abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 01:40:15 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78874070
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Balkenende lijkt me ook geen erg interessante kandidaat, om het zacht uit te drukken.

Dan nog liever Wilders in combinatie met een paar politiek incorrecte juryleden .

Maar goed, dat gaat dus niet gebeuren.
Dan zou ik zeker kijken.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:21:04 #227
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82767846
Zou Bart De Wever al een bedankbriefje hebben gestuurd naar Woestijnvis?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 november 2010 @ 22:50:09 #228
67640 SaintOfKillers
pi_89158575

Deze 30 gaan meedoen aan de laatste reeks: de allerslimste mens, die op 6 december begint.

Hans Bourlon (seizoen 6)
Freek Braeckman (Slimste Mens seizoen 7)
Eva Brems (seizoen 6)
Ben Crabbé (seizoen 1)
Stany Crets (Slimste Mens seizoen 2)
David Davidse (seizoen 4)
Ann De Bie (seizoen 8)
Wouter Deprez (Slimste Mens seizoen 4)
Yves Desmet (seizoen 2)
Ivan De Vadder (seizoen 2)
Bart De Wever (seizoen 7)
Linda De Win (Slimste Mens seizoen 8)
Paul D'Hoore (seizoen 1)
Koen Fillet (seizoen 3)
Caroline Gennez (seizoen 5)
Alain Grootaerts (Slimste Mens seizoen 1)
Martin Heylen (seizoen 3)
Bert Kruismans (Slimste Mens seizoen 3)
Helmut Lotti (seizoen 6)
Bart Peeters (seizoen 4)
Marc Reynebeau (seizoen 5)
Annelies Rutten (Slimste Mens seizoen 6)
Rik Torfs (seizoen 3)
Frank Vander Linden (seizoen 1)
Steven Van Herreweghe (Slimste Mens seizoen 5)
Bent Van Looy (seizoen 8)
Rob Van Oudenhoven (seizoen 2)
Jan Verheyen (seizoen 4)
Lieven Verstraete (seizoen 7)
Dany Verstraeten (seizoen 6)

Ik ga nog steeds voor
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2010 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Marc Rainbow.
FTW *O*.

Geen Greet Op De Beeck }:|
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 november 2010 @ 22:58:34 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89159356
Ik heb de eerste seizoenen van De slimste mens ter wereld niet gezien, maar ik vrees toch wel voort Ben Crabbé, hij presenteert dagelijks een quiz, dus logischerwijs zou die ook veel meer moeten weten.
  donderdag 25 november 2010 @ 23:50:08 #231
111382 Ofyles2
pi_89161823
Zo houd ik niets over.

Eerst stopt 24 ermee, nu De Slimste Mens Ter Wereld.
pi_89165123
Stoppen van de Slimste mens Ter Wereld is allerminst zeker. Van looy stopr er naar alle waarschijnlijkheid wel mee, terwijl het lot van het programma nog onbekend is. In juni loopt het exclusiviteitscontract met Woestijnvis af. Programma is echter dusdanig een succes, dat ze er wellicht mee doorwillen.

Jammer dat Karl Vannieuwkerke niet meedoet. Verder heb ik er heel veel zin in. Helmut Lotti, Linda de Win en Hans Bourlon hoeven niet zo van mij, maar verder een prima lijstje :-)

quote:
Allerslimste mens is niet de laatste
presentator Erik Van Looy denkt wel aan ophouden
vrijdag 26 november 2010Auteur: Steven De Foer en Valerie Droeven Reageer Aanraden Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print
Allerslimste mens is niet de laatste

© ivan put
BRUSSEL - 'De allerslimste mens ter wereld' zal zijn naam niet gestolen hebben. De dertig sterkste kandidaten van de afgelopen acht edities doen mee, slechts drie laten verstek gaan. En al zet Erik Van Looy er misschien een punt achter, met Steven Van Herreweghe staat de aflossing klaar.

Van onze redacteurs

Met dertig zijn ze, de finalisten van De allerslimste mens. Mathematisch geselecteerd: het podium van de vorige acht edities, aangevuld door de andere kandidaten met het hoogste aantal deelnames. Het voordeel is de eerlijkheid, het nadeel een zekere eenzijdigheid. Dertien van de dertig finalisten zijn journalisten, zes zijn tv-makers. Wat nog harder zal opvallen, is dat slechts vijf van de finalisten vrouwelijk zijn: ex-winnaressen Linda De Win en Annelies Rutten en verder Eva Brems, Ann De Bie en Caroline Gennez.

'We hebben ernstig overwogen wat te foefelen', zegt presentator Erik Van Looy. 'De top drie van ieder jaar, en vervolgens ter aanvulling de lat wat lager leggen voor vrouwen. We hebben uiteindelijk beslist dat niet te doen en te kiezen voor een zuivere clash der titanen.'

De programmamakers vinden het erg jammer dat Greet Op de Beeck verstek geeft. De tv-journaliste heeft - na de mediastorm rond haarzelf en die rond collega Linda De Win - geen zin meer in de heisa. Behalve haar zijn er nog drie mensen die in aanmerking kwamen voor de finale die verstek moeten geven. Van Looy zelf, die zeven uitzendingen doorging in het allereerste seizoen toen Bruno Wyndaele nog presenteerde, 'kan toch moeilijk antwoord geven op vragen die ik zelf gesteld heb'.

Sportjournalist Karl Vannieuwkerken had een lange buitenlandse reis gepland in de periode van de opnames. En Peter Vandermeersch, ex-hoofdredacteur van De Standaard en nu van NRC Handelsblad, zegde met pijn in het hart af. 'Ik had al ja gezegd in april. Ik ben een speelvogel, en competitief ingesteld. Ik zag het helemaal zitten. Maar toen werd ik hoofdredacteur in Nederland, waar niemand iets begrijpt van hoezeer De slimste mens leeft in Vlaanderen en wat voor programma het is. Het fragment waarin ik het liedje Mexi-iiiii-coooooo, moest zingen, wordt hier vaak uit zijn context gerukt door mensen die willen staven dat ik eigenlijk een onnozelaar ben. En laat De slimste mens net samenvallen met de periode dat het sociaal plan bij mijn krant zijn beslag krijgt. Ik kan toch niet overdag tegen werknemers zeggen dat ze hun job kwijt zijn, en 's avonds meespelen in een spelletje?'

Aan het spel verandert niets. Erik Van Looy verwacht dat door het hoge niveau van de kandidaten de strijd extreem fel gestreden zal worden. Onder de dertig kandidaten de vroegere winnaars Alain Grootaers, Stany Crets, Bert Kruismans, Wouter Deprez, Steven Van Herreweghe, Annelies Rutten, Freek Braeckman en Linda De Win, maar ook sterke outsiders als Bruno Wyndaele, Marc Reynebeau en Bart De Wever.

Van Looy benadrukt dat de opnames met De Wever en Gennez - die een belangrijke rol spelen in de onderhandelingen om uit de politieke crisis te komen - plaatsvinden tussen kerst en nieuw, en vrij laat op de avond waardoor het spel praktisch hun aandacht niet zal afleiden van de toekomst van het land. Er zitten overigens vier reservekandidaten klaar voor het geval er verkiezingen komen in het begin van 2011. Dat zou immers een sperperiode inhouden voor politici in tv-spelletjes, en dus de deelname van De Wever (N-VA), Gennez (SP.A), Brems (Groen!) en Rik Torfs (CD&V) onmogelijk maken.

De jurering verandert. Alternerend zullen Philippe Geubels en Guy Mortier in de jury zitten, telkens vergezeld door een gastjurylid. Die gastjuryleden zullen vaak van het vrouwelijke geslacht zijn, om te vermijden dat De allerslimste mens al te zeer een herenclubje wordt.

Op maandag 6 december gaat De allerslimste mens ter wereld van start. De definitieve apotheose van het succesrijkste tv-programma van de jongste jaren? Een formele beslissing over het voortbestaan is nog niet genomen. In juni volgend jaar loopt het exclusiviteitscontract tussen de VRT en productiehuis Woestijnvis af, en dan ligt het hele speelveld open. Hoe dan ook is de kans bijzonder klein dat deze superhit opgedoekt wordt.

In een interview met De Standaard, dat u morgen leest, speculeert Erik Van Looy wel openlijk over zijn eigen vertrek. 'Ik heb een heilige schrik om te gaan vervelen, dan stop je er beter zelf tijdig mee', zegt hij, en 'het wordt wellicht tijd om eens iets anders te proberen als presentator. Maar ik ga ervan uit dat het programma blijft bestaan. Er loopt bij Woestijnvis jong talent rond dat onlangs bewezen heeft zo'n programma aan te kunnen.'

Van Looy noemt daarbij geen namen, maar zijn omschrijving lijkt perfect te passen bij Steven Van Herreweghe, zelf 'Slimste mens ter wereld' in 2007 en nu ook onder de finalisten. Van Herreweghes De jaren stillekes was een hit op zondagavond de voorbije maanden. De manager van de Aalstenaar zegt nochtans dat er nog geen besprekingen zijn gevoerd hierover.

Vanaf maandag 6/12 op Eén.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=2U32R996&subsection=4
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:15:39 #233
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89167486
Hopelijk blijft Wouter deprez er lang in, de afleveringen met hem waren toch wel de meest memorabele _O_
pi_89168400
Zonde dat Vandermeersch niet meedoet. :)
Jack does it in real time...
pi_89170023
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:51 schreef DeeBee het volgende:
Zonde dat Vandermeersch niet meedoet. :)
En jammer dat het nu twee vaste juryleden zijn, ik vond het vorig seizoen met die duo's wel iets hebben :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:04:07 #236
67640 SaintOfKillers
pi_89173231
Het wisselt nu nog steeds af. 1 van de 2 zal steeds Geubels of Mortier zijn, de andere is steeds iemand anders.
pi_89173905
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:15 schreef Beregd het volgende:
Hopelijk blijft Wouter deprez er lang in, de afleveringen met hem waren toch wel de meest memorabele _O_
Die hele finale was memorabel. Bart Peeters moest een programma in Nederland opnemen, dus uiteindelijk is die finale pas om 3 uur 's nachts opgenomen. Drie leuke kandidaten in de finale en Deprez die de hoogste score ooit in het programma haalde. Vervolgens Bart Peeters die dat in de finale nog bijna reduceert tot nul. Geweldig _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpion_17 op 26-11-2010 13:37:28 ]
pi_89174056
Oh joepie, het begint bijna weer! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_89174728
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het wisselt nu nog steeds af. 1 van de 2 zal steeds Geubels of Mortier zijn, de andere is steeds iemand anders.
Oh, dan heb ik het niet goed gehoord/gelezen.
Super!
  maandag 29 november 2010 @ 21:59:33 #240
67640 SaintOfKillers
pi_89319903
De eerste aflevering is trouwens met Martin Heylen, David Davidse en Rik Torfs.
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:36:22 #241
285662 Jhonny44
Read my mind.
pi_89331366
Ik kan al niet meer wachten!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 17:38:17 #242
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_89350103
Sien Eggers O+ had in de plaats van Geubels het vaste jurylid moeten zijn.

Of afwisselend Mortier en Geubels samen en Eggers met Frank Focketyn. ^O^
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 17:39:52 #243
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_89350147
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:02 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb de eerste seizoenen van De slimste mens ter wereld niet gezien, maar ik vrees toch wel voort Ben Crabbé, hij presenteert dagelijks een quiz, dus logischerwijs zou die ook veel meer moeten weten.
Vorige keer was hij ook erg goed. Hij werd tweede, hij had kunnen winnen maar hij 'begreep' het finale spel niet (de seconden laten zakken strategie). Als je dat niet begrijpt kan je ook niet de slimste mens ter wereld zijn hé.... :')
Are you fokking to me?
pi_89350663
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Vorige keer was hij ook erg goed. Hij werd tweede, hij had kunnen winnen maar hij 'begreep' het finale spel niet (de seconden laten zakken strategie). Als je dat niet begrijpt kan je ook niet de slimste mens ter wereld zijn hé.... :')
In het begin speelde ook niemand tactisch. Het laten zakken is iets dat maar in de laatste seizoenen echt werd gebruikt. Althans, dat heb ik toch ergens gehoord of gelezen...
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 19:21:44 #245
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_89353966
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:56 schreef trainfreak het volgende:

[..]

In het begin speelde ook niemand tactisch. Het laten zakken is iets dat maar in de laatste seizoenen echt werd gebruikt. Althans, dat heb ik toch ergens gehoord of gelezen...
Dat laten zakken was in de begin seizoenen inderdaad niet zo gebruikelijk als nu. Maar het gebeurde al wel (en toch regelmatig). Zo ook de tegenstander van Ben. Ben zegt ook nog na zijn verlies (tegen toen nog Bruno Wyndale denk ik): "ik begrijp dat niet van die seconden." Presentator: "Daarom is hij (de winnaar, weet niet meer wie) ook de slimste mens ter wereld".

Ik zocht het filmpje maar kon het niet vinden, daarom deze in de plaats (ik blijf het hilarisch vinden)
Are you fokking to me?
pi_89356407
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:21 schreef Marie30 het volgende:

[..]
Ik zocht het filmpje maar kon het niet vinden, daarom deze in de plaats (ik blijf het hilarisch vinden)
Dit is en blijft inderdaad super!
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:13:09 #247
111382 Ofyles2
pi_89359581
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:21 schreef Marie30 het volgende:
"Daarom is hij (de winnaar, weet niet meer wie) ook de slimste mens ter wereld".
Alain Grootaers.
pi_89361926
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2010 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
De eerste aflevering is trouwens met Martin Heylen, David Davidse en Rik Torfs.
`
Nonkel Bob, oftewel David Davidse is mijn absolute favoriet van die drie. Hij schijnt trouwens altijd erg zenuwachtig te zijn. Maar weet wel veel :-)
pi_89362147
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:56 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

`
Nonkel Bob, oftewel David Davidse is mijn absolute favoriet van die drie. Hij schijnt trouwens altijd erg zenuwachtig te zijn. Maar weet wel veel :-)
David Davidse is de zoon van Nonkel Bob (Davidse) ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:05:28 #250
67640 SaintOfKillers
pi_89362502
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:59 schreef trainfreak het volgende:

[..]

David Davidse is de zoon van Nonkel Bob (Davidse) ;)
Het zou wel stoer ze als ze Bob Davidse hadden. Niet zo hygiënisch weliswaar :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')