Jij ziet het verschil tussen kerk en geloof niet. De scheiding tussen kerk en staat is er zodat de kerk geen invloed heeft op de bestuursvorm. JP mag dan wel regeren en gelovig zijn, de kerk heeft geen invloed op hem. Het enige wat je er aan merkt is dat hij christelijke normen en waarden heeft. en christelijke normen en waarden zijn niet anders dan die van ongelovigen.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:54 schreef slindenau het volgende:.
Gebrek aan onderbouwing zal me een worst wezen, het is een monoloog...mijn mening geventileerd.
Ik hoef het tegen niemand te verantwoorden.
Ten tweede hebben jullie de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal begrepen, want de kerk zit nog steeds vuistdiep in de mensheid, en daarmee in de staat.
Dat ze geen "politieke figuren" zijn heeft daar niks mee te maken. Helemaal niks.
Je weet zelf wel dat dat niet waar is. Je presenteert het verhaal alsof je 'het land' wel even uit gaat leggen wat er mis is met Balkenende, en sleept er een - uit de context getrokken - onderzoek bij om je standpunt te onderbouwen. Voorts vraag je op dit forum om commentaar op de inhoud.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:54 schreef slindenau het volgende:.
Gebrek aan onderbouwing zal me een worst wezen, het is een monoloog...mijn mening geventileerd.
Met het verzinnen van je eigen definitie van scheiding van kerk en staat schiet je niet zoveel op. Dat begrip heeft nu eenmaal al een betekenis, en het is niet die welke jij eraan probeert te geven.quote:Ten tweede hebben jullie de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal begrepen, want de kerk zit nog steeds vuistdiep in de mensheid, en daarmee in de staat.
Dat ze geen "politieke figuren" zijn heeft daar niks mee te maken. Helemaal niks.
Dat mag, maar je zal er weinig mensen mee overtuigen. En natuurlijk wil je mensen overtuige want anders had je wel in een holle boomstam geschreeuwd ipv een openbaar discussieforum.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:54 schreef slindenau het volgende:.
timmmmm heeft jouw misvatting al aangekaart.quote:Ten tweede hebben jullie de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal begrepen, want de kerk zit nog steeds vuistdiep in de mensheid, en daarmee in de staat.
Vrij gevaarlijke uitspraak, en daarom ben ik het ook absoluut niet eens met je stelling.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef timmmmm het volgende:
[..] en christelijke normen en waarden zijn niet anders dan die van ongelovigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |