Waarschijnlijk over de calvinistische hypocrisie van de Nederlanders.quote:
Of het vermogen om problemen te bedenken die er niet zijn zoals de TS doet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waarschijnlijk over de calvinistische hypocrisie van de Nederlanders.
Ah, de eerste die zijn klassiekers kent. Ik had van jou ook niet anders verwachtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:09 schreef Iblis het volgende:
Jij denkt dat b.v. Kramer geen goud wint?
Overigens, Van Dam gelijkschakelen met iemand die met geweld een staatsgreep wil plegen gaat wel wat ver, is het niet?
Pardon ?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
...
De enige plek waar we kans maken mee te kunnen doen om de prijzen is op de Paralympics. Onrendabelen zijn er immers genoeg.
...
Nee, in KLB loopt het niet. Het is wel een serieus discussiepunt, zij het wat polemiserend gebracht. Immers: waarom heerst er in Nl zo'n afkeer van presteren?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
crosspost: De Olympische Spelen komen er weer aan...
deze kan wel dicht
Die heerst helemaal niet. Opgelost, slotjequote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, in KLB loopt het niet. Het is wel een serieus discussiepunt, zij het wat polemiserend gebracht. Immers: waarom heerst er in Nl zo'n afkeer van presteren?
Waar baseer je dat op als ik mag vragen ?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, in KLB loopt het niet. Het is wel een serieus discussiepunt, zij het wat polemiserend gebracht. Immers: waarom heerst er in Nl zo'n afkeer van presteren?
Veel te veel mensen worden in Nederland uitgerangeerd en gedumpt in de vangnetten. Ze worden daar niet aangespoord te presteren, maar zelfs aangemoedigd vooral te berusten in hun lot.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die heerst helemaal niet. Opgelost, slotje
Je kan je ook afvragen door wie het zo beleefd wordt. Door de mensen die presteren of de mensen die half presteren?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Aan de andere kajnt kan niet iedereen presteren. Dan is het weer een gemiddelde.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Veel te veel mensen worden in Nederland uitgerangeerd en gedumpt in de vangnetten. Ze worden daar niet aangespoord te presteren, maar zelfs aangemoedigd vooral te berusten in hun lot.
Kun je je opmerking over de Paralympics even toelichten? Ik heb het idee dat je gehandicapten als een soort tweederangs burgers ("onrendabelen") neerzet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Veel te veel mensen worden in Nederland uitgerangeerd en gedumpt in de vangnetten. Ze worden daar niet aangespoord te presteren, maar zelfs aangemoedigd vooral te berusten in hun lot.
Ik bedoel eigenlijk meer presteren op eigen niveau. Al die mensen die in de bijstand geparkeerd worden, en waar een enorme groep hulpverleners omheen zwermt zonder enig resultaat, ik geloof er niks van dat dat goed voor die mensen is, of goed is voor de samenleving. Ik geloof in reactiveren, in promoten van eigen verantwoordelijkheid, middels een andere ideologische insteek. Eigenlijk heel sociaal dus.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Aan de andere kajnt kan niet iedereen presteren. Dan is het weer een gemiddelde.
BV. de overheid heeft als doel dat 60% van de bevolking in 20.. hoog opgeleid moet zijn. Maar 60%, dat is dan toch een gemiddelde?
Soms vind ik dat mensen iemand onterecht neerhalen, soms vind ik dat diegene zijn eigen prestatie overschat en uit aandacht tekort maar roept dat presteren in NL niet mag.
Nee hoor, die mensen kunnen niet beter. Die verwijt ik dus niets. Het zijn de anderen die de verkeerde ideologie hebben waardoor er niet gespresteerd wordt naar vermogen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kun je je opmerking over de Paralympics even toelichten? Ik heb het idee dat je gehandicapten als een soort tweederangs burgers ("onrendabelen") neerzet.
Ik geloof daar ook in. Mensen zouden zo kort mogelijk met hulpverleners in aanraking moeten komen. Ik denk dat daar ook veel hulpverleners naar streven maar dit door meerdere factoren niet gaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer presteren op eigen niveau. Al die mensen die in de bijstand geparkeerd worden, en waar een enorme groep hulpverleners omheen zwermt zonder enig resultaat, ik geloof er niks van dat dat goed voor die mensen is, of goed is voor de samenleving. Ik geloof in reactiveren, in promoten van eigen verantwoordelijkheid, middels een andere ideologische insteek. Eigenlijk heel sociaal dus.
Niet beter dan wat? Waarom zouden ze "onrendabel" zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:26 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee hoor, die mensen kunnen niet beter.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer presteren op eigen niveau. Al die mensen die in de bijstand geparkeerd worden, en waar een enorme groep hulpverleners omheen zwermt zonder enig resultaat, ik geloof er niks van dat dat goed voor die mensen is, of goed is voor de samenleving. Ik geloof in reactiveren, in promoten van eigen verantwoordelijkheid, middels een andere ideologische insteek. Eigenlijk heel sociaal dus.
Bewijs dit eens met voorbeelden en cijfers? We hebben hier een vangnet, en dat is maar goed ook. Dat vangnet zit wel zo inelkaar dat je gestimuleerd wordt om weer aan de slag te gaan, behalve als dat echt niet kan. En ja, er gaat best wel eens wat fout, maar dat uitzonderingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |