abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_77007452
De Slimste mens ter Wereld heeft maar één doel: op efficiënte wijze probeert het programma te achterhalen wie in deze geglobaliseerde wereld het hoogste EQ én IQ heeft. De quiz kende in zijn vorige editie een vrouw als winnares: Annelies Rutten. Was zij een geweldige uitzondering of bevestigen vrouwen in de zevende editie, een heilig getal overigens.

Brandt 's nachts hier en daar al een bureaulamp terwijl deze of gene kandidaat nerveus door diverse encyclopedieën bladert en surft op zoek naar kennis, zijn of haar partner onbevredigd en mopperend achterlatend in de echtelijke sponde?


Wordt de volgende slimste mens, dat zevende wereldwonder, een man of een vrouw, een journalist of een zanger, een filiaalhouder of een ander soort humorist, een politicus dan wel een sportman of beide tegelijk?

Dit jaar werd besloten om de dapperen die in het strijdperk treden, bij te staan met een Ministerie van Morele Bijstand. Acht ervaringsdeskundigen werden gevonden: Mark Eyskens, Philippe Geubels, Kamagurka, Frank Focketyn, Louis Tobback, Gunter Lamoot, Sien Eggers, Guy Mortier en Urbanus. Er zal door de voortaan tweekoppige jury niet licht heengegaan worden over fouten, maar de jury zal nu ook begrip tonen.

De presentator en de jury



De deelnemers voor dit seizoen



  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:22:59 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_77007684
Nou de Nederlanders doen het goed zeg

Wel leuk programma trouwens...
pi_77010882
Die belg nam wel risico in de finale door zich zover terug te laten zakken.
Hij zat op een punt dat Youp 4 antwoorden moest geven binnen 3 seconde volgens mij. Voor hetzelfde geld kwam er een vraag waar hij niks van wist en youp wel.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:57:23 #4
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_77010969
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:54 schreef -0- het volgende:
Die belg nam wel risico in de finale door zich zover terug te laten zakken.
Hij zat op een punt dat Youp 4 antwoorden moest geven binnen 3 seconde volgens mij. Voor hetzelfde geld kwam er een vraag waar hij niks van wist en youp wel.
Peter had makkelijk kunnen stoppen op (wat was het?) 55 seconde ofzo. Youp gooit er nooit van z'n leven 3 goede antwoorden uit in 3 seconde.
pi_77011687
Youp viel me eerlijk gezegd nog mee, ik had gedacht dat het hem af zou gaan zoals die dame van de vorige aflevering.
pi_77015065
Youp was wel grappig :p

De jury Niet meer gezien sinds hun introductie.
pi_77018073
TVP voor vanavond
pi_77018447
Sien uit de jury is echt té slecht gewoon
pi_77029511
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
De jury is altijd overbodig als Kamagurka erbij zit.
[..]

En wat als Bruno en Peter dan tot donderdag blijven zitten en dan de nieuwkomer ook meteen terug uitschakelen? Dan komen maandag de 4e, de 5e en 6e terug?
Bruna kan dan net zo goed blijven zitten.. hij komt maximaal nog op 6 deelnames uit en zou sowieso de nummer 4 worden en maandag terug komen, of hij nou doorgaat of afvalt. Peter gaat er sowieso uit, dus dan is het aan de nieuwkomer om voor zijn plek in de finaleweek te vechten.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_77031832
Die presentator heeft altijd iets grappigs over zich heen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:27:49 #11
214830 RomeijnLand
She Pushed Me.
pi_77032037
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:22 schreef gunk77 het volgende:
Nou de Nederlanders doen het goed zeg

Matthijs moest tegen Linda en Bent, Youp tegen Bruno en Peter; is dan ook wel moeilijk om te blijven zitten
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:50:27 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77033320
Heel bizar.

De 2 "sterken" die plots ontzettend, maar dan ook ontzettend makkelijke dingen laten liggen om dan een sowieso belachelijk simpele filmvraag aan een acteur te geven die "heel verrassend" toch nog wint.

Yeah, right.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77033804
Pffff, Bruno speelde in mijn ogen zo slecht
pi_77033916
Jammer, en Bruno heeft er maar drie of vier keer gezeten zeker? Dus de finale haalt hij ook al niet.
pi_77034166
Verrassende wending, spannende finale. Goeie uitzending.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:14:01 #16
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_77034579
Jammer dat Bruno eruit is, veel sympathieker dan Peter. Al moest ik wel lachen toen die laatste antwoorden alsnog binnen 5 seconden eruit kwamen
pi_77038542
Toch wel een afknapper dat niemand iets van het Nederlandse koningshuis afweet. Heb op deze manier geen medelijden met Bruno.
pi_77039187
Heb je Peter en Bruno zien kijken toen Koen bijna alle punten scoorde???
Voor hun was dit Holy Fuck. Nooit verwacht.
Die zaten daar echt niet meer op hun gemak.
En direct daarna, de finale ronde.
Die waren nog steeds van hun melk van wat er net gebeurde.

Ps; Ik vond ze trouwens alle 3 zeer sterke kandidaten.
Maar, ik had graag Peter en Bruno naar de finale zien gaan.
Samen met Linda.
pi_77041029
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 02:24 schreef Musti het volgende:
Heb je Peter en Bruno zien kijken toen Koen bijna alle punten scoorde???
Voor hun was dit Holy Fuck. Nooit verwacht.
Die zaten daar echt niet meer op hun gemak.
En direct daarna, de finale ronde.
Die waren nog steeds van hun melk van wat er net gebeurde.

Ps; Ik vond ze trouwens alle 3 zeer sterke kandidaten.
Maar, ik had graag Peter en Bruno naar de finale zien gaan.
Samen met Linda.
koen was toch helemaal niet sterk? Ik was net even weggezapt en zag toen opeens Bruno en Peter in de afvalrace
Niet zo raar overigens dat ze niets van het nederlandse koningshuis weten, de meeste nederlanders weten de naam Boudewijn en Fabiola ook niet te noemen
  woensdag 20 januari 2010 @ 08:31:25 #20
285662 Jhonny44
Read my mind.
pi_77041177
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:14 schreef BoerBert het volgende:
Jammer dat Bruno eruit is, veel sympathieker dan Peter.
Ik denk juist volledig het omgekeerde.
Bruno komt veel arroganter over.

hopelijk breekt Peter het record!
pi_77041259
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:31 schreef Jhonny44 het volgende:

[..]

Ik denk juist volledig het omgekeerde.
Bruno komt veel arroganter over.

hopelijk breekt Peter het record!
My thought exactly! Ik vind Bruno een redelijk arrogant persoon..

Peter
  woensdag 20 januari 2010 @ 08:41:07 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77041277
Als Vandermeersch vandaag en morgen overleeft, dan komt Bruno volgens mij (en ook de krant) maandag gewoon terug, aangezien hij 5e staat.

Trouwens, Wyndaele zei ook :"Ik had wel Juliana kunnen zeggen, maar voor die paar seconden winst dacht ik: laat maar.". Waar slaat dat nu weer op?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77041926
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Vandermeersch vandaag en morgen overleeft, dan komt Bruno volgens mij (en ook de krant) maandag gewoon terug, aangezien hij 5e staat.

Trouwens, Wyndaele zei ook :"Ik had wel Juliana kunnen zeggen, maar voor die paar seconden winst dacht ik: laat maar.". Waar slaat dat nu weer op?
Is er niet nog een week voor de finale?
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:36:06 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77043614
Volgende week finale volgens mij. Er zijn er ook nog maar 2 uit de OP die nog niet hebben meegedaan, vandaag Filip Joos en morgen dan normaal gezien Tom Waes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77044713
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 01:28 schreef Maloney het volgende:
Toch wel een afknapper dat niemand iets van het Nederlandse koningshuis afweet. Heb op deze manier geen medelijden met Bruno.
En wat weet jij allemaal over het Belgische koningshuis????
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')