abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77212957
'Geen aangifte, wel extra maatregelen'

http://www.bndestem.nl/re(...)xtra-maatregelen.ece
pi_77215378
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
'Geen aangifte, wel extra maatregelen'

http://www.bndestem.nl/re(...)xtra-maatregelen.ece
Geen aangifte. In godsnaam, waarom toch. Hier zit iets volstrekt onlogisch' achter.
pi_77216740
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Geen aangifte. In godsnaam, waarom toch. Hier zit iets volstrekt onlogisch' achter.
Commercie, dunkt me. Beter geen aandacht ipv negatieve aandacht.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:10:23 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_77217080
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

ja, en het heet angst.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77217114
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef incident het volgende:

[..]

Commercie, dunkt me. Beter geen aandacht ipv negatieve aandacht.
Geen aangifte doen na een misdrijf, dat is pas negatieve aandacht.
pi_77217134
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

ja, en het heet angst.
Angst? Je door angst laten leiden? Wat is dit voor ridicuul gebazel? Ik mag aannemen dat je cynisch bent?
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 18:12:40 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_77217156
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

ja, en het heet angst.
Angst, dat is het.
Want ze komen je naam en adres te weten als je aangifte doet, en dat willen de slachtoffers natuurlijk niet. Vind het ook idioot dat dit zo geregeld is.
pi_77217563
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Angst, dat is het.
Want ze komen je naam en adres te weten als je aangifte doet, en dat willen de slachtoffers natuurlijk niet. Vind het ook idioot dat dit zo geregeld is.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is. Het zou weer Nederland op z'n smalst zijn. Te laf om aangifte te doen. Bangebroekjes.
pi_77217665
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is. Het zou weer Nederland op z'n smalst zijn. Te laf om aangifte te doen. Bangebroekjes.
Ja dat is wel de oorzaak. Stond al vermeld in een artikel van het AD dat de betrokken personen uit angst geen aangifte wilden doen. Wat ik dan wel raar vind is dat de werkgever dan niet in hun plaats aangifte doet.
pi_77217695
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het kan er wel degelijk wat mee te maken hebben. Zeker als die mensen al meerdere malen in hun gezicht zijn bedreigd kan het hen de beste oplossing lijken om geen aangifte te doen: dan zijn ze er ook vanaf. Je moet je wel voorstellen dat het hier om tuig vs brave borsten gaat en niet om tuig vs tuig.
pi_77217797
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja dat is wel de oorzaak. Stond al vermeld in een artikel van het AD dat de betrokken personen uit angst geen aangifte wilden doen. Wat ik dan wel raar vind is dat de werkgever dan niet in hun plaats aangifte doet.
Ik zou lachend aangifte doen. Hoe kun je je nu uit het veld laten slaan door een paar van die bontkraag mocro's? Die rifapen lopen alleen maar te schreeuwen dat ze weten waar je huis woont. Je hebt pas echt verloren als je zwicht voor die dreigementen. Stelletje laffe mietjes.
pi_77217828
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:28 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Het kan er wel degelijk wat mee te maken hebben. Zeker als die mensen al meerdere malen in hun gezicht zijn bedreigd kan het hen de beste oplossing lijken om geen aangifte te doen: dan zijn ze er ook vanaf. Je moet je wel voorstellen dat het hier om tuig vs brave borsten gaat en niet om tuig vs tuig.
Te bang om aangifte te doen. Serieus, dit hoor ik voor het eerst.

Zou de politie het dan ook afgeraden hebben?
pi_77217865
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik zou lachend aangifte doen. Hoe kun je je nu uit het veld laten slaan door een paar van die bontkraag mocro's? Die rifapen lopen alleen maar te schreeuwen dat ze weten waar je huis woont. Je hebt pas echt verloren als je zwicht voor die dreigementen. Stelletje laffe mietjes.
Mja ik heb ook niet echt het idee dat de politie er erg veel aan zal doen.
pi_77217881
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wacht ik zoek het even voor je op.
quote:
De bedreigde artsen en verplegers zouden uit angst voor de familie geen aangifte durven te doen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oep-Marokkanen.dhtml
pi_77217882
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Makkelijk lullen achter je toetsenbord waar niemand je rambo verhalen kan controleren en een beetje denigrerend om die mensen voor laffe mietjes uit te maken. Niet iedereen zit even heldhaftig in elkaar maar zij doen wel alle moeite om dagelijks het leven van mensen te redden en krijgen vervolgens nog een trap na van idioten zoals jij. En misschien zijn ze wel niet eens bang voor zichzelf maar voor hun gezin?
quote:

Ook dat gebeurt. Bij de politie werken ook niet alleen maar rambo's en ze hebben andere prioriteiten. Prioriteiten die politiek gezien minder gevoelig liggen maar bij de burger wel weer heel gevoelig liggen.
pi_77218081
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Makkelijk lullen achter je toetsenbord waar niemand je rambo verhalen kan controleren en een beetje denigrerend om die mensen voor laffe mietjes uit te maken. Niet iedereen zit even heldhaftig in elkaar maar zij doen wel alle moeite om dagelijks het leven van mensen te redden en krijgen vervolgens nog een trap na van idioten zoals jij. En misschien zijn ze wel niet eens bang voor zichzelf maar voor hun gezin?
[..]

Ook dat gebeurt. Bij de politie werken ook niet alleen maar rambo's en ze hebben andere prioriteiten. Prioriteiten die politiek gezien minder gevoelig liggen maar bij de burger wel weer heel gevoelig liggen.
Sorry, ik lach ze inderdaad in hun gezicht uit. Ik kan dit niet serieus nemen. Hup, een beetje strijdvaardigheid! Het moet je eer te na zijn om zo met de staart tussen de poten af te druipen!

Ik heb überhaupt een hartgrondige afkeer tegen bange mensen en angst. Bang zijn is het domste wat je kunt doen.
pi_77218260
quote:
Sorry, ik lach ze inderdaad in hun gezicht uit. Ik kan dit niet serieus nemen. Hup, een beetje strijdvaardigheid! Het moet je eer te na zijn om zo met de staart tussen de poten af te druipen!
Stoer hoor, vanachter je toetsenbordje. Dit zijn echter wel de mensen die jou mogelijk ooit gaan helpen als jij wat mankeert.
quote:
Ik heb überhaupt een hartgrondige afkeer tegen bange mensen en angst. Bang zijn is het domste wat je kunt doen.
Is dat zo? Angst is een product van onze overlevingsdrang. Als jij geen angst had zou je totaal geen remmingen hebben en binnen de kortste keren dood zijn. Een gebrek aan angst gaat je gegarandeerd de dood bezorgen. Bovendien wil ik wel eens zien wat voor een stoere kerel jij bent als je met gouden kettingen om je nek ongewapend door een favela in Rio moet lopen. Heb je dan ook geen angst? Mag ik dan ook een hartgrondige afkeer tegen jou hebben? Iedereen heeft angst, sommigen in mindere mate dan anderen. Op basis daarvan moet je geen afkeer hebben van mensen, dat zegt genoeg over wat voor soort mens jij bent.
pi_77218387
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:42 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Stoer hoor, vanachter je toetsenbordje. Dit zijn echter wel de mensen die jou mogelijk ooit gaan helpen als jij wat mankeert.
[..]
Ik mag het toch wel met ze oneens zijn?
Zo zullen er vast ook wel een paar op Geert Wilders of Femke Halsema stemmen. Daar ben ik het ook niet mee eens.
quote:
Is dat zo? Angst is een product van onze overlevingsdrang. Als jij geen angst had zou je totaal geen remmingen hebben en binnen de kortste keren dood zijn. Een gebrek aan angst gaat je gegarandeerd de dood bezorgen. Bovendien wil ik wel eens zien wat voor een stoere kerel jij bent als je met gouden kettingen om je nek ongewapend door een favela in Rio moet lopen. Heb je dan ook geen angst? Mag ik dan ook een hartgrondige afkeer tegen jou hebben? Iedereen heeft angst, sommigen in mindere mate dan anderen. Op basis daarvan moet je geen afkeer hebben van mensen, dat zegt genoeg over wat voor soort mens jij bent.
Dat is rationeel onverstandig. Doe niet zo onnozel zeg.
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 18:48:56 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_77218485
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

En dat gebeurt heel vaak. Bij aangifte wordt er altijd eerst gekeken naar andere mogelijkheden. Bemiddelen soms en ook vaak wordt het je gewoon afgeraden om aangifte te doen.
Krankzinnig maar waar.
pi_77218502
quote:
Ik mag het toch wel met ze oneens zijn?
Zo zullen er vast ook wel een paar op Geert Wilders of Femke Halsema stemmen. Daar ben ik het ook niet mee eens.
Van mij mag je het met hen oneens zijn ja. Alleen dat je ze uitlacht en een afkeer van ze hebt vind ik een beetje ver gaan, zeker aangezien niemand kan controleren dat jij de held bent die 10 bontkraagjes tegelijk neerslaat.
quote:
Dat is rationeel onverstandig. Doe niet zo onnozel zeg.
Voor die mensen is het rationeel gezien ook onverstandig. Ze hebben er niks mee te winnen (zeker gezien de strafmaat in Nederland niet) en alleen maar dingen mee te verliezen (bedreigingen, angst, daadwerkelijke acties tegen hen).
  zondag 24 januari 2010 @ 18:51:44 #196
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_77218593
Jammer dat het zo moet.
Wel ergens begrijpelijk als je ziet hoe ''serieus'' sommige artsen hun werk nemen .
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 18:53:07 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_77218649
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:49 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Van mij mag je het met hen oneens zijn ja. Alleen dat je ze uitlacht en een afkeer van ze hebt vind ik een beetje ver gaan, zeker aangezien niemand kan controleren dat jij de held bent die 10 bontkraagjes tegelijk neerslaat.
[..]

Voor die mensen is het rationeel gezien ook onverstandig. Ze hebben er niks mee te winnen (zeker gezien de strafmaat in Nederland niet) en alleen maar dingen mee te verliezen (bedreigingen, angst, daadwerkelijke acties tegen hen).
Juist. Dan kun je de absurde situatie krijgen dat een dader nóg een keer aan de deur staat om wraak te nemen vanwege de aangifte. Wordt je 2x gepakt.
pi_77218663
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:51 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Jammer dat het zo moet.
Wel ergens begrijpelijk als je ziet hoe ''serieus'' sommige artsen hun werk nemen .

Daar heb je voorbeelden van?
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 18:54:37 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_77218699
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:51 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Jammer dat het zo moet.
'Ergens begrijpelijk'?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:57:39 #200
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_77218827
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Daar heb je voorbeelden van?
Ja. Artsen die tijdens operaties ook aan het i-netten zijn :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties