abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76916664
FOK! Dieetclub #295: Lijstjes in de sneeuw!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_76916749
Ik doe weer een rondje mee
pi_76917304
tvp
pi_76917696
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Goed stuk. Ik geloof wel in het beperken van suiker / koolhydraten als middel om zowel overgewicht als diverse ziektes te beperken. Mijn vraag daarbij is wel in hoeverre je daarbij echt moet low-carben (<10% van je energie uit kh halen). De standaard NL voeding zit al gauw in de richting van de 60% uit kh, waarvan een hoop suiker. Dat is dus een enorm verschil met koolhydraatarm. Naar mijn mening is er dus heel goed een tussenweg mogelijk, die tevens ook goed vol te houden is. Dat laatste is nou eenmaal niet onbelangrijk, gezien het gaat om een wijziging van je levensstijl.
pi_76919197
Ik blijf meelezen en zoeken naar de manier voor mij
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76921099
gisteren feestje gehad en erg gezondigd
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76921209
heb jullie ook weer gevonden
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 17 januari 2010 @ 16:41:56 #9
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76928480
Nou daar ben ik weer.
Ik word een beetje gek van het jojo-effect. De laatste keer ging ik best goed, alles ging gestaag.
Toen had ik mij één keer vergrepen aan een pizza en toen ging het direct weer de verkeerde kant op en is de beer los.

Ik weet nu in ieder geval waar m'n valkuilen liggen.

Lang verhaal kort: Dieet gaat vandaag weer in
pi_76929495
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:41 schreef Blinker het volgende:
Nou daar ben ik weer.
Ik word een beetje gek van het jojo-effect. De laatste keer ging ik best goed, alles ging gestaag.
Toen had ik mij één keer vergrepen aan een pizza en toen ging het direct weer de verkeerde kant op en is de beer los.

Ik weet nu in ieder geval waar m'n valkuilen liggen.

Lang verhaal kort: Dieet gaat vandaag weer in
Succes ermee.
Verleiding is gewoon heel erg groot. Hier ook, ik heb 2 kinderen en die houden wel van een koekje en een snoepje, ondanks dat blijf ik steeds tegen mezelf zeggen dat het voor de kinderen is en niet voor mij. Ook niet 1!
Want als er 1 schaap over de dam is....
pi_76929650
Blinker, ik weet niet wat je dieet is, maar heb je het gevoel dat je jezelf alles ontzegt tijdens het lijnen? Da's een lastige balans, tussen enerzijds jezelf eens wat ongezonds toestaan, en anderzijds toch ook wel een beetje streng voor jezelf zijn met snoepen.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:18:03 #12
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76929706
Precies!
Het is ook uit gemak. Ik ben student en soms kom ik laat thuis van school/werk en dan neem ik een pizza.
Ik denk dat ik zometeen maar even het web afstruin naar gezonde lekkere makkelijke receptjes

Nog een vraagje: Ik drink best vaak Taksi zonder suiker en Cola Light. Nu hoor ik verhalen over dat dat ook niet goed is. Is dat waar en zo ja, welke vruchtdranken raden jullie aan?
pi_76930852
Blinker, sap is gewoon niet zo'n goede keuze als je wilt afvallen. Loze calorieen, suiker en misschien her en der een verdwaald vitamientje. Over cola light verschillen de meningen; het is fijn caloriearm, maar zoetstoffen kunnen aan het kloten slaan met je bloedsuikerspiegel.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:28:25 #14
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76932311
Geen sap meer
Wat zijn goede alternatieven? Alleen water / thee word je een beetje flauw van
pi_76932362
Koffie? Het probleem is vooral dat je waarschijnlijk zo zoet gewend bent, dat je veel andere dranken flauw vvindt smaken.

Ik vind zelfgemaakte ijsthee heel lekker (maar dat maak ik alleen 's zomers).
  zondag 17 januari 2010 @ 18:45:19 #16
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76932826
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:29 schreef ColdFeet het volgende:
Koffie? Het probleem is vooral dat je waarschijnlijk zo zoet gewend bent, dat je veel andere dranken flauw vvindt smaken.

Ik vind zelfgemaakte ijsthee heel lekker (maar dat maak ik alleen 's zomers).
Dat is waar. Ik ga het morgen eens proberen
pi_76933111
Mijn eerste week zit er op. Morgen weegdag (ik weeg 1 keer per week anders wordt het zo'n must allemaal)
Ik moet zeggen dat ik trots ben op mezelf.
Een dag zoals vandaag (lekker lui thuis en beetje rommelen in huis) was wel moeilijk, want ik begon trek te krijgen in zoete dingen. En het liefst at ik die zak met spekjes van de kinderen leeg. Maar ik heb het niet gedaan
Wat doen jullie als je "trek" heb in iets?
pi_76933476
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:28 schreef Blinker het volgende:
Geen sap meer
Wat zijn goede alternatieven? Alleen water / thee word je een beetje flauw van
Ik drink wel eens een glas slimpie suikervrije aanmaaklimonade.
Overigens drink ik ook lightfrisdrank, met mate, ondanks dat daar allerlei theorieën over zijn.
pi_76933559
Met mate is sowieso het toverwoord frisdrank is natuurlijk ook geen pretje voor je tanden, light net zo goed niet.
pi_76933622
ik drink een glas water en neem bijv een kiwi

Maar zo af en toe een dagje wat extra eten kan geen kwaad hoor, juist goed voor je stofwisseling
Kijk maar naar mijn lijstje vandaag...
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76935249
Ik drink voornamelijk thee en water, en rond een uur of 11 's ochtends een mok koffie. Behoefte aan zoete dranken heb ik niet echt.. wel soms aan zoetigheid als in een koekje of chocolaatje of zoiets. Voor mij werkt het wel goed om het een minuut of 20 uit te stellen. Heb ik er dan nog zin in dan mag ik er één van mezelf. Vaak is de drang dan al weg en zoniet, dan mag het ook echt en maak ik er een geniet moment van.

Best een kleutermethode eigenlijk , maar het werkt wel. Het voorkomt snoepen in een opwelling.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 januari 2010 @ 22:16:27 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76942957
Ik doe het ook zoals jij Ciske

Dit weekend een weird eetpatroon, was vandaag in Efteling en gisteren crewmeet. Nogal moeilijk om me dan aan mijn normale patroon te houden. Dus maar niet gedaan... Zal eens zien van de week wat het effect is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 22:16:51 #23
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76942971
Waarom is er geen fok! aankom draadje?
  zondag 17 januari 2010 @ 23:10:46 #24
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76945871
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom is er geen fok! aankom draadje?
Nou, doe er wat aan zou ik zeggen!
pi_76953307
mooi weekresultaat, voor de komende week verwacht ik niks, 'de periode van de maand' week dus meestal niet zo gunstig kwa vocht, maar we zullen zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')