Februari 1985 was een koude maand, met uiteindelijk nog een elfstedentocht.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:57 schreef Againzender het volgende:
De winter is pas net begonnen mensen, denk aan 1985!
nadat er in januari een flinke vorstperiode met veel sneeuw was geweest met daarna dooiquote:Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Februari 1985 was een koude maand, met uiteindelijk nog een elfstedentocht.
Ik herinner me ook winters dat je met carnaval in korte broek prima buiten kon zijnquote:Op zondag 17 januari 2010 20:57 schreef Againzender het volgende:
De winter is pas net begonnen mensen, denk aan 1985!
1985 was een zeer koude winter en staat op nummer 8 in de lijst van Hellmann.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
nadat er in januari een flinke vorstperiode met veel sneeuw was geweest met daarna dooi
de vorst toen was trouwens wel een stuk steviger dan wat we nu hebben gehad.
koudste die ik mij kan herinneren. 1979 herinner ik mij nog als jochie van vier, maar daar weet ik alleen de enorme hoeveelheden sneeuw en ijzel van, niet dat het zo koud was.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:04 schreef aloa het volgende:
[..]
1985 was een zeer koude winter en staat op nummer 8 in de lijst van Hellmann.
Warmte- en Koudegetallen.
Van 1979 weet ik ook nog de hoeveelheden sneeuw. En dat de ijsbaan heel vaak open was.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
koudste die ik mij kan herinneren. 1979 herinner ik mij nog als jochie van vier, maar daar weet ik alleen de enorme hoeveelheden sneeuw en ijzel van, niet dat het zo koud was.
Dit lijkt me wel watquote:Op zondag 17 januari 2010 21:52 schreef INViCTuS het volgende:
79 was ik er nog niet
maar wat je zegt aloa.... rond 27/28/29 januari ziet gfs het wederom een aantal runs al kouder worden. Wel een aantal keer dus wellicht positief ook al is dat nog een end weg.
De noordzee was bevroren toch?quote:Op zondag 17 januari 2010 21:54 schreef barthol het volgende:
1979 schaatsen op straat, een dikke laag ijzel, maar ook stuifsneeuw en smeeuwduinen.
Maar mijn echte winterherinneringen gaan naar 1963, Iglo's bouwen, 4 meter hoge sneeuwduinen bij Eemnes, de zee bevroren!!!!!, auto's over het IJsselmeer van Enkhuizen naar Stavoren, In de lente nog die bergen ijs aan de Knardijk.
Heel vaag ook nog de herinnering aan de sneeuw in 1956.
Maar..... soms weet ik niet zeker of ik het in mijn herinneringen mooier heb gemaakt dan het was.
Ja, in elk geval een heel breed stuk ervan aan de kustquote:
Ik heb er wel over gelezen. Toen de wind uit het westen kwam in 1963, bleef het gewoon vriezen, omdat de noordzee bevroren was.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:01 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja, in elk geval een heel breed stuk ervan aan de kust
Er zijn wel foto's van.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er wel over gelezen. Toen de wind uit het westen kwam in 1963, bleef het gewoon vriezen, omdat de noordzee bevroren was.
Jep, toen was ik 7, kan me nog herinneren dat ik als kleine Hukkie op de golven gelopen heb. Mss dat mijn oom daar nog fotos van heeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |