Als we inderdaad al in termen van 150 euro gaan denken dan geef ik ook de voorkeur aan een pak van de suit supply o.i.d. Voor de helft zou je de gok nog eens kunnen wagen...quote:Op maandag 1 maart 2010 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik. Je hoefde dus niet eens meer terug om tussentijds te passen. Prefab dus. Niks mis mee, maar zorg wel voor een hele goede paraplu anders kunnen er wel een paar gelijmde naden, die gestikt horen te zijn, loslaten. Laat over een half jaar maar eens horen hoe het kostuum bevalt.
Volgens mij moet je die nu juist bij een reisburo boeken, en op een treinstation verkopen ze geen bustickets.....quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Knakker het volgende:
Zijn die 'package deals' (dus incl busreis en boattransfer) gewoon bij het treinstation te halen?
Genoeg plekken op de wereld waar dat geen probleem isquote:Volgens mij moet je die nu juist bij een reisburo boeken, en op een treinstation verkopen ze geen bustickets.....![]()
Ik denk dat de bus sneller is. En een VIP bus minstens zo comfortabel als de trein. In een sleeper trein in Thailand met die gordijntjes had ik altijd het idee dat ik heel goed op mijn bagage moest passen. Daar heb je in een 24 p VIP bus dus helemaal geen last van omdat die gewoon onder in het laadruim gestouwd wordt. Maar goed, je moet het zelf allemaal maar ervaren.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Knakker het volgende:
Bedankt voor alle informatie! Heb er helemaal zin in.
Op de 'heenreis' richting het zuiden denk ik dat we gewoon de trein pakken, is ook wel leuk. Zijn die 'package deals' (dus incl busreis en boattransfer) gewoon bij het treinstation te halen?
Ik moest wel tussendoor terug om te passen hoor.. en toen was het colbert nog bepaald niet 'af'quote:Op maandag 1 maart 2010 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik. Je hoefde dus niet eens meer terug om tussentijds te passen. Prefab dus. Niks mis mee, maar zorg wel voor een hele goede paraplu anders kunnen er wel een paar gelijmde naden, die gestikt horen te zijn, loslaten. Laat over een half jaar maar eens horen hoe het kostuum bevalt.
okee, ik ben weer niet naar changmai geweest, alleen naar het zuiden, daarna geen tijd meer want visa was op.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:02 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet wetenIk weet alleen dat ik in Chiang Mai altijd naar Arcade busstation liep en vanuit daar paar minuten later op de bus zat
Ik ben niet zo bekend met Bangkok eigenlijk.. ben er 3x geweest ofzo
lol dat probeerden ze wel een paar keer maar dan toch niet gratis bij mij, gewoon betalen. en ik dus niet naar binnen, wel dreigen dan maar met een ander te gaan, als ie niet daarheen ga waar ik heen wil.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:38 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Regarding this topic, als je tijd teveel hebt en geld te weinig, kan je gratis met een tuk-tuk door onder de rit een paar van dit soort schimmige kantoortje te bezoeken. De tuk -tuk driver krijgt een benzinebon of geld en jij blijft 5 minuutjes geinterreseerd doen en kijkt wat foldertjes door en zegt dan sorry en gaat weer weg. Op zich wel een leuke en goedkope manier want je ziet meteen een stuk van bangkok met de tuktuk en het is gratis.
Dat klopt inderdaad.. Ik liep soms er heen omdat ik het superleuk vond om gewoon rond te lopen (het duurde best lang vaker haha). In Chiang Mai vond ik het rondlopen erg cool en kon onderweg met veel lui lullen.. lekker gezelligquote:Op maandag 1 maart 2010 22:08 schreef buzz1291 het volgende:
@FLAMMIE: Lopen naar de Arcade... dat is toch een heel tiefus eind van waar jij je appartement had dacht ik zo? Ik neem in CM altijd zo'n Songtaw en zorg dat ik een 20 Bt biljet bij me heb, anders proberen ze er voor een Farang altijd 50 van te maken in CM. Of zijn de tijden inmiddels veranderd?
Ik was ook erg tevreden over de trein. Probeer er voor te zorgen dat je niet naast de deur ligt. Kan nogal wat herrie vanuit de deur komen. Tja ik ben 1.90 en heb prima geslapen in de trein.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef Ripley het volgende:
Ik vond de trein perfect! lekker geslapen en nooit bang geweest voor bagage of zo. Was gezellig, je kon comfortabel eten en een spelletjes spelen en zo. Bovendien zat je veel ruimer dan in de bus.
Kanttekening: mijn toenmalige reisgenoot was 2 meter lang, dat gaf wel een probleem qua slapen. De bedjes zijn daar niet op berekend.
Of nog beter, ga naar Khao Yai National Park en zie ze in het wild rondlopen!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Iets anders: ga AUB geen olifantentrekking doen. Ga naar het Elephant Nature Park in Chiang Mai. (heb hier eerder een stuk over geschreven)
Ik ben 1.98 en moet mijn knieen opvouwen, nog steeds niets te klagen imoquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef Ripley het volgende:
Ik vond de trein perfect! lekker geslapen en nooit bang geweest voor bagage of zo. Was gezellig, je kon comfortabel eten en een spelletjes spelen en zo. Bovendien zat je veel ruimer dan in de bus.
Kanttekening: mijn toenmalige reisgenoot was 2 meter lang, dat gaf wel een probleem qua slapen. De bedjes zijn daar niet op berekend.
Ik zou lekker een nachtje in Krabi of Railay pakken. Railay ben ik geweest en is een echte aanrader!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:51 schreef Eggos het volgende:
kan iemand mij trouwens vertellen of het in 1 dag haalbaar is om van Langkawi naar Koh Phi Phi te reizen??
dus van Langkawi met de boot naar het vaste land van Thailand, daar met de bus naar Krabi en vervolgens de boot pakken naar Koh Phi Phi! of zijn er andere mogelijkheden?
alvast bedankt
Railay inderdaad, super. Wat ik ook mooi vond van Railay is dat er meerdere stranden zijn - voor ieder wat wils. Er is een strand waar veel backpackers en hippies rondlopen, en even verderop kom je wat meer gezinnen op vakantie tegen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:56 schreef mr_t88 het volgende:
Ik zou lekker een nachtje in Krabi of Railay pakken. Railay ben ik geweest en is een echte aanrader!
Dit strand lijkt heel erg op het strand waar ik zat... Hippies, bergbeklimmers, goed eten, muziek tot laat, biertje erbij... Het was vrij leuk daar hahaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:51 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Railay inderdaad, super. Wat ik ook mooi vond van Railay is dat er meerdere stranden zijn - voor ieder wat wils. Er is een strand waar veel backpackers en hippies rondlopen, en even verderop kom je wat meer gezinnen op vakantie tegen.
Railay / Rai Leh:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:12 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.. Ik liep soms er heen omdat ik het superleuk vond om gewoon rond te lopen (het duurde best lang vaker haha). In Chiang Mai vond ik het rondlopen erg cool en kon onderweg met veel lui lullen.. lekker gezellig
Meestal idd rode busjeIk spreek net als jij dus nooit de prijs af met zo een driver... ik laat me brengen.. dump het geld en peer m
Ga echt geen 50 baht betalen voor een stomme busrit waar elk ander persoon 20 baht betaald
Ik kom er binnenkort weer achter als de tijden zijn veranderd of niet.. hoop het niet
Ja, pak zsm de boot naar Phi Phi (3 uur). Pak daar de longtail en vaar naar de oostkust van het eiland en ga daar een paar dagen heerlijk relaxen!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:14 schreef Jdw het volgende:
Eind maart ga ik een paar dagen naar Phuket, goedkoop tripje vanuit Indonesie![]()
Heeft iemand suggesties voor accomodaties daar en wat tips over wat te doen ?
NUquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:39 schreef Helmpje het volgende:
tvp.
wel handig om dit te volgen aangezien mijn vriendin dolgraag naar Thailand wilt. hebben we dit ook maar in de planning van 2010 genomen.
Wat is de beste maand om daar heen te gaan?
Ligt eraan wat je wilt. Wil je warm, warm, warm en heel veel toeristen ga je in het droge seizoen, wil je wat minder warm en kans op af en toe regen en wat minder toeristen ga je in het regenseizoen. Zelf was ik in augustus, midden in het regenseizoen, en ik heb geen druppel regen gezien. Beviel perfect!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:39 schreef Helmpje het volgende:
tvp.
wel handig om dit te volgen aangezien mijn vriendin dolgraag naar Thailand wilt. hebben we dit ook maar in de planning van 2010 genomen.
Wat is de beste maand om daar heen te gaan?
Goed stuk is datquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Iets anders: ga AUB geen olifantentrekking doen. Ga naar het Elephant Nature Park in Chiang Mai. (heb hier eerder een stuk over geschreven Zie hier)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |