Steun ook Rob door zijn site in je ondertitel te zettenquote:DRIEBERGEN-ZEIST - De man die zondag 25 januari een agent neerstak op station Driebergen-Zeist zit in ieder geval nog negentig vast. De rechtbank heeft deze maximale vordering van het Openbaar Ministerie toegewezen.
Agenten keken op de bewuste zondag uit naar een verwarde Driebergenaar (28) die mogelijk zelfmoord wilde plegen. Een 47-jarige bikeragent vond hem op het perron van station Driebergen-Zeist en sprak de man aan.
Volgens getuigen ging het er aanvankelijk rustig aan toe, maar plotseling werd de agent een aantal keren geduwd door de man en in zijn hals gestoken.
Na zijn daad ging de man uit Driebergen zitten op een nabij gelegen bankje. Toegesnelde agenten hielden hem aan.
De politiebiker werd met zware verwondingen vervoerd naar het ziekenhuis en geopereerd. Hij ligt nog steeds in zorgwekkende toestand in het ziekenhuis en door het letsel aan zijn nek heeft hij een blijvende dwarslaesie. Ook kan hij niet meer zelfstandig ademen.
De 28-jarige man wil nog steeds geen verklaring afleggen.
http://www.wijlopenvoorrob.nl/quote:Op maandag 18 januari 2010 10:30 schreef BaggerUser het volgende:
om een oordeel te kunnen geven moet je eerst weten wat voor "speciaal fonds"
quote:Op maandag 18 januari 2010 10:42 schreef longinus het volgende:
Vanuit een rolstoel kan je toch ook foto's maken, dus waarom is ie werkeloos ?
Ik denk juist dat dit los staat van eventuele uitkeringen. Dit was geld dat ingezameld was via sponsorlopen, marathons, e.d. Gewoon een gift dus. Los van invaliditeitsuitkeringen die hij al ontvangt.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het risico hoort bij zijn beroep. Die uitkering is dus een normaal inkomen en hij mag daar dus gewoon belasting over betalen.
Net als werkende mensen bedoel je...quote:Op maandag 18 januari 2010 10:45 schreef Boldface het volgende:
Het is eigenlijk toch wel de wereld op z'n kop. Overal in Nederland wordt falende agenten de handen boven het hoofd gehouden en een agent die wél heldhaftig heeft opgetreden, wordt juist gedwarsboomd. Triest.
Jij hebt nog veel te lerenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:42 schreef longinus het volgende:
Vanuit een rolstoel kan je toch ook foto's maken, dus waarom is ie werkeloos ?
Je laten neersteken noem ik niet echt "heldhaftig" hoor! Politie zou veel eerder hun wapen moeten trekken i.p.v. naar een gek met een mes toelopen. Doen ze in de VS toch beter...quote:Op maandag 18 januari 2010 10:45 schreef Boldface het volgende:
Het is eigenlijk toch wel de wereld op z'n kop. Overal in Nederland wordt falende agenten de handen boven het hoofd gehouden en een agent die wél heldhaftig heeft opgetreden, wordt juist gedwarsboomd. Triest.
Nou dan was het een fout van hem, maar hij wou hem wel helpenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je laten neersteken noem ik niet echt "heldhaftig" hoor! Politie zou veel eerder hun wapen moeten trekken i.p.v. naar een gek met een mes toelopen. Doen ze in de VS toch beter...
cynisme hequote:
Over giften mag je ook belasting betalen, alleen iets meer.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk juist dat dit los staat van eventuele uitkeringen. Dit was geld dat ingezameld was via sponsorlopen, marathons, e.d. Gewoon een gift dus. Los van invaliditeitsuitkeringen die hij al ontvangt.
Ja klopt mensen die met zelfmoord dreigen moet je eerst onder schot houden en dan als ze zichzelf willen gaan steken moet je ze een keer of 5-6 met een kogel bestoken... Daar leren ze van. Zolang we hier geen stroomschokwapens hebben is er boven op duiken een van de weinige dingen die ze kunnen doen. Ook pepperspray voorkomt niet dat ze zichzelf kunnen steken.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je laten neersteken noem ik niet echt "heldhaftig" hoor! Politie zou veel eerder hun wapen moeten trekken i.p.v. naar een gek met een mes toelopen. Doen ze in de VS toch beter...
De nazorg voor zieke/gewonde/gehandicapte agenten en soldaten is er dan weer een stuk minder goed geregeld..quote:Op maandag 18 januari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou en?! Als iemand zichzelf wil steken, laat hem dan! Als-ie het thuis in een zolderkamertje doet kan je hem ook niet tegenhouden. Maar om daar jezelf voor te riskeren, vind ik totaal onverantwoord.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:59 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ja klopt mensen die met zelfmoord dreigen moet je eerst onder schot houden en dan als ze zichzelf willen gaan steken moet je ze een keer of 5-6 met een kogel bestoken... Daar leren ze van. Zolang we hier geen stroomschokwapens hebben is er boven op duiken een van de weinige dingen die ze kunnen doen. Ook pepperspray voorkomt niet dat ze zichzelf kunnen steken.
Nee, heb dit laatst nog opgezocht, dat is 50 %. Alleen over een erfenis moet je soms meer betalen.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Over giften mag je ook belasting betalen, alleen iets meer.
http://www.belastingdiens(...)n-20.html#P161_16413quote:Hoe berekent u de schenkbelasting?
Er zijn verschillende tarieven voor de schenkbelasting: van 10% tot 40%. Het tarief dat u betaalt, hangt af van:
de waarde van de schenking
uw relatie met degene van wie u de schenking krijgt
Ja en toch hoort dat bij de taak van een hulpverlener.. Zelfde als dat een brandweerman zich in een brandend huis waagt als ie hoort dat er mensen nog in leven kunnen zijn... Het is niet verantwoord, maar mensen doen dat toch. Ga jij dan wel tegen iemand roepen STEEK DAN GEK! Nee je probeert dan toch om hulp erbij te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou en?! Als iemand zichzelf wil steken, laat hem dan! Als-ie het thuis in een zolderkamertje doet kan je hem ook niet tegenhouden. Maar om daar jezelf voor te riskeren, vind ik totaal onverantwoord.
Het is anders als-ie iemand anders dreigt te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |