamster en zou de electriciteit iedere dag 3 uur lang uitgeschakeld worden. Hierdoor zou van werken weinig sprake zijn, en om je te concentreren als er op slechts 150 km een centrale tot bedaren wordt gebracht, is een lastige opgaaf.

Het plan was om uit te wijken naar Osaka of Yokohama - hotel gevonden, maar op het station bleek dat de treinen, vanwege gebrek aan electriciteit, niet reden.

Flinke tegenvaller. Bus naar Osaka? Er rijden vandaag geen bussen naar Osaka. Waar rijden er dan nog wel bussen? De enige bus die nog reed, en men wist niet voor hoe lang nog, was naar Narita Airport. Alle andere bussen gecanceled. Te weinig benzine? Ik raak niet erg snel in paniek, en snapte best wel dat men gewoon het beste van de situatie probeerde te maken, maar het feit dat je geen kant op kan, ook al is er weinig tot niets aan de hand, gaf een unheimisch gevoel.

Op het busstation mobiel naar vliegtickets gezocht om Japan uit te komen. Alles reteduur. We waren al van plan om naar Guam te gaan, voor onze huwelijksreis, en hebben dat nu dus maar iets bespoedigd. Tickets voor bus en vliegtuig geboekt - eerste nacht voor het hotel geboekt, laatste bus van vandaag naar Narita genomen en toen die bus in. Bus zat stampvol, maar bleek niet over de snelweg te kunnen...

Wat blijkt, door de aardbeving is de snelweg niet zo snel meer, en kan verkeer er niet over heen. Dus via B-wegen naar het vliegveld. Komen we bij het tolpoortje voor de eerste B-weg aan - fluistert mijn vriendin: we mogen de weg niet op. Lange discussie tussen de chauffeur en de tolwego fficial - we mochten gewoon verder.

Die bus de weg op. We hadden 5 uur om op het vliegveld te komen. Normaal duurt die bustrip 3 uurtjes, maar na 3 uur waren we nog niet eens halverwege. Het zweet stond op m'n rug. Het laatste stuk ging gelukkig vlotjes, en precies een uur voor vertrek kwamen we op Narita aan.

Ik heb een Amerikaanse greencard, dus Guam is geen probleem, maar mijn vriendin is Koreaanse, en die heeft dat soort papieren niet. Maar ook dat was geen probleem. Vlucht verliep prima, en nu zitten we in een hotelletje in Guam. Ik kan eigenlijk niet geloven dat alles gelukt is!

Kan iemand de TT veranderen in 'Japan, maar dan niet in Japan, maar in Guam"?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 14 maart 2011 @ 18:34:10 #256
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94104079
Naar om te horen dat jullie het gevoel hadden gekregen dat jullie weg moesten ;( Heb je al nagedacht of je nog teruggaat of wordt het nu weer ergens anders?
AFC AJAX
  maandag 14 maart 2011 @ 18:34:36 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94104098
Lyrebird, bedankt voor je updates!

Nu maar hopen dat ze die kerncentrale onder controle krijgen, anders krijgen wij er hier ook nog last van.....

ALS er namelijk een melt-down plaatsvind.... wat gelukkig nog niet is gebeurd.... is dit het meest verwachte verspreidingspatroon:

Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft, zal het geen wereldwijd probleem worden, zoals met Chernobyl.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 maart 2011 @ 18:39:26 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_94104338
Fijne huwelijksreis dan! Is Guam een beetje mooi? Nu maar hopen dat er geen tsunami's meer komen :D
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:40:04 #259
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_94104363
Fijne huwelijksreis! Blij te horen dat alles in orde is
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 14 maart 2011 @ 18:49:40 #260
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94104892
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:34 schreef maartena het volgende:
Lyrebird, bedankt voor je updates!

Nu maar hopen dat ze die kerncentrale onder controle krijgen, anders krijgen wij er hier ook nog last van.....

ALS er namelijk een melt-down plaatsvind.... wat gelukkig nog niet is gebeurd.... is dit het meest verwachte verspreidingspatroon:

[ afbeelding ]

Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft, zal het geen wereldwijd probleem worden, zoals met Chernobyl.
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax is :{w?

Maar dat kan beter hier, want dit is LB's topique :D
AFC AJAX
pi_94107433
LB ondanks de omstandigheden en aanleiding een fijne huwelijksreis gewenst...fijn dat je ons op de hoogte houdt :)
#geen
pi_94107563
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:35 schreef blessed19 het volgende:
Een nederlandse vriendin van me woont in Yamada - iwata. Nog geen bericht van haar gehad. Ben hem wel even aan het spacen.
http://www.nu.nl/tsunami/(...)n-japan-terecht.html

Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is. ;(
pi_94108006
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is. ;(
Sterkte :{
#geen
  maandag 14 maart 2011 @ 20:00:22 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94109199
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef msnk het volgende:
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax is :{w?

Maar dat kan beter hier, want dit is LB's topique :D
Ja, ik lees dat nu ook.... :')

Ik zag het plaatje vandaag voor het eerst, vandaar.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 maart 2011 @ 20:03:12 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94109394
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Sterkte.

De Amerikaanse vriendin van mijn vrouw is terecht. Ze woont aan de kust, 30 minuten ten noorden van Tokyo. Haar huis is onbeschadigd, en ze heeft weer stroom en internet. Vanaf vandaag zal ze overdag stroom verliezen als onderdeel van geplande rantsoenering van elektriciteit.
-
pi_94109749
Moest een beetje lachen toen ik zag dat jullie hals over kop naar Guam zijn vertrokken. Maar heel veel plezier en sterkte toegewenst :)
  maandag 14 maart 2011 @ 20:13:12 #267
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_94110134
In Tokyo is alles weer life business as usual.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_94127343
Zojuist vernomen dat ze gevonden is. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:32:44 #269
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94127644
Gelukkig, mooi man. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94127752
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:25 schreef blessed19 het volgende:
Zojuist vernomen dat ze gevonden is. :)
Goed nieuws. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:46:18 #271
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94128100
Wel een fijn idee dat jullie weg zijn LB. Tips nodig voor Guam? Hebben jullie een auto tot je beschikking? In welk hotel zit je? Ik heb er 5 jaar gewoond....
pi_94129771
jesus dit is bijna net zo spannend als het journaal. blij dat iedereen okee is.
pi_94129802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Gaoxing het volgende:
Wel een fijn idee dat jullie weg zijn LB. Tips nodig voor Guam? Hebben jullie een auto tot je beschikking? In welk hotel zit je? Ik heb er 5 jaar gewoond....
Tips kan ik wel gebruiken - we zijn hier idd hals over kop naar toe gegaan, en hadden het eerste hotel voor maar 1 nacht geboekt. Vandaag gaan we naar een andere, en ik heb een autootje gehuurd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:44:38 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94130195
Waar hou je van? :)

Het mooiste strand vind ik Ritidian, net ten westen van Anderson Airforce Base, in het noorden (pakweg 40 minuten rijden, als ik het me goed herinner; rij voorzichig, ik ben wel eens herten op die weg tegengekomen, en het stikt er van de honden). Er is verder niets, dus eten en drinken meenemen, en voorzichtig: de zee is er heel, heel verradelijk. Lekker om in te poedelen, niet om uitgebreid te zwemmen. Maar het is idyllisch, meestal uitgestorven, prachtig. Over het algemeen: voorzichtig bij het rif. Net achter het rif zijn lastige stromingen.

De meeste hotels staan op 'Hotel row', in Tamuning Tumon. Het deel vanaf grofweg het Hyatt tot aan het Westin wordt 'Pleasure Island' genoemd en daar zul je de meeste restaurants en bars vinden.

Altijd leuk is een 'rondje eiland'. Ik zie dat een vriendin nog altijd m'n kaart heeft, dus ik heb geen wegnummers, maar het is geen rocket science: je begint waarschijnlijk in Tumon Bay, rij richting Agana (Hagatna). Daar kun je in het centrum wat historische gebouwen zien (latte stone park, de basilica, plaza de espana). En dan volg je de weg gewoon, richting Asan en Piti. Alleen even oppassen dat je geen poging doet Naval Base op te rijden, maar dat hoor je snel genoeg ;) Vervolgens rij je eigenlijk gewoon langs de kust. Hier en daar zijn forten en outlooks, normaal gesproken goed aangegeven.

Weer heel toeristisch maar leuk is een boottochtje over de rivier, bij Talofofo, maar dat moet je vantevoren boeken (het laatste mij bekende tel. nr. is 789 3342). Dan ben je ook dichtbij Jeff's Pirates' Cove, een uitstekende plek voor lunch aan het strand en gewoon wat relaxed hangen (en mogelijk naar de kitesurfers kijken). Oh wacht, bij Talofofo kun je ook naar de watervallen. Verwacht geen Niagara ;)

Duiken is natuurlijk een must, maar daar ben ik nooit aantoe gekomen (want binnen 5 jaar 2 zwangerschappen :) ), dus geen tips. Een 'dolphin watch tour' met snorkelen is een leuk alternatief. Snorkelen bij de 'Piti bomb holes' is prachtig. Ik neem aan dat ieder hotel daar wel info over heeft.

Boonie stomping is leuk, maar die van komend weekend ziet er heavy uit (Boonies zijn de lokale jungle; altijd vrij laag, omdat eens in de zoveel jaar de boel weer omwaait door een typhoon). Mocht je het willen doen, neem dan vooral die handschoenen mee (even een tussenstop maken bij KMart of Ace Hardware voor tuinhandschoenen): die zijn voor het razend scherpe swordgrass.

Check of er vanavond nog altijd night market is in Chamorro Village. Toeristisch, maar best leuk. En altijd lekker eten :9

K-markt is vast een trip down memory lane (en up future avenue ;) ) voor jullie wat Amerikaanse goodies betreft. Micronesia Mall in iets mindere mate, denk ik. In GPO (Guam Premium Outlets) zit Bestseller, een boekwinkel waar je waarschijnlijk de 'Guam Guide' wel kunt krijgen. Als je daar toch bent loop je bijna tegen de ijswinkel van Cold Stone aan :9~

Naja, je hebt een beginnetje, ik denk nog even verder....

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 15-03-2011 07:36:00 ]
pi_94130387
Excellent - dat zijn erg bruikbare tips. Afgelegen stranden, daar houd ik wel van, en snorkelen ook.

Tot nu valt Guam me 100% mee, of misschien kan ik beter zeggen - Guam is geweldig! Ik ben een paar keer op Maui geweest, en vond het echt schitterend daar, maar ik moest niets van die kouwe kak hebben. Dat opgeklopte. Guam is een Amerikaans eiland met een bijna Japanse mentaliteit, omdat 't er stikt van de Japanners (maar dat hoef ik jou niet uit te leggen). Daardoor is iedereen hartstikke vriendelijk, en dat mag ik wel. En ik kan er auto rijden, en iedereen verstaat me!

Mijn ideaal is om 50% van mijn tijd in de VS, en de andere helft in Japan door te brengen, maar Guam heeft het allemaal. Helaas hebben ze hier geen universiteit.

Het regent nu, terwijl de zon schijnt. Mijn favoriete weer. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')