abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77050535
Hallo,

Ik heb een tijdelijk ov studenten chipkaart. (zie de onderste kaart op de foto)
Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)

Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.

Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?

woensdag 20 januari 2010 @ 13:38:19 #102
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77050553
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:36 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschreven
Inderdaad, volgens mij komt er gewoon een andere tekst op te staan als je je kaart er voor houdt
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77050638
En weer stond er niks klaar .

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp Dokken maar!
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:40:48 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77050653
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,

Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)

Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.

Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?

[ afbeelding ]
Je kan gewoon reizen met je tijdelijke OV chipkaart. Ik weet alleen niet of je hier ook een abonnement voor ná 31 januari op moet zetten en/of dat dat er al op staat. Wanneer je je originele kaart hebt, dan moet je je tijdelijke terug sturen.

En een tip; Conducteurs op het station spreken elkaar ook allemaal tegen, dus daar zou ik niet te veel van uitgaan Op dit moment weet bijna niemand hoe het écht zit
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:41:33 #105
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77050680
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:

Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ik
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:42:06 #106
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77050709
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,

[ afbeelding ]
Staat er ook een geldigheid op de site als je inlogt?
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:44:05 #107
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77050790
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:

Hmm, ik heb liever een schadevergoeding dan de OV eigenlijk. Ik reis max 1 keer per maand met de trein ofzo, die paar ritjes met de bus gaat het geld ook niet inzitten.
pi_77050813
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ik
Daarom de link hier, mag ook wel in de OP .
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:45:08 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77050830
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:44 schreef moemoe het volgende:

[..]

Daarom de link hier, mag ook wel in de OP .
Dat is wel een goede ja
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 13:47:08 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77050914
*wijzigen gaat
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77050928
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:47 schreef Renesite het volgende:
*wijzigen gaat
* moemoe aait
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:47:32 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77050932
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:47 schreef Renesite het volgende:
*wijzigen gaat
Toppie!
pi_77050946
Overigens vind ik dit wel een hele handige site, overzichtelijker dan de "officiële": http://www.chipinfo.nl/
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 13:49:13 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77050998
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:47 schreef moemoe het volgende:

[..]

* moemoe aait
prrr prrrr!
pi_77051054
Ik dacht dus dat mijn kaart opgeladen was, maar dat blijkt sinds ik gister door een NS conducteur ben aangesproken niet zo te zijn. Ik gebruik nog mijn oude ov chipkaart die dateert uit 2007 of 2008, die ik gebruikte voor de metro in Rotterdam. Enkele weken terug de kaart proberen op te laden, en superblij was ik toen het na 5x eindelijk was gelukt (dacht ik). Dat kastje van de conducteur gaf een geldigheid aan tot 31 december 2009; Straks maar weer eens proberen op te laden bij zo'n kastje.

Weet iemand trouwens waar je kan checken of er een geldig product op je kaart staat? Geeft een NS automaat aan of je student OV erop staat?
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 13:50:43 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77051080
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Parap het volgende:
Ik dacht dus dat mijn kaart opgeladen was, maar dat blijkt sinds ik gister door een NS conducteur ben aangesproken niet zo te zijn. Ik gebruik nog mijn oude ov chipkaart die dateert uit 2007 of 2008, die ik gebruikte voor de metro in Rotterdam. Enkele weken terug de kaart proberen op te laden, en superblij was ik toen het na 5x eindelijk was gelukt (dacht ik). Dat kastje van de conducteur gaf een geldigheid aan tot 31 december 2009; Straks maar weer eens proberen op te laden bij zo'n kastje.

Weet iemand trouwens waar je kan checken of er een geldig product op je kaart staat? Geeft een NS automaat aan of je student OV erop staat?
Geeft een automaat aan.
pi_77051215
Staat er ook een geldigheid op de site als je inlogt?

Nee er staat op de site geen geldigheid. Maar in de brief van ov studenten chipkaart waar ik deze tijdelijke ov chipkaart van heb staat dat de tijdelijke chipkaart te gebruiken is totdat ik de persoonlijke chipkaart (dus met pasfoto) heb ontvangen.

Ik ben hier namelijk al een half jaar mee bezig en heb inmiddels 5 persoonlijke chipkaarten ontvangen maar steeds weer met de verkeerde pasfoto. Ik blijf die gasten maar bellen en mailen maar het lijkt er niet op dat ik voor 31 januari een goede persoonlijke chipkaart zal ontvangen.

En aangezien ik hopelijk alleen nog in februari naar school ga dacht ik dat ik zo lang mijn tijdelijke ov chipkaart wel zou kunnen gebruiken maar vanmorgen er door de conducteur gezegd dat de tijdelijke ov chipkaart maar tot 31 januari te gebruiken is en dus niet meer daarna....

Dus ik vraag me af hoe het nu zit
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:06:37 #118
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77051831
Zoals ik al zei; Je moet niet elke conducteur geloven, want die weten er ook niets van. Heb je je brief nog? Zo ja, stop hem in je tas en markeer dit stukje:
quote:
"Maar in de brief van ov studenten chipkaart waar ik deze tijdelijke ov chipkaart van heb staat dat de tijdelijke chipkaart te gebruiken is totdat ik de persoonlijke chipkaart (dus met pasfoto) heb ontvangen."
En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.

Tijdelijke OV kaart
: Geldig tot je de goede hebt ontvangen.
Tijdelijk abonnement: Geldig tot 31-01-2010 & dit geldt voor de mensen die al wel een goede OV chipkaart hebben.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:16:39 #119
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77052252
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:06 schreef automatic_ het volgende:
Zoals ik al zei; Je moet niet elke conducteur geloven, want die weten er ook niets van. Heb je je brief nog? Zo ja, stop hem in je tas en markeer dit stukje:
[..]

En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.

Tijdelijke OV kaart
: Geldig tot je de goede hebt ontvangen.
Tijdelijk abonnement: Geldig tot 31-01-2010 & dit geldt voor de mensen die al wel een goede OV chipkaart hebben.
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)

En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.

Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
pi_77052338
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:

[..]

Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)

En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.

Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
Het tijdelijke abonnement stond, als het goed is, al op je chipkaart toen je hem kreeg.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:23:37 #121
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77052530
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:

[..]

Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.
Bij een tijdelijke ov chipkaart moet hij er op staan & bij een "goede" heb je niets hoeven doen (daar hebben ze het automatisch opgezet tot 31-01-2010).
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:25:12 #122
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77052585
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.
Bij een tijdelijke ov chipkaart moet hij er op staan & bij een "goede" heb je niets hoeven doen (daar hebben ze het automatisch opgezet tot 31-01-2010).
Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:29:45 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77052781
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:25 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.
Ik denk het wel Althans, dat moet gewoon, haha.
pi_77053097
GODVERDEGODVERDOMME

Wéér een storing bij die apparaten!
ik ben nu al voor de 6de dag voor jan met de korte achternaam naar verschillende paaltjes gegaan om er achter te komen dat 'het ophalen van uw bestelling is op dit moment niet mogelijk'
's Middags nog op Beurs geprobeerd en hier stond toevallig een medewerker aan een defect apparaatje te sleutelen. Toen ik bij een ander apparaat weer eens geweigerd werd vroeg ik hem wat er gebeurde als het ding het voor ik zaterdag naar het buitenland vertrek nog niet voor elkaar krijgt om op te laden.. moest hij even navragen aan de servicebalie.. en waarmee kwam hij terug.. MET DAT NIET WERKENDE KLERENUMMER VAN DIE INTERNETSITE!

Ze bekijken het maar lekker, als ik terugkom in februari eis ik gewoon mijn abbonement op, moeten ze hun zaken maar eens op orde krijgen, bah!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_77053404
Eigenlijk vraagt deze hele puinzooi om een massale demonstratie waarin de faalheid van dit product duidelijk wordt gemaakt en dat de studenten over anderhalve week waarschijnlijk het slachtoffer worden van onnodige boetes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')