PMquote:Op maandag 18 januari 2010 19:59 schreef MissHobje het volgende:
Hier een oproepje voor een lief baasje voor maincoons Poeska en Donna.
Deze poezels zijn van een collega van een dinnetje van mij en ze vroeg of ik evt. iemand weet die graag 2 lieve maincoons zou willen hebben.
Niet geschoten altijd mis natuurlijk en omdat ik het ook sneu voor haar collega is vind besloot ik tot dit oproepje.
Mocht je interesse hebben en dan dus serieus interesse, pm mij dan even, dan zorg ik dat je in contact komt met de eigenaresse van Poeska en Donna.
Hieronder wat info, uiteraard bij vragen of wat dan ook zal ik proberen nog meer informatie te krijgen.
Ik probeer ook nog een foto te regelen want die zat nog niet bij de mail.
Verder vind ze het heel belangrijk dat de poezels goed terecht komen.
Dus weet je iemand, heb je zelf interesse, pm mij dan even en vandaar uit verder, thanks alvast voor de aandacht.
Naam huisdier: Poeka en Donna
Soort: poezen
Ras: Maincoon
Leeftijd: allebei 5 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: zou even nagevraagd moeten worden maar denk van wel
Gechipt: navragen, weet ik niet.
Gesteriliseerd: ja beide
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): navraagbaar
Datum laatste dierenartsbezoek:idem
Reden laatste dierenartsbezoek:idem
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk):In de winter liggen ze graag voor de kachel of op schoot; in de zomer vinden ze het heerlijk om ook naar buiten te gaan. Ze hebben een bijzonder lief karakter, zijn rustig en aanhankelijk en stoeien graag met elkaar. allebei zindelijk. Verder zijn er bij voorkeur in de nieuwe woonsituatie geen andere poezen of honden en is er een tuin(tje) of terras. Kinderen zijn geen probleem.
Omgang met kinderen: ja geen probleem
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): onbekend (ga er van uit van niet)
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: gevolg van een verbroken relatie, en de daarmee veranderde woonsituatie.
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Heb wat aanvullende info:
Poes Donna is met stamboom en is grijs/wit van kleur.
Poes Poeska geen stamboom en is ( zoals ik begreep blank teddy? bruinige tint soort tijgerprint achtig patroon) (heb daar dus helemaal geen verstand van, foto's worden naar mij gemaild, dus komen er aan.
Heb ook nog gevraagd of ze echt niet bij andere katten kunnen, op zich zou het wel kunnen maar het was meer het ideaal beeld wat ze hebben zeg maar.
Adopteren jullie hen. Dan kom ik ze wel opzoeken om te kwijlenquote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
* nokwanda tikt zichzelf op de vingers. Zes is echt genoeg
Black tabbyquote:Op maandag 18 januari 2010 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Poes Poeska geen stamboom en is ( zoals ik begreep blank teddy? bruinige tint soort tijgerprint achtig patroon)
je bent me net voorquote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Black tabbyOftewel zwart cypers.
quote:
Ik vind 8 katten op 100m2 een beetje veel van het goede. Zolang het dikke mik is, is het prima, maar zodra het iets minder dikke mik ik, is 25M2 per kat toch wel het minimum dat ik zou aanhouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:13 schreef nokwanda het volgende:
Dus wat is verstandig?
Zo staan wij er ook in. Daarom ook een pm gestuurd naar MH zodat we persoonlijker kunnen overleggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind 8 katten op 100m2 een beetje veel van het goede. Zolang het dikke mik is, is het prima, maar zodra het iets minder dikke mik ik, is 25M2 per kat toch wel het minimum dat ik zou aanhouden.
On the other hand: je wilt ze niet de kost geven waar het prima gaat met nog meer katten op een kleinere ruimte. En ik weet zeker dat je een superbaasje bent.
Dus: wat is verstandig >> geen idee
Ja, dat is hier ook een beetje de overweging, onze Main Coon kater Massimo is is ook 5 jaar. Qua karakter zijn ze geweldig. Om te zien natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:07 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb ook niets aan mezelf, noch aan mijn echtgenoot in deze kwestie
Eerder had ik 8 katten op iets minder binnenruimte en iets meer buitenruimte. Per saldo dezelfde ruimte.
Manlief heeft ook ooit 8 katten tegelijk gehad, maar die konden naar buiten in een katvriendelijke buurt.
Dus is het niet te vergelijken. Ik wil een huisje in the middle of freakin' nowhere met een stuk bos eromheen en waar geen verkeer is
Tabby is de officiële naam en cypers is een naam die in de volksmond gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:10 schreef Locusta het volgende:
[..]
je bent me net voorIs cypers hetzelfde als tabby dan?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:21 schreef nokwanda het volgende:
Of ze zijn steeds in gesprek omdat er al mensen bellen, of er is iets mis met het nummer
De telefoon gaat niet over. Ik krijg nieteens een kiestoon
Jawel. Zeker. Maar ik wil het met die mensen zelf bespreken en dan tot een weloverwogen beslissing komen. Als het echt beter is van niet, dan gewoon niet. Als ze bij iemand anders een beter thuis kunnen krijgen, dan gun ik dat de dames van harte. Wij kunnen niet zomaar een beslissing nemen zonder de mensen achter de poezen zelf gesproken te hebben. Welke beslissing dan ook.quote:
Het 1e nummer van de vrouwelijke persoon gebeld? die heb ik zelf gisteravond gesproken voor wat info nog.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:21 schreef nokwanda het volgende:
Of ze zijn steeds in gesprek omdat er al mensen bellen, of er is iets mis met het nummer
De telefoon gaat niet over. Ik krijg nieteens een kiestoon
wat ik begreep is er 1 nestje geweest ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:34 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
5 jaar en gesteriliseerd was dit na het fokken ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. klik voor plaatje
[ Bericht 24% gewijzigd door MissHobje op 20-01-2010 00:56:26 ][b]Hobbelicious is back!
[/b]
quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef MissHobje het volgende:♥ wat een mooierds!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door MissHobje op 20-01-2010 00:57:24 ]
Mag de foto niet in het topic?quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef MissHobje het volgende:
http://www.megaupload.com/?d=2U6IL15R
quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mag de foto niet in het topic?
Voor de zekerheid tussen spoilers (als ie niet in het topic mag staan, dan mag je 'm verwijderen)ja goed idee verder geen probleem hoor.. zit op mijn werk vandaar even lastig knippen plakken en uploaden kunnen doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de indruk dat er rechtsboven eentje weggevallen is, maar het is in elk geval wat
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Precies wat wij denken, laat even weten als je contact hebt gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jawel. Zeker. Maar ik wil het met die mensen zelf bespreken en dan tot een weloverwogen beslissing komen. Als het echt beter is van niet, dan gewoon niet. Als ze bij iemand anders een beter thuis kunnen krijgen, dan gun ik dat de dames van harte. Wij kunnen niet zomaar een beslissing nemen zonder de mensen achter de poezen zelf gesproken te hebben. Welke beslissing dan ook.
Mail ik je even overquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:56 schreef Strega het volgende:
[..]
Precies wat wij denken, laat even weten als je contact hebt gehad.
We willen primair natuurlijk een goed huis zien voor de twee dames, en dat hoeft niet persé bij ons te zijn.
Vanaf morgen anders meteen het andere nummer proberenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:11 schreef nokwanda het volgende:
Het zijn wel echt prachtdames. Ik ga nu nog een poging wagen om te bellen..
Inmiddels voicemail ingesproken en nu hopen dat ze terugbelt.
Heb hen al allebei gesproken en we hebben hier ook onafgebroken overlegd. Ik probeer hem nu te bereiken om onze beslissing te vertellen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vanaf morgen anders meteen het andere nummer proberen
En die is????quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb hen al allebei gesproken en we hebben hier ook onafgebroken overlegd. Ik probeer hem nu te bereiken om onze beslissing te vertellen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:30 schreef nokwanda het volgende:
Na heel erg veel overleg: Vrijdag komen de dames. De afspraak staat.Wij gaan niet proberen en moeilijk doen. Ze komen gewoon als onze nieuwe dames. Twee nieuwe poezendinnetjes. Gaat gewoon goed komen. Na wat overleg bleek dat de beide dames wel eerder contact hebben gehad met andere poezen en dat ze dat eigenlijk wel prima vonden. Ieder op hun eigen manier reageerden. Dat gaf voor ons de doorslag.
De een is wat dominanter dan de ander. Dat past ook binnen ons team. Een zachte die wss goed met Merlijn en Bijoux kan en een wat dominantere met loyaliteiten tav haar kalme zus om de dominantie van Purrr in balans te brengen.
We zullen zien of het ook zo gaat. Ze zijn helemaal welkom.
Ik hou jullie op de hoogte.
Misschien een TT verandering?
nouhouuuu, daar ga ik van huilenquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:32 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
Ze gaan naar de liefste poezenmama van de hele wereld![]()
Nee hoor, dat ga je helemaal niet!quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
nouhouuuu, daar ga ik van huilen
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
nouhouuuu, daar ga ik van huilen
Ik zal ze even wat groter proberen te sturenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:13 schreef nokwanda het volgende:
Pics zullen hier ook komen. Eerst het huis klaarmaken voor de komst van de dames. Alle kattenbakken vrijdag uitschrobben en opnieuw vullen. Alles even soppen hier.
En intussen projecteren we mooie plaatjes van nieuwe hartsvriendinnetjes die wassen en spelen en omhelzen op de breintjes van ons schorriemorrie![]()
En reken maar dat ze het weten. Die blikken en reacties
Purrr is naar boven gegaan. Bijoux mokt een tikkie op de stoel terwijl ze eerst naast me lag te kroelen. Merlijn kwam aangelopen met zo'n blik in zijn ogen die doorgaan betekent: vertel... what's going on? Sprong vervolgens naast me op de leuning maar kwam niet op schoot en ligt nu toch na enige overweging naast me. Ik moest hem wel overreden en zeggen dat zijn schootplek niet in gevaar is en dat er heus ook twee tegelijk op passen
Zie de SC. Nee, ik ga niet mee aangezien ik het belangrijker vind om de dames eerst goed geintroduceerd te krijgen. Ik ben hier wel de hoofdpoes, hequote:Op woensdag 20 januari 2010 16:27 schreef Cat22 het volgende:
Nokje!![]()
![]()
Fijn dat de poezels een tweede mandje bij jullie hebben gevonden. En met jouw poezekennis zal de introductie vast goed verlopen.
Kom je zaterdag evengoed mee? Live verslag willen we.![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zal ze even wat groter proberen te sturenof heb je die al gehad van ze?
Ah ok dan heb je ze idd.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zie de SC. Nee, ik ga niet mee aangezien ik het belangrijker vind om de dames eerst goed geintroduceerd te krijgen. Ik ben hier wel de hoofdpoes, he
[..]
Ik heb de foto's zoals ze hier in jouw link stonden opgeslagen. Meer hebben we niet.
Ja, de radar werkt op volle toeren en maakt overuren!quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:13 schreef nokwanda het volgende:
Pics zullen hier ook komen. Eerst het huis klaarmaken voor de komst van de dames. Alle kattenbakken vrijdag uitschrobben en opnieuw vullen. Alles even soppen hier.
En intussen projecteren we mooie plaatjes van nieuwe hartsvriendinnetjes die wassen en spelen en omhelzen op de breintjes van ons schorriemorrie![]()
En reken maar dat ze het weten. Die blikken en reacties
Purrr is naar boven gegaan. Bijoux mokt een tikkie op de stoel terwijl ze eerst naast me lag te kroelen. Merlijn kwam aangelopen met zo'n blik in zijn ogen die doorgaan betekent: vertel... what's going on? Sprong vervolgens naast me op de leuning maar kwam niet op schoot en ligt nu toch na enige overweging naast me. Ik moest hem wel overreden en zeggen dat zijn schootplek niet in gevaar is en dat er heus ook twee tegelijk op passen
Dus 8 is nu echt genoeg?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
* nokwanda tikt zichzelf op de vingers. Zes is echt genoeg
Heb je foto's van jullie kattenserre? Ik sta altijd open voor inspiratie!quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:48 schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop dat ze de poezepaal hier leuk gaan vinden
Die kan een paar coontjes wel aan en er hangen 9 mandjes aan die muur. Verder zijn we sowieso van plan om dat nog iets uit te breiden zodat ze ook aan de andere kant van de paal tegen het plafond ook nog een mand hebben en eventueel een loopbrug. De hele serre is het kattenparadijs hier. In de rest van het huis kunnen ze ook komen, maar dat deel is ook echt voor hen ingericht.
Nok is gewoon geweldigquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben zo benieuwdik vind het geweldig wat je voor ze doet Nokwanda
Doen we evengoed voor onszelf hoor. Als ik niet het gevoel zou hebben dat ze hier horen, zou ik het niet doen. Dat lesje heb ik vorig jaar wel geleerd. Dominante kater opvangen met de intentie hem te laten blijven als het goed gaat en anders een thuis voor hem te zoeken. Het werd een ander thuis bij ook weer toffe Fok!kers waar hij het helemaal naar zijn zin heeft (Melanie_tha_miss). Maar mijn Merlijntje had echt veel tijd nodig om weer tot zichzelf te komen. De anderen staan gewoon sterk in hun katteslofjes, maar hij is kwetsbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben zo benieuwdik vind het geweldig wat je voor ze doet Nokwanda
Lekker in het zonnetje ook zo te zien, Dank je voor de foto!quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:52 schreef nokwanda het volgende:
[ afbeelding ]
Op dit moment hangt er nog een grote vierkante mand met kettingen aan het plafond en zo komt er aan de andere kant nog een bij.
We hadden er ook ooit 6, en toen we hierheen verhuisden waren er 7. Maar afgelopen zomer is Spice overleden. We hadden mion of meer besloten dat we het zo zouden laten. Maar ja.... toen kwamen deze dames voorbij. We kijken nu wel erg uit naar morgen.
Alles even een sopje geven met biotex zodat het zo neutraal mogelijk is. Feliway stekkertje erin en Rescue in de kattenborrels. Gaat helemaal goed komen
En de ramen hebben horren en kunnen open, waardoor het een vrijwel open ruimte is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:56 schreef baniekje het volgende:
[..]
Lekker in het zonnetje ook zo te zien, Dank je voor de foto!
Ze worden zelfs gebracht. Tof he! Dat vind ik wel fijn, want dan weet het oude baasje ook hoe ze terecht komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:53 schreef Bamba het volgende:
Nok, alvast heel veel plezier morgen met het ophalen van de dames. Gaat helemaal goedkomen
![]()
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:10 schreef HoneyPop het volgende:
Nog niet zo bekend hier maar hartstikke benieuwd hoe dit gaat verlopen!
tvp-tje
Ongeveer 17.00 uur. Maar dat zal afhankelijk zijn van het verkeer. Ze komen uit jouw regio.quote:
Lijkt mij ook niet. Maar als je verder moet met je leven en de dames passen daar absoluut niet in, dan zal het vast een hele troost zijn dat ze kunnen zien waar ze terecht komen. En misschien kunnen ze dit topic wel volgen. Ik zal hem erop attent maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:30 schreef Cat22 het volgende:
Vandaag is adoptiedag!
![]()
Zal voor de 'oude' baasjes ook niet makkelijk zijn.Maar super van ze dat ze hebben gekeken naar de belangen van de dames in plaats van hun eigen wensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |