Ik ga ook niet storten op 555 ik vertrouw dat niet. Ik zoek iets anders.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet, maar niemand onderbouwt het. Koenders niet, de andere jocks niet, enzovoort. Het enige wat je hoort is "Ja je hoeft niet bang te zijn, het komt echt wel goed terecht!". Dat zegt me dus niks.
als er iets betrouwbaar is is het 555quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik ga ook niet storten op 555 ik vertrouw dat niet. Ik zoek iets anders.
We hoeven in elk geval niet bang te zijn dat het bij een corrupte dictator of overheid komt, want er is daar geen overheid meer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als er iets betrouwbaar is is het 555
Dat heeft de tsunami-ramp wel bewezen ja.............quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat scheelt idd wel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:14 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
We hoeven in elk geval niet bang te zijn dat het bij een corrupte dictator of overheid komt, want er is daar geen overheid meer.
Ik zit te kijken via 101 TVquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:16 schreef Jannekje7 het volgende:
Hoi, ik verhuis ff mee naar t juiste topic
Ik las iets over radio 555 op tv, welke zender?
RTL 5quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:16 schreef Jannekje7 het volgende:
Waarom?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
101TV, RTL 5 en Nederland 1quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:16 schreef Jannekje7 het volgende:
Gezellig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:16 schreef Jannekje7 het volgende:
Van alle "goede doelen" wordt "giro 555" (zeker nadat er bij de Tsunami inderdaad fouten zijn gemaakt) het scherpst in de gaten gehouden van alle goede doelen. Trouwens, denk je dat andere organisaties geen overheadkosten hebben?quote:
het is een samenwerk van een aantal grote bonafide hulporganisaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Samenwerkende_Hulporganisatiesquote:
quote:(...)Maar volgens Thea Hilhorst, hoogleraar Humanitaire hulpverlening (Wageningen Universiteit), zijn de bedragen die grote hulporganisaties besteden aan ‘overhead’ redelijk vergelijkbaar met elkaar. De berekeningen alleen wat anders. Hilhorst: ‘Of je je 100 euro geeft aan 555 of AzG, maakt eigenlijk niet zoveel uit’. Er is veel wantrouwen over die overhead, maar die is volgens Hilhorst ‘in principe niet zo onredelijk als vaak wordt gedacht’. Veel geld gaat naar financiële controles, administratie. Haast geen sector die tegenwoordig zo streng wordt gecontroleerd als die van de hulporganisaties.
Blijft het feit dat er toch een deel van mijn hulpgeld niet naar de slachtoffers gaat. Moet ik mijn 100 euro misschien dan toch geven aan een privé initiatief? Aan een pensionaris die een weeshuis gaat opzetten in Haïti? Hilhorst, die onderzoek deed naar privé tsunami-initiatieven: ‘Maar het is niet zo dat die beter zijn. Ook zij hebben overheadkosten.’
edit - laat ook maarquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:22 schreef RedFever007 het volgende:
15 minuten aangehoord en daarna snel iets anders gaan luisteren![]()
Vreselijk hoe er daar om geld wordt gevraagd
en 23x per minuut de woorden "Stort nu op giro 555" aanhoren valt ook niet mee![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |