Kijk ik kom ook uit ' het grote geld' maar voor mij is het iets vanzelfsprekends ik leef gewoon als een normaal anders mens, maar dan met allerlei soorten luxe erbij. Het zullen de mensen zijn die nooit aan geld gewend waren, en die het opeens krijgen waardoor ze zulk soort uitspattingen krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:37 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind mezelf in alle onbescheidenheid nu wel normaal, niet echt naast m'n schoenen lopend.. Heb het voor een student vrij breed, maar rijk ben ik niet.
Wanneer ik echt de beschikking krijg over miljoenen ga ik standaard wel verkeerde dingen doen met een asociale houding als gevolg.. Dure megalomane feesten met mooie vrouwen, dure drank, luxe schepen en auto's.. Niet 24/7, maar ja. Er zijn genoeg mensen ontspoord die aanvankelijk normaal waren, totdat ze met het grote geld in aanraking kwamen. Dat doet iets met je.
Als het je verdienste van hard werken is, mag je daar best trots op zijn. Met mate natuurlijk. Je wilt van gezinsmensen ook niet constant horen hoe geweldig de kinderen wel niet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:00 schreef verleiding het volgende:
Ja, en daar willen ze soms wel eens stoer over doen.
Ik zou dan gewoon sparen, heb je na enkele jaren zakgeld een leuk huisje.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:30 schreef fs180 het volgende:
Aantal familieleden en (ouders van) een vriendin. Die vriendin heeft 50k aan zakgeld per jaar, maar koopt er eigenlijk niets groots van. Uitgaan, kleding en concerten, wel veel
In de familie is het nogal gescheiden, wordt nooit over gespraat ook.
Schrok ook toen ik het hoorde, gelukkig is het een hardstikke nuchtere dame en gaat ze graag koopjes zoeken. Geld wordt dan niet absurd over de bank gesmeten, gewoon wat haar gelukkig maakt, en dat is ze al snel. Haar broer gaat er anders mee om, die is blijkbaar aan de drugs gegaan en zit in diepe schuldenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:11 schreef Copycat het volgende:
50K zakgeld per jaar is nog steeds absurd, imo. Waar heb je dat voor nodig en welke verwachtingen schep je daar voor de toekomst mee.
Laat dat zo blijvenquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef truebastard het volgende:
oud huisgenoot van mij was de zoon van zeer succesvolle ouders.
hij had de goedkoopste kamer, liep in kleding alsof die een kledingcontainer van leger des heils had beroofd en at ook zeer goedkoop (en bedorven voedsel, weggooien vond die zonde).
ik denk dat die leefde op 60 tot 80 euro per maand voor voedsel (kamerhuur en andere vaste lasten reken ik niet mee).
zijn pa had een 350z, oke niet echt bijzonder, maar hij wou geen rijbewijs halen.
was een beetje een einselganger maar een hart van goud. totdat die zelfmoord pleegde![]()
mijn baas is wel goed voor een paar honderd miljoen, blijft een gierige vent![]()
en op vliegles zaten er wel een paar, maar die waren vrij nuchter
Ik weet niet hoe jouw relatie of die van je ouders met je oom is, maar als mijn oom zo rijk zou zijn, dan was ik ook een multimiljonair.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:06 schreef KoningBobbel het volgende:
Mijn oom heeft een eigen plastische chirurgenpraktijk in Amerika.
Hij is met 120 Miljoen dollar de rijkst inwoner van de stad daar, heeft ook alles maar die gozer blijft normaal.
Heeft een joekel huis, maar wil niet in te dure auto's rijden, vind hij te patserig.
Oh en ik heb bij een jongen in de klas gezeten wiens opa in de Quote 500 staat, maar deze jongen is zo verwaand als de pest.
Hm Luzac valt nog best mee. Zelfde met Stebo etc. Ik zit op Instituut Blankestijn, dat is tegenwoordig 34.000 per jaar.. Geloof dat het de oudste (.. en duurste) particuliere school van Nederland is. De mensen die hier op school zitten zijn eigenlijk allemaal stinkend rijk, en dat merk je ook erg duidelijk, ze wonen bijna allemaal in hartje Amsterdam in gigantische grachtenpanden, in het Gooi, etc. 80% rijdt op een Vespa, dragen alleen maar Gucci en dat soort dingen. Zelf kom ik uit een totaal ander milieu. Het is gewoon een kwestie van je instelling even omgooien en ze als 'normale' mensen beschouwen.. Dan kom je erachter dat ze, ondanks het verwende en schijnbaar oppervlakkige, best aardige mensen zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:04 schreef Skiet het volgende:
Ik zat op het Luzac College (Havo 14000 euro per jaar) en daar zaten zat rijke mensen. Verder in de familie en vrienden behoorlijk veel rijke mensen. Maar allemaal normale mensen verder.
Je kan je wel afvragen of je op die bijspijkerinstituten veel "normale" mensen tegenkomt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef iSuuz het volgende:
[..]
Hm Luzac valt nog best mee. Zelfde met Stebo etc. Ik zit op Instituut Blankestijn, dat is tegenwoordig 34.000 per jaar.. De mensen die hier op school zitten zijn eigenlijk allemaal stinkend rijk, en dat merk je ook erg goed. Het is gewoon een kwestie van je instelling even omgooien en ze als 'normale' mensen beschouwen..
lievquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
Eigenlijk interesseert het mij geen reet hoe rijk iemand is. Het gaat om de Soul yo.
Mee eens, maar dat zal ik volgend jaar zien als ik op de HvA zit..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan je wel afvragen of je op die bijspijkerinstituten veel "normale" mensen tegenkomt.
Op de universiteit zie je ze vaak weer falen.
No offence, natuurlijk.
Dat leer je ook wel, alleen ik vind dat ze best een stuk strenger mogen zijn met het nakijken van proefwerken e.d.. Of mijn IQ is de afgelopen 2 jaar ineens met 20 punten omhoog gegaan, of ze beoordelen gewoon veel te soepel. Zit nu in het eindexamenjaar van havo, en sta gemiddeld een 8,2.. Terwijl ik nou niet écht heel veel voor school doe, kan je nagaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:04 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, als je er opsteekt dat je je handen uit de mouwen moet steken als je iets wilt bereiken is ¤34000 per jaar misschien wel duur; maar geen weggegooid geld.
* Dawnbreaker switched naar magere yoghurt, het antwoord op de vraag "hoe word ik snel rijk?"quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn familie zit er redelijk warmpjes bij. Maar zijn eigenlijk allemaal ook verrekte zuinig.
Vroeger magere yoghurt met zelf appel of banaan er in doen, ipv. Domo vla![]()
Wel redelijke huizen en altijd wel ergens adresjes voor wintersport of op de Carib ofzo.
Verder merk je er weinig van.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb momenteel meer als 15,- euro in mijn portemonnee, ik voel me rijk!
ik denk niet dat ik dan minder gelukkig was geweest, je weet toch niet beterquote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:11 schreef DaneV het volgende:
Mijn ouders zijn best rijk te noemen, verder wel heel normale mensen. Altijd hard gewerkt en nooit geld over de balk gegooid. Mijn moeder rijd in een 2e hands volvo v50 en mijn pa in een 2e hands land rover. We wonen in een groot huis, maar zonder overdreven luxe (geen zwembad enzo).
Voor mij heeft het wel wat voordelen (zolang ik blijf studeren krijg ik een modaal salaris als zakgeld, auto stond klaar op mijn 18e) maar eigenlijk boeit het me ook niet zo. Ik denk iig niet dat ik minder gelukkig was geweest als ik in een modaal gezin was opgegroeid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |