Inderdaad, volgens mij komt er gewoon een andere tekst op te staan als je je kaart er voor houdtquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschreven
Je kan gewoon reizen met je tijdelijke OV chipkaart. Ik weet alleen niet of je hier ook een abonnement voor ná 31 januari op moet zetten en/of dat dat er al op staat. Wanneer je je originele kaart hebt, dan moet je je tijdelijke terug sturen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,
Ik heb een tijdelijk ov studenten chipkaart. (zie de onderste kaart op de foto)
Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)
Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.
Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?
[ afbeelding ]
Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ikquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:
En weer stond er niks klaar.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp Dokken maar!
Staat er ook een geldigheid op de site als je inlogt?quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,
Ik heb een tijdelijk ov studenten chipkaart. (zie de onderste kaart op de foto)
Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)
Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.
Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?
[ afbeelding ]
Hmm, ik heb liever een schadevergoeding dan de OV eigenlijk. Ik reis max 1 keer per maand met de trein ofzo, die paar ritjes met de bus gaat het geld ook niet inzitten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:
En weer stond er niks klaar.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp Dokken maar!
Daarom de link hier, mag ook wel in de OPquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ik
Dat is wel een goede jaquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:44 schreef moemoe het volgende:
[..]
Daarom de link hier, mag ook wel in de OP.
Geeft een automaat aan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Parap het volgende:
Ik dacht dus dat mijn kaart opgeladen was, maar dat blijkt sinds ik gister door een NS conducteur ben aangesproken niet zo te zijn. Ik gebruik nog mijn oude ov chipkaart die dateert uit 2007 of 2008, die ik gebruikte voor de metro in Rotterdam. Enkele weken terug de kaart proberen op te laden, en superblij was ik toen het na 5x eindelijk was gelukt (dacht ik). Dat kastje van de conducteur gaf een geldigheid aan tot 31 december 2009; Straks maar weer eens proberen op te laden bij zo'n kastje.
Weet iemand trouwens waar je kan checken of er een geldig product op je kaart staat? Geeft een NS automaat aan of je student OV erop staat?
En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.quote:"Maar in de brief van ov studenten chipkaart waar ik deze tijdelijke ov chipkaart van heb staat dat de tijdelijke chipkaart te gebruiken is totdat ik de persoonlijke chipkaart (dus met pasfoto) heb ontvangen."
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:06 schreef automatic_ het volgende:
Zoals ik al zei; Je moet niet elke conducteur geloven, want die weten er ook niets van. Heb je je brief nog? Zo ja, stop hem in je tas en markeer dit stukje:
[..]
En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.
Tijdelijke OV kaart: Geldig tot je de goede hebt ontvangen.
Tijdelijk abonnement: Geldig tot 31-01-2010 & dit geldt voor de mensen die al wel een goede OV chipkaart hebben.
Het tijdelijke abonnement stond, als het goed is, al op je chipkaart toen je hem kreeg.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)
En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.
Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)
En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.
Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.
Bij een tijdelijke ov chipkaart moet hij er op staan & bij een "goede" heb je niets hoeven doen (daar hebben ze het automatisch opgezet tot 31-01-2010).
Ik denk het welquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:25 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |