Juist wel stoerdoenerij ditquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:06 schreef Gamesua het volgende:
Ga een leven zoeken.
Het is kwetsend voor je, goed! Leer nou eens eindelijk als volwassene dat het leven soms hard is en leer er mee te leven in plaats van pussy te doen.
Kanker.
(En nee dit heeft niets met stoer doen te maken maar met opgroeien in plaats van mammie te roepen elke keer dat iets dat je niet aanstaat gebeurt)
Vooral niks aan je eigen gedrag willen veranderen. Vooral geen zelfreflectie. Altijd de ander die moet wijken voor jouw asociale oprispingen. Eens plebejer, altijd plebejer.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:06 schreef Gamesua het volgende:
Ga een leven zoeken.
Het is kwetsend voor je, goed! Leer nou eens eindelijk als volwassene dat het leven soms hard is en leer er mee te leven in plaats van pussy te doen.
Kanker.
(En nee dit heeft niets met stoer doen te maken maar met opgroeien in plaats van mammie te roepen elke keer dat iets dat je niet aanstaat gebeurt)
Denk aan de e-status.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:09 schreef intraxz het volgende:
[..]
Waarom wordt je überhaupt boos als iemand je wat noemt..
Mooi verwoord. Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:35 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Degenen die zichzelf gekwetst voelen door het woord kanker, zijn degene die het niet kunnen gebruiken. Je geeft er zelf de context aan van een erge ziekte en ziet niet dat het gewoon een krachtwoord is. Als je 'kankerkachel' zegt heeft dat niets met tumoren te maken. Als je 'kuttelevisie' zegt heeft dat niets met een vagina te maken. Als je een woord en de algemene context niet van elkaar kan scheiden is dat iets dat je moet leren en niet anderen die het onderscheid wel kunnen maken naar beneden trekken.
Huh wat heeft dat met elkaar te maken iets wat 6maanden geleden gebeurd is kan ik dan maar geen topics maar openen maar zoals ik al vaker aan geef heb respect voor mensen zal nooit iemand kwetsenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:09 schreef Krvtz_ het volgende:
[..]
Een topic openen en vervolgens zelf je niet in bedwang kunnen houden.
Kijk jongens, een neger die net uit de gevangenis komt en dan gelijk wordt uitgescholden voor kankerneger op straat. Hoe origineelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:06 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Kijk jongens, een neger die net uit de gevangenis komt en dan gelijk iemand kapot slaat. Hoe origineel.
Ik bedoel dat je zelf in dit topic hebt gekankerd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:12 schreef donthate het volgende:
[..]
Huh wat heeft dat met elkaar te maken iets wat 6maanden geleden gebeurd is kan ik dan maar geen topics maar openen maar zoals ik al vaker aan geef heb respect voor mensen zal nooit iemand kwetsen
Kheb er niet mee gescholden?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:14 schreef Krvtz_ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je zelf in dit topic hebt gekankerd.
Hij zit veilig achter zijn PC in zijn echte leven chillt die em met negersquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:13 schreef Choad het volgende:
[..]
Kijk jongens, een neger die net uit de gevangenis komt en dan gelijk wordt uitgescholden voor kankerneger op straat. Hoe origineel![]()
Niet zo kortzichtig knul
Jij komt zelf met deze stelling vriend, met kennis van taal heeft het inderdaad niets te maken en het woord taalkennis is in dit topique dan ook nog niet één keer voorbij gekomenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:13 schreef Gamesua het volgende:
Ik snap trouwens niet de stelling "het gebruik van het woord kanker tuigt van een gebrek aan Nederlandse taalkennis".
Waarom?
Kanker is net zo goed een Nederlandse woord en als ik dat wil gebruiken en dat grammaticaal en stijltechnisch goed doe, dan tuigt dat m.i. wel van goed Nederlands taalgebruik.
"Ja gebruik dan een ander woord, want juist omdat je alleen kanker gebruikt laat zien dat je Nederlandse taalkennis onvoldoende is."
Nee.
Het is mijn eigen kankerkeuze om het woord te gebruiken en bovendien kan je NOOIT concluderen van het NIET zien van iets dat iets het geval is. In dit geval zou dat zijn dat iemand zijn (misschien zeer uitgebreide) taalkennis niet volledig wilt benutten, dan is het een non-argument om te zeggen dat dat persoon een slechte taalkennis heeft.
Nee, kanker blijft kanker.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef donthate het volgende:
[..]
Kheb er niet mee gescholden?of gezegd heb alleen voorbeelden met kanker gegeven groot verschil
*Zet spiegel voor Ringo*quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vooral niks aan je eigen gedrag willen veranderen. Vooral geen zelfreflectie. Altijd de ander die moet wijken voor jouw asociale oprispingen. Eens plebejer, altijd plebejer.
Dat je het stereotype wel erg dik erbovenop legt. En nee, ik word niet boos als iemand mij uitscheldt voor kankerwitte. Als je je emotionele status af laat hangen van de woorden van anderen ben je afhankelijk en dermate zwak dat ik weinig respect voor je heb.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:08 schreef donthate het volgende:
[..]
Euh wat heeft me afkomst er mee te maken? als iemand jou kk witte noemt word je toch ook boos?
Als je niets zinnigs te melden hebt blijf dan gewoon weg jongquote:
Zeer zeker, ik ben namelijk zelf ook zwart.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef donthate het volgende:
[..]
Hij zit veilig achter zijn PC in zijn echte leven chillt die em met negers
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:19 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Zeer zeker, ik ben namelijk zelf ook zwart.
Sorry.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef Choad het volgende:
[..]
Jij komt zelf met deze stelling vriend, met kennis van taal heeft het inderdaad niets te maken en het woord taalkennis is in dit topique dan ook nog niet één keer voorbij gekomen
Woorden van anderen hebben niets met mijn eigenwaarde te maken. Ik verlies mijn ballen ook niet. Ik verlies mijn ballen juist als ik kalmte verlies door een enkel woord.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:21 schreef donthate het volgende:
[..]
:'
Maar als iemand mij uitscheld ram ik em ja
Dat heeft toch met eigenwaarde te maken als je je eigen laat uitschelden verlies je je eigen ballen
En er is niks belangrijkers in dit leven als je zelfrespect
Hij doelde denk ik meer op het gebrek aan de mogelijkheid om jezelf in bedwang te houden je fatsoenlijk uit te drukken in de Nederlandse taal. Dat kanker een correct Nederlands woord is daar hoeven we verder niet over te praten toch?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:22 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Sorry.
Zero17: zaterdag 16 januari 2010 @ 17:40
Het woord kanker staat inderdaad al lang los van de ziekte. Dit maakt het daarentegen niet minder kwetsend of nodeloos shockerend. Ook met godverdomme is het zo. Het heeft al lang niks meer met de uitspraak 'God verdoem mij' te maken, maar nog steeds getuigt het gebruik ervan van onbeschoftheid, zwakte en een grote incapabiliteit om jezelf uit te drukken in de Nederlandse taal. Helaas kent Nederland veel van dit soort mensen, ook op Fok! kom je geregeld zulke josti's tegen. Kijk maar naar damsco
Dat denken plebejers inderdaad maar al te graag. Zolang ze hun taalgebruik niet aanpassen aan de normen der beschaving en in kortaffe, verkankerde zinnen blijven spreken, zullen ze ook consequent worden beschouwd als tweederangs mensenwezens. Terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:17 schreef Gamesua het volgende:
[..]
*Zet spiegel voor Ringo*
Vooral niks aan je eigen gedrag willen veranderen. Vooral geen zelfreflectie. Altijd de ander die moet wijken voor jouw onlogische, onnodige en opdringerige wil.
(Dat laatste heeft geen enkele relevantie aan wat dan ook in dit gesprek, dus ik negeer dat maar even. Toch nog even een opmerkinkje: volgens mij zijn het juist de plebejers die altijd voor anderen moeten wijken, want dat is juist hun enige manier van overleven. De elite zijn juist degene die nooit aan anderen denken en altijd zichzelf als het hoogste zien.)
Kerel is het voor jou.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:18 schreef Choad het volgende:
[..]
Als je niets zinnigs te melden hebt blijf dan gewoon weg jongwe discussiëren hier over het gebruik van kanker als krachtterm en scheldwoord. Voorbeelden kunnen daarbij, of kunnen zelfs niet ontbreken in zo'n discussie
Gedraag je dan ook als een kerel als je zo behandeld wil worden Lennyquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |