True. Het is totale chaos daar man, ga er midden in staan danquote:
tegen wie dan? Lees je eens in over de achterlijke problemen met bijv. 'Giro 555'quote:Op maandag 18 januari 2010 18:26 schreef donthate het volgende:
... Respectloos
Treffend.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Koewam het volgende:
Oh, dus TS wil liever Tell Sell en andere kutreclames kijken dan altruïstische verzoeken van mensen die niet alleen maar aan zichzelf denken.
Kutmentaliteit.
ik hoorde net dat ze het geld dat "over" was daarvan nu opnieuw gestort is op giro 555 voor Haïtiquote:Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Van dat geld blijft ongetwijfeld weer heel veel hangen, net zoals bij de tsunami.
Heb het erover dat die haiti gelul zat is..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
tegen wie dan? Lees je eens in over de achterlijke problemen met bijv. 'Giro 555'
iig wat afwisseling in het bedelenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Koewam het volgende:
Oh, dus TS wil liever Tell Sell en andere kutreclames kijken dan altruïstische verzoeken van mensen die niet alleen maar aan zichzelf denken.
Kutmentaliteit.
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Koewam het volgende:
Kutmentaliteit.
heb je de OP zelf ook gelezen of lees je alleen maar koppen?quote:Op maandag 18 januari 2010 18:29 schreef donthate het volgende:
[..]
Heb het erover dat die haiti gelul zat is..
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:30 schreef Misan het volgende:
[..]
heb je de OP zelf ook gelezen of lees je alleen maar koppen?
en op welk giro-nummer kan er gestort worden??? Datzelfde als een paar jaar geleden van die ene tsunami... waarvan nu nog steeds niet alles verdeeld is.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:29 schreef donthate het volgende:
[..]
Heb het erover dat die haiti gelul zat is..
Als je niks geeft, wordt er zeker niemand geholpenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Van dat geld blijft ongetwijfeld weer heel veel hangen, net zoals bij de tsunami.
Kijk dat ben ik wel mee eens het geld moet gewoon bij die mensen terecht komen die hebben het hard genoeg nodig dus als je het zo bekijktquote:Op maandag 18 januari 2010 18:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en op welk giro-nummer kan er gestort worden??? Datzelfde als een paar jaar geleden van die ene tsunami... waarvan nu nog steeds niet alles verdeeld is.
dat is dus een hele goede zaak juistquote:Op maandag 18 januari 2010 18:29 schreef Misan het volgende:
[..]
ik hoorde net dat ze het geld dat "over" was daarvan nu opnieuw gestort is op giro 555 voor Haïti
zonder dat het in de media kwam dat er zo gigantisch veel geld "over" was had het echt niet gebeurd hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef Barendsz het volgende:
[..]
dat is dus een hele goede zaak juist
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:29 schreef Misan het volgende:
[..]
ik hoorde net dat ze het geld dat "over" was daarvan nu opnieuw gestort is op giro 555 voor Haïti
werd net verteld op Editie NLquote:Op maandag 18 januari 2010 18:34 schreef Apotheose het volgende:
[..]opnieuw is gestort?? Zo van: ze hebben eerst al dat geld er vanaf gehaald en daar het water mee opgedweild van de tsunami en daarna het resterende paar 100.000 maar weer teruggestort? Stond dat daar niet al gewoon op ofzo? Ik ga toch ook niet mn hele rekening leegplunderen en daarmee de stad in. En wat ik overhoud stort ik weer terug?
Of ben ik nu een n00b
Dat vind ik dan weer iets met daadwerkelijk nut. Die kinderen zaten toch al in het adoptietraject. Nu zijn ze gewoon wat vroeger overgebracht.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:35 schreef Synthesist het volgende:
nu hebben ze ook al 100 van die kinderen laten overvliegen. eigenlijk wel een beetje belachelijk
ik doelde meer op blanke mensen die een bruin kind adopterenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer iets met daadwerkelijk nut. Die kinderen zaten toch al in het adoptietraject. Nu zijn ze gewoon wat vroeger overgebracht.
Gezellig een tsunami'tje eroverheen? Het spoelt alle rommel wel meteen weg...quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Rookert het volgende:
Beter gaan ze die airdrops nou doen met water
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef donthate het volgende:
[..]
Kijk dat ben ik wel mee eens het geld moet gewoon bij die mensen terecht komen die hebben het hard genoeg nodig dus als je het zo bekijkt
ja, maar een meisje dat in het VWO examenjaar zit mag terug naar haar eigen land terwijl die daadwerkelijk van nut kan zijn voor onze samenlevingquote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer iets met daadwerkelijk nut. Die kinderen zaten toch al in het adoptietraject. Nu zijn ze gewoon wat vroeger overgebracht.
Haha jij bent domquote:Op maandag 18 januari 2010 18:34 schreef Apotheose het volgende:
[..]opnieuw is gestort?? Zo van: ze hebben eerst al dat geld er vanaf gehaald en daar het water mee opgedweild van de tsunami en daarna het resterende paar 100.000 maar weer teruggestort? Stond dat daar niet al gewoon op ofzo? Ik ga toch ook niet mn hele rekening leegplunderen en daarmee de stad in. En wat ik overhoud stort ik weer terug?
Of ben ik nu een n00b
ja tv staat uit dus heb het gemistquote:
leg het me dan es haarfijn uit slim mannetjequote:
Je snapt toch wel dat ze doelen op het feit dat wat er over is ze nu gaan gebruiken voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Als ze het dan op zo'n manier zeggen snapt iedereen direct wat ze bedoelen (behalve Apotheose dan).quote:Op maandag 18 januari 2010 18:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja tv staat uit dus heb het gemist
[..]
leg het me dan es haarfijn uit slim mannetje
Het enige gevoel wat ik dan heb is een voldaan gevoel, en dat is meer dan genoeg.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:38 schreef deepart het volgende:
Dalijk ook maar even 10 euro overmaken.
Mensen die met een goed gevuld bord naar de Haïti ramp zitten te kijken en daar geen gevoel bij hebben
De slachtoffers zullen zich daardoor al een stuk beter voelen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef dubidub het volgende:
Ik heb een x voor m'n msnnaam gezet, uit respect voor de slachtoffers.
nee dat ene tientje meer of minder kan ze wat schelenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De slachtoffers zullen zich daardoor al een stuk beter voelen.
Lijkt mij dat 500 miljoen niet voldoende is om het land weer helemaal op te bouwen. En laat ze anders van het geld dat over blijft goede eerste lijn voorzieningen bouwen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:00 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het enige gevoel wat ik dan heb is een voldaan gevoel, en dat is meer dan genoeg.
Ik ga niks storten, ten eerste dat ondoorzichtige gironummer, ten tweede weet ik niet of alle geld er wel terecht komt.
Verder komt mij dat gebedel zo langzamerhand wel de keel uitDe overheid en de EU pompen er geld genoeg heen.
De teller staat nu op 500 miljoen, lijkt mij voldoende. Er blijven toch wel weer enkele tonnen over, en maar rente trekken die organisaties.
Van dat tientje wat jij uitgeeft aan een heerlijke durum döner met cola'tje zullen zij inderdaad vrij weinig van merken.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:06 schreef Misan het volgende:
[..]
nee dat ene tientje meer of minder kan ze wat schelen
Ze staan momenteel te feesten op de puinhopen van de plaatselijke discotheken.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De slachtoffers zullen zich daardoor al een stuk beter voelen.
en je kunt ook niet alle mensen in de wereld helpenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef deepart het volgende:
[..]
Lijkt mij dat 500 miljoen niet voldoende is om het land weer helemaal op te bouwen. En laat ze anders van het geld dat over blijft goede eerste lijn voorzieningen bouwen.
En dat misschien niet al het geld aankomt wil nog niet zeggen dat je de gok mag wagen voor een paar tientjes.
Maar maakt niet uit joh, ga vannacht maar lekker in je 5 sterren waterbed liggen luisterend naar de regen buiten terwijl jij droog blijft omdat je een prachtig dak boven je hoofd hebt.
Je kan niet kiezen waar je geboren wordt. Die mensen hebben ook niet voor armoede gekozen.
Bevoorrecht egoïstisch mens dat je bent
je weet inderdaad nooit hoeveel geld er aan de strijkstok blijft hangen. dat maakt het ook zo smerig. die hele bedelbende is een industrie geworden. ze verschuilen zich achter keurmerken en zielige beelden. sturen pennen en 5 euro centen in enveloppenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:00 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het enige gevoel wat ik dan heb is een voldaan gevoel, en dat is meer dan genoeg.
Ik ga niks storten, ten eerste dat ondoorzichtige gironummer, ten tweede weet ik niet of alle geld er wel terecht komt.
Verder komt mij dat gebedel zo langzamerhand wel de keel uitDe overheid en de EU pompen er geld genoeg heen.
De teller staat nu op 500 miljoen, lijkt mij voldoende. Er blijven toch wel weer enkele tonnen over, en maar rente trekken die organisaties.
Is dat zo?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:06 schreef Misan het volgende:
[..]
nee dat ene tientje meer of minder kan ze wat schelen
Ik moest lachenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze staan momenteel te feesten op de puinhopen van de plaatselijke discotheken.
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef deepart het volgende:
[..]
Lijkt mij dat 500 miljoen niet voldoende is om het land weer helemaal op te bouwen. En laat ze anders van het geld dat over blijft goede eerste lijn voorzieningen bouwen.
En dat misschien niet al het geld aankomt wil nog niet zeggen dat je de gok mag wagen voor een paar tientjes.
Maar maakt niet uit joh, ga vannacht maar lekker in je 5 sterren waterbed liggen luisterend naar de regen buiten terwijl jij droog blijft omdat je een prachtig dak boven je hoofd hebt.
Je kan niet kiezen waar je geboren wordt. Die mensen hebben ook niet voor armoede gekozen.
Bevoorrecht egoïstisch mens dat je bent
En nog niet begrijpen waarom niemand "online" is.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef dubidub het volgende:
Ik heb een x voor m'n msnnaam gezet, uit respect voor de slachtoffers.
Nee hoor, ik stort niet zomaar luk raak mijn geld overal heen. Maar als er van mijn gestorte geld 30% bij de bevolking aankomt is dat toch nog mooi meegenomen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kennelijk niks geleerd van de afgelopen donatie? Ook ik geef aan goede doelen, alleen niet aan doelen waarvan ik niet kan zien wat er mee gebeurt.
Ik steun alleen lokale doelen, breng wel eens boodschappen naar een arme familie/voedselbank. Dán zie ik tenminste wat er mee gebeurt.
En daar is niks egoïstisch aan. Of mag ik geen andere mening hebben dan een ander?
Ik ben degene die bepaalt wat er met mijn geld gebeurt en ik wil zien wat er mee gebeurt. is dat zo vreemd?
Of stort jij altijd geld naar een rekening waarvan jij niet weet wat er allemaal precies mee gebeurt?
Jij hebt een basis, namelijk een rijk land waar je in geboren bent. Als jij je "nek" niet had uitgestoken (quote:En ja, misschien ben ik wel bevoorrecht, ik hoef niet op een paar 100 euro te letten, daar heb ikzelf voor gezorgd dat dat kan, daar heb ik mijn nek voor uitgestoken, ik investeer in mijn toekomst mag ik het dan ook goed hebben?
Ik maak geen geld over omdat ik mij dan goed voel vanavond maar omdat ik de noodzaak zie om vanuit mijn bevoorrechte positie te helpen.quote:Maar goed, maak jij maar geld over, heb jij tenminste een goed gevoel vanavond.
Voor iedere euro die je mij geeft komt er 50% zeker bij de bevolking terecht!quote:Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stort niet zomaar luk raak mijn geld overal heen. Maar als er van mijn gestorte geld 30% bij de bevolking aankomt is dat toch nog mooi meegenomen.
ja ik snap wel dat het geld wat over is nu voor die aardbeving wordt gebruikt. Maar vond dat 'storten' zo'n stom verhaal. Het is ooit gestort op 555. Dan staat dat daar toch nog gewoon op? nou klaar toch? Het is gewoon 1 rekening en dus 1 potjequote:Op maandag 18 januari 2010 18:47 schreef deepart het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ze doelen op het feit dat wat er over is ze nu gaan gebruiken voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Als ze het dan op zo'n manier zeggen snapt iedereen direct wat ze bedoelen (behalve Apotheose dan).
Zie het zo; wat er over is uit het potje van de Tsunami wordt er overgegoten in het potje voor Haïti. Zo kan giro 555 voor meerdere doeleinden gebruikt worden (alleen niet tegelijk).
Mensen die hun schuldgevoel afkopen bij één of andere malafide hulporganisatie, om vervolgens anderen aan te spreken op hun "hypocriete" gedrag.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Maar goed, maak jij maar geld over, heb jij tenminste een goed gevoel vanavond.
communisme is een mooi gedachtengoed iddquote:Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stort niet zomaar luk raak mijn geld overal heen. Maar als er van mijn gestorte geld 30% bij de bevolking aankomt is dat toch nog mooi meegenomen.
En de armoe van de afnemers van de voedselbank is in een miljoen jaar nog niet te vergelijken met de armoe welke een land als Haïti lijdt.
[..]
Jij hebt een basis, namelijk een rijk land waar je in geboren bent. Als jij je "nek" niet had uitgestoken () en het vertikt om te werken had jij nog steeds 700 euro p/m op je rekening ontvangen. Dikke onzin dus wat jij hier verkondigt. Nu heb je toevallig een eigen bedrijfje gestart in cv ketels dus je voelt jezelf een enorme kanjer en mede daarom vind jij dat je ver boven de bevolking in Haïti staat met als reden dat jij je nek uit hebt gestoken en het dus verdient. Verdienen die mensen het daar niet dan? Ze werken waarschijnlijk harder om te overleven dan dat jij ooit zou moeten.
Jij woont in een welvarend land welke jou voldoende mogelijkheden tot werk verschaft en jou een minimum inkomen garandeert als als het je even tegen zit.
[..]
Ik maak geen geld over omdat ik mij dan goed voel vanavond maar omdat ik de noodzaak zie om vanuit mijn bevoorrechte positie te helpen.
Wat denk je, dat een land als Nederland zomaar aan haar rijkdom komt? Dat iedere Hollander een moestuin aan welvaart en rijkdom in de achtertuin heeft staan?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef deepart het volgende:
[..]
En de armoe van de afnemers van de voedselbank is in een miljoen jaar nog niet te vergelijken met de armoe welke een land als Haïti lijdt.
[..]
Jij hebt een basis, namelijk een rijk land waar je in geboren bent. Als jij je "nek" niet had uitgestoken () en het vertikt om te werken had jij nog steeds 700 euro p/m op je rekening ontvangen. Dikke onzin dus wat jij hier verkondigt. Nu heb je toevallig een eigen bedrijfje gestart in cv ketels dus je voelt jezelf een enorme kanjer en mede daarom vind jij dat je ver boven de bevolking in Haïti staat met als reden dat jij je nek uit hebt gestoken en het dus verdient. Verdienen die mensen het daar niet dan? Ze werken waarschijnlijk harder om te overleven dan dat jij ooit zou moeten.
Jij woont in een welvarend land welke jou voldoende mogelijkheden tot werk verschaft en jou een minimum inkomen garandeert als als het je even tegen zit.
[..]
Ik maak geen geld over omdat ik mij dan goed voel vanavond maar omdat ik de noodzaak zie om vanuit mijn bevoorrechte positie te helpen.
Dat is nog eens kennisquote:Op maandag 18 januari 2010 19:47 schreef BorlandFreak het volgende:
Haïti was daarvoor ook al 1 groot schijthol, met al die arme mensen.
Nu er een orkaan is geweest is de armoede in dat land juist gedaald..
Trieste user ben jij.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:40 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Mensen die hun schuldgevoel afkopen bij één of andere malafide hulporganisatie, om vervolgens anderen aan te spreken op hun "hypocriete" gedrag.
En ook nog eens het gore lef hebben om anderen een schuldgevoel aan te praten dat ze het zo goed hebben en het geluk hebben om in een land als Nederland geboren te worden.
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze staan momenteel te feesten op de puinhopen van de plaatselijke discotheken.
loop onder een bus oetlul, het ging me er voornamelijk om dat je nauwelijks nog om dat gebedel heen kan en dat ik dat schijtirritant begin te vindenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mag ik langs deze weg doch vriendelijk TS de kanker toewensen?
En trouwens doe z'n hele familie maar, want ja er is geld genoeg voor de kanker bestrijding...
Dus met TS z'n familie komt het wel goed..
weet dat het ook in de categorie natuurrampen valt maar was het niet eerder een aardbeving?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:47 schreef BorlandFreak het volgende:
Haïti was daarvoor ook al 1 groot schijthol, met al die arme mensen.
Nu er een orkaan is geweest is de armoede in dat land juist gedaald..
Dat kan best. Helaas gaat het overgrote deel van die 500 miljoen op aan procedureslagen vooradt er ook nog maar 1 korrel zand is verplaatst.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:56 schreef Bowlingbal het volgende:
500 miljoen. Daar kun je in Europa niet eens een snelweg voor aanleggen. Laat staan een complete infrastructuur.
Ach de kankerbestijding staat hier ook 2 x per jaar aan de deur....quote:Op maandag 18 januari 2010 19:57 schreef Misan het volgende:
[..]
loop onder een bus oetlul, het ging me er voornamelijk om dat je nauwelijks nog om dat gebedel heen kan en dat ik dat schijtirritant begin te vinden
Patricia Paay in de playboy...quote:
doet het goed op het schoolplein hè.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:38 schreef Synthesist het volgende:
[..]
ik doelde meer op blanke mensen die een bruin kind adopteren
Hoe zwarter het kind hoe beter de linkse mensen zich voelen. Argumenten hebben ze niet, ze zijn gehersenspoeld.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:09 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
doet het goed op het schoolplein hè.
Ik snap ook echt niet wat die mensen bezielt. Haal dan een kind uit Roemenie ofzo. Hebben het net zo slecht.
Een soort handdoek.quote:
Joh.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Barendsz het volgende:
en het lulligste is dat al het geld in de wereld ze niet gaat helpen![]()
Ik bedoel natuurlijk is er geld nodig, maar nog meer mensen om de boel op te bouwen enzo.
Een ramplek is geen negatief getal op een bankrekening wat je kunt laten verdwijnen door geld te storten.
Goed dat je zo je best doet om inhoudelijk op mijn post in te gaan. Ik ben het alleen niet eens met jou mening, daar kan ik nu heel fanatiek op in blijven gaan maar wij gaan het toch niet eens worden.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:25 schreef cvboer het volgende:
@deepart:
Dus jij accepteert dat er 70% verdwijnt in de zakken van die diknekken die in het bestuur zitten?
Dom excuus, nogmaals, dan zie ik wat er met mijn geld gebeurt, en dat zie ik niet als ik het overmaak naar giro 555
Jij denkt serieus dat nederland vanzelf zo welvarend is geworden? kennelijk niet opgelet tijdens geschiedenisles. Dat heeft ook jaren geduurd voordat nederland zo ver was. Dat ik mij een "enorme kanjer" voel heeft niks met mijn eigen bedrijf te maken. Ik maak dagelijks meer uren dan jou, dus ja, ik heb ook meer te besteden, derhalve loop ik ook meer risico dan jou. 1 dag niet gewerkt, is 1 dag geen geld.
Dat die mensen harder werken om te overleven vind ik een slap gelul, dan kun je elk niet westers land wel geld doneren.
Wederom slap gelul,Dat werk moet ik dan wel zelf opzoeken, als ik dat niet doe dan is er geen enkel overheidsorgaan wat mij financieel gaat ondersteunen, ik kan dan gaan praten met mijn bank, maar die wil dat geleende geld ook een keer terug hebben.
Succes ermee.
Ga toch lekker verder met je kunstgeschiedenis "studeren".quote:Op maandag 18 januari 2010 19:49 schreef deepart het volgende:
[..]
Trieste user ben jij.
Ik koop mijn schuldgevoel niet af maar geef het geld omdat die mensen het harder nodig hebben dan ik dat heb.
Ow en als ik het niet eens ben met de instelling van een ander moet ik maar sterven? Sterven als in dood gaan, begrafenis enzo? Echt nul respect voor jou. Triest
Dan moet je ook niet je bek opentrekken als over een paar maanden weer een bestuurslid opstapt met een aantal ton aan oprotpremie.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef deepart het volgende:
Edit: Ja ik doneer liever 20 euro waarvan 6 euro terecht komt bij de stachtoffers dan dat ik niks doneer en er dus helemaal geen geld terecht komt bij de getroffenen
Ik vind jou een vies mannetje.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Ga toch lekker verder met je kunstgeschiedenis "studeren".![]()
Al die nep figuren die Haiti niet eens op de kaart konden aanwijzen voor dit hele gebeuren, en nu opeens als heilige figuren hun pik stijf trekken met het idee dat ze "geholpen" hebben en nu rustig slapen kunnen.
Mijn "bek" open trekken?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:15 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet je bek opentrekken als over een paar maanden weer een bestuurslid opstapt met een aantal ton aan oprotpremie.
Die mensen zijn gelukkig in hun lemen hutje. Zonder welvaart. Zonder technologie.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef deepart het volgende:
[..]
Het zelfde als mensen in de arme landen van Afrika, waar moeten zij beginnen? Hoe moeten zij met hun huidige kennis een welvarend land worden. Dat is toch onmogelijk zonder hulp van rijkere landen? Wij hebben een voorsprong gehad destijds (lang geleden), die voorsprong is tot ongekende hoogte gestegen.
Dat is waar. Al kun je het ze wel wat makkelijker maken door goede voorzieningen aan te leggen. Door zo'n ramp is er veel inzet nodig om die mensen de zin in het leven terug te geven.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen zijn gelukkig in hun lemen hutje. Zonder welvaart. Zonder technologie.
Gelukkig zijn kun je met al het geld van de wereld niet kopen.
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:18 schreef deepart het volgende:
[..]
Ik vind jou een vies mannetje.
Volgens mij heb jij een flink minderwaardigheids gevoel in het echte leven.
Praat alsjeblieft niet meer tegen mij.
[..]
Mijn "bek" open trekken?
Botte taal heb jij van je moeder geleerd. Zeker een dikke tokkie?
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef deepart het volgende:
Het zelfde als mensen in de arme landen van Afrika, waar moeten zij beginnen? Hoe moeten zij met hun huidige kennis een welvarend land worden. Dat is toch onmogelijk zonder hulp van rijkere landen? Wij hebben een voorsprong gehad destijds (lang geleden), die voorsprong is tot ongekende hoogte gestegen.
Die mensen moeten hun eigen ontwikkeling maken. Die kun je niet ineens een honderden-jaren voorlopende westerse wereld opdringen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is waar. Al kun je het ze wel wat makkelijker maken door goede voorzieningen aan te leggen. Door zo'n ramp is er veel inzet nodig om die mensen de zin in het leven terug te geven.
Is de moeite niet waard. Linkse rakkers die dus daadwerkelijk denken dat je democratie of een goed werkend rechtssysteem "even" komt installeren.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen moeten hun eigen ontwikkeling maken. Die kun je niet ineens een honderden-jaren voorlopende westerse wereld opdringen.
En toch doorgaanquote:Op maandag 18 januari 2010 21:53 schreef m0m0 het volgende:
OT:
Haiti, succes in dat stront landje wat het altijd al is geweest.Jullie krijgen nu wereldaandacht en steun van alle hoeken en gaten. Doe er wat mee, bouw het opnieuw op en breng welvaart in de regio. Dan pas heb je mijn respect. Maar voor nu ben ik er klaar mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |