thnx en Trustequote:
Ik duim voor jequote:Op maandag 18 januari 2010 10:44 schreef Vork het volgende:
Goedemorgen eenieder.
Vandaag weer een kans om de levensmiddelenwereld in te rollen. Vanmiddag sollicitatiegesprek en het nadeel van dat soort gesprekken is dat ik daar altijd zo zenuwachtig voor ben.
Dan moet je ze opbellen en zeggen dat je nooit werkervaring krijgt als niemand je aanneemt. En dat je een harde werker bent, die gráág wil leren!quote:Op maandag 18 januari 2010 10:48 schreef Vork het volgende:
En als ze me weer op 'te weinig werkervaring' af gaan wijzen, dan ga ik slaan. Iemand. Ik weet nog niet wie.
Die laatste zin staat zo'n beetje in elke sollicitatiebrief en sinds die brief al een aantal keren is aangescherpt, word ik ook daadwerkelijk uitgenodigd. Ik ga er voor de lieve vrede maar even vanuit dat ervaring helemaal geen issue gaat zijn deze keer, want anders wordt het helemaal nooit wat. Maar als dat de reden is om mij af te wijzen, terwijl ik toch vrij duidelijk in de brief al heb aangegeven wat ik kan, heb gedaan, geleerd en bereid ben om te leren, kan zo'n bedrijf dat van tevoren al weten. Ik vind het niet erg om afgewezen te worden op het gebrek aan ervaring, maar als dat dan werkelijk een issue is, nodig me dan niet uit.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Dan moet je ze opbellen en zeggen dat je nooit werkervaring krijgt als niemand je aanneemt. En dat je een harde werker bent, die gráág wil leren!
Ik kan in dit geval nu ook mijn bijbanen als relevante ervaringen opgeven. Niet zozeer qua werkzaamheden, maar ik heb (in een aangedikte vorm) wel jarenlang de logistieke sector, bij verschillende bedrijven van binnenuit kunnen zien (nouja, het operationele gedeelte dan).quote:Op maandag 18 januari 2010 10:57 schreef Den_Haag het volgende:
Succes Vork!
Probeer duidelijk te maken dat je wel relevante ervaringen hebt, wat dan net geen werkervaring is.
Wow spannend manquote:Op maandag 18 januari 2010 10:44 schreef Vork het volgende:
Goedemorgen eenieder.
Vandaag weer een kans om de levensmiddelenwereld in te rollen. Vanmiddag sollicitatiegesprek en het nadeel van dat soort gesprekken is dat ik daar altijd zo zenuwachtig voor ben.
Als ze dan al moeilijk gaan doen.. dat dikgedrukte ff goed aanhalen! zet ze weer aan het denken en wie weet dan alsnog bingo, maar ik ga er van uit dat het meteen al bingo voor je is omdat jij gewoon tof bent, ZO!quote:Op maandag 18 januari 2010 11:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Die laatste zin staat zo'n beetje in elke sollicitatiebrief en sinds die brief al een aantal keren is aangescherpt, word ik ook daadwerkelijk uitgenodigd. Ik ga er voor de lieve vrede maar even vanuit dat ervaring helemaal geen issue gaat zijn deze keer, want anders wordt het helemaal nooit wat. Maar als dat de reden is om mij af te wijzen, terwijl ik toch vrij duidelijk in de brief al heb aangegeven wat ik kan, heb gedaan, geleerd en bereid ben om te leren, kan zo'n bedrijf dat van tevoren al weten. Ik vind het niet erg om afgewezen te worden op het gebrek aan ervaring, maar als dat dan werkelijk een issue is, nodig me dan niet uit.
Dus, dat was zo'n beetje de conclusie van mijn vorige sollicitatiegesprek, nu gaat het gewoon geen rol spelen. Dat heb ik zojuist besloten.
Het gesprek die kan opsturen. Probeer aan te geven waarom dat relevant is. Wees ook niet te bang om te zeggen op welke stukken je nog wil leren.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:06 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik kan in dit geval nu ook mijn bijbanen als relevante ervaringen opgeven. Niet zozeer qua werkzaamheden, maar ik heb (in een aangedikte vorm) wel jarenlang de logistieke sector, bij verschillende bedrijven van binnenuit kunnen zien (nouja, het operationele gedeelte dan).
Is een optie, als ik geen ander tactisch antwoord weet te verzinnen. Opzich zou ik best in de buurt willen wonen, dus dat is niet gelogen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Stereotomy het volgende:
Aangeven dat je ervoor wil verhuizen?
Ik heb stiekem wat gemist dusquote:
Aardappels in een beetje bouillon koken is ook extra smaakvol.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh ik zie natuurlijk al helemaal voor me dat ik die uien lekker bak in de roomboter, en de gestoofde wortels ook. En die dan liefdevol door de aardappel heen kloppen. Maar dan weet ik nog steeds niet wat je er nog meer doorheen moet gooien. Laurier? Peperkorrels?
Kerrie-poeder en mosterd er doorheenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Even culinair hoor, maar hoe maak je hutspot? Kaasplankje wil graag hutspot eten en ik ken alleen de variant van mn moeder. Doodgekookte aardappel met doodgekookte peen en doodgekookte ui door elkaar rammelen met een puree stamper en een beetje zout.
Ik wil graag lekkere hutspot maken
Alleen vinden pastinaak en ik elkaar niet zo leuk. Goede suggesties verder!quote:Op maandag 18 januari 2010 14:46 schreef golfer het volgende:
Oh..en in plaats van aardappels zou je ook pastinaak kunnen gebruiken.
Nicequote:Op maandag 18 januari 2010 15:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb net voor het eerst 3 foto's tot een panorama samengesteld.. of eigenlijk heeft photoshop dat gedaan, maar goed. Genomen vanaf The Old man of Storr, Skye, na een fikse bui (die je links boven zee nog ziet) en uit de losse pols:
[ link | afbeelding ]
(klikbaar)
Ben nog niet 100% tevreden over de horizon links, maar vond dit voor een eerste poging best geslaagd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |