abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 14:08:30 #1
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76964158
Misschien een stomme vraag, maar toch vraag ik het me af. Nu ik hier zit te studeren en telkens afgeleid raak door andere dingen om me heen. Lees internet. Waarom wil ik liever iets anders doen dan leren, terwijl dat heel nuttig is.

Rare vrage maar ik wil meer weten over mijn brein, dus psychologen brand los.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_76964215
Ligt er aan wat jouw concentratievermogen is en wat je voor school over hebt. Heb je deze punten beantwoord, dan kan je het zelf wel vullen wat jij van school vind.

[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 18-01-2010 14:09:59 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_76964257
Omdat het moet?

Ik vind mijn studie wel leuk en interessant, maar er iets voor doen vind ik niet leuk Het waarom daar kan ik mijn vinger ook niet op leggen.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:12:42 #4
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76964313
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef alors het volgende:
Omdat het moet?

Ik vind mijn studie wel leuk en interessant, maar er iets voor doen vind ik niet leuk Het waarom daar kan ik mijn vinger ook niet op leggen.
Dat dus. Ik pak liever mijn gitaar en speel de hele dag.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 18 januari 2010 @ 14:12:53 #5
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76964318
Omdat;

1) je verplicht naar een leraar moet luisteren vanuit een stoel en je niks anders mag doen
2) je verplicht in je boeken moet kijken en niks anders mag doen
3) vaak met kutkinderen zit opgescheept die zichzelf veel beter achten
4) er vaak totaal niet naar je omgekeken wordt

En nog veel meer.
pi_76964329
omdat het systeem van het onderwijs niet deugt. Daarnaast is de mens van nature lui. Hoeveel mensen gaan hier uit zichzelf dingen ondernemen als ze vakantie hebben?
Doe eens lief!
pi_76964372
1. Het is verplicht
2. Je ziet het nut er nog niet van in
3. Bijna iedereen heeft een hekel aan school, dus doe je ook maar gezellig mee
4. Verschilende leerkrachten nog niet precies weten hoe ze met hun autoriteit om moeten gaan.

Zoiets?
pi_76964399
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:12 schreef De_Logica het volgende:
Omdat;

1) je verplicht naar een leraar moet luisteren vanuit een stoel en je niks anders mag doen
2) je verplicht in je boeken moet kijken en niks anders mag doen
3) vaak met kutkinderen zit opgescheept die zichzelf veel beter achten
4) er vaak totaal niet naar je omgekeken wordt

En nog veel meer.
Jij hebt nog te maken met druk van je ouders en van de leerplicht. Ik denk niet dat TS daarop doelt.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:17:10 #9
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76964481
Nee als ik wil kan ik zo stoppen. Doe HBO studie, dus leerplicht gaat niet op voor mij. Maar dat is ook weer zo zonde want je hebt er al zoveel geld en tijd in geinvesteerd. Plus je wilt later toch een normale baan en geen gemeente werker worden.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 18 januari 2010 @ 14:19:37 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76964571
Al het hier bovenstaande en:

Het feit dat je dingen moet leren die je totaal niet interessant vind. (En dan heb ik het niet over de mensen die niets interessant vinden) Maar iemand die wiskunde scheikunde en natuurkunde super interessant vind, zit vaak te balen bij frans en omgekeerd.
pi_76964619
Vaak door de manier waarop het onderwijs opgezet is. Er zit totaal geen humor of plezier in, je moet gewoon die feitjes naar binnen stampen en het daar mee doen.

Ik merk het bij mezelf best erg wat dat betreft, de meest vage nutteloze informatie uit een goed opgezette documentaire is veel beter blijven hangen dan het gezwam van de aardrijkskundeleraar voor de klas indertijd.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:21:01 #12
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76964632
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jij hebt nog te maken met druk van je ouders en van de leerplicht. Ik denk niet dat TS daarop doelt.
Die tijd ligt al even achter me.

Maar de druk is wel de hoofdreden naar mijn inziens. Of je nou op de middelbare zit of op de Uni.
pi_76964676
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:21 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Die tijd ligt al even achter me.

Maar de druk is wel de hoofdreden naar mijn inziens. Of je nou op de middelbare zit of op de Uni.
Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?
  maandag 18 januari 2010 @ 14:24:11 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76964753
De mens is lui van nature. En ik ben zelfs zo lui dat ik op zeer veel goede momenten niet eens bereid ben om de dingen te doen die ik (a) leuk vind en waartoe (b) niemand mij verplicht.

.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:25:03 #15
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_76964797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?
De IB-Groep.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 18 januari 2010 @ 14:26:30 #16
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76964858
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?
Geen druk? Je hoeft geen scripties of toetsen te maken (of hoe heet dat op de Uni? Zelf niet gedaan) of een bepaald percentage aanwezig te zijn om te luisteren naar saaie professoren? Kan me zo voorstellen dat je zelfs daar een hoop bullshit over je heen krijgt. Al is het maar van de IB-groep. Dan is werk toch een stuk beter lijkt me, zit je iets meer op een plek waar je de dingen doet die je écht leuk vindt.
pi_76964864
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:25 schreef o.us het volgende:

[..]

De IB-Groep.
Ik heb 10 jaar om een studie af te ronden? Enorme druk ja.. als ik daar maar mee om kan gaan
  maandag 18 januari 2010 @ 14:27:11 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76964885
Omdat je voor tentamens alles moet weten, terwijl je in je vrije tijd alleen de dingen onthoudt die je boeien.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:27:39 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76964903
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb 10 jaar om een studie af te ronden? Enorme druk ja.. als ik daar maar mee om kan gaan
Ik ken mensen die daar maar net genoeg aan hadden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76965021
Dit is in mijn klas ook zeer erg aan de gang

Ik snap niet dat een paar"leerlingen" zover zijn gekomen, zij doen niks, vragen altijd alles aan anderen
pi_76965028
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:26 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Geen druk? Je hoeft geen scripties of toetsen te maken (of hoe heet dat op de Uni? Zelf niet gedaan) of een bepaald percentage aanwezig te zijn om te luisteren naar saaie professoren? Kan me zo voorstellen dat je zelfs daar een hoop bullshit over je heen krijgt. Al is het maar van de IB-groep. Dan is werk toch een stuk beter lijkt me, zit je iets meer op een plek waar je de dingen doet die je écht leuk vindt.
Ik moet wel wat tentamens maken maar er is niemand die daarover oordeelt of wat dan ook. Als ik 7 herkansingen nodig heb boeit nog steeds niemand dat. De druk om te slagen is dus niet zo hoog, helemaal niet omdat ik van IBG 10 jaar over een studie mag doen. Aanwezigheidsplicht doen ze hier niet aan dus dat is zelf ook redelijk in te plannen.
pi_76965031
Bij mijn vorige studie voelde ik me net zo. Opzich vond ik het wel interessant, maar ik had totaal geen zin om er ook maar iets aan te doen. Echter, dat is allemaal veranderd toen ik met mijn huidige studie begon. Zelfs in een periode zonder college houd ik me er mee bezig ( tot een zekere hoogte uiteraard).
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_76965060
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ken mensen die daar maar net genoeg aan hadden.
Dan doe je dus gemiddeld bijna 2,5 jaar over iets waar normaal 1 jaar voor staat?


pi_76965110
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan doe je dus gemiddeld bijna 2,5 jaar over iets waar normaal 1 jaar voor staat?


Sommige mensen doen ook nog wel iets naast hun studie. hè

Een bestuursjaar of twee...
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_76965287
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef GoodGawd het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar toch vraag ik het me af. Nu ik hier zit te studeren en telkens afgeleid raak door andere dingen om me heen. Lees internet. Waarom wil ik liever iets anders doen dan leren, terwijl dat heel nuttig is.

Rare vrage maar ik wil meer weten over mijn brein, dus psychologen brand los.
Goede vraag. Leren is een rare bezigheid, je moet jezelf continu focussen op stof en het honderden keren herhalen zodat het blijft zitten. Herhaling is eigenlijk saai en daarom kan je je moeilijk focussen. De stof is ook vaak van het kaliber waarvan je denkt dat je er niks aan hebt, waardoor het saai + saai wordt.. Waardoor je geen concentratie meer hebt en ook geen zin.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 18 januari 2010 @ 14:37:41 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76965291
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:32 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Sommige mensen doen ook nog wel iets naast hun studie. hè

Een bestuursjaar of twee...
En drie jaar kroegwandelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:54:35 #27
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76965995
Kunnen ze niet iets verzinnen waardoor leren leuk is?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_76966134
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:54 schreef GoodGawd het volgende:
Kunnen ze niet iets verzinnen waardoor leren leuk is?
Dat kan best, alleen dan moet je het onderwijs aanpassen per leerling.

Op dit moment is het onderwijs ingericht op massa-"educatie".
  maandag 18 januari 2010 @ 15:08:10 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76966549
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:54 schreef GoodGawd het volgende:
Kunnen ze niet iets verzinnen waardoor leren leuk is?
Iets verzinnen dat nóg minder leuk is en jou laten kiezen tussen die twee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:22:48 #30
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76967231
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iets verzinnen dat nóg minder leuk is en jou laten kiezen tussen die twee.
Toen ik op de middelbare school profielen mocht kiezen vond ik dat al super en ik dacht als ik straks studeer dan doe ik al helemaal iets wat ik zelf leuk vind Word steeds beter dacht ik. Maar niet dus weer al die shit wiksunde en mechanica en reut bleh.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_76967535
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Toen ik op de middelbare school profielen mocht kiezen vond ik dat al super en ik dacht als ik straks studeer dan doe ik al helemaal iets wat ik zelf leuk vind Word steeds beter dacht ik. Maar niet dus weer al die shit wiksunde en mechanica en reut bleh.
hbo is a bitch
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:36:18 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_76967895
Vaak omdat leren op school eenheidsworst is en niet iedereen dezelfde interesses heeft. Iemand die heel veel interesse heeft in het bewerken van landbouwgrond zal zich echt niet interesseren in boekhouden en mensen die boekhouden leuk vinden vinden geschiedenis misschien totaal niet boeiend.

Daar komt nog het 'moeten' effect bij.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_76967980
tvp
  maandag 18 januari 2010 @ 15:50:27 #34
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_76968611
Of je beseft heel goed dat je eigenlijk aan de slag moet voor school en probeert het ook meerdere keren maar na 5 minuten geef je het alweer op omdat je al 10 keer over hetzelfde stukje gelezen hebt en daar niks van is blijven hangen.
Kortom: dat je gedachten meteen naar iets anders afdwalen, en het gewoonweg niet lukt.

What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_77030217
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iets verzinnen dat nóg minder leuk is en jou laten kiezen tussen die twee.
Tja... als ik moet leren voor tentamens ga ik ineens mijn kamer opruimen of stofzuigen of afwassen of andere saaie huishoudelijke klusjes. En toch is dat dan leuker.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:00:24 #36
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_77030424
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:57 schreef Noodly het volgende:

[..]

Tja... als ik moet leren voor tentamens ga ik ineens mijn kamer opruimen of stofzuigen of afwassen of andere saaie huishoudelijke klusjes. En toch is dat dan leuker.
Inderdaad, typisch geval van SOGgen
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:51:17 #37
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_77033364
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:57 schreef Noodly het volgende:

[..]

Tja... als ik moet leren voor tentamens ga ik ineens mijn kamer opruimen of stofzuigen of afwassen of andere saaie huishoudelijke klusjes. En toch is dat dan leuker.
Ik ga ook altijd opruimen, onder het motto anders kan je ECHT niet leren hoor. Zo hou ik mezelf continue voor de gek, met allemaal uitstel smoesjes.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_77034451
Voor mij is het belangrijk of iets moet. Als het moet, dan raffel ik het af. Zodra het niet meer moet, begin ik er met veel plezier aan. Ik ga bijvoorbeeld stof nog leren NA een examen, of ik ging mijn slechte onderwerpen oefenen tijdens de schoolvakanties.

Verder is vrijheid voor mij belangrijk. Ik moet dingen op mijn eigen manier kunnen doen en in mijn eigen tempo. Daarom vond ik studeren niet leuk: aanwezigheidsplicht en gebonden zijn aan de rest van de groep voor wat betreft het tempo.

Thuis studeren kan ik best redelijk. Niet dat ik dan altijd zit te trappelen om wat te doen, maar ik doe toch regelmatig nuttige dingen. Zelfs als ik geen echte opleiding volg, pak ik met regelmaat boeken uit de kast die je normaliter niet voor de lol leest, en daar ga ik dan uit leren. Oude lesboeken, theorethische boeken en websites, etc. Gewoon, omdat het van niemand moet, omdat IK het wil doen.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:15:12 #39
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_77034635
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef Maeghan het volgende:
Voor mij is het belangrijk of iets moet. Als het moet, dan raffel ik het af. Zodra het niet meer moet, begin ik er met veel plezier aan. Ik ga bijvoorbeeld stof nog leren NA een examen, of ik ging mijn slechte onderwerpen oefenen tijdens de schoolvakanties.

Verder is vrijheid voor mij belangrijk. Ik moet dingen op mijn eigen manier kunnen doen en in mijn eigen tempo. Daarom vond ik studeren niet leuk: aanwezigheidsplicht en gebonden zijn aan de rest van de groep voor wat betreft het tempo.

Thuis studeren kan ik best redelijk. Niet dat ik dan altijd zit te trappelen om wat te doen, maar ik doe toch regelmatig nuttige dingen. Zelfs als ik geen echte opleiding volg, pak ik met regelmaat boeken uit de kast die je normaliter niet voor de lol leest, en daar ga ik dan uit leren. Oude lesboeken, theorethische boeken en websites, etc. Gewoon, omdat het van niemand moet, omdat IK het wil doen.
Jaa best herkenbaar, wanneer je participatie (verplichte les) hebt heb ik juist ook de neiging om expres niet naar school te gaan. Het legt de druk zo hoog.
Ik zoek vaak dingen op via internet, vooral wikipedia ofzo, alleen ik ga nooit langer dan een kwartier iets vrijwillig leren ofzo, het is meer dat als ik nieuwsgierig ben naar iets het altijd even opzoek
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_77035006
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:15 schreef PartyHardy het volgende:

[..]

Jaa best herkenbaar, wanneer je participatie (verplichte les) hebt heb ik juist ook de neiging om expres niet naar school te gaan. Het legt de druk zo hoog.
Ik zoek vaak dingen op via internet, vooral wikipedia ofzo, alleen ik ga nooit langer dan een kwartier iets vrijwillig leren ofzo, het is meer dat als ik nieuwsgierig ben naar iets het altijd even opzoek
Ik kan er dan juist uren mee doorgaan. Ik ben nu het cultureel woordenboek aan het lezen/leren. Soms leer ik 's avonds één woord, soms ga ik gewoon door tot ik geen zin meer heb. Ik vond mezelf op sommige vlakken nogal slecht ontwikkeld en dat wou ik veranderen, dus dat leek me wel een geschikt boek.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:20:34 #41
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_77037231
Dingen die je zelf verkiest zijn leuk en wil je alles over weten. Dingen die geforceerd worden vind je niet leuk en zal je daarom niet zo in geïnteresseerd zijn. Ik forceer mezelf naar school te gaan dus ---> het is niet leuk dus ---> lage punten

Vroeger lag het anders, toen was het nog leuk dus ---> hoge punten.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:27:49 #42
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77037411
Omdat je verplicht wordt jezelf constant te bewijzen en als je de materie al beheerst het niet dusdanig prikkelt dat je er hard voor wil inzetten.

Zelf ervaar ik dat als ik zelf dingen onderzoek en over dingen na denk, ik veel meer wijs wordt van meuk dan de door school geselecteerde zooi.
The more debt, the better
pi_77051637
Omdat de hele wereld om je heen dat van je verwacht en je stimuleert om te denken dat het niet leuk is.
En omdat in Nederland onderwijs een vanzelfsprekendheid is geworden.
En omdat sommigen van nature een sterkere 'need for cognition' hebben dan anderen.

Bijv. je gaat naar de universiteit en de eerste colleges krijg je een speech met zinnen als 'Ik snap dat jullie liever een feestje houden, maar probeer wel elke dag iets aan je huiswerk te doen.'

Bijv. een eerste mentorgesprek. De man heeft nog geen cijfer gezien, je zit net een week op de universiteit. 'Nou we moeten nog maar zien of je je propedeuse haalt."

Lekker motiverend.

Bijv. je gaat net naar school en iemand vraagt je of je veel huiswerk hebt en je zegt dat je huiswerk leuk vind. Antwoord "Wacht maar tot je op de middelbare school zit. Dan krijg je zoveel huiswerk, vind je het vast niet meer leuk."

Bijv. Je krijgt een 9 voor een proefwerk. Anderen die lager hebben kijken je vies aan.

Bijv. Het is op de basisschool en middelbare school not done om in een gesprek waar iedereen klaagt over de saaiheid van alles te zeggen dat je leren leuk vind. Mensen vinden je 'raar'.

En dan wat betreft het tweede punt. Kijk je naar landen waar het land in heropbouw is, zoals Chili, Bosnie en dergelijke, dan zie je dat de jongeren enorm gemotiveerd zijn om te leren. Los van leuk of niet, zij willen hun land helpen. Hier is school en welvaart zo vanzelfsprekend dat we de waarde er niet meer van inzien, dat het niet meer zo belangrijk lijkt. Mensen missen hier de innerlijke drive die ze in dat soort landen wel hebben. Waardoor mensen hier gewoon denken dat het aan de saaiheid van het lesmateriaal is. Het hele onderwijswezen probeert al jaren lessen 'leuk' te maken. En natuurlijk maakt de presentatie uit, maar als je iets belangrijk vind wordt het vanzelf ook leuker denk ik. Als je er al vanuit gaat dat het 'toch maar verplicht is', en saai, ga je het ook niet leuk vinden. Het wordt leuk als je inziet hoe belangrijke n waardevol het is dat je die mogelijkheid hebt, dat je zelf je pakket of studie samen gaat stellen en daarachter staat, iets hebt om naar toe te werken, je eigen verantwoordelijkheid neemt, enzovoorts.

Ik erger me er al mijn hele leven aan en ik zal dat wel blijven doen.
zelfde als diginoob
pi_77059617
School is niet bedoeld om leuk te zijn. Volwassenen lijken ook altijd zo goed mogelijk kinderen te leren dat het leven niet bedoeld is om leuk te zijn. Het huidige onderwijssysteem is gewoon een fabriek. De meeste docenten staan wsl ook in hun hoofd te whinen hoe graag ze wel niet naar huis willen en dan slaat de passie niet over natuurlijk. Het slechtste aan het onderwijs vind ik dat kinderen zo vroeg mogelijk hun van nature aanwezige creativiteit wordt afgeleerd. Creativiteit wordt ook vaak verward met een karaktereigenschap, terwijl de meeste mensen het in feite alleen maar onderdrukken.

Ik heb ook tentamens gehad waarvoor je leerde aan de hand van oefententamens. Daardoor had je een goed idee waar het tentamen ongeveer over zou gaan. Vervolgens sloeg je dus 90% van de stof over en haalde je alsnog het tentamen. Dit soort dingen geven mij het gevoel dat het onderwijs helemaal niet bedoeld is om iets te leren. Het is meer een traject dat vooral zo efficiënt mogelijk moet zijn, alsin zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk laten afstuderen. Degenen die niet in het traject passen vallen dan maar af. Het onderwijs is een beetje een dooddoener en lijkt mensen vooral in slaap te sussen.

Dit klinkt allemaal heel negatief, maar zo zie ik het niet. De meeste mensen voeren geen fuck uit en haken in feite een beetje af. Hoe meer blijkt dat het huidige onderwijssysteem niet werk, hoe groter de kans dat er een keer iets beters voor in de plaats komt.

En waarom je het niet leuk vindt? Eigenlijk is dat heel simpel, studeren valt niet binnen je dagelijkse patronen. Het is niet zo zeer het studeren zelf dat het saai maakt, maar hoe je er tegenaan kijkt. En zoals diginoob2 al zegt is je eigenlijk gewoon aangeleerd om het te gaan zien als een vervelende plicht.
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:11:19 #45
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_77059930
Huidige onderwijs gaat er niet om dat je wat leert, maar dat je genoeg punten haalt (meestal een 5,5) zodat je uiteindelijk aan de eind van de rit een papiertje hebt. (Ik haak dus op de post boven mij in, over de oefententamens - niet leren omdat je daardoor meer kennis krijgt, maar omdat je de toets moet halen.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')