abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76915049
quote:
UTRECHT - De politieman die een jaar geleden op het station van Driebergen-Zeist verlamd raakte, terwijl hij een man met zelfmoordneigingen het leven redde, dreigt de helft van zijn uitkering kwijt te raken.
De verlamde man krijgt geld uit het politiefonds maar de belastingdienst wil de helft inpikken. De politievakbond ACP vindt dit te gek voor woorden, meldt het AD in de krant van zaterdag.

Politieagent Rob Oostrom liep een hoge dwarslaesie op toen de suïcidale man hem in de hals, borst en gezicht stak. De voorzitter van de politiebond, Gerrit van der Kamp vindt het "te gek voor woorden dat de minster van financiën met zijn blauwe vingers aan de uitkering moet komen van een tijdens zijn werk invalide geraakte politieman. Dat gaat wat ons betreft alle fatsoensnormen en morele normen te buiten."

De politievakbond voert nog onderhandelingen met het ministerie van Binnenlandse Zaken, maar heeft weinig vertrouwen in een goede afloop.

Zaterdag 23 januari en maandag 25 januari worden er benefietfietstochten gehouden voor Oostrom. (AHA)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)verlamde-agent.dhtml
Voor we weer massaal over de "schandalige en onrechtvaardige overheid" beginnen een vraag:

Is dit echt een asociale actie van de belastingdienst, of gewoon een logisch gevolg van aan inkomen gerelateerde feiten met bijbehorende reactie van de belastingdienst?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76915070
Dit is gewoon een enorm asociale actie van de belastingdienst, iemand die voor de staat werkt en tijdens dat werk zo erg verlamd. en dan ook nog eens korten, dat is gewoon echt een kut actie van de overheid.
pi_76915073
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:00 schreef Elmostyle het volgende:
Dit is gewoon een enorm asociale actie van de belastingdienst, iemand die voor de staat werkt en tijdens dat werk zo erg verlamd. en dan ook nog eens korten, dat is gewoon echt een kut actie van de overheid.
Als een schilder van een ladder valt en in de rolstoel komt en dus WIA , WAO of what so over krijgt is dat ook krijgt een persoonlijk drama Maar dan gelden er toch ook regels aangaande bijverdienste , subsidies en de hoogte van het uitkeringsbedrag ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76915075
Kan er eigenlijk niet goed over oordelen met zo weinig info.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_76915081
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:05 schreef barthol het volgende:
Kan er eigenlijk niet goed over oordelen met zo weinig info.
Dat heb ik nu dus ook.
  zondag 17 januari 2010 @ 08:30:11 #6
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_76915174
Dit is gewoon asociaal. Maar ja, zo heb ik de belastingdienst het afgelopen jaar sowieso ervaren.
Onterecht bij ons een enorm bedrag claimen dat we in maximaal drie termijnen mochten betalen waardoor we zelfs een lening moesten afsluiten.
En nadat veel getouwtrek bleek dat het inderdaad onterecht was even komen vertellen dat ze het bedrag over 12 maanden zouden terugbetalen.

Deze aktie past dus wel bij ze. Maar goed ik ben momenteel dan ook bevooroordeelt
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 17 januari 2010 @ 08:37:52 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76915189
Ik vind onze belastingdienst sowieso ongelooflijk asociaal, dus ja, het is asociaal.
  zondag 17 januari 2010 @ 09:01:49 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76915263
@ TS: geen idee, was wel het eerste wat ik ook dacht.

Met zo'n summier bericht kun je weinig.
Intelligent, but fucked up.
pi_76915275
Er zal vast een reden zijn waarom die kerel gekort wordt. Zo niet dan is het idd asociaal. Maar daar is nu echt niks over te zeggen met zo'n eenzijdig bericht.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 17 januari 2010 @ 09:30:48 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76915419
quote:
Op zondag 17 januari 2010 06:32 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]
Is dit echt een asociale actie van de belastingdienst, of gewoon een logisch gevolg van aan inkomen gerelateerde feiten met bijbehorende reactie van de belastingdienst?
Ja, dit is een logisch gevolg! Het is tenslotte inkomen, waarvoor de werkgever premie betaald heeft, en waar dus gewoon belasting over betaald moet worden.
Dat de politievakbond nu drukte maakt slaat nergens op, als ze willen dat de man meer overhoudt, zullen ze moeten pleiten voor een hogere uitkering, en dus hogere premie. Of waarschijnlijk kan je het ook andersom zien: als er geen belasting af zou gaan, zou de huidige uitkering lager zijn.

Het daadwerkelijke probleem is dat de overheid VEEL te veel geld nodig heeft, en voor elke euro die verdiend wordt zo'n beetje de helft wil hebben voor "eigen projectjes", wat leidt tot enorme verspillingen en miljoenen mensen die gesubsidieerd leven. Gooi dat op de schop, weg met de hangmat-vertroetelstaat, dan hoeft de overheid veel minder geld te verdelen.

Wat het bericht betreft: "de belastingdienst wil de helft inpikken": om gemiddeld in het 50% tarief te komen, moet het een een enorme uitkering zijn, om na de lagere schijven ook in de 52% schijf te komen.
censuur :O
  zondag 17 januari 2010 @ 09:33:58 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76915435
quote:
Op zondag 17 januari 2010 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja, dit is een logisch gevolg! Het is tenslotte inkomen, waarvoor de werkgever premie betaald heeft, en waar dus gewoon belasting over betaald moet worden.
Dat de politievakbond nu drukte maakt slaat nergens op, als ze willen dat de man meer overhoudt, zullen ze moeten pleiten voor een hogere uitkering, en dus hogere premie. Of waarschijnlijk kan je het ook andersom zien: als er geen belasting af zou gaan, zou de huidige uitkering lager zijn.

Het daadwerkelijke probleem is dat de overheid VEEL te veel geld nodig heeft, en voor elke euro die verdiend wordt zo'n beetje de helft wil hebben voor "eigen projectjes", wat leidt tot enorme verspillingen en miljoenen mensen die gesubsidieerd leven. Gooi dat op de schop, weg met de hangmat-vertroetelstaat, dan hoeft de overheid veel minder geld te verdelen.
Als je ziet hoeveel lulkoek de verschillende overheden financieren dan kun je alleen maar concluderen dat het wel wat minder kan ja.

Maar dit schijnt gek genoeg heel gevoelig te liggen.
Intelligent, but fucked up.
pi_76915451
Hangt er voor mij vanaf wat die uitkering precies inhoud. Als het puur een vervanging van salaris is dan is het naar mijn mening niet asociaal. Als die niet verlamd was geraakt had die ook belasting over salaris moeten betalen. Het kan zijn dat het politiefonds zijn oude netto salaris overmaakt (in plaats van zijn oude bruto loon), maar dan moet er naar mijn idee eerder naar het politiefonds dan naar de belastingdienst gekeken worden.
  zondag 17 januari 2010 @ 09:41:12 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76915474
Lijkt mij typisch staaltje vakbondsretoriek. Er is sprake van een inkomen, en dan moet er belasting betaald worden. 50% lijkt mij dan wel weer aan de ruime kant. Agent zal toch niet in de hoogste schaal van 52% vallen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 17 januari 2010 @ 09:43:56 #14
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_76915484
Het is asociaal. Maar idd als een 'arbeider' iets overkomt krijgt ie ook een aanslag van de fiscus en hoor je er niks over...
Wordt misschien tijd dat er eens een keer onderzoek wordt gedaan naar die bloedhonden die bij de fiscus werken of ze wel normaal functioneren.

Ze zullen wel een quota hebben waar ze zich in minimaal aan moeten houden
  zondag 17 januari 2010 @ 10:04:36 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76915641
quote:
Op zondag 17 januari 2010 09:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als je ziet hoeveel lulkoek de verschillende overheden financieren dan kun je alleen maar concluderen dat het wel wat minder kan ja.

Maar dit schijnt gek genoeg heel gevoelig te liggen.
't Is heel simpel: degenen die zouden moeten beslisen dat de overheid met minder geld moet strooien, raken daar zelf hun baan door kwijt. Vandaar ook dat de overheid van enkele mensen enkele duizenden jaren geleden is gegroeid naar iets van een miljoen (gokje hoor) mensen nu...
censuur :O
pi_76915739
Erg vervelende situatie, maar mensen vinden het wel normaal dat we moeten plukken van de hardwerkende. Regels mensen, regels hoe lullig ook. Zouden jullie ook tegen mij zeggen
  zondag 17 januari 2010 @ 10:18:16 #17
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_76915778
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Is heel simpel: degenen die zouden moeten beslisen dat de overheid met minder geld moet strooien, raken daar zelf hun baan door kwijt. Vandaar ook dat de overheid van enkele mensen enkele duizenden jaren geleden is gegroeid naar iets van een miljoen (gokje hoor) mensen nu...
Niet mee eens. De politiek beslist of de overheid kleiner moet worden. De overheid bestaat uit ambtenaren (en belachelijk veel externen).
Dit is nu dus aan de gang. Het is heel erg 'in' om nu als politicus te schreeuwen dat het met minder ambtenaren moet, dit is dus aan de start van dit kabinet ook besloten.
Wat gebeurd er, de overheid heeft nu een rijksbrede taakstelling waardoor dezelfde taken met minder mensen zouden moeten. Echter komen er ook taken bij, waar geen extra personeel voor geworven mag worden.
Wat is het gevolg, de ambtenaren worden uit potje A betaald en uit dat potje moet geen extra geld wegstromen dus ze huren een zooi externen in die men uit potje B betaald. Gevolg, de politici en heel Nederland krijgen een wassen neus voorgespiegeld alsof er idd minder geld uitgegeven is.
Het vervelende is dat de externen weinig 'hart voor de zaak' hebben en willen scoren, ook al gaat dat ten koste van het contact met de burger...
  zondag 17 januari 2010 @ 10:42:30 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76916028
Overigens vind ik dat er voor politieagenten en militairen die in dienst van het land sneuvelen of invalide raken wel een extra uitkering moet komen. Ze hebben hun leven gegeven voor de goede zaak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76923449
Het is een bericht waarmee je een beetje op het verkeerde been gezet wordt. Als het een uitkering ter vervanging van inkomen is dient deze gewoon belast te worden, net als iedereen. Maar omdat het over de helft gaat denk ik dat het een soort eenmalige uitkering betreft, waarbij er misschien een discussie is of het ter vervanging van inkomen is (belast) of bijvoorbeeld smartegeld (onbelast). Jammer dat de journalist door deze informatie niet te geven mensen een beetje opruit.
pi_76923530
quote:
een logisch gevolg van aan inkomen gerelateerde feiten met bijbehorende reactie van de belastingdienst
pi_76923533
Je hoor dit is een persoonlijke vete van de belastingdienst
  zondag 17 januari 2010 @ 15:04:30 #22
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76924397
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:42 schreef sanger het volgende:
Overigens vind ik dat er voor politieagenten en militairen die in dienst van het land sneuvelen of invalide raken wel een extra uitkering moet komen. Ze hebben hun leven gegeven voor de goede zaak.
Dat sowieso, dit is gewoon typisch overheid. Alleen naar de wet kijken en niet naar de persoonlijke situatie, gevoelloos, zelfs op het wrede af. Gevolg van een automatisch proces?
pi_76928341
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:04 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat sowieso, dit is gewoon typisch overheid. Alleen naar de wet kijken en niet naar de persoonlijke situatie, gevoelloos, zelfs op het wrede af. Gevolg van een automatisch proces?
Wat een onzin. Gaan we dan maar voor alle zielige mensen de inkomstenbelasting afschaffen? En wanneer is iemand dan zielig genoeg? Wie bepaald dat, en denk je nou écht dat dat een eerlijker systeem zou zijn?
Er zijn gewoon regels, en die gelden voor iedereen. Ook voor zielige gevallen.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:45:59 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76928588
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:04 schreef Klummie het volgende:

[..]

Misschien wel. Misschien ook wel de ontkenning dat er een Nederlander bestaat.

Kijk naar Amerika. Daar gebeurt het wel en kijk dan ook eens hoe vaderlandslievend de meeste zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76929257
De fiscus gaat over lijken als het om geld gaat, zie ook successierecht. Niets is hen te gek zolang het geld oplevert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')