abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:43:30 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_77323638
'President Sri Lanka wint verkiezingen'

Inderdaad een veilig en rustig land...
pi_77323955
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef Blik het volgende:
'President Sri Lanka wint verkiezingen'

Inderdaad een veilig en rustig land...
Je punt is?

Er zijn in het noorden een paar onruststokende tamils, en voor het noorden gold al jaren een negatief reisadvies, dus we waren sowieso niet van plan gebieden met negatieve reisadviezen te bezoeken.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:25:33 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_77324716
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:55 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Je punt is?

Er zijn in het noorden een paar onruststokende tamils, en voor het noorden gold al jaren een negatief reisadvies, dus we waren sowieso niet van plan gebieden met negatieve reisadviezen te bezoeken.
Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
pi_77325559
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
Precies wat jij zegt! Zoals ik al eerder aangaf, Noordelijke acties kunnen ook in het Zuiden negatief aankomen. Ik vind het gewoon dom en naief.
pi_77328520
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef Tahiti het volgende:
@ TS, jammer dat je niet naar de Filippijnen gaat maar in ieder geval veel plezier in Sri Lanka, en probeer, indien mogelijk, ook de Malediven te bezoeken.
Malediven is een moslimland, dus dat is niks voor TS .
Get it and Bet it
pi_77332587
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Volop strijd Kom op zeg.

Het enige wat nu toevallig aan de gang is zijn de verkiezingen, en die zijn eerlijk gewonnen door de regerende partij.

En over Myanmar, die schending van mensenrechten wil ik eerst met mijn eigen ogen zien, en niets wijst erop dat de rechten van toeristen worden geschonden, integendeel. In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:58 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_77332625
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Volop strijd Kom op zeg.

Het enige wat nu toevallig aan de gang is zijn de verkiezingen, en die zijn eerlijk gewonnen door de regerende partij.
En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zit

pi_77332789
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef Blik het volgende:

[..]

En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zit

Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.

Bron: http://www.timesonline.co(...)a/article7004082.ece
pi_77332911
Naief

٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶
pi_77333318
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:50 schreef Apekoek het volgende:
Naief
Je valt in herhaling
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:24:02 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_77334346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:47 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.

Bron: http://www.timesonline.co(...)a/article7004082.ece
either way, des te meer reden om te zeggen dat het land niet echt in een stabiele situatie zit
pi_77334415
Ach ja, MoneyTalks probeert zijn eigen situatie goed te praten.
pi_77334548
Geef 'm eens ongelijk. Weigeren om naar een 'moslimland' te gaan omdat het daar zogenaamd onveilig en allesbehalve stabiel is, tegen alle adviezen in toch je eigen weg kiezen en als dat dan toch minder veilig blijkt te zijn dan een willekeurig 'moslimsland', moet je je keuze natuurlijk wel blijven goedpraten.

_!
pi_77336675
TS, je hebt echt een verkeerd beeld van moslimlanden. Desondanks veel plezier in Sri Lanka (al is dat weer een land dat ik vanwege de veiligheid absoluut niet snel zou bezoeken)
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:48:35 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77337740
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef MoneyTalks het volgende:

En over Myanmar, die schending van mensenrechten wil ik eerst met mijn eigen ogen zien, en niets wijst erop dat de rechten van toeristen worden geschonden, integendeel. In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.

Wat een dwaas ben je , zulke vreemde ideeën over moslimlanden ook. Ja, die landen zijn er wel maar die landen leggen hun zedenregels doorgaans niet op aan toeristen. In Sri Lanka mag je ook niet neuken voor het huwelijk trouwens. Dus je gaat voor Jan Lul naar een land dat bol staat van politieke onrust en aanslagen, terwijl je zon beetje overal ter wereld met je vriendin kunt neuken als je maar zegt dat je getrouwd bent. In bijna alle moslimlanden ben je veiliger dan in Sri Lanka momenteel.

Maar hey, blijf je keuze vooral verdedigen .
Resistance is futile.
pi_77340818
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar hey, blijf je keuze vooral verdedigen .
Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!

Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.

Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:00:39 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77341134
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!

Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.

Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
Eigenwijze drol, je bent gewoon uitgeluld en deze poging om de discussie om te draaien is gewoon triest. Het zijn niet onze wereldvreemde ideeën die ter discussie staan.
Resistance is futile.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:01:46 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_77341190
quote:

[..]

Je begrijpt er echt niks van hè?

Heb je nou echt niet door dat we alles overdrijven, welk land je ook uitkiest! Je kiest enkele landen niet vanwege de moslims (en noemt daarbij een aantal onzin-redeneringen). Maar vervolgens zit je wel te twijfelen tussen een land als Myanmar en een toch redelijk politiek instabiel Sri Lanka.

Ik zou best naar Sri Lanka of Myanmar op vakantie kunnen gaan, maar ook naar Saudi-Arabië of Jordanië. De manier waarop jij je keuzes maakt is gewoon op zijn minst twijfelachtig te noemen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:03:55 #119
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_77341297
Jij laat je afschrikken door een vooroordeel over islamitische landen, dat is nog veel sneuer. Bovendien worden toeristen in Indonesië of Maleisië met open armen ontvangen en op religieus gebied volkomen met rust gelaten, is mijn ervaring. Ja, je moet als vrouw niet topless gaan zonnen, maar dat moet je in Sri Lanka ook niet proberen denk ik.

Het gaat je kennelijk ook helemaal niet om de cultuur maar alleen om het strand en het goedkope leven.

En Sri Lanka is niet heel veilig.

http://www.minbuza.nl/nl/(...)Reisadvies_Sri_Lanka
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_77341835
Onzinnige discussie.

[ Bericht 64% gewijzigd door MoneyTalks op 27-01-2010 17:24:49 ]
pi_77341884
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het gaat je kennelijk ook helemaal niet om de cultuur maar alleen om het strand en het goedkope leven.
Dan was ik wel naar Bulgarije of Montenegro gegaan
pi_77341970
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eigenwijze drol, je bent gewoon uitgeluld en deze poging om de discussie om te draaien is gewoon triest. Het zijn niet onze wereldvreemde ideeën die ter discussie staan.
Staan mijn ideeën ter discussie dan? Als ik niet naar islamitische landen wil omdat de islam mij niet aanstaat, dan is dat mijn goed recht. (en daar valt weinig aan te veranderen, zeker niet door een discussie op FoK!)
pi_77342313
quote:
Welnee. Jij zegt er in eerste instantie voor te kiezen om niet naar een zogenaamd 'moslimland' te gaan omdat het daar onveilig zou zijn, je er geen seks zou kunnen hebben, je vreest voor een bomgordel en wat al niet meer.

Dat je dan vervolgens een land uitkiest wat veel instabieler is dan 10 van die zogenaamde 'moslimlanden' bij elkaar maakt het fucking grappig.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:30:29 #124
104963 ETA
European Travel Author
pi_77342341
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Staan mijn ideeën ter discussie dan? Als ik niet naar islamitische landen wil omdat de islam mij niet aanstaat, dan is dat mijn goed recht. (en daar valt weinig aan te veranderen, zeker niet door een discussie op FoK!)
helaas staan je ideeën wel ter discussie hier, of je het leuk vindt of niet. Van wat ik heb gezien tot nu toe:

- Jij geeft aan niet naar een Islamitisch land te willen gaan
- Anderen vragen waarom omdat ze denken dat je mooie kansen laat liggen
- Jij geeft enkele argumenten
- De anderen weerleggen je argumenten
- Je blijft toch bij je eerste standpunt zonder naar de argumenten te luisteren.

Dan bespeur ik toch iets van een angst gebaseerd op onderbuikgevoelens zonder rationele argumenten. Kijk, dat je een slecht gevoel hebt bij Islamitische landen neem ik je absoluut niet kwalijk gezien wat er in de wereld speelt en wat je voorgeschoteld krijgt op het nieuws. Maar als je om advies vraagt moet je wel open staan voor nieuwe dingen en de voorgestelde dingen serieus bekijken zonder meteen in de verdediging te schieten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:34:24 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77342466
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Het is ons goed recht om jou kleingeestig te vinden.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')