Leuk!quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 09:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk!
Nu ligt een nummer van the Style Council of Palu Weller Solo voor de hand, maar ik kies een iets minder voor de hang liggende associatie:
Omdat the Jam Move on Up van hem gecoverd hebben.
In de remake uit 2000 werd John Shaft gespeeld door Samuel L Jackson. Daarom een nummer uit een andere film met SLJ, Pulp Fictionquote:Op zondag 17 januari 2010 11:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Theme from Shaft was ook een soundtrack voor een zogenaamde blaxploitation-film.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:31 schreef menjo het volgende:
[..]
In de remake uit 2000 werd John Shaft gespeeld door Samuel L Jackson. Daarom een nummer uit een andere film met SLJ, Pulp Fiction
Urge Overkill - Girl, You'll be a woman soon
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Beide nummers zijn geschreven door Neil Diamond.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:55 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]
The Lonely Island - Cool guys don't look at explosions
Will Ferrell speelt Neil Diamond "Where are we?"
"Black coat, white shoes, black hat, Cadillac, yeahquote:Op zondag 17 januari 2010 11:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Zijn beiden afkomstig uit Berkely, CA.
quote:Op zondag 17 januari 2010 12:26 schreef menjo het volgende:
[..]
"Black coat, white shoes, black hat, Cadillac, yeah
The boy's a time bomb"
Ook Johnny Marr:quote:Op zondag 17 januari 2010 12:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Johnny Marr van The Smiths speelt tegenwoordig in Modest Mouse (of al niet meer).
quote:
quote:
quote:
Op maandag was deze Manchester band op haar slechtst.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef belsen het volgende:
[..]
De grote tegenhanger van Happy Mondays uit Madchester.
quote:Op zondag 17 januari 2010 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op maandag was deze Manchester band op haar slechtst.
Joy Division-Shadowplay
quote:
Out on tour with the Smashing Pumpkins....quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 18:53 schreef menjo het volgende:
[..]
Out on tour with the Smashing Pumpkins....
quote:Op zondag 17 januari 2010 19:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Wowee zowee is een album van Pavement--> Zoey.
quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:52 schreef Da_Ripper het volgende:
Sample gebruikt uit Van Halen's - Ain't talking 'bout love
Apollo 440 - Ain't Talkin' 'Bout Dub
Wilde maar dan met paarden.quote:
Bij Wild Thing moet ik denken aan twee straatmuzikanten uit Nijmegen die mij Wild Thing van the Troggs hebben leren spelen. Daar is natuurlijk geen tubeje van, dus toch maar die van the Troggs:quote:Op zondag 17 januari 2010 21:25 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ook een Van Halen-sample, Jamie's Crying
Dus verdergaand met The Troggs-Wild Thingquote:Associaties met woorden uit de songtitel worden niet toegestaan en mogen genegeerd worden. Hiervoor is het Muziekassociatie spel oude stijl in MEN.
Vanwege 'Wild thing, I think I love you', even iets heel anders:quote:Op zondag 17 januari 2010 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij Wild Thing moet ik denken aan twee straatmuzikanten uit Nijmegen die mij Wild Thing van the Troggs hebben leren spelen. Daar is natuurlijk geen tubeje van, dus toch maar die van the Troggs:
quote:Op zondag 17 januari 2010 21:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vanwege 'Wild thing, I think I love you', even iets heel anders:
Uit de betreffende comedyserie, Adrian Edmondson met zijn band.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Beiden zijn afkomstig uit een comedyserie.
En de laatste comedy van en met Edmundson heette Teenage kicks over een punkmuzikant op leeftijd.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Uit de betreffende comedyserie, Adrian Edmondson met zijn band.
Dit was het favoriete nummer van John Peel. Een andere favoriete band van hem was The Fall.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:15 schreef belsen het volgende:
[..]
En de laatste comedy van en met Edmundson heette Teenage kicks over een punkmuzikant op leeftijd.
quote:Op zondag 17 januari 2010 23:32 schreef menjo het volgende:
[..]
Dit was het favoriete nummer van John Peel. Een andere favoriete band van hem was The Fall.
quote:Op zondag 17 januari 2010 23:34 schreef belsen het volgende:
[..]
Dit nummer is gecoverd door The Fall.
quote:
quote:
Earth & Fire --> Jerney Kaagman --> Idols --> Boris (maar dan die andere)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:02 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuw muziekinstrument leren kennen de mellotron. Zowel in nights in white satin van de Moody Blues als memories van Earth & Fire wordt de mellotron gebruikt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:16 schreef menjo het volgende:
[..]
Earth & Fire --> Jerney Kaagman --> Idols --> Boris (maar dan die andere)
Werd ook ontdekt in de Soundmixshowquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:31 schreef tong80 het volgende:
Marco Borsato begon in een muziekwedstrijd op TV.
Dat werd gepresenteerd door Henny Huisman.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:54 schreef Berkery het volgende:
[..]
Werd ook ontdekt in de Soundmixshow
Die drummer was in Lucifer:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:57 schreef menjo het volgende:
[..]
Dat werd gepresenteerd door Henny Huisman.
quote:
Tja, wat betreft Ron Brandstichter is mijn eerste associatie:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:30 schreef menjo het volgende:
[..]
Nog een musicerende TV presentator...
Nadat Dave Mustaine uit Metallica werd gegooid richtte hij Megadeth op:quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nadat Dave Mustaine uit Metallica werd gegooid richtte hij Megadeth op:
Ik zit in dubio - qua muziek associeer ik Edwyn Collins - A Girl Like You hierbij ... don't ask me why; tis gewoon een associatie.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Zowel Phantom Frank als Mustaine hadden RSI van het te snel gitaarspelen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Ik zit in dubio - qua muziek associeer ik Edwyn Collins - A Girl Like You hierbij ... don't ask me why; tis gewoon een associatie.
Maar toch ga ik voor
beide bands komen uit Nederland en beide zijn gebruikt voor de soundtrack van een Tarantino-flick.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Beide nummers zijn als ideetje door de band geschreven en vervolgens nog diezelfde nacht geheel uitgewerkt en afgemaakt door de leider van de band.
Darkness- the Darknessquote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:48 schreef On het volgende:
[..]
Prince -> Black Sabbath -> Ozzy Osbourne -> Prince of Darkness.
The Darkness -> spandex -> Zingende Fresia'squote:
Gas op de plank -> autorijdenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 07:13 schreef Berkery het volgende:
[..]
The Darkness -> spandex -> Zingende Fresia's
en ik zit op de driver's seat van een hotrod gebouwd door Jezusquote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:54 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gas op de plank -> autorijden
Wordt vaak genoemd als één van de lekkerste nummers voor onderweg in de auto vanwege het gevoel van starten en wegrijden in het intro, en de vaak meegezongen zinsnede 'a little driving on a saturday night' in het eerste couplet. Ware het niet dat hier 'a little JIVING' gezongen wordt... wat vervolgens wordt gecompenseerd door 'I'm trouble, let's drive' en natuurlijk het refrein en de opzwepende beat die ongenadig uitnodigt tot meedrummen op het stuur
Sniff 'N' the Tears - Driver's Seat
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:10 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en ik zit op de driver's seat van een hotrod gebouwd door Jezus
Ministry - Jesus built my hotrod
quote:
quote:
En de zoon van een keizer is een prinsquote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En de zoon van een keizer is een prins
George Harrison heeft Monty Python's Life of Brian geproduceerdquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Een vergelijkbare videoclip met bewegende poppen en gebruiksvoorwerpen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:27 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
George Harrison heeft Monty Python's Life of Brian geproduceerd
bewerkt door Laibach op Jesus Christ Superstars waar ook dit nummer op staatquote:
God is God -> -> People are peoplequote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:59 schreef Sequencial het volgende:
[..]
God is God -> -> People are people
Depeche Mode - People are people
Vince Clarke -> Anne clarkquote:
Anne Clark -> Clark Kentquote:
Dat zijn geen heel sterke, moet ik zeggen. Pas op dat het toch geen oude stijl wordt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:36 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Anne Clark -> Clark Kent
Laurie Anderson - O Superman
zingende zusjesquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat zijn geen heel sterke, moet ik zeggen. Pas op dat het toch geen oude stijl wordt.
Superman's liefje was natuurlijk Lois Lane.
Ik vind het een leuk nummer.quote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk nummer.
Alleen dat 'zingende' zusjes klopt niet.
Dat nummer (de tekst) werd geschreven door Jan Rot.
Ja, dat weet ik nog.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:10 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Jan Rot zong dit samen met Rick de Leeuw.
Annie MG Schmidt was not amused.
NON is een project van Boyd Rice en samen met Rose Mcdowall krijg je Spellquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog.
Ik heb een cd van Cornelis Vreeswijk uit Zweden, waarop hij Op een mooie pinksterdag speelt (in het Zweeds).
spell, moest gelijk denken aan CCRquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
NON is een project van Boyd Rice en samen met Rose Mcdowall krijg je Spell
Jongens, dit is wel nieuwe stijl. Dus niet alleen met een woordje in de titel, of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:23 schreef lubje25 het volgende:
[..]
spell, moest gelijk denken aan CCR
Screaming Jay Hakins heeft dan weer op "Black Music for White People" Tom Waits gecoverdquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:28 schreef belsen het volgende:
[..]
Jongens, dit is wel nieuwe stijl. Dus niet alleen met een woordje in de titel, of iets dergelijks.
Het origineel is van Screaming Jay Hawkins.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Screaming Jay Hakins heeft dan weer op Black Music for White People Tom Waits gecoverd
maar dan niet dit nummer
Dee Dee Ramone heeft ooit op een solo album Nina Hagen als gast zangeres gehadquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Zij coverden Tom Waits dan weer met dit nummer.
Unbeschreiblich Weiblich dan heb je een enorme dosis:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dee Dee Ramone heeft ooit op een solo album Nina Hagen als gast zangeres gehad
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:04 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Unbeschreiblich Weiblich dan heb je een enorme dosis:
tjaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Ook een productie van Fluitsma en Van Tijn.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Ook een productie van Fluitsma en Van Tijn.
parodie muzakjesquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef belsen het volgende:
[..]
De associatie lijkt me logisch en morgenavond de cd-presentatie in Watt.
Het origineel ervan.quote:
Door Mr Brown (Tarantino) geanalyseerd in Reservoir Dogs. Waarna de intro volgt met:quote:
Hey, die al geweest dit topic.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Door Mr Brown (Tarantino) geanalyseerd in Reservoir Dogs. Waarna de intro volgt met:
gdvrquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Door Mr Brown (Tarantino) geanalyseerd in Reservoir Dogs. Waarna de intro volgt met:
coil heeft naast dit nummer van Nancy Sinatra ook dit gecoverdquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:09 schreef belsen het volgende:
[..]
Hey, die al geweest dit topic.
Ook een Tarantino soundtrack.
Hmm, zie het van little green bag nu ook dat het de tweede keer isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:12 schreef Mr.44 het volgende:
coil heeft naast dit nummer van Nancy Sinatra ook dit gecoverd
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Hmm, zie het van little green bag nu ook dat het de tweede keer is
En tsja, Tainted Love -> Soft Cell -> Marc Almond
ook gecoverd door David Bowie tijdens een John Peel sessiequote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Almond had in 1989 een coverproject rond Jacques Brel.
dan gaan we nogmaals de ruimte in:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:29 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
ook gecoverd door David Bowie tijdens een John Peel sessie
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dan gaan we nogmaals de ruimte in:
Als de liefde wat dubieuzer wordtquote:
Zelfde thema:quote:
om het thema uit te melkenquote:
quote:
quote:
Dit nummer is geschreven door Kirstyquote:
Zij speelde in jumping jack flash waar dit natuurlijk op de soundtrack stondquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:09 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dit nummer is geschreven door Kirsty
Tracy Ulmann - They don't know
Mick Jagger z'n ex speelt in deze videoclipquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Zij speelde in jumping jack flash waar dit natuurlijk op de soundtrack stond
Bryan Ferry zat in Roxy Music waar dit een nummer van wasquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:45 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mick Jagger z'n ex speelt in deze videoclip
Bryan ferry - Let's stick together
Rozz Williams heeft zichzelf opgehangen, net als Michael Hutchence, de zanger van INXSquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:57 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Bryan Ferry zat in Roxy Music waar dit een nummer van was
Sinds de dood van Hutchence treedt Terence Trent D'Arby wel eens op met INXSquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:37 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Rozz Williams heeft zichzelf opgehangen, net als Michael Hutchence, de zanger van INXS
INXS - Devil inside
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |