abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77084628
FUCKING 8500,- EURO SCHADE

Official ESF Kreviewer donderdag 21 januari 2010 @ 08:59:57 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_77085244
Lullig. Bij mij hebben ze ooit de gehele buitenkant gestript (nummerborden, knipperlichten, lampen, logo's, alles.) Dan sta je inderdaad raar te kijken. De pliesies wilden het met eigen ogen zien.
pi_77085613
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:19 schreef jack4ya het volgende:

Tering... stelletje tyfushonden zijn het
Ik ben van pindavlees
pi_77088844
[quote]Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef jack4ya het volgende:
Bendes strippen auto's; Gooiers vaker dupe
Gepubliceerd op 20 januari 2010, 17:46
Laatst bijgewerkt op 20 januari 2010, 17:51

Gooise auto-eigenaren zijn steeds vaker de dupe van bendes die hun vervoermiddel strippen. Politie en
autodealers bevestigen de tendens. De recherche is op enkele zaken gezet. Daders slaan 's nachts toe. Ze verwijderen airbags en boordcomputers uit het dashboard, en nemen koplampen, autostoelen en zijspiegels mee.

Naardense Xxx Xxx is sinds november al twee keer het slachtoffer van de dieven. Haar vorige voertuig raakte erdoor total loss. De splinternieuwe opvolger, een Toyota Avensis, werd maandag onder handen genomen, schade 10.000 euro. De verbijsterde Xxx deed opnieuw aangifte en voelt zich nu onveilig. ,,Uit onze buurt weten we van nog twee mensen waarbij exact hetzelfde is gebeurd. Het is alsof iemand uit onze buurt tipgever is van die bendes.''

Zowel bij garagebedrijf Toonen in Naarden als bij Jan de Jong in Hilversum en Amersfoort staan gestripte personenwagens. Afgelopen dagen zouden zeven of acht BMW's in Hilversum zijn leegehaald. De politie meldde het totale aantal auto-inbraken in Hilversum sinds 1 januari 2010: dertig stuks. In Naarden en Bussum is dit cijfer zeventien.

[bron weg]

[ Bericht 10% gewijzigd door jack4ya op 21-01-2010 19:20:11 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:02:25 #155
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_77106106
Dat is echt veel.... Meer dan ie waard is dus. Vreselijk, wat een kosten....
How can I make this topic about me?
pi_77106871
Laat je wel even weten wat je verzekering ervan zegt?
graag verwijderen
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:27:18 #157
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_77107072
Jesus, wie gaat er nou een toeter stelen!

Hier is je airbag trouwens.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_77107778
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef jack4ya het volgende:
Bendes strippen auto's; Gooiers vaker dupe

Bla bla..
Waarom haal je de naam weg terwijl je de bron eronder plakt En je hoeft maar een zinnetje in google te plakken en je vind hem ook.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_77109107
Tuurlijk... maar het nieuws verdwijnt na enige tijd in het ronde archief en bij Fok! niet.
Ik vond het niet nodig om deze persoon (blijvend) te plaatsen op het net. Het is immers niet diens keuze geweest. (Voor Fok! voor de krant wel).
pi_77109130

[ Bericht 100% gewijzigd door jack4ya op 21-01-2010 19:19:55 ]
pi_77109662
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:19 schreef jack4ya het volgende:

Ben je nu al eens gaan rondkijken wat het tweedehands zou kosten?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:34:18 #162
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_77109719
Ja, of anders zoveel mogelijk van de sloop halen (zul je al wel gecheckt hebben)?
How can I make this topic about me?
pi_77110199
Kabelboom is niet tweedehands te doen. Er zijn 18 types voor deze specifieke auto. Die kost al 2500,- en diw 100% de juiste zijn. Garagehouder is ook op zoek naar een tweedehands kabelboom. Als dat lukt is er een ieniemienie kans....

Ik heb een teller klok voor 100,- kunnen vinden op een duitse eBay. Scheelt 500,- Toegegeven.

Airbaglinks, airbagrechts met plaat zijn niet te vinden. (Vandaar dat die dingen geroofd worden. En het geroofde plaatst men niet zo snel op MP) En kosten 650,- p.s (dus pak'm beet 2000,-) Dus daar zit weinig marge in: dat is bijelkaar al ca 4500,-.ex BTW Ik heb er geen kunnen vinden via internet, bij schade auto's zijn ze of geploft, of de hele auto is te duur.
Nog geen loon gerekend.
Schade aan de deur greep nog niet gerekend.

Al zouden het schade bedrag van 8500 naar beneden kunnen krijgen. We krijgen het nooit zó ver naar beneden dat het dan wel lukt. Ik zou het graag willen, maar hoe!? We hebben het niet over een paar 100 verschil.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:45:22 #164
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_77110239
Het is allemaal de schuld van de PvdA. Zij wilden het nieuwe Europese Verdrag, met vrij reizen voor Roemenen en Bulgaren niet voorleggen aan de kiezer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_77110528
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!111!
pi_77110670
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef jack4ya het volgende:
Kabelboom is niet tweedehands te doen. Er zijn 18 types voor deze specifieke auto. Die kost al 2500,- en diw 100% de juiste zijn. Garagehouder is ook op zoek naar een tweedehands kabelboom. Als dat lukt is er een ieniemienie kans....

Ik heb een teller klok voor 100,- kunnen vinden op een duitse eBay. Scheelt 500,- Toegegeven.

Airbaglinks, airbagrechts met plaat zijn niet te vinden. (Vandaar dat die dingen geroofd worden. En het geroofde plaatst men niet zo snel op MP) En kosten 650,- p.s (dus pak'm beet 2000,-) Dus daar zit weinig marge in: dat is bijelkaar al ca 4500,-.ex BTW Ik heb er geen kunnen vinden via internet, bij schade auto's zijn ze of geploft, of de hele auto is te duur.
Nog geen loon gerekend.
Schade aan de deur greep nog niet gerekend.

Al zouden het schade bedrag van 8500 naar beneden kunnen krijgen. We krijgen het nooit zó ver naar beneden dat het dan wel lukt. Ik zou het graag willen, maar hoe!? We hebben het niet over een paar 100 verschil.
Nou even zonder gekheid (en echt niet om te katten) maar ik wil graag even van je weten hoe ernstig die kabelboom beschadigd is. Het lijkt me sterk dat er meer dan de aansluitingen voor de teller enzo vanafliggen. In zo'n boom zitten diverse kleuren kabeltjes die met een beetje zoekwerk volgens mij best wel met een beetje soldeerwerk eraan te hangen zijn. Voor 2500 euro zou ik 't op z'n minst proberen. Ik heb zelf al eens de bekabeling van de motorruimte van mijn auto (nee, niet de DAF, dat zou nog eenvoudiger geweest zijn) moeten vervangen wegens uitgefikt. Gewoon al die plakbandzooi erafpeuteren en 1 voor 1 de kabels vervangen, daarna weer omwikkeld.

En die airbags... Ach. IK (ja, ik) zou er best mee kunnen leven dat ze er niet meer inzitten.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:55:21 #167
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77110813
Ik zou gewoon je auto zo laten, het heeft wel iets speciaals
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77110883
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En die airbags... Ach. IK (ja, ik) zou er best mee kunnen leven dat ze er niet meer inzitten.
Ik ook.. Maar ik draag dan ook de Biostabil.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:01:28 #169
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_77111120
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:50 schreef Dynd het volgende:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!111!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_77111902
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nou even zonder gekheid (en echt niet om te katten) maar ik wil graag even van je weten hoe ernstig die kabelboom beschadigd is. Het lijkt me sterk dat er meer dan de aansluitingen voor de teller enzo vanafliggen. In zo'n boom zitten diverse kleuren kabeltjes die met een beetje zoekwerk volgens mij best wel met een beetje soldeerwerk eraan te hangen zijn. Voor 2500 euro zou ik 't op z'n minst proberen. Ik heb zelf al eens de bekabeling van de motorruimte van mijn auto (nee, niet de DAF, dat zou nog eenvoudiger geweest zijn) moeten vervangen wegens uitgefikt. Gewoon al die plakbandzooi erafpeuteren en 1 voor 1 de kabels vervangen, daarna weer omwikkeld.

Kabelboom is gewoon doorgeknipt. Op de foto zie je achter het stuur een zwart stompje, dat is het restje krimpkous wat daar zat. 2 kleuren kabeltjes. wit en blauw. En ca 20-25 draadjes. Ze zijn met opzet zo gekleurd zodat dieven niet weten welk draadje ze moeten hebben om dingen onklaar te maken. (Nice he)
pi_77112199
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:16 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Kabelboom is gewoon doorgeknipt. Op de foto zie je achter het stuur een zwart stompje, dat is het restje krimpkous wat daar zat. 2 kleuren kabeltjes. wit en blauw. En ca 20-25 draadjes. Ze zijn met opzet zo gekleurd zodat dieven niet weten welk draadje ze moeten hebben om dingen onklaar te maken. (Nice he)

Okee, dat dingetje dus. Je kan wel merken dat ik nooit een dashboard van een moderne Jap heb opengeschroefd. Ik wist dus inderdaad niet dat die draadjes allemaal dezelfde kleuren hadeen; het zou mij ook niet handig lijken.

Maar ja; ik vind wel meer dingen niet handig bij moderne auto's.

Derhalve kan ik je niet helpen hoewel ik je bijna had willen aanbieden om dat te doen.
pi_77112418
Haha... nou ja. Wel super aangeboden. Heel erg bedankt voor je bijna-aanbod.

Ik moet ook zeggen dat het ons wel wat steunt, dat de meesten (bijna iedereen) net als wij ook erg onder de indruk zijn, en de sterkte wensen doen ons goed.
Je auto kan beter in de prak gereden worden, ofzo, maar dit... dit is echt lastig.
pi_77112452
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:55 schreef Equites het volgende:
Ik zou gewoon je auto zo laten, het heeft wel iets speciaals
Kopen?
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:12:28 #174
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77118752
De kabelboom van een dergelijk moderne auto te repareren dmv solderen kun je echt vergeten hoor Dafodill.

Afgezien dat idd de kleurtjes zoals jij ze gewend bent er niet meer zijn ben je uren bezig om te bepalen welke lengte elk kabeltje afzonderlijk moet hebben.

Daarnaast, en daarom is oa die kleur zo, heeft deze auto ws een mulitplex bekabeling, das behoorlijk gevoelig voor storingen. ga je zo'n kabelboom solderen, als je idd een die hard bent, dan veranderd de weerstand in de draad en krijg je rare dingen.
De computer denkt dan dat lampen het niet meer doen, en dat is dan bijv nog het minste probleem. er is dan best kans dat je plofzakken het ook niet meer doen als je ze nodig hebt.

Als dat laatste gebeurt, en ze doen het dus niet en het blijkt dat dit verhaal in de history zit heb je best GROTE kans dat een verzekering dan weer gaat zeiken met uitbetalen bij ontstaan letsel

Om onder andere die reden word dit echt alleen met nieuwe onderdelen gedaan en via een dealer en moet je kunnen aantonen dat de wagen prof. is hersteld.

kortom, TS moet op zoek naar exact een soortgeijk model, op een rustige plek in een nette buurt, bijvoorkeur als de raampjes dichtgevroren zijn....

Kut hoor TS dat je zoiets overkomt.... dit is een reden waarom ik graag een oudere auto rij en dat moderne nieuwe ding als leasebak heb.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:02:54 #175
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77124474
Goffedomme zeg, zie dit topic nu pas. Ontzettend kut voor je met schade en alles, want ik begrijp uit je postings dat je niet all-risk verzekerd was? Dat is wel grenzeloos balen zeg.

Wel enorme professionals trouwens, als ik het mag zeggen. Relatief schadeloos binnen weinig tijd een half dashboard demonteren is best een prestatie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')