abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76884783
De Olympische Spelen komen er weer aan. Normaal iets om naar uit te zien, maar nu niet. Waarom niet vraagt de nieuwsgierige lezer? Welnu, ik zal het uitleggen.

Nederland is het land van de onrendabelen.

In de greep van een treurigstemmende ideologie kan, nee mag er zelfs niet gepresteerd worden. Al wie het waagt om zijn hoofd boven het maaiveld uit te steken, wordt direct beschuldigd van het uitbuiten van de minderbedeelden, ja van het scheppen van een maatschappij bestaande uit Übermenschen en Untermenschen. Onder aanvoering van kameraad Van Dam wordt er lustig benoemd, waardoor de getalenteerden helaas niet aan bouwen toekomen. De Hollandse vlag, die in de VOC/tijd nog fier mocht wapperen, zal nu hoogstens halfstok uitgaan.

De enige plek waar we kans maken mee te kunnen doen om de prijzen is op de Paralympics. Onrendabelen zijn er immers genoeg.

Geen Citius, altius, fortius, maar Quo usque tandem abutere, Van Dam, patientia nostra? ...
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:45:16 #2
177885 JoaC
Het is patat
pi_76884869
Sachertorte is geen PVV'er?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_76884898
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:45 schreef JoaC het volgende:
Sachertorte is geen PVV'er?
Nee, hoezo?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:50:13 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_76885010
Ehm waar gaat dit over?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:54:12 #5
177885 JoaC
Het is patat
pi_76885104
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Ehm waar gaat dit over?
Waarschijnlijk over de calvinistische hypocrisie van de Nederlanders.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:08:04 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_76885534
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:54 schreef JoaC het volgende:

[..]

Waarschijnlijk over de calvinistische hypocrisie van de Nederlanders.
Of het vermogen om problemen te bedenken die er niet zijn zoals de TS doet.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:09:53 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76885599
Jij denkt dat b.v. Kramer geen goud wint?

Overigens, Van Dam gelijkschakelen met iemand die met geweld een staatsgreep wil plegen gaat wel wat ver, is het niet?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76885665
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:09 schreef Iblis het volgende:
Jij denkt dat b.v. Kramer geen goud wint?

Overigens, Van Dam gelijkschakelen met iemand die met geweld een staatsgreep wil plegen gaat wel wat ver, is het niet?
Ah, de eerste die zijn klassiekers kent. Ik had van jou ook niet anders verwacht

Het is overigens een polemiserend stukje
pi_76892842
Iemand die gehandicapt is, hoeft niet onrendabel te zijn. En dat is maar één van de dingen in de OP die helemaal nergens op slaan.
pi_76893014
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
...
De enige plek waar we kans maken mee te kunnen doen om de prijzen is op de Paralympics. Onrendabelen zijn er immers genoeg.
...
Pardon ?
pi_76893258
crosspost: De Olympische Spelen komen er weer aan...

deze kan wel dicht
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:22:59 #12
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76895132
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
crosspost: De Olympische Spelen komen er weer aan...

deze kan wel dicht
Nee, in KLB loopt het niet. Het is wel een serieus discussiepunt, zij het wat polemiserend gebracht. Immers: waarom heerst er in Nl zo'n afkeer van presteren?
pi_76895333
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, in KLB loopt het niet. Het is wel een serieus discussiepunt, zij het wat polemiserend gebracht. Immers: waarom heerst er in Nl zo'n afkeer van presteren?
Die heerst helemaal niet. Opgelost, slotje
pi_76895422
quote:

[..]

Waar baseer je dat op als ik mag vragen ?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:33:49 #15
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76895487
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Die heerst helemaal niet. Opgelost, slotje
Veel te veel mensen worden in Nederland uitgerangeerd en gedumpt in de vangnetten. Ze worden daar niet aangespoord te presteren, maar zelfs aangemoedigd vooral te berusten in hun lot.
pi_76895573
quote:

[..]

Je kan je ook afvragen door wie het zo beleefd wordt. Door de mensen die presteren of de mensen die half presteren?
Presteren zorgt ervoor dat je boven de rest uit steekt. Je bent dus niet meer beschermd door de massa en dus per definitie sneller doelwit van kritiek.
Een golf van kritiek is dan eerder een bevestiging van je prestaties en dus dat je boven het maaiveld steekt. Zonder afkeer geen geleverde prestatie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76895661
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Veel te veel mensen worden in Nederland uitgerangeerd en gedumpt in de vangnetten. Ze worden daar niet aangespoord te presteren, maar zelfs aangemoedigd vooral te berusten in hun lot.
Aan de andere kajnt kan niet iedereen presteren. Dan is het weer een gemiddelde.
BV. de overheid heeft als doel dat 60% van de bevolking in 20.. hoog opgeleid moet zijn. Maar 60%, dat is dan toch een gemiddelde?

Soms vind ik dat mensen iemand onterecht neerhalen, soms vind ik dat diegene zijn eigen prestatie overschat en uit aandacht tekort maar roept dat presteren in NL niet mag.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76897902
quote:

[..]

Kun je je opmerking over de Paralympics even toelichten? Ik heb het idee dat je gehandicapten als een soort tweederangs burgers ("onrendabelen") neerzet.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:25:19 #19
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76898860
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:38 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Aan de andere kajnt kan niet iedereen presteren. Dan is het weer een gemiddelde.
BV. de overheid heeft als doel dat 60% van de bevolking in 20.. hoog opgeleid moet zijn. Maar 60%, dat is dan toch een gemiddelde?

Soms vind ik dat mensen iemand onterecht neerhalen, soms vind ik dat diegene zijn eigen prestatie overschat en uit aandacht tekort maar roept dat presteren in NL niet mag.
Ik bedoel eigenlijk meer presteren op eigen niveau. Al die mensen die in de bijstand geparkeerd worden, en waar een enorme groep hulpverleners omheen zwermt zonder enig resultaat, ik geloof er niks van dat dat goed voor die mensen is, of goed is voor de samenleving. Ik geloof in reactiveren, in promoten van eigen verantwoordelijkheid, middels een andere ideologische insteek. Eigenlijk heel sociaal dus.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:26:14 #20
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76898890
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kun je je opmerking over de Paralympics even toelichten? Ik heb het idee dat je gehandicapten als een soort tweederangs burgers ("onrendabelen") neerzet.
Nee hoor, die mensen kunnen niet beter. Die verwijt ik dus niets. Het zijn de anderen die de verkeerde ideologie hebben waardoor er niet gespresteerd wordt naar vermogen.
pi_76900700
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk meer presteren op eigen niveau. Al die mensen die in de bijstand geparkeerd worden, en waar een enorme groep hulpverleners omheen zwermt zonder enig resultaat, ik geloof er niks van dat dat goed voor die mensen is, of goed is voor de samenleving. Ik geloof in reactiveren, in promoten van eigen verantwoordelijkheid, middels een andere ideologische insteek. Eigenlijk heel sociaal dus.
Ik geloof daar ook in. Mensen zouden zo kort mogelijk met hulpverleners in aanraking moeten komen. Ik denk dat daar ook veel hulpverleners naar streven maar dit door meerdere factoren niet gaat.
And that is the news.''
pi_76902848
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee hoor, die mensen kunnen niet beter.
Niet beter dan wat? Waarom zouden ze "onrendabel" zijn?
pi_76903049
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoe dan?
pi_76916685
quote:

[..]

Bewijs dit eens met voorbeelden en cijfers? We hebben hier een vangnet, en dat is maar goed ook. Dat vangnet zit wel zo inelkaar dat je gestimuleerd wordt om weer aan de slag te gaan, behalve als dat echt niet kan. En ja, er gaat best wel eens wat fout, maar dat uitzonderingen.
  zondag 17 januari 2010 @ 11:55:42 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_76917438
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Ehm waar gaat dit over?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties