Is nog simpeler qua verandering.quote:
Heb een keer gehad dat iemand achter me kankerneger riepquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:45 schreef Choad het volgende:
[..]
Tja, het lag gewoon heel gevoelig. Waren toen boys van 14 of 15 ofzo, kwam er dikke een gast van twee koppen groter haten en tof doen, toen hij het woord 'kankerlijer' gebruikte, flipte mijn mattie. Die dikke jongen lag binnen 2 seconden op de grond en was uitgeschakeld
Je kan ook vrij labiel worden van andere woorden. Neemt niet weg dat ik er inderdaad rekening mee zou houden. Het is echter wat anders in het openbaar, want daar kan iedereen gekwetst raken van allerlei woorden. Je kunt niet overal rekening mee houden en het is daarom het beste dat mensen het onderscheid leren maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:40 schreef Choad het volgende:
[..]
Je gaat wel erg simpel voorbij aan het emotionele ervan. Een vriend van mij zijn broertje had kanker en in die periode en erna (broertje maakt het weer goed) kon je bij hem beter niet het woord kanker gebruiken want dan flipte hijHet is ook een hele nare periode en je kunt vrij labiel worden als je je broertje zo ziet lijden en balanceren op de rand van leven en dood. Inmiddels is het weer een aantal jaren geleden en heeft hij er gewoon weer een schild voor opgebouwd, al zeg ik het nog steeds niet waar hij bij is.
Je kunt niet alles zwart-wit en rationeel bekijken, want zo zit de wereld niet in elkaar.
Dat zou ook half niet zo grappig zijn geweest zonder de krachttermen. Maar aan de andere kant zou je kunnen stellen dat als er geen enkel taboe op zou rusten het ook niet grappig zou zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef IJsblock het volgende:
Wat ik in mijn eerdere post al aangaf hoe ik erover dacht, is het wel zo dat ik de humor kan inzien van kankerkachelkees en die kutkersemus-film van Tiny en Lau.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:40 schreef Zero17 het volgende:
Het woord kanker staat inderdaad al lang los van de ziekte. Dit maakt het daarentegen niet minder kwetsend of nodeloos shockerend. Ook met godverdomme is het zo. Het heeft al lang niks meer met de uitspraak 'God verdoem mij' te maken, maar nog steeds getuigt het gebruik ervan van onbeschoftheid, zwakte en een grote incapabiliteit om jezelf uit te drukken in de Nederlandse taal. Helaas kent Nederland veel van dit soort mensen, ook op Fok! kom je geregeld zulke josti's tegen. Kijk maar naar damsco.
Een verkapte-zie-mij-grappig-zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:51 schreef iwrestledabearonce het volgende:
donthate heeft dit topic al verkankerd...
Dank je voor deze kwaliteits postquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:51 schreef iwrestledabearonce het volgende:
donthate heeft dit topic al verkankerd...
Ik denk dat je ouderen niet moet onderschatten, dat vinden ze waarschijnlijk veel erger.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:51 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Soms zie ik in de trein jongeren het woord kanker gebruiken terwijl er tegen overhun een stel ouderen zitten, leg het maar eens aan die ouderen uit dat het woord niet geassocieerd dient te worden met de ziekte waar zij al misschien al verscheidene vrienden aan verloren zijn.
Een zie-mij-proberen-superieur-over-te-komen typequote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Een verkapte-zie-mij-grappig-zijn.
Dus gewoon lekker kanker roepen er vanuit gaan dat ze het heus wel snappen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ik denk dat je ouderen niet moet onderschatten, dat vinden ze waarschijnlijk veel erger.
Hahaha liep je toen strepp ook of nietquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:49 schreef donthate het volgende:
[..]
Heb een keer gehad dat iemand achter me kankerneger riepDus ik vraag wat zij je toen werd die rood zij die niks Dus ik zeg jawel zij die nee wattan? En toen ben ik ook overgeflipt
en het nog ontkennen achteraf ook
Kanker op. Je stelt dat mensen die een bepaald woordt gebruiken "zwak" zijn en zichzelf moeilijk kunnen uitdrukken in de nederlandse taal zonder met argumenten aan te komen. Dat is pas zwak.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:44 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Een ook nog eens humorloze Fok! user die mijn punt precies illustreert.
Meer had ik niet kunnen wensen.
Nuance is het keywoord hier, en dat weet jij ook wel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:55 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dus gewoon lekker kanker roepen er vanuit gaan dat ze het heus wel snappen?
Dacht het toch niet hè.
Dan alsnog. Ik denk dat ouderen het vervelender vinden als er kanker wordt gebruikt dan als iemand ze iets uit probeert te leggen over dat het los staat van het de ziekte. Ten eerste laat je zien dat je er dan tenminste een beetje 'over na hebt gedacht' en ten tweede laat je door het uit te leggen zien dat je 'rekening met ze houdt'.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:59 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Nuance is het keywoord hier, en dat weet jij ook wel.
Haha nee was nadat ik uit gevangenis kwamquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:55 schreef Choad het volgende:
[..]
Hahaha liep je toen strepp ook of niet? Was zeker niet in Bijlmer anders ben je wel dom om dat te gaan roepen
Hij dacht nohh wat heb ik nou gezegd
![]()
Kijk jongens, een neger die net uit de gevangenis komt en dan gelijk iemand kapot slaat. Hoe origineel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:03 schreef donthate het volgende:
[..]
Haha nee was nadat ik uit gevangenis kwamLiep niet meer strepp toen(is volgens mij maar goed ook
)
Werd zo pissig op die idioot maar hij heeft wel flink bloed kunnen slikken zn hele bakkes zat onder het bloed![]()
Maar ja hou niet van discrimineren noem jou ook geen kut witte ofzo
Euh wat heeft me afkomst er mee te maken? als iemand jou kk witte noemt word je toch ook boos?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:06 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Kijk jongens, een neger die net uit de gevangenis komt en dan gelijk iemand kapot slaat. Hoe origineel.
Een topic openen en vervolgens zelf je niet in bedwang kunnen houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:08 schreef donthate het volgende:
[..]
Euh wat heeft me afkomst er mee te maken? als iemand jou kk witte noemt word je toch ook boos?
Waarom wordt je überhaupt boos als iemand je wat noemt..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:08 schreef donthate het volgende:
[..]
Euh wat heeft me afkomst er mee te maken? als iemand jou kk witte noemt word je toch ook boos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |